Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Ακτοπλοΐα: " Άνθρακας ο θησαυρός "


Φώτο: Γιώργος Βασιλειάς
Σε σκοτσέζικο ντους εξελίσσεται για όσους το παρακολουθούν από κοντά το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Νησιών Βορείου Αιγαίου μεταξύ τους και με τη Βόρειο Ελλάδα, αλλά και το θέμα   που θα προκύψει σε λίγες μέρες, της σύνδεσης δηλαδή των Νησιών του Νομού Σάμου με τον Πειραιά. 


Από ώρα σε ώρα αλλάζουν τα δεδομένα και καθίσταται πλέον το θέμα ιδιαίτερα σοβαρό και για γερά νεύρα.

Μας κούρασαν τα "γαϊτανάκια" ανάμεσα στο αρμόδιο Υπουργείο από τη μια και από τις Εταιρίες από την άλλη. 

Το ζήτημα είναι ότι κινδυνεύουμε να μείνουμε στη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους χωρίς πλοίο...ακόμα και με τον Πειραιά. 

Μετά την "επιτυχημένη συνεδρίαση", όπως οι ίδιοι άφησαν να ευνοηθεί χθες στο Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Σάμου, και εκτός από παρακλήσεις, έχουν στην ατζέντα τους μαχητικές κινητοποιήσεις των τοπικών κοινωνιών των Νησιών μας  ΝΑΙ ή ΟΧΙ ?

Ας δούμε λοιπόν σήμερα τι γράφει στο ρεπορτάζ για το θέμα η Εφημερίδα ΚΑΒΑΛΑ, όπου ανατρέπει όλα τα προηγούμενα δεδομένα:


Τελικά άνθρακας ο θησαυρός, ή ήταν πολύ όμορφο για να είναι αληθινό… Ο λόγος για την επικείμενη συμφωνία του Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και της Ναυτιλιακής Εταιρείας Hellenic Seaways σύμφωνα με την οποία η εταιρεία θα εκτελούσε τα δρομολόγια από Καβάλα για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τελικό προορισμό το Λιμάνι του Πειραιά.

Η άγονη επιδοτούμενη δηλαδή γραμμή Καβάλας – Λήμνου – Μυτιλήνης – Χίου – Σάμου – Ικαρίας.

Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών δεν ολοκληρώθηκε καθώς από πλευράς της Hellenic Seaways κρίθηκε οικονομικά ασύμφορη η προσφορά του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και για τον λόγο αυτό δεν έπεσαν και οι σχετικές υπογραφές για ένα τρίμηνο έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού για την εξεύρεση εταιρείας που θα εξυπηρετεί αυτή τη γραμμή για μια 3ετία.

ΕΚΠΤΩΤΗ ΑΛΛΑ…


Υπενθυμίζεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) που εκτελούσε μέχρι πρότινος το συγκεκριμένο δρομολόγιο κρίθηκε έκπτωτη από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διότι δεν εκπλήρωνε τις συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς τα δρομολόγια εκτελούνταν με σημαντική χρονική καθυστέρηση στα λιμάνια λόγω έλλειψης καυσίμων.

Η ταλαιπωρία των κατοίκων και των επαγγελματιών των νησιών αλλά και των τουριστών ήταν τεράστια και γι’ αυτό με το τέλος του καλοκαιριού του υπουργείο έλαβε την απόφαση να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία. Είχε προηγηθεί στις 25 και 26 Αυγούστου μια διημερίδα στη Μυτιλήνη με την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτη και εκπροσώπων των Ναυτιλιακών εταιριών Hellenic Seaways και BlueStar Ferries όπου ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι η ταλαιπωρία των νησιών θα λάβει τέλος αφού οι δύο προαναφερθείσες εταιρείες ήταν πρόθυμες να αναλάβουν το έργο της ΝΕΛ επί τρίμηνο, έως ότου ολοκληρωνόταν ο Διεθνής Διαγωνισμός.

Μάλιστα προ ημερών σχεδόν «ανακοινώθηκε» από ναυτιλιακούς πράκτορες πως το σκάφος της Hellenic Seaways «Μύκονος» θα ξεκινούσε δρομολόγια την περασμένη Τετάρτη… Το υπουργείο και η εταιρεία δεν συμφώνησαν στα οικονομικά τελικά και η υπόθεση ναυάγησε…

ΜΕ ΥΠΕΚΜΙΣΘΩΣΗ


Αξίζει να σημειωθεί ότι το σκάφος της ΝΕΛ «Μυτιλήνη» είναι αγκυροβολημένο και ακινητοποιημένο στο Λιμάνι της Καβάλας εδώ και μια εβδομάδα, καθώς σύμφωνα με βασικές πληροφορίες, η εταιρεία τηρούσε στάση αναμονής όλο αυτό το διάστημα έως ότου ξεκαθαριστεί η επίθεση με την συμφωνία υπουργείου και Hellenic Seaways. Αν η συμφωνία ολοκληρωνόταν η ΝΕΛ θα έδενε με την εντολή να αποπλεύσει το σκάφος της για άλλο λιμάνι.

Τελικά συμφωνία δεν υπήρξε και το «Μυτιλήνη» αναμένει τις επόμενες εξελίξεις. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες το «Μυτιλήνη» θα συνεχίσει να εκτελεί τα επίμαχα δρομολόγια τις επόμενες μέρες με τη μορφή υπεκμίσθωσης! Δηλαδή θα μισθωθεί από άλλη ναυτιλιακή εταιρεία για α εκτελεί τα δρομολόγια της άγονης γραμμής, από τη στιγμή που η ΝΕΛ έχει κριθεί έκπτωτη… Μάλιστα ναυτιλιακός πράκτορας που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του μας διαβεβαίωσε ότι η εξέλιξη αυτή με το «Μυτιλήνη» είναι τελειωμένη καθώς και θέμα λίγων ημερών ή και ωρών θα ανακοινωθεί!!!

ΚΑΧΥΠΟΠΤΟΙ

Η εξέλιξη αυτή μας κάνει αρκετά έως πολύ καχύποπτους καθώς δεν είναι τυχαίο ότι το «Μυτιλήνη» δεν αναχώρησε από το Λιμάνι της Καβάλας για άλλο προορισμό, αλλά περίμενε εντολές όλο αυτό το διάστημα «δεμένο»… Δε γνωρίζουμε κατά πόσο ήταν ειλικρινείς οι προθέσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ώστε να δώσει τέλος στην ομηρία των νησιών και όλων αυτών που βίωνα όλα αυτά τα χρόνια αυτή την ταλαιπωρία με την ΝΕΛ… Δε γνωρίζουμε αν όλο αυτό ήταν ένα ελιγμός του υπουργείου για να κερδίσει χρόνο ή και χρήμα…

Το βέβαιο είναι ότι κάποιοι σε αυτή την υπόθεση έπαιξαν παιχνίδι εις βάρος όλων αυτών που ταλαιπωρούνται από αυτή την κατάσταση με τα δρομολόγια για τα νησιά της άγονης γραμμής του Βορείου Αιγαίου. Επίσης είναι βέβαια ότι η ομηρία θα συνεχιστεί για αρκετό διάστημα ακόμη, καθώς είναι αμφίβολο πλέον κατά πόσο θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ναυτιλιακές εταιρείες ή εταιρεία σε ότι αφορά τον Διεθνή Διαγωνισμό και τη υπογραφή σύμβασης με το Υπ. Ναυτιλίας για τα προαναφερθέντα δρομολόγια. Το μόνον βέβαια είναι ότι στη χώρα μας συνεχίζεται τα πάντα να γίνονται με προχειρότητα, την ίδια ώρα που τα οικονομικά συμφέροντα καθορίζου τις τύχες μας.

Σ.Σ. Αλήθεια το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τι έχει να πει για όλα αυτά;

Εφημερίδα ΚΑΒΑΛΑ


Σχετικά δημοσιεύματά μας: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13

Δεν υπάρχουν σχόλια: