Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Σάμος: Δημόσια Δήλωση

Της Δημοσιογράφου Μαργαρίτας Ικαρίου

Σε αυτές τις εποχές της επιχειρούμενης αποδόμησης κάθε εργασιακού χώρου, οι συνθήκες άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος καθίστανται ολοένα και πιο δύσκολες. Με λύπη μου διαπιστώνω ότι στο χώρο των ΜΜΕ μεθοδεύεται γενικότερα η αποπομπή και αντικατάσταση δημοσιογράφων, με καταξίωση και πολυετή εμπειρία που υπηρετούν τη δημοσιογραφική δεοντολογία.

Την Τετάρτη 13 Απριλίου 2016 και μετά την ολοκλήρωση της καθημερινής δημοσιογραφικής μου εκπομπής στο ραδιοφωνικό σταθμό στον οποίο εργάζομαι, όπως πληροφορήθηκα μεταγενέστερα, μεταδόθηκε από την ίδια συχνότητα ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΕΚΠΟΜΠΗ, την ύπαρξη και αναμετάδοση της οποίας, ΟΥΤΕ ΕΓΝΩΡΙΖΑ, ούτε είχα ενημερωθεί για αυτήν. Αντιθέτως, όπως με είχε ρητά διαβεβαιώσει η εργοδοσία, για το διάστημα της δικής μου συνεργασίας με το σταθμό, δεν θα ετίθετο ζήτημα παράλληλης συνεργασίας με το εν λόγω άτομο. Και τούτο, επειδή όπως είναι γνωστό σε όλους στη Σάμο, ο εν λόγω, έχει πολλάκις αναφερθεί στο πρόσωπο τόσο το δικό μου, όσο και ανθρώπων του στενού οικογενειακού μου περιβάλλοντος, με χαρακτηρισμούς άκρως υποτιμητικούς έως και εξυβριστικούς.

Μέχρι εχτές, η συμφωνία μας με την εργοδοσία ετηρείτο στο ακέραιο. Και παρά το γεγονός ότι άλλοι ουσιώδεις όροι της σύμβασής μου παραβιάζονταν συστηματικά, παρέμενα στο στελεχιακό δυναμικό του σταθμού, επιδεικνύοντας καλή πίστη και πραγματική αγάπη για το επάγγελμά μου. Όμως, όπως πολλές φορές έχω τονίσει, η συνεργασία με άτομα που με έχουν θίξει προσωπικά και δεν μοιραζόμαστε τον ίδιο δεοντολογικό κώδικα δημοσιογραφίας, γεγονός που είναι γνωστό τοις πάσι στο νησί, αποτελεί κατ εμέ σαφή και μεθοδευμένη προσπάθεια της ιδιοκτησίας του ραδιοφωνικού σταθμού να με εξαναγκάσει σε ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ, τη στιγμή μάλιστα που διαρκώς ελάμβανα διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου.

Θα ήθελα να καταστήσω σαφές ότι η συνεργασία μου με την νόμιμη διαχειρίστρια του «Ράδιο Σάμος 102 fm» παραμένει άριστη και –όπως η ίδια με ενημέρωσε- δεν αποτελεί δική της απόφαση. Σημειώνω δε πως είμαι η μόνη δημοσιογράφος (μέλος σε αναγνωρισμένη από τη γενική γραμματεία ενημέρωσης, δημοσιογραφική ένωση), στο δυναμικό του σταθμού.

Κατ εμέ, η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, ξεπερνά κάθε όριο παρέμβασης στο έργο και το ρόλο μου και μεταβάλλει μονομερώς τη σύμβαση και τις συνθήκες εργασίας μου, υποσκάπτοντας το κύρος, τη δημοσιογραφική μου διαδρομή και την -με αντικειμενικότητα- άσκηση του επαγγέλματός μου, με προφανείς σκοπούς.

Δηλώνω δε, πως οι αναμεταδόσεις, ηχογραφημένων ή άλλων, εκπομπών αυτού του είδους, δεν έχουν καμία σχέση με εμένα και δεν ταυτίζονται με τις απόψεις μου περί δημοσιογραφίας, την οποία υπηρετώ επί σειρά ετών.

Παραμένω μάχιμη και μαχόμενη για την αλήθεια δημοσιογράφος και θεωρώ πως τέτοιου είδους πρακτικές δεν θα με εξωθήσουν σε παραίτηση και απεμπόληση των δικαιωμάτων μου, τα οποία δηλώνω και με την παρούσα πως θα προασπίσω με κάθε νόμιμο μέσο.

Μαργαρίτα Ικαρίου
Δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΠΗΤ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: