Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Το Εργατικό Κέντρο Σάμου για τη φωτιά στο Πλοίο "Νήσος Μύκονος"



Το Σάββατο κινδύνεψαν στη θάλασσα 247 άνθρωποι. 173 επιβάτες και 74 εργαζόμενοι στο πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ».

Ευχόμαστε σε όλους τους επιβάτες και ναυτεργάτες να είναι καλά στην υγεία τους και ιδιαίτερα σε αυτούς που μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας σε όλους τους ναυτεργάτες, τόσο του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, όσο και των υπολοίπων πλοίων, αντιλαμβανόμενοι τις δύσκολες συνθήκες που εργάζονται, αλλά και την τρομοκρατία που τους ασκείτε από την επιβολή της επιστράτευσης.

Αν και ήταν το πρώτο ταξίδι του πλοίου μετά από τη χειμερινή ανάπαυλα δεν αποδείχτηκε και τόσο αξιόπλοο, παρ’ όλο που ετοιμαζόταν να μπει στη γραμμή της Σάμου, με φουλ δρομολόγια και επιβάτες προκειμένου να κάνει τις ‘‘αρπαχτές’’ της η εταιρεία για 3 μήνες. Μένει να διερευνηθούν και να απαντηθούν υπεύθυνα όλα τα ερωτηματικά που δημιουργήθηκαν από το ατύχημα αυτό.

Απαιτούμε να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια αυτής της παρ’ ολίγο τραγωδίας και να μας πει το Υπουργείο αν έγιναν όλες οι απαραίτητες ετήσιες εργασίες συντήρησης, αν και κατά πόσο πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στα χαρτιά αξιοπλοΐας που μοιράζουν οι διάφοροι ιδιώτες. Τι μέτρα θα πάρει ώστε να γίνονται πραγματικοί έλεγχοι για να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Να δώσει λύση τέτοια ούτως ώστε να μην υπάρχουν απλήρωτοι ναυτεργάτες σε κανένα πλοίο.


Απαιτούμε ελέγχους και μέτρα που θα παίρνουν υπ’ όψιν τους την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Κάτι το οποίο φαίνεται με τους νόμους που συνεχώς ψηφίζουν, απελευθερώνοντας τους εφοπλιστές από τέτοιου είδους υποχρεώσεις και θεωρώντας τα μέτρα ασφαλείας σαν κόστος. Αυτό έκανε με το τελευταίο νόμο η τρικομματική κυβέρνηση. Από τη μια κατάργησε μέτρα ασφαλείας και από την άλλη επιστράτευσε του ναυτεργάτες που απεργούσαν.

Τα αιτήματά και οι στόχοι πάλης μας για:

Ενιαίο, δημόσιο φορέα μεταφορών, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, που να λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών, που θα αξιοποιεί και θα διευρύνει τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για θαλάσσιες μεταφορές, με απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα.

  • Αποκλειστικά δημόσια λιμάνια και ναυπηγεία, σύγχρονα και ασφαλή. Καμία παραχώρηση λιμανιών, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες. 
  • Ενιαίο δημόσιο φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, που θα κάνει και τις απαραίτητες εργασίες και πιστοποιήσεις αξιοπλοΐας. 
  • Πλήρη σταθερή δουλειά για όλους με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών θέσεων στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων.
  • Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα σε όλους τους εργαζόμενους

Παραμένουν επίκαιρα και αναγκαία, ώστε επιτακτικά να γίνουν κυρίαρχα της καθημερινής πάλης του λαϊκού κινήματος στην προσπάθεια συσπείρωσης δυνάμεων και συγκρότησης ενός διεκδικητικού μετώπου των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

Αυτά είναι τα αιτήματα που εξασφαλίζουν σωστές και ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές, που παίρνουν υπ’ όψιν τους τις ανάγκες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων των νησιών μας, επιβατών και ναυτεργατών.

Η Διοίκηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: