Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ... ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ

«Μαχαίρι» και στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών δρομολογίων για τις άγονες γραμμές προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο, αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο τις θαλάσσιες συγκοινωνίες των μικρών νησιών με την ηπειρωτική χώρα και καταδικάζοντας τους σε απομόνωση, αφού θα βλέπουν με το κιάλι το βαπόρι της γραμμής.

Το συνολικό ποσό μείωσης θα αγγίξει τα προσεχή τρία χρόνια τα..
18 εκατομμύρια ευρώ, με τα περισσότερα χρήματα -15 εκατ. ευρώ- να κόβονται το 2013. Οι τροϊκανοί ζητούν αλλαγές στους διαγωνισμούς για την κάλυψη των άγονων γραμμών και τροποποίηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, ώστε να περιοριστούν οι κρατικές επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα, οι οποίες έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ. 

Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καλούνται να δρομολογήσουν τα πλοία τους σε άγονες γραμμές που είναι ζημιογόνες, αφού όχι μόνο τα μισθώματα παραμένουν χαμηλά σε σύγκριση με το κόστος καυσίμων, αλλά θα γίνουν και περικοπές. Παράλληλα, έχει μειωθεί και η επιβατική και μεταφορική κίνηση. Οικονομικός «στραγγαλισμός»... 

Το υπουργείο αρνήθηκε να αναμορφώσει τα μισθώματα, λόγω και του Μεσοπρόθεσμου, αλλά και το κρατικό ναυλολόγιο. Έδωσε μία αύξηση στα εισιτήρια ύψους 2,4%, υπολογίζοντας μόνο τον τιμάριθμο. 

Σε ό,τι αφορά γενικότερα την ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932 του 2001 μέχρι τον προσεχή Μάρτιο, ώστε να υπάρξει ευελιξία σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης. Επίσης, θα γίνει πιο ευέλικτο το καθεστώς αποδοχής και εκτέλεσης των δρομολογίων, αλλά και του μεγέθους των πλοίων.

Έτσι, θα μπορεί μία εταιρεία να τροποποιεί τα δρομολόγιά της πιο εύκολα και να αλλάζει το μέγεθος του πλοίου που θα δρομολογεί σε μία γραμμή.
Σύμφωνα με το υφιστάμενο καθεστώς, η δρομολόγηση των πλοίων της ακτοπλοϊας είναι υποχρεωτική για δέκα τουλάχιστον μήνες σε ό,τι αφορά τα συμβατικά και επτά μήνες για τα ταχύπλοα. Επίσης, είναι υποχρεωτική για δέκα μήνες και η επάνδρωση των πλοίων, ανεξάρτητα εάν στο μεταξύ για κάποιο λόγο η εταιρεία αποφασίζει να διακόψει το δρομολόγιο.


protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια: