Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Επιστρέφουμε Δυναμικά.....



Μετά από τις αναγκαίες διακοπές μας και συνεπείς στο ραντεβού μαζί σας η συντακτική επιτροπή του "ΕΥΠΑΛΙΝΟΥ" επιστρέφει κοντά σας, με πλούσια ύλη από τα Νησιά μας, την πολιτική, τον πολιτισμό, τα εθνικά μας θέματα, τη στήριξη και προβολή των ντόπιων συλλογικοτήτων και τόσα άλλα που σας παρουσιάζουμε κάθε φορά από τη σελίδα μας. 

Εμείς αφού σας ευχαριστήσουμε για μια ακόμα φορά για την αγάπη και την εμπιστοσύνη σας, σας ευχόμαστε καλό Φθινόπωρο πάντα με υγεία και αγάπη. 

Συμβάλουμε όλοι μαζί, με την πάλη μας, στην πορεία για τη μεγάλη πολιτική ΑΝΑΤΡΟΠΗ που η ώρα της επιτέλους πλησιάζει.  Αποτελεί υπόθεση όλων μας.

"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.gr/

Δήλωση – παρέμβαση Αγλαΐας Κυρίτση, για την ορκωμοσία του νέου Περιφερειακού Συμβουλίου


Σήμερα ορκίζεται και αναλαμβάνει καθήκοντα η νέα περιφερειακή αρχή του Βορείου Αιγαίου. Η σημερινή ορκωμοσία, όμως, δεν είναι μια απλή εθιμοτυπική διαδικασία. Οι πολλαπλές παλινωδίες που βιώσαμε όλοι και η θεσμική «θολούρα» μέσα από την οποία φτάσαμε στη σημερινή ορκωμοσία, αναδεικνύουν κρίσιμα πολιτικά και ηθικά ζητήματα, τα οποία πρέπει να επισημανθούν, να προβληματίσουν και να απασχολήσουν με ουσιαστικούς όρους και τους πολίτες του Βορείου Αιγαίου, αλλά και τις παρατάξεις του περιφερειακού συμβουλίου.

Η ακύρωση της εκλογής της κας Καλογήρου, εγείρει μείζονα πολιτικά και ηθικά ζητήματα, τα οποία δεν είναι δυνατόν να κρυφτούν πίσω από «ατάκες» ή πολιτικάντικες αποστροφές.

Το διοικητικό εφετείο Πειραιά, αποδέχτηκε ρητά ότι η κα Καλογήρου από την κυβερνητική θέση που κατείχε εξ ορισμού μπορούσε να επηρεάσει τη βούληση του εκλογικού σώματος και κατά συνέπεια το εκλογικό αποτέλεσμα. Και μόνη αυτή η παραδοχή αρκεί για να καταλάβει και ο πλέον αδαής ότι η νέα Περιφερειακή Αρχή, με οποιονδήποτε επικεφαλής, δεν έχει δημοκρατική νομιμοποίηση. Η κα Καλογήρου αν και γνώριζε ότι έχει κώλυμα εκλογιμότητας (κάτι που είχαμε καταγγείλει δημόσια καιρό πριν τις εκλογές), ωστόσο, ορμώμενη από την αλαζονεία όσων νέμονται επί σειρά ετών την κεντρική εξουσία (ως εκλεκτή της Ν.Δ.), έδωσε αντικειμενικά έναν «προεκλογικό αγώνα» από προνομιακή κυβερνητική θέση, με ό,τι αυτό σημαίνει και το οποίο μπορεί εύκολα ο καθένας να καταλάβει.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό δείγμα αντίληψης και πρακτικής, ο κομματικός χώρος της κας Καλογήρου να καταγγέλλει, τάχα, ότι η ένσταση έγινε μετά τις εκλογές εξαιτίας του αποτελέσματος, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά -ως σχεδιαστές και υπηρέτης του αντι-αυτοδιοικητικού Καλλικράτη- ότι πριν τις εκλογές απαγορεύεται να γίνουν ενστάσεις. Και επιπλέον, αποκρύπτουν επιμελώς ότι είχαμε καταγγείλει το ασυμβίβαστο της κας Καλογήρου με ανακοίνωσή μας πολύ πριν τις εκλογές. Αντίστοιχα αποκαλυπτική της αντίληψης και του σεβασμού που επιφυλάσσουν για θεσμούς και διαδικασίες είναι και η βεβαιότητα με την οποία «προβλέπουν» την απόφαση του ΣτΕ.

Πόσο αποδεκτό πολιτικά και ηθικά μπορεί να είναι κάποιος που έχει κώλυμα εκλογιμότητας να τίθεται επικεφαλής περιφερειακού ψηφοδελτίου, θεσμικά να μην μπορεί κάποιος να προσβάλλει την υποψηφιότητά του πριν τις εκλογές, να εκλέγεται και μετά να εκπίπτει του αξιώματος, αλλά η παράταξή του να συνεχίζει να διοικεί την περιφέρεια με περιφερειάρχη έναν που δεν εξέλεξε από την αρχή ο λαός του Βορείου Αιγαίου; Η απάντηση είναι προφανής και εκτός των άλλων αναδεικνύει περίτρανα και τον πραγματικό χαρακτήρα του περίφημου Καλλικράτη, ο οποίος μόνο κατ’ ευφημισμό είναι νόμος της αυτοδιοίκησης, αφού τα καταστροφικά του αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα τα βιώνουν οι τοπικές κοινωνίες.

Αντίστοιχα, και κάποιοι άλλοι έγιναν όψιμοι επικριτές του Καλλικράτη, ανακαλύπτοντας αρκετά καθυστερημένα τα κενά και τις σκοπιμότητές του και σήμερα ζητούν την ad hoc υπέρβασή του. Καιροσκόποι της πολιτικής ούτε είμαστε, ούτε και θα γίνουμε. Είναι άλλο να σεβόμαστε τις αποφάσεις τις δικαιοσύνης και είναι άλλο να επισημαίνουμε και να βροντοφωνάζουμε το έλλειμμα δημοκρατικής νομιμοποίησης της νέας περιφερειακής αρχής. Είναι άλλο να αποδεχόμαστε το γράμμα του Καλλικράτη που παραβιάζει ανοιχτές πόρτες και είναι άλλο να καταγγέλλουμε το χαρακτήρα του και να αγωνιζόμαστε για την κατάργησή του, ώστε η αυτοδιοίκηση να γίνει ξανά κύτταρο της δημοκρατίας.

Ως Βόρειο Αιγαίο – Γόνιμη Γραμμή δεσμευόμαστε ότι θα ασκήσουμε μαχητική αντιπολίτευση και έλεγχο στη νέα περιφερειακή αρχή, όποιος κι αν είναι, τελικά, ο περιφερειάρχης και δηλώνουμε ότι μαζί με το λαό του Βορείου Αιγαίου θα αγωνιστούμε για να αποτρέψουμε το μαύρο μέλλον που επιφυλάσσουν για τούτη εδώ την ευαίσθητη γωνιά της χώρας μας.

Η «ηθική» της υποταγής περί «σωτηρίας της χώρας», ταιριάζει σε άλλες ιστορικές περιόδους


Δήλωση Στέφανου Τζουμάκα, Προέδρου του Σοσιαλιστικού Κόμματος με αφορμή την πρόσκληση του Ιδρύματος Α. Παπανδρέου στην εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ.

Έλαβα την πρόσκληση του Ιδρύματος Α. Παπανδρέου αναφορικά με την εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ, με ομιλητή τον Γιώργο Παπανδρέου. Τους ευχαριστώ αλλά δεν θα παρευρεθώ.

Η ιστορική περίοδος που αναφέρεται η εν λόγω έκθεση συνδέεται με τους αγώνες του ελληνικού λαού για Δημοκρατία, Ανεξαρτησία και κοινωνική προκοπή.

Οι Σοσιαλιστικές αρχές της 3ης Σεπτέμβρη έχουν διαχρονική αξία, στη βάση της αρχής ότι οι προοδευτικές ιδέες και αξίες ασκούνται έμπρακτα.

Η χώρα διέρχεται μεγάλη κρίση, έχει οδηγηθεί σε ήττα από τις πολιτικές επιλογές των Γ. Παπανδρέου και Ε. Βενιζέλου που από κοινού ενέταξαν τη χώρα στο ΔΝΤ και στα μνημόνια, με νεοφιλελεύθερες επιλογές, εχθρικές και αντίθετες τόσο με τα συμφέροντα του ελληνικού λαού όσο και με τις Σοσιαλιστικές αρχές.

Οδήγησαν δε, σε καταβαράθρωση και σε απαξίωση στην ελληνική κοινωνία ένα ιστορικό κίνημα το οποίο αναπτύχθηκε με αγώνες, με διώξεις και με στερήσεις και είναι αδιανόητο να εμφανίζονται ως θεματοφύλακες του.

Είναι γνωστό ότι επιχειρείται να χρησιμοποιηθεί η ιστορική αυτή περίοδος και έκθεση για πολιτικές επιδιώξεις των ηγεσιών που οδήγησαν στην κατάλυση της ισοτιμίας της χώρας και στη διάλυση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Προφανώς και είναι ανιστόρητη κάθε απόπειρα οικειοποίησης και παραχάραξης ιστορικών αγώνων και η σύνδεση τους με μεταμορφωμένες και μεταλλαγμένες επιδιώξεις ορισμένων παραγόντων που δεν έχουν προβεί σε αυτοκριτική είτε από καιροσκοπισμό είτε από έλλειψη συναίσθησης των πολιτικών ευθυνών τους, εμφανιζόμενοι ως σαν να έχουν το ακαταλόγιστο.

Όποιος έχει προοδευτικές αρχές, πρώτα και κύρια τοποθετείται στην ουσία της Πολιτικής.

Οι υπεύθυνοι του μεταλλαγμένου ΠΑΣΟΚ και των πολιτικών της ήττας καθώς και οι συνυπεύθυνοι με αυτούς που ψήφισαν, στήριξαν και εφάρμοσαν αυτή την πολιτική σε βάρος της χώρας, είναι γνωστοί ως προς τα αποτελέσματα των κοινωνικών και κομματικών ερειπίων.

Ορισμένοι ευρισκόμενοι σε αδιέξοδα, θεωρούν ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τη συναισθηματική και ηθική φόρτιση αγώνων δεκαετιών, εμφανιζόμενοι να αγνοούν ότι δεν υπάρχουν συναισθήματα χωρίς νοημοσύνη και χωρίς αρχές.

Η «ηθική» της υποταγής και του απροκάλυπτου πολιτικού ψεύδους περί «σωτηρίας της χώρας», ταιριάζει σε άλλες ιστορικές περιόδους που αναφέρονται στο ραγιαδισμό και στους απολογητές και δε συνάδει με αγωνιστές διαχρονικών προοδευτικών ιδεών, αξιών και αρχών.

Οι απολογητές της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και των μνημονίων, που με τις πολιτικές τους επιλογές, οδήγησαν στην κατάλυση της κυριαρχίας της χώρας, στην υποτίμηση της, σε απώλεια της αυτονομίας της Πολιτικής έναντι της υποταγής στις επιδιώξεις της χρηματοπιστωτικής ολιγαρχίας στην Ευρωζώνη και της γερμανικής ελίτ που ήδη έχουν προκαλέσει εκτεταμένη κρίση στο σύνολο της Ε.Ε. με εκτεταμένη ύφεση, ανεργία, αποπληθωρισμό, διάλυση επιχειρήσεων, έλλειψη ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, συρρίκνωση της ζήτησης και φτώχεια ταυτόχρονα με την πρωτοφανή αναδιανομή ισχύος και πλούτου υπέρ των ισχυρών, δεν μπορούν να εμφανίζονται ως θεματοφύλακες και κληρονόμοι του προοδευτικού κινήματος και να διεκδικούν την ιστορική παρακαταθήκη του.

Εφάρμοσαν και συνεχίζουν να το πράττουν, μια συνολικά αντίθετη πολιτική από την πολιτική ενός Σοσιαλιστικού κινήματος. Δεν χρειαζόμαστε αμνησία. Η συνηγορία σε κάθε πολιτική έχει όρια.

Υπεκφυγές, διπλοπροσωπία και μετάθεση ευθυνών δεν σχετίζονται με την Πολιτική και κυρίως δεν σχετίζονται με την Προοδευτική Πολιτική.

Η γνωστή μέθοδος της απροσδιοριστίας προκειμένου να δικαιώσουν τη δική τους μετάλλαξη και πολιτική ήττα, προκειμένου να αποσιωπηθεί η πραγματικότητα που βιώνει η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, αποτελεί πρόκληση και έχει περιέλθει σε πλήρη ανυποληψία.

Με την υποκρισία, τον πολιτικό τυχοδιωκτισμό και το ψέμα δεν χτίζεται ούτε Κοινωνία, ούτε Οικονομία, ούτε Κόμμα, ούτε Πολιτεία.

Αξιοποιώντας την οπαδική αντίληψη αλλά και τη συναισθηματική φόρτιση αγωνιστών καθώς και καιροσκόπους και επιτηδείους, επιχειρούν τώρα να εμφανίσουν μια καταστροφική πολιτική ως αναγκαιότητα και με εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων.

Όλα αυτά συνιστούν πρακτικές αλλοτριωμένων ιδεολογικά, μεταλλαγμένων πολιτικά και ηττημένων κοινωνικά.. Η μετάλλαξη τους συνδέεται με την εγκατάλειψη στην πράξη, αρχών και αξιών έναντι άλλων επιλογών και με τη ψευδή επίκληση και αναφορά σε δήθεν αρχές.

Συνδέεται με την μη ανάληψη της πολιτικής τους ευθύνης, εμφανιζόμενοι ως άλλο από αυτό που πράττουν και με την ψευδή πεποίθηση πώς: «αν δεν παραδεχτώ τις βλαπτικές συνέπειες των επιλογών μου, τότε αυτές δεν υπάρχουν».

Βρισκόμαστε και στην πλευρά της ψυχοπαθολογίας μιας και το πιο προφανές παράδειγμα ψυχοπαθολογίας που χαρακτηρίζεται από την επιστράτευση της άρνησης είναι η μανία. Στην μανιακή κατάσταση ορισμένοι μπορεί να φτάσουν σε σημείο να αρνηθούν, σε εκπληκτικό βαθμό, την πραγματικότητα.

Και η πραγματικότητα είναι ότι η πολιτική αυτή ωφέλησε τους ισχυρούς και την ολιγαρχία και έβλαψε τη χώρα, εκατομμύρια πολίτες και χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Οι πρωτοστατούντες στις πρακτικές του πολιτικού μεταμορφισμού, έχουν τη δική τους ενότητα, τις δικές τους επιδιώξεις για τη δικαίωση της στρατηγικής του μονόδρομου, συμπράττοντας και με αντίστοιχες δυνάμεις και σε άλλες χώρες της Ε.Ε., που οδηγούν σε περαιτέρω όξυνση της κρίσης στην Ε.Ε. με ορατή πλέον και την απειλή για την Ειρήνη και την ομαλότητα στην ευρωπαϊκή ήπειρο και στη Μ. Ανατολή

Ο καταιγισμός της προπαγάνδας του ψεύδους ότι το πρόβλημα ήταν μόνο ελληνικό κατέρρευσε πλήρως. Ορισμένοι εμφανίστηκαν κατώτεροι των περιστάσεων της αντιμετώπισης της κρίσης σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.

Η κοινωνική βάση του σοσιαλιστικού, του προοδευτικού και δημοκρατικού χώρου, οι αγωνιστές που διαχρονικά διέθεσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους και των δραστηριοτήτων τους για ιδανικά, για τη Δημοκρατία και το Σοσιαλισμό, μπροστά σε αυτή την παρακμή και την έκπτωση, υπερασπίστηκαν και υπερασπίζονται πολιτικές αρχές, δικαιώματα και κατακτήσεις.

Η αντίπερα πολιτική όχθη που οργανώνει την αποποίηση των ευθυνών της με οικειοποίηση επετείων, οδήγησε όχι μόνο στην έκπτωση της Πολιτικής, της Δημοκρατίας, της ισοτιμίας της χώρας και στο νεοφιλελευθερισμό, αλλά και σε συνέπειες που θα βαρύνουν τη χώρα για πολλά χρόνια, όπως: Μείωση του Εθνικού πλούτου κατά 25%, εκτόξευση της ανεργίας στο 26.8%, 4 εκατομμύρια άνθρωποι στα όρια της φτώχειας, δεκάδες χιλιάδες λουκέτα σε καταστήματα και απολύσεις, απώλειες εισοδήματος που ανέρχονται στο 40-60% στην συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, αποσάθρωση της νέας γενιάς της χώρας με 150 χιλιάδες Έλληνες νέους επιστήμονες, μετανάστες, πλήρης απορρύθμιση και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

Σοσιαλιστικό κίνημα και νεοφιλελευθερισμός αναφέρονται σε δύο κόσμους αντίθετους στην Ιδεολογία, στην Πολιτική, στην Οικονομία, στην Κοινωνία και στον Πολιτισμό.

Σοσιαλιστικό κίνημα και μονεταριστικές πολιτικές λιτότητας με ύφεση, ανεργία και φτώχια νοούνται μόνο για τα συμφέροντα του παρασιτικού κεφαλαίου και του χρηματοπιστωτικού συστήματος, εγχώριου και διεθνούς

Είναι προφανές ότι τόσο όσον με αφορά όσο και άλλοι Σοσιαλιστές δεν θα συμπράξουμε με την παρουσία μας σε εκδηλώσεις που αποτελούν επί της ουσίας μια «επικοινωνιακή φιέστα», μια προσπάθεια νομιμοποίησης και δικαίωσης των πολιτικών της ήττας. Μια επιχείρηση οικειοποίησης ενός ολόκληρου προοδευτικού κινήματος που αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση συντηρητικών πολιτικών στοχεύσεων.

Η ιστορική φυσιογνωμία και οι ριζοσπαστικές προοδευτικές πολιτικές του Α. Παπανδρέου θα αναδεικνύονται με δραστηριότητες του Ιδρύματος, έξω και πέρα από κάθε σκοπιμότητα.

Αναβάθμισε το κύρος της χώρας. Οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές, σε δικαίωση αγώνων του ελληνικού λαού, στη χειραφέτηση εκατομμυρίων Ελλήνων πολιτών, σε δημοκρατικές, κοινωνικές, εργασιακές και πολιτικές κατακτήσεις τα λαϊκά στρώματα, στην έξοδο τους από την απομόνωση, την φτώχεια και στο να μπουν δυναμικά στο χώρο της πολιτικής και της κοινωνίας

Κάθε προσχηματική πρακτική ωστόσο, που θα αφορά επιδιώξεις παραγόντων και αξιωματούχων, θα βρίσκει την αποστροφή της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού και της νεολαίας που δοκιμάστηκαν από την κατάρρευση της εμπιστοσύνης σε πρόσωπα και θεσμούς.

Ο προοδευτικός κόσμος μέσα από την κρίση, αναζητά πλέον νέους δρόμους και εντέλει θα δώσει λύση για τη χώρα, για τον ελληνικό λαό, για την Οικονομία, για την Κοινωνία, για τη Δημοκρατία.

Το πρωτοσέλιδο του Σαμιακού Βήματος


Σα να μην κυβέρνησε ποτέ το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα...!!

Η σημερινή αγοραστική δύναμη των Ελλήνων ίδια με το ...1980 !!


Την ολική υποχώρηση των μισθών και της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων καταγράφει έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι εργαζόμενοι επέστρεψαν στην δεκαετία του 1980. 

Συγκεκριμένα, η αγοραστική δύναμη των πραγματικών μέσων μισθών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα βρίσκεται στα επίπεδα του 1980, όπως επισημαίνεται στην ίδια ετήσια έκθεση.
Η μελέτη του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ καταγράφει τις επιπτώσεις στις αγορά εργασίας κατά την περίοδο 2010-2013, όπου ο μέσος πραγματικός μέσος μισθός στον ιδιωτικό τομέα βρέθηκε στα 750 με 800 ευρώ μεικτά, από 1.100 που ήταν στην αρχή της κρίσης, μείον 23% δηλαδή.

Ακόμα πιο δραστικές ήταν οι συνέπειες της κρίσης στους κατώτατους μισθούς, οι οποίοι κατέγραψαν πτώση της τάξης του 22% για τους άνω των 25 ετών και 32% για τους κάτω των 24 ετών. Ειδικότερα, από τα 751 ευρώ έπεσαν στα 580 ευρώ μεικτά οι άνω των 25 ετών και οι κάτω των 24 ετών από τα 751 ευρώ, ο κατώτατος μισθός πήγε στα 510.

Είναι χαρακτηριστικό πως με τον σημερινό κατώτατο μισθό, μπορεί κάποιος να αγοράσει τα ίδια αγαθά και υπηρεσίες που αγόραζε στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Στην ίδια έρευνα καταγράφεται, επίσης, πως περίπου 850.000 εργαζόμενοι πληρώνονται με καθυστέρηση από έναν έως και δώδεκα μήνες.

Ο Χάρρυ Κλυνν απαντά στην πρόταση Μπουτάρη


Ο Χάρρυ Κλυνν απαντά στην πρόταση Μπουτάρη για Τούρκικη μετονομασία των οδών της πόλεως,Αγαπητέ Δήμαρχε της Θεσσαλονίκης, με όλο το θάρρος θα πρότεινα…. 

Η Λεωφόρος Νίκης να μετονομαστεί Καφενέ ταπί παζάρ… Η Τσιμισκή σε Σεφτέ γιοκ καλτερίμ… Η Βασ. Όλγας σε Τσουτσού Χανούμ ντοβλέτ… 

Η πλατεία Αριστοτέλους σε Φερετζέ ασκέρ μαχαλά… Το Δημαρχείο σε Νταχτιρντί τσουτσού Οντά… 

Και το γραφείο δημάρχου σε Καραγκιόζ μπερντέ… Και αν μου επιτρέπετε, θα σας πρότεινα να αλλάζατε και το όνομά σας από Γιάννης Μπουτάρης σε… Σιχτιρ Χαϊβάν Πασσά........

Το μπλόκο (1964)


Η ταινία γυρίστηκε το 1964 από τον Άδωνι Κύρου, αποτελεί ένα χαμένο διαμάντι της ελληνικής φιλμογραφίας. 

Η ιστορία που στηρίζεται η ταινία είναι το μπλόκο της Κοκκινιάς, ένα από τα γεγονότα που συνέβησαν στο τέλος της ναζιστικής κατοχής, όταν τον Αύγουστο (όπως το γεγονός της ταινίας) και το Σεπτέμβρη του 1944, οι αρχές κατοχής κάνανε τις τελευταίες προσπάθειες να ελέγξουν τις γειτονιές της Αθήνας και αυτές αντισταθήκανε με ότι διαθέτανε.

Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Ραντεβού μαζί σας, στις αρχές του Σεπτέμβρη


Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος η συντακτική ομάδα του "ΕΥΠΑΛΙΝΟΥ" πάει διακοπές.

Μπορεί η ειδησιογραφία να "τρέχει", αλλά εμείς επιλέγουμε να "φορτώσουμε μπαταρίες" για όλη την επόμενη περίοδο. 

Δεν είμαστε επαγγελματίες αλλά μια μικρή ομάδα ανθρώπων που ασχολούμαστε ερασιτεχνικά με αυτό που αγαπάμε, διασφαλίζοντας διαρκώς τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία στη δουλειά μας. 

Σας ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά, για την κατανόηση, την αγάπη και την εμπιστοσύνη σας.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μαζί σας για τις αρχές του Σεπτέμβρη και ευχόμαστε σε όλους σας "ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"


"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.gr/

Όταν τελειώσει ο πόλεμος...




Κορίτσι με τα φοβισμένα μάτια
κορίτσι με τα παγωμένα χέρια,
άμα τελειώσει ο πόλεμος
μη με ξεχάσεις.

Χαρά του κόσμου, έλα στην πύλη
να φιληθούμε μες στο δρόμο
ν αγκαλιαστούμε στην πλατεία.

Κορίτσι με τα φοβισμένα μάτια
κορίτσι με τα παγωμένα χέρια,
άμα τελειώσει ο πόλεμος
μη με ξεχάσεις.

Στο λατομείο ν αγαπηθούμε
στις κάμαρες των αερίων
στη σκάλα, στα πολυβολεία.

Κορίτσι με τα φοβισμένα μάτια
κορίτσι με τα παγωμένα χέρια,
άμα τελειώσει ο πόλεμος
μη με ξεχάσεις.

Έρωτα μες στο μεσημέρι
σ όλα τα μέρη του θανάτου
ώσπου ν αφανιστεί η σκιά του.

Κορίτσι με τα φοβισμένα μάτια
κορίτσι με τα παγωμένα χέρια,
άμα τελειώσει ο πόλεμος
μη με ξεχάσεις.

Συναυλία συμπαράστασης στο λαό της Παλαιστίνης


Τη Δευτέρα 11 Αυγούστου στις 21:00, έξω από την πρεσβεία της Παλαιστίνης στο Παλαιό Ψυχικό, το Κόκκινο 105,5, το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού η Fair Planet, η "Αλληλεγγύη για όλους"και η Ένωση Παλαιστινίων Εργαζομένων στην Ελλάδα, μας καλούν σε συναυλία συμπαράστασης στο λαό της Παλαιστίνης, με τον Βασίλη Λέκκα. Συναυλία συμπαράστασης στο λαό της Παλαιστίνης

Δευτέρα 11 Αυγούστου στις 21:00, έξω από την πρεσβεία της Παλαιστίνης στο Παλαιό Ψυχικό.

Συναυλία συμπαράστασης στο λαό της Παλαιστίνης από το Κόκκινο 105,5, το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού τη Fair Planet, της "Αλληλεγγύης για όλους" και της Ένωσης Παλαιστινίων Εργαζομένων στην Ελλάδα με τον Βασίλη Λέκκα.

Στο χώρο της συναυλίας θα συλλέγονται φάρμακα και υγειονομικό υλικό για τη Γάζα.

Από το κρουαζιερόπλοιο Louis Cristal, μικρή βόλτα στη Σάμο (video)

Ο Ευτύχης Μπλέτσας στη Σάμο!

Είμαστε Σάμο και πάμε επίσκεψη στο Μουσείο Οίνου και στο Οινοποιείο της Ένωσης Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου!




Συνεχίζουμε τουρ στη Σάμο και πάμε στο Μοναστήρι της Παναγίας Σπηλιανής, στο Πυθαγόρειο και στο λιμάνι της Σάμου, στο κάτω Βαθύ.


https://www.youtube.com/channel/UCVO2_vAXqk-84iByks7GvaA

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

ΕΝΦΙΑ : "Θα υποστούν τόσο πολιτικό κόστος, που ούτε στα πιο άσχημα όνειρά τους δεν είδαν!"

Του Μάρκου Μουζάκη


Πολύ τους βολεύει τους κυβερνώντες και τα διαφόρων ειδών φερέφωνά τους το να μιλήσει κάποιος για «φιάσκο» προκειμένου να χαρακτηρίσει αυτό το άθλιο έκτρωμα που ονόμασαν ΕΝΦΙΑ!

Όχι, δεν πρόκειται για φιάσκο!
Για μια νέα αθλιότητα σε βάρος του ταλανισμένου λαού μας πρόκειται.Ιδιώνυμη αθλιότητα, όπως ιδιώνυμο είναι το διαρκές έγκλημά τους σε βάρος της χώρας και του λαού.

Νοσηροί εγκέφαλοι κατασκεύασαν αυτή τη νέα φοροεπιδρομή, που έρχεται να αποτελειώσει ό,τι αφήκαν οι άλλες, μνημονιακές επιδρομές.
Νοσηροί, άθλιοι εγκέφαλοι κατασκεύασαν αυτό το τερατούργημα, που φορολογεί ό,τι… δεν κινείται, με τρόπο που θυμίζει κατοχικό καθεστώς!

Απ’ την ώρα που ο κόσμος άρχισε να παίρνει τα «ραβασάκια» αυτού του τερατουργήματος, έχω γίνει μάρτυρας σκηνών ασύμμετρης και πρωτόγνωρης οργής, ανάμικτης με αντάρα, βουή που όμοιά της δεν έχω ματαδεί!

Τι να πρωτοπεί κανείς;
Για τη φορολόγηση ενός αγροτεμαχίου, εδώ στην επαρχία όπου βρίσκομαι, με τιμές… Μυκόνου;
Για τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών με τις τιμές που υπήρχαν προ της κρίσης, ενώ οι τιμές αυτές έχουν πέσει κάτω απ’ το μισό της εποχής εκείνης;
Για την εκτίμηση ενός χωραφιού στο βουνό ωσάν… παραθαλάσσιο προνομιακό οικόπεδο;
Για την περιγραφή ενός μικρού λιοστασιού σαν «κομμάτι» στη Φιλοθέη;
Για…, για…
Βογγάει ο κόσμος. Βρίσκεται –κυριολεκτικά- σε απόγνωση!
Προβλέπω ότι θα αναδειχτεί νέο κίνημα «δεν πληρώνω», που δεν θα έχει σε καμιά περίπτωση ιδεολογική αφετηρία, αλλά θα προκύπτει από αντικειμενική αδυναμία!
Οι άνθρωποι έχουν χάσει τη μπάλα!
Δεν έχουν την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα!
Απ’ τους διαπλεκόμενους πύργους τους έχουν την αυταπάτη πως θα τους σώσουν οι αβάντες των καθεστωτικών ΜΜΕ…

Και είναι και θρασύδειλοι!
Διαπιστώνοντας την οργή του λαού, πάνε να φορτώσουν τις αμαρτίες αυτού του τέρατος στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ!
Ωραία, το «μωρό της Ρόζμαρι» είναι του Στουρνάρα και του Θεοχάρη.
Και γιατί, ωρέ άθλιοι, πριν το δημοσιοποιήσετε δεν το κοιτάξατε;

Γιατί δεν προλάβατε τις αθλιότητες που περιέχει; Γιατί αφήκετε να γεννηθεί ο «σατανάς»;
Αυτό δεν είναι στοιχειώδες πολιτικό σας καθήκον, Βασιβουζούκοι;
Αμ το άλλο;
Τα κροκοδείλια δάκρυα ενίων πράσινων, ου μην και γαλάζιων βουλευτών;
Που εμφανίζονται ως μωρές παρθένες;
Και ποιον θεωρούν… για να τους πιστέψει, τους άθλιους φορομπήχτες;

Προβλέπω, ότι απ’ αυτή τη νέα αθλιότητά τους θα υποστούν τόσο πολιτικό κόστος, που ούτε στα πιο άσχημα όνειρά τους δεν είδαν!
Εδώ είμαστε, θα δείτε…

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι έγινε στην ακτή Τσαμπού της Σάμου




Συνάντηση των στελεχών των δύο αυτοδιοικητικών συνδυασμών που υποστηρίχτηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ στη Σάμο έγινε την περασμένη Πέμπτη με την ευκαιρία του νέου Αντιπεριφερειάρχη Αττικής Σπύρου Τζόκα. 

Η συνάντηση αυτή είχε και χαρακτήρα αποτίμησης του εκλογικού αποτελέσματος στη Σάμο αλλά και στοιχεία προγραμματισμού για την επόμενη περίοδο.

Στη συνάντηση παραβρέθηκε και το μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής της "Κοινωνικής Συμφωνίας" και ανεξάρτητος ακόμα περιφερειακός σύμβουλος, κ Μανόλης Βασιλειάς όπου και τοποθετήθηκε.

Μέσα στο Φθινόπωρο θα προγραμματισθούν και άλλες τέτοιες συναντήσεις που μαζικοποιούν την παράταξη και δρομολογούν νέα δεδομένα για το παρόν και το μέλλον της. 

"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.gr/

Σαμιώτικο Ούζο : Με νερό η σκέτο ;


Στο απέραντο γαλάζιο του αιγαίου και στις ομορφιές της Σάμου έρχεται να προστεθεί και το λευκό του γλυκάνισου με νερό, πάγο ή σκέτο είναι το απόλυτο συνοδευτικό του καλοκαιριού.

Η λέξη ούζο είναι μια λέξη που δεν μεταφράζεται. Αρχικά πιστεύεται ότι παρασκευάστηκε στην Αίγυπτο, απ’ όπου η απόσταξη πέρασε στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αλκοολούχο ποτό που παράγεται παραδοσιακά και αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Η μεγάλη διάφορα του ούζου Σάμου από τα αλλά ίδια ποτά είναι ο τρόπος αρωματισμού και οι μοναδικές μυστικές συνταγές που αλλάζουν χέρια απο γενιά σε γενιά . Ο κάθε αποσταγματοποιός έχει το δικό του μυστικό σχετικά με το είδος και την αναλογία των αρωματικών σπορών που χρησιμοποιεί. 


Μια ακόμη σημαντική διαφορά βρίσκεται ως προς τα κλάσματα της απόσταξης που θα χρησιμοποιήσει, την εκχύλιση πριν την απόσταξη, την ταχύτητα απόσταξη και τέλος το μέγεθος του καζανιού. Όλα αυτά μπορούν να κάνουν διαφορετικό το τελικό απόσταγμα.

Το ούζο με το νερό θολώνει και μας αποκαλύπτει έναν άλλο χαρακτήρα. Τα αιθέρια έλαια του γλυκάνισου, και του μάραθου, στα οποία οφείλει το ούζο το άρωμά του, είναι ευδιάλυτα στο υψηλόβαθμο σκέτο ούζο. Όμως, με το νερό ή το παγάκι ο βαθμός ελαττώνεται, τα αιθέρια έλαια γίνονται αδιάλυτα και δίνουν, το γνωστό λευκό θόλωμα που κάνει το ούζο να μοιάζει με γάλα.


Η αραίωση εκτός από το χρώμα, μεταβάλλει και το άρωμα που ελευθερώνεται και πλημμυρίζει τις αισθήσεις. Το ούζο, χάρη στα αιθέρια έλαια των σπόρων του γλυκάνισου, του άνισου και του μάραθου που περιέχει, χαρίζει στον ουρανίσκο γεύση από ανοιξιάτικη αύρα και ηλιόλουστη θάλασσα, ενώ δημιουργεί ένα ευχάριστο αίσθημα δροσιάς ικανό να απαλύνει και το πιο θερμό ελληνικό καλοκαίρι.

Στην υγειά μας!


Σαμιώτικο ούζο θα βρείτε σε όλες τις κάβες της Σάμου και ειδικότερα στις κάβες Φραντζέσκος, Γιοκαρίνης, Victor και Ζαρμπάνης όπου και πουλάνε τα δικά τους προϊόντα


http://samostimes.gr/portal2/

Σάμος: Το ανέκδοτο της δήθεν αστικής συγκοινωνίας


Ανακοινώθηκαν πριν λίγο τα δρομoλόγια της «αστικής» συγκοινωνίας και έχει γεμίσει το Facebook και τα άλλα ηλεκτρονικά μέσα από σχόλια που διακωμωδούν την «αστική» στην σαμιώτικη της μορφή .

Για όσους δεν πρόλαβαν να ενημερωθούν η «αστική» αποτελείται από 3 (!) δρομολόγια σε πενθήμερη βάση (!) που θα πηγαίνουν από το Μαλαγάρι στο νέο λιμάνι .

Η εφημερίδα μας όπως γνωρίζουν οι χιλιάδες πιστοί αναγνώστες μας, προτιμά πάντα να ενημερώνει το κοινό της για τα γεγονότα τα Σάμου χωρίς να προσπαθεί να περνά μηνύματα ή πολιτικές απόψεις , γιαυτό και διαβάζεται από όλους τους πολιτικούς χώρους . Στην προκειμένη περίπτωση όμως θα κάνει μία εξαίρεση γιατί θεωρεί ότι είναι δυστυχώς απαραίτητο.

Αν τα δρομολόγια που ανακοινώθηκαν δεν είναι αποτέλεσμα κάποιου νου με όρεξη για καλοκαιρινά αστεία , προτείνουμε να ακυρωθούν άμεσα . Καλλίτερα χωρίς δρομολόγια παρά με κοροϊδία δρομολόγια. Αστική συγκοινωνία είναι , για όσους κατέχοντες αξιώματα δεν το γνωρίζουν , συγκοινωνία κάθε 10 και 15 λεπτά , από καθορισμένες στάσεις και σε όλη την πόλη (… αστική γαρ) . Στην περίπτωσή μας από το Πάνω Βαθύ μέχρι και τη Γάγκου . Συγκοινωνία που εξυπηρετεί τουρίστες αλλά και ντόπιους που θέλουν να κάνουν την δουλειά τους στην πόλη . Με μικρά μοντέρνα λεωφορεία .

Ας μην παραπονιούνται κάποιοι ότι η αστική δεν έχει επιτυχία ή ότι ο κάθε σαμιώτης και επισκέπτης παρκάρει όπου βρει και μπλοκάρει τους δρόμους . Αφού κοροϊδεύουμε τον κόσμο , αναλόγως αντιδρά και αυτός.

Σχετικό Δημοσίευμά μας: Εδώ...!

Τι είπε η Αγνή Καλογερή στο Κύκλο των "μάταιων" πράξεων ?


Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ του Νομού Σάμου Αγνή Καλογερή βρέθηκε και μίλησε στην παρουσίαση του βιβλίου του Σπύρου Τζόκα «Ο κύκλος των “μάταιων” πράξεων». Η βουλευτής δήλωσε:

“Καλωσορίζουμε απόψε τον σ. Σπύρο Τζόκα και το βιβλίο του αναφορά στο θυσιαστήριο της λευτεριάς, στην Καισαριανή και στον Ναπολέοντα Σουκατζίδη, έναν από τους χιλιάδες Προμηθείς της Ελληνικής Ιστορίας. Και είναι η ιστορική συγκυρία που βοηθάει να κάνουμε κάποιες σκέψεις μιας και η σπορά του Ναπολέοντα Σουκατζίδη και σήμερα ακόμα δίνει καρπούς.

Ένα από τους χιλιάδες Προμηθείς.

Όπως ο Σπάρτακος, ο Κλεομένης ο Τρίτος, ο Παπαφλέσσας, ο Βελουχιώτης, ο Μπελογιάννης, ο Πλουμπίδης, ο Παναγούλης, ο Κομνηνός (και ποιους να πρωτοθυμηθείς) ο κατάλογος αυτός είναι μεγάλος.

Ο Προμηθέας – το όνομά του το λέει – ήξερε τι θα του συμβεί, τίποτα δεν έκανε εν αγνοία του. Κι ο Σουκατζίδης ήξερε, ήταν κομμουνιστής, γέννημα της γης της Ιωνίας, της γης που γέννησε τον Ηράκλειτο και τη διαλεκτική. Ήξερε ότι δεν μπαίνεις δυο φορές στο ίδιο ποτάμι, ήξερε το «ενάντια τ’ αυτά» του Ηράκλειτου, ήξερε τη μοναδικότητα της ζωής, που σαν κουμουνιστής αγαπούσε.

Τόσο αυτός όσο και ο Προμηθέας δεν περίμεναν καμία ηθική ανταμοιβή.

Στον άλλο κόσμο, που γι’ αυτούς δεν υπήρχε, δεν θα τους περίμεναν παρθένες και πιλάφια, ούτε η επουράνιος Βασιλεία.

Όρθιοι και μόνοι μες τη φοβερή μοναξιά του πλήθους δέχτηκαν το ιστορικό χρέος για να το κάνουν ανάσταση των ανθρώπων.

Ο ένας στον Καύκασο κι ο άλλος στο Χαϊδάρι, γιατί οι ηρωικές στιγμές είναι πάντα προσωπικές και μοναχικές αλλά διαδραματίζονται μέσα στο κοινωνικό σύνολο και στοχεύουν στην αλλαγή των συνθηκών του, αρά δεν είναι ιδιωτικές.

Κατά τα πρότυπα της αρχαίας Τραγωδίας ο Ναπολέοντας Σουκατζίδης νιώθοντας πολίτης με το «Π» κεφαλαίο, ορίζει την τύχη του κόντρα στις εξουσίες.

Είναι το μοντέλο του τραγικού ανθρώπου, του ανθρώπου που γεννά και γεννιέται από τη Δημοκρατία, που δεν περιμένει μεσσίες να τον σώσουν, δεν περιμένει ανταμοιβή, δε ζει σε βάρος των άλλων, και δεν βολεύεται.

Ο Σουκατζίδης στερεί τους φασίστες βασανιστές του από το αντικείμενο του βασανισμού τους.

Ψάχνει μες το βαθύ σκοτάδι του ναζισμού ψηλαφιστά τη λόγχη την ορισμένη να τρυπήσει την καρδιά του, γιατί ξέρει ότι έτσι θα την ανοίξει στο φως.

Ξέρει πολύ καλά ότι δεν είναι το Α και το Ω του κόσμου η οντότητά του κατέχει ένα μικρό κομμάτι της ζήσης στην απεραντοσύνη της εξέλιξης.

Μικρό αλλά απόλυτο και ιστορικά βαρύ.

Ας κάνουμε μια προσπάθεια να σκεφτούμε το μύθο αλλαγμένο – όχι το παραμύθι, το μύθο.

Για τη συνέχεια κάντε "κλικ" πιο κάτω:

Εκπληκτικές εμφανίσεις νέων καλλιτεχνών στο 5ο Samos Young Artists Festival

Με μία μαγική συναυλία ξεκίνησε την Πέμπτη, 7 Αυγούστου, το Samos Young Artists Festival στον ατμοσφαιρικό χώρο του Αρχαίου Θεάτρου του λιμανιού του Πυθαγορείου της Σάμου. Μία βραδιά γεμάτη μουσική αλλά και ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον. H Willanny Darias και ο Guy Mintus, υπότροφοι του Manhattan School of Music, μας ταξίδεψαν με τις μουσικές τους επιλογές από τον ιδιαίτερο αυτό χώρο σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη, κάνοντας μας να διαπιστώσουμε ότι τα αυτά που μας συνδέουν είναι τελικά πολύ περισσότερα και πιο βαθιά από αυτά που μας χωρίζουν.

Ο κόσμος υποδέχτηκε με το πιο θερμό του χειροκρότημα τους δύο καλλιτέχνες οι οποίοι έδωσαν μία νέα οπτική στα πολιτιστικά δρώμενα της Σάμου.

Τις επόμενες βραδιές εμφανίζονται: η Γερμανο-Βουλγάρα καλλιτέχνιδα των κρουστών Vivi Vassileva. Το τρίο τηςSilke Avenhaus, της Κορεάτισσας βιολίστριας Jeyhe Lee και του Τούρκου τσελίστα Dorukhan Doruk. Το τρίο του Αργεντινού πιανίστα José Gallardo, της Ουγγαρέζας Katalin Kokas και και του Ούγγρου τσελίστα Barnabás Kelemen. Το κουαρτέτο του γεννημένου στο Μόναχο σαξοφωνίστα, κλαρινετίστα και συνθέτη της τζαζ Mulo Francel, με τη σύμπραξη του πιανίστα David Gazarov, ο οποίος θα εμφανιστεί την επόμενη μέρα σε μια σόλο παράσταση. Την τελευταία βραδιά του Φεστιβάλ, στις 13 Αυγούστου, εμφανίζονται οι τραγουδιστές από το εργαστήρι όπερας τηςΚρατικής Όπερας της Βαυαρίας με τους οποίους θα συμπράξει για τα τελευταία τραγούδια η διεθνούς φήμης μεσόφωνος Στέλλα Ντουφεξή.

Το Samos Young Artists Festival πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά, από τις 7 έως και τις 13 Αυγούστου, στο Αρχαίο Θέατρο του λιμανιού του Πυθαγορείου της Σάμου. Μια εκλεκτή συνάντηση καλλιτεχνών απ’ όλο τον κόσμο, από την Δύση ως την Ανατολή. 7 ημέρες, 7 συναυλίες, ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, το Aζερμπαϊτζάν, την Τουρκία, την Ουγγαρία, την Αργεντινή και τις ΗΠΑ που φιλοξενούνται σ'έναν ιδιαίτερο τόπο.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής και υπεύθυνος για την επιλογή του προγράμματος είναι και φέτος ο σπουδαίος βιολιστήςDaniel Nodel. Ο Daniel Nodel κατάγεται από το Minsk της Λευκορωσίας, ζει και εργάζεται στη Γερμανία και είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.

Λίγα λόγια για το Ίδρυμα Schwarz...Για πέμπτη συνεχή χρονιά το Ίδρυμα Schwarz προσκαλεί νέους ταλαντούχους διεθνείς καλλιτέχνες να περάσουν μία εβδομάδα στην Ελλάδα, στο ακριτικό νησί της Σάμου, σε μια καλλιτεχνική συνύπαρξη που έχει ως στόχο να συμβάλλει στη καλύτερη κατανόηση των λαών μέσω της Τέχνης. Μια πλατφόρμα δημιουργικής εργασίας, ανταλλαγής πολιτιστικών απόψεων αλλά και μουσικών διαλόγων που ζωντανεύει κάθε χρόνο στη Σάμο, σε κομβικό σημείο, μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.Έχοντας παρουσιάσει τέσσερα κατά σειρά μουσικά φεστιβάλ στο Αρχαίο Θέατρο του Πυθαγορείου (Samos Young Artists Festival) από το 2010 μέχρι σήμερα, δύο εκθέσεις διεθνούς φήμης καλλιτεχνών (Harun Farocki /2012, Slavs and Tatars / 2013) αλλά και την θεατρική ομάδα νέων ηθοποιών του Εθνικού Θεάτρου (Πενθεσίλεια του Κλάιστ, 2013), το Eλληνογερμανικό Πολιτιστικό Κοινωφελές Ίδρυμα Schwarz Foundation συνεχίζει για 5η χρονιά το έργο του με την διοργάνωση ξεχωριστών πολιτιστικών εκδηλώσεων. Συναυλίες, εκθέσεις και θεατρικές παραστάσεις που χρηματοδοτούνται από ιδιωτική πρωτοβουλία και υποστηρίζονται ενεργά από Πρεσβείες, Ιδρύματα, τον Δήμο Σάμου και τοπικούς οργανισμούς.

Πρόγραμμα Samos Young Artists Festival 2014 07/08: Υπότροφοι του Manhattan School of Music, piano soloWillanny Darias - Κούβα/ΗΠΑ, Guy Mintus - Ισραήλ/ΗΠΑ08/08: Silke Avenhaus Trio, piano-violin-celloSilke Avenhaus (piano) -Γερμανία, Jeyhe Lee (violin) – Κορέα, Dorukhan Doruk (cello) - Τουρκία09/08: Vivi Vassileva, solo κρουστά (Γερμανία/Βουλγαρία)
10/08: Trio, piano-violin-violaJosé Gallardo (piano) - Αργεντινή, Barnabás Kelemen (violin) – Ουγγαρία, Katalin Kokas (viola) - Ουγγαρία11/08: Mulo Francel & Friends, Jazz ensemble (Γερμανία/Αυστρία)12/08: David Gazarov, piano (Γερμανία)
13/08: Στέλλα Ντουφεξή με τραγουδιστές από το εργαστήρι όπερας της Κρατικής Όπερας της Βαυαρίας (Γερμανία)

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα:http://www.schwarzfoundation.com/el/

Samos Young Artists Festival7 – 13/8/14   Τόπος διεξαγωγής: Πυθαγόρειο, Σάμος  Ώρα έναρξης συναυλιών: 20:30


Αύριο οι προεδρικές εκλογές στην Τουρκία

Στις κάλπες αναμένεται να προσέλθουν την Κυριακή περίπου 53 εκατ. πολίτες της Τουρκίας προκειμένου να επιλέξουν τον επόμενο πρόεδρο της χώρας, ο οποίος εκλέγεται με λαϊκή ψήφο για πρώτη φορά στην ιστορία του έθνους.

Η προσέλευση των ψηφοφόρων αναμένεται να είναι υψηλή, με τους τρεις υποψηφίους -τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος κυβέρνησε τη χώρα για 12 χρόνια ως πρωθυπουργός και είναι το απόλυτο φαβορί, τον Εκμελεντίν Ιχσάνογλου, πρώην επικεφαλής του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας και κοινό υποψήφιο του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP), του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης (ΜΗΡ), και του Λαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος (HDP) Σελαχατίν Ντεμιρτάς - να καλούν τους υποστηρικτές τους για να ψηφίσουν.

Αν κανένας υποψήφιος δεν καταφέρει να ξεπεράσει το 50% των ψήφων, θα διεξαχθεί δεύτερος γύρος στις 24 Αυγούστου.

Ο νέος πρόεδρος θα έχει θητεία πέντε ετών και έχει το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα για δεύτερη φορά.

Η θητεία του απερχόμενου προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας Aμπντουλάχ Γκιουλ λήγει στις 28 Αυγούστου.

Τα ψηφοδέλτια θα έχουν φωτογραφίες και τα ονόματα των τριών υποψηφίων, ενώ η ψηφοφορία αναμένεται να διαρκέσει από τις 08.00 έως τις 17.00.

Σε περίπτωση που ο Ερντογάν εκλεγεί πρόεδρος, κάτι που θεωρείται σχεδόν βέβαιο, το ενδιαφέρον θα στραφεί στο ποιος θα είναι ο διάδοχός του στην πρωθυπουργία.

http://www.defencenet.gr/

Η Αφίσα της Ημέρας


Αγώνα κατά του "λουκέτου" στην Ψυχική Υγεία αποφασίζουν οι εργαζόμενοι

Αγώνα κατά του κυβερνητικού λουκέτου σε Δαφνί, Δρομοκαΐτειο και Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης, αποφασίζουν σήμερα στις γενικές συνελεύσεις τους οι εργαζόμενοι στα ψυχιατρικά νοσοκομεία. 1.300 ασθενείς που νοσηλεύονται μόνο στα δύο νοσοκομεία της Αθήνας και 4.500 πάσχοντες που τα επισκέπτονται τακτικά αναμένεται να στοιβαχτούν στα ράντζα Γενικών Νοσοκομείων.

Για ψυχιατρική απορρύθμιση κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι στις δομές ψυχικής υγείας, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν το λουκέτο που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι εργαζόμενοι σε Δαφνί και Δρομοκαΐτειο, κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι θέλει να αποποιηθεί των ευθυνών της και προανήγγειλαν μπαράζ κινητοποιήσεων.

Όπως είπαν, μέχρι στιγμής η αναζήτηση χώρων στα Γενικά Νοσοκομεία από το υπουργείο Υγείας, έχει καταλήξει σε κλινικές του Θριασίου και του Ευαγγελισμού, με δυναμική 20 κλινών και με 40 ράντζα, όταν μόνο στα δύο μεγάλα ψυχιατρικά νοσοκομεία της Αθήνας νοσηλεύονται ήδη 1.300 ασθενείς.

Σημειώνεται ότι το Δαφνί διαθέτει 9 ψυχιατρικές κλινικές και το Δρομοκαϊτειο 6.
Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν ότι πίσω από τη σπουδή της κυβέρνησης για λουκέτο στα δύο ψυχιατρικά νοσοκομεία είναι η απόφασή της να παραχωρήσει 400 στρέμματα στο ΤΑΙΠΕΔ.
Υπογράμμισαν, δε, ότι δεν πρόκειται για ψυχιατρική μεταρρύθμιση, αλλά για απορρύθμιση με μνημονιακή επιταγή.

Δεν υπάρχουν κατάλληλοι και επαρκείς χώροι για να στεγαστούν οι ψυχικά πάσχοντες, τονίζουν γιατροί και εργαζόμενοι στα Δημόσια Νοσοκομεία, σε ανακοινώσεις της ΕΙΝΑΠ και της ΠΟΕΔΗΝ.
Πάντως, τεχνικά κλιμάκια του υπουργείου Υγείας αναζητούν τους... κατάλληλους χώρους για να στεγασθούν οι ψυχιατρικές κλινικές, σε δημόσια νοσοκομεία. Εντός των ημερών θα συντάξουν πόρισμα που θα παραδώσουν στην ηγεσία του υπουργείου.

H Ρόδος ξεκινά αγώνα για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών αγαθών


Την απόφαση να αμυνθούν σθεναρά και να αποτρέψουν το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της Ρόδου, που έχουν δρομολογήσει κυβέρνηση και δανειστές, έλαβαν πολίτες και εκπρόσωποι φορέων του νησιού, οι οποίοι, διακηρύσσοντας ότι αυτός ο τόπος δεν πωλείται και δεν εκχωρείται, ανέλαβαν την πρωτοβουλία συγκρότησης του «Ροδιακού Δικτύου Υπεράσπισης και Δίκαιης Διαχείρισης της Δημόσιας Περιουσίας», για να αναχαιτίσουν την πολυμέτωπη επίθεση που δέχεται το νησί.

Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι, η πλήρης και αντικειμενική ενημέρωση, η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των πολιτών και η πλατιά κινητοποίηση του ροδιακού λαού, ώστε να αποτραπούν οι καταστρεπτικές συνέπειες που θα προκύψουν από το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και των κοινωνικών αγαθών, η προστασία των οποίων είναι αδιαπραγμάτευτη και αποτελεί “κόκκινη γραμμή”: 
  • Αιγιαλός και παραλία 
  • Δάση και δασικές εκτάσεις 
  • Βιότοποι, υγρότοποι προστατευόμενες περιοχές και περιοχές φυσικού κάλλους 
  • Καταφύγια άγριας ζωής
  • Η διαχείριση του νερού
  • Η διαχείριση ιστορικών χώρων και ιστορικών ακινήτων 
Είναι φανερό πως οι ιδιωτικοποιήσεις των ακινήτων στη Ρόδο, δεν γίνονται με τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών, ούτε λειτουργούν προς το συμφέρον της τοπικής οικονομίας, παρά μόνο προς όφελος των αρπακτικών που περιτριγυρίζουν το νησί. 

Η προσωρινή επιτροπή που ανέλαβε να συντονίσει τη διαδικασία συγκρότησης του Δικτύου, καλεί όλους τους πολίτες του νησιού της Ρόδου και όλους τους φορείς του τόπου, να συμμετάσχουν στην ίδρυση και στην τελική διαμόρφωση των θέσεων του Δικτύου για την Υπεράσπιση και Δίκαιη Διαχείριση της Δημόσιας Περιουσίας. 

Σκοπός του Δικτύου δεν είναι απλώς να αναστείλει τα επίμαχα νομοσχέδια και τις συνέπειές τους, αλλά κυρίως να διαμορφώσει τις προτάσεις για την ανάπτυξη της Ρόδου, που θα προκύψουν μέσα από την ίδια την τοπική κοινωνία, με όρους σεβασμού και προστασίας των δασών, των δασικών εκτάσεων, της παράκτιας ζώνης και γενικά της δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών αγαθών.
Οι πολίτες που ανέλαβαν την πρωτοβουλία συγκρότησης του Δικτύου, ζητούν από τον Δήμο Ρόδου και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, να αποτελέσουν τους βασικούς θεσμικούς αναστολείς οποιασδήποτε προσπάθειας υπεξαίρεσης της δημόσιας περιουσίας του τόπου.

Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα γίνουν επαφές που όλους ανεξαιρέτως τους τοπικούς φορείς και τις συλλογικότητες, από τους οποίους θα ζητηθεί η συμμετοχή στο Δίκτυο και η συστράτευση στον κοινό αγώνα προάσπισης των δημόσιων αγαθών και της δημόσιας περιουσίας του νησιού. Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία συγκέντρωσης υπογραφών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ψηφίσματος στον παρακάτω σύνδεσμο:

www.avaaz.org/el/petition/Foreis_kai_polites_tis_Rodoy_Symmetohi_sto_Rodiako_Diktyo_Yperaspisis_Dimosias_Perioysias/

Καρλόβασι Σάμου: Κύκλος "Μάταιων" Πράξεων

Σε μια όμορφη βραδιά εξελίχθηκε η παρουσίαση  του Βιβλίου του Σπύρου Τζόκα "ο κύκλος των μάταιων πράξεων, χθες το βράδυ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου στο Καρλόβασι. 

Στην παρουσίαση συμμετείχαν και μίλησαν ο Αλέξανδρος Σταθακιός, η Βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή, η Δημοσιογράφος Μαργαρίτα Ικαρίου, ο Αλέξανδρος Ξάνθος, ο Νίκος Ανάσης και φυσικά ο συγγραφέας του Βιβλίου Σπύρος Τζόκας, καθώς και αποσπάσματα του βιβλίου διάβασε η ηθοποιός Αναστασία Ανδρεάδη. 

Ο "ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ" ήταν εκεί και σήμερα παρουσιάζουμε το κείμενο της τοποθέτησης της  κας Μαργάριτας Ικαρίου, καθώς και σε μορφή Βίντεο αποσπάσματα από την τόσο σπουδαία Βιβλιοπαρουσίαση.


Kάθε εποχή την προσδιορίζουν οι άνθρωποι.

Και κάθε στάση ζωής την υπαγορεύουν οι αρχές που διέπουν την ανθρώπινη ύπαρξη.

Υπάρχει άραγε κάτι μάταιο στην αντίσταση σε κάθε μορφής φασισμό;

Που κλείνει ο κύκλος της παλικαριάς και που ανοίγει ένα ακόμη τεταρτημόριο στις θυσίες του Ελληνικού λαού;

Είναι το ένστικτο της επιβίωσης πιο ισχυρό από την απόφαση να μένει κανείς πιστός στις αρχές του;

Είναι τελικά ηρωισμός να μη δειλιάζεις και να μη συνθηκολογείς μπροστά στο θάνατο, ή απλά, αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμός;

Με τρόπο λιτό και γλώσσα γεμάτη εικόνες, Ο κύκλος των μάταιων πράξεων» το ιστορικό μυθιστόρημα του Σπύρου Τζόκα, με φόντο τη ζωή του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, έρχεται να απαντήσει σε αυτά και σε πολλά άλλα, ιδιαιτέρως επίκαιρα στις μέρες μας, ερωτήματα.

Αποφεύγεις κάποτε τις ευθύνες, κλείνεις τα μάτια στις αδικίες που συντελούνται γύρω σου, πιστεύεις πως αυτός ο μικρός και ένας κούκος δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη. Εφησυχάζεις, βολεύεσαι, συναλλάσσεσαι, κάνεις εκπτώσεις στα πιστεύω σου, κάνεις εκτρώσεις στα θέλω σου που κυοφορούνται.

Κι έρχεται εκείνη η στιγμή που κατά τον Καβάφη, πρέπει να πεις το μεγάλο ΟΧΙ.


Η στιγμή της απόφασης, αν θα σταθείς με το κεφάλι ψηλά απέναντι στο θάνατο, τον όποιο θάνατο, το σωματικό ή τον πνευματικό, το θάνατο των ιδεολογιών ή της προσωπικής θεώρησης για τη ζωή.

Τότε, δεν υπάρχει άλλος τρόπος, όπως γράφει κι ο Σπύρος Τζόκας στον «κύκλο των μάταιων πράξεων» παρά να πάρεις στα χέρια σου την ευθύνη της επιλογής.

«Ένας κατάλογος ονομάτων κι ένα απλό παρών…» γράφει ο συγγραφέας. «Όπως και τότε στο σχολείο… τόσο απλό. Μα τώρα δεν μπορούν να κάνουν κοπάνα. Κοπάνα από το θάνατο; Ωραία θα ήταν. Αλλά αυτός ήταν εκεί. Δεν μπορούσες να του ξεφύγεις!»

Κεφάλαιο το κεφάλαιο, νήμα το νήμα, μέσα από τμηματοποιημένες στιγμές και σκηνές της ζωής του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο συγγραφέας Σπύρος Τζόκας, αντιτάσσει μέσα στη φρίκη των στρατοπέδων έγκλισης, των φασιστικών μεθόδων και της απαξίωσης της ανθρώπινης ζωής, την ομορφιά της άποψης, την αυθεντικότητα της ελληνικής έκφρασης, την περήφανη στάση άρνησης, το δικαίωμα να επιλέγει κανείς ως και το θάνατο, με μια λεβεντιά που θυμίζει τους Σπαρτιάτες του Λεωνίδα.

Με μια καλοδουλεμένη, απολύτως τεκμηριωμένη και βαθιά ποτισμένη άποψη, που ομοιάζει με τη Σωκράτεια λογική, πολλούς αιώνες πίσω…

Τότε που, όπως γράφει ο Σπύρος Τζόκας, ο Σωκράτης από το κελί του έδινε νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη: «το σώμα μου είναι φυλακισμένο, όχι το πνεύμα μου»…

Είναι πραγματικά έτσι; Έτσι είναι. Ο καθολικός άνθρωπος ζει πέρα από το χώρο και το χρόνο και διαρκώς αναλογίζεται το χρέος του. Και διαρκώς είναι ελεύθερος.

Γιατί, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι, να αντιστέκεσαι σθεναρά.


Να μην υποκύπτεις στις πιέσεις, ακόμη και με αντίβαρο τη ζωή σου.

Να μάχεσαι για το πιο ακριβαγόραστο με αίμα, αγαθό: Την ελευθερία!

Να μπορείς να κρατάς το μυαλό και την καρδιά σου, καθαρά και σε ισορροπία ακόμη και μέσα σε φρικώδεις συνθήκες ολοκληρωτισμού και φασιστικής παράνοιας….

Μιλώντας προχτές στο Πυθαγόρειο, με το Σπύρο Τζόκα, την ημέρα της ιστορικής για τη Σάμο επετείου της 6ης Αυγούστου, τον ρώτησα γιατί έγραψε «έτσι» το βιβλίο του.

«Αν ήταν απλά μια ιστορική καταγραφή, μου είπε, θα το διάβαζαν ολίγοι και επαίοντες. Τώρα, θα ήθελα πολύ να περάσει στους νέους ανθρώπους, που χρειάζονται τις ιστορικές μνήμες για να γεφυρώσουν το χτες με το αύριο. Θα ήθελα να διαβαστεί από όλους μας, που νομίζουμε πως καταθέσαμε τα όπλα και χάσαμε το δυναμισμό αντίδρασης που χαρακτηρίζει τη φυλή μας…»

Δεν χάσαμε και δεν ξεχάσαμε. Δε συνθηκολογήσαμε και δεν πλιατσικολογήσαμε. Τουλάχιστον όχι όλοι, όχι οι άνθρωποι που κρατούν ακόμη ψηλά το «μάταιον» των ξεχωριστών πράξεων….

«Ο ήχος αυτής της καμπάνας, που λέγανε πως ήταν φερμένη απ’ την Μικρά Ασία θα’ πρεπε να κάνει μνήμες να ανατριχιάζουν και συνειδήσεις ένοχες και πρόσφατες να ματώνουν. Γιατί είναι αυτή η ίδια καμπάνα που είχε αναγγείλει γάμους αλλά και φόνους: πολλοί με αυτόν τον ήχο παντρευτήκανε, με αυτόν τον ήχο κηδευτήκανε.»

Διαβάζοντας το βιβλίο του Σπύρου Τζόκα, για μένα, είναι σα να ηχεί αυτή η καμπάνα προειδοποίησης.

Ας μην αφήσουμε αυτό το λαό κι αυτό τον τόπο, να κηδευτούν!

Για να μπορεί να χτυπήσει κάποτε, χαρμόσυνη η καμπάνα του μέλλοντος!

Ας δούμε τώρα κάποια αποσπάσματα από την εκδήλωση:

Σχετικό δημοσίευμά μας : Εδώ...!

"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.gr/