Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

"ΝΑΙ και στα 4 Λιμάνια εναλλάξ" αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο



Σήμερα Τρίτη 28 Μάη 2013, τη δεύτερη μέρα συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Μυτιλήνη, ο ανεξάρτητος Περιφερερειακός Σύμβουλος Μανόλης Βασιλειάς εκτός ημερήσιας διάταξης έβαλε το θέμα του αποκλεισμού του Λιμένα της Πρωτεύουσας. Έγινε ένας εκτενής διάλογος για το σοβαρό αυτό θέμα και τελικά λήφθηκε ομόφωνη απόφαση στήριξης της εισήγησης του κ. Μανόλη Βασιλειά.

Δημοσιεύουμε σήμερα, ολόκληρη η εισήγηση του κ. Μανόλη Βασιλειά στο Περιφερικό Συμβούλιο:



Προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Θέμα: Προβλήματα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο σύμπλεγμα του Νομού Σάμου και ο αποκλεισμός της Πρωτεύουσας

Εισήγηση Ανεξάρτητου Περιφερειακού Συμβούλου Μανόλη Βασιλειά

Μυτιλήνη: 28 Μάη 2013

Εδώ και αρκετά χρόνια πλέον ένα από τα σοβαρότερα και άλυτα προβλήματα για τα νησιά του Νομού μας αποτελεί η σύνδεση των Νήσων Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων με τον Πειραιά, τη Μυτιλήνη - Χίο, Βόρειο Ελλάδα, Δωδεκάνησα και Κρήτη, καθώς και η εσωτερική τους επικοινωνία.

Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των οικονομικών και μόνο κριτηρίων των Ακτοπλοϊκών Εταιριών, αφού για αυτούς είμαστε πληθυσμιακά λίγοι και άρα «μικρή αγορά».

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της δήθεν ελεύθερης οικονομίας, της ασυδοσίας της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, των νόμων που δεν εφαρμόζονται, ενός ελλιπούς θεσμικού πλαισίου που στο βαθμό που ισχύει εξυπηρετεί κυρίως τα συμφέροντα των μεγάλων αυτών εταιριών, χωρίς να διασφαλίζει το δίκιο αλλά και το δικαίωμα των Νησιωτών για συχνές , φτηνές, και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.


Η περίφημη και χιλιοειπωμένη «Νησιωτικότητα» και η έννοια του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» φαντάζουν πλέον από γραφικές έως γελοίες, αφού το σύνολο των ασκούμενων πολιτικών, τις αγνοούν και φυσικά δεν τις κατοχυρώνουν.

Ο Πολίτης στα Νησιά μας αισθάνεται έντονα και καθημερινά την εγκατάλειψη από το κεντρικό κράτος και σε συνδυασμό με τα μεγάλα άλλα ζητήματα της υποβάθμισης της Υγείας, της Πρόνοιας, της Παιδείας, της Ανεργίας κλπ, η ανασφάλεια και ο φόβος είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που τον κυριεύουν.

Η Αυτοδιοίκηση στα Νησιά μας, στη καλύτερη περίπτωση, παρακολουθεί τις εξελίξεις άπραγη χωρίς διάθεση ή κουλτούρα αντίδρασης και αντίστασης.

Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν πάρει μία πολύ διαφορετική τροπή, από αυτή που είχαμε συνηθίσει έως τώρα.

Ενώ λοιπόν το Σ.Α.Σ σε πρόσφατη συνεδρίασή του είχε αποφασίσει και ταυτόχρονα εισηγηθεί στο Υπουργείο, το οποίο παίρνει και τις τελικές αποφάσεις, ότι το Πλοίο «Νήσος Μύκονος» της HSW , θα έχει τερματικό προορισμό τον Λιμένα της Πρωτεύουσας της Σάμου, όπως πάντα έως σήμερα, μετά από επιστολή της εταιρίας το Υπουργείο την αποδέχτηκε, όπου το αναφερόμενο πλοίο θα έχει πλέον τερματικό Λιμένα το Καρλόβασι.

Σύμφωνα με τα δρομολόγια που ανακοίνωσε η HSW θα έχουμε τρία δρομολόγια μέχρι τον Εύδηλο Ικαρίας και άλλα τέσσερα έως το Καρλόβασι Σάμου.


Το πλοίο «Νήσος Μύκονος» να θυμίσουμε ότι είναι ένα καινούργιο συμβατικό αλλά και γρήγορο πλοίο, όπου με αυτό κυρίως γίνονται οι μετακινήσεις επιβατών και οχημάτων στο Νομό μας, τα τελευταία χρόνια, και αυτό βέβαια μόνο στους καλοκαιρινούς μήνες, αφού από Σεπτέμβρη για την Εταιρία, τα Νησιά μας «αυτόματα ερημώνουν».

Να ενημερώσουμε επίσης ότι το ταχύπλοο «ΑΙΟΛΟΣ 1» που θα έμπαινε στη γραμμή με προορισμό το Βαθύ Σάμου, τελικά ούτε και φέτος θα μπει στη Γραμμή και έτσι η Πρωτεύουσα θα περιορισθεί με το παλιό και αργό πλοίο Μυτιλήνη.

Αυτό το γεγονός, είναι αυτονόητο ότι θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο την ήδη ταλαιπωρημένη πρωτεύουσα της Σάμου, όπου οι κάτοικοι , οι επιχειρηματίες και οι φορείς είναι ανάστατοι.

Από την άλλη γελοίο και παράδοξο είναι ότι πρόσφατα, λειτουργεί και δεύτερη μεγάλη και σύγχρονη προβλήτα στον Επιβατικό και Εμπορικό Λιμένα της Σάμου στο Μαλαγάρι και που oi εργασίες της θα συνεχισθούν για τη δημιουργία επιβατικού Σταθμού αλλά και έργα λιμενικής ζώνης, ενταγμένες στο business plan του Λιμένος.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι το Λιμάνι της Πρωτεύουσας έχει χαρακτηρισθεί εδώ και χρόνια, σαν Εθνικής Σημασίας, ενώ το Λιμάνι του Καρλοβάσου σαν απλό τοπικό Λιμάνι.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό που συνέβαινε έως σήμερα ήταν λαθεμένο, αφού το οποιοδήποτε πλοίο σχεδόν για τη Σάμο από τον Πειραιά, επισκέπτονταν και τα πέντε Λιμάνια του Νομού μας, με το να κάνουν το γύρο της Ικαρίας αλλά και να σταματά στο Καρλόβασι, πριν τη Σάμο για 2 τουλάχιστον ώρες. Έτσι μετά από 6 - 7 ώρες τα πλοία βρίσκονταν ακόμα στα νερά των Νησιών μας.

Αυτό το γεγονός δυσκόλευε τον προορισμό για την Πρωτεύουσα της Σάμου, όπου ήταν και ο τερματικός Λιμένας. Το ταξίδι πολλές φορές ξεπερνούσε και τις 16 ώρες, από τον Πειραιά, υποβαθμίζοντάς την Πρωτεύουσα σαν τουριστικό προορισμό.

Η σημερινή «Λύση» που υιοθετήθηκε φυσικά από το «Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου» για εμάς δεν αποτελεί λύση, αφού η Πρωτεύουσα του Νομού μας αποκλείστηκε εντελώς από τις επισκέψεις του Πλοίου.


Θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι τα 2/3 του πληθυσμού του Νησιού μας κατοικούν στην Ανατολική Σάμο, ότι η μεγαλύτερη Τουριστική δραστηριότητα αναπτύσσεται στην Ανατολική Σάμο καθώς επίσης ότι το Οδικό δίκτυο ανάμεσα σε Καρλόβασι και Βαθύ ακόμα έχει πολλά προβλήματα σε πολλά σημεία της διαδρομής του.

Αυτονόητο θεωρείται το καθημερινά μεγάλο κυκλοφορικό «χάος» που θα δημιουργηθεί τις ώρες άφιξης του Πλοίου, στο Λιμάνι του Καρλοβάσου αλλά κυρίως στην ευρύτερη περιοχή που δεν είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο και μάλιστα ενόψει της Τουριστικής Περιόδου.

Στην Ικαρία οι κάτοικοι της Νότιας πλευράς του νησιού μάλλον είναι άνθρωποι ενός κατώτατου Θεού. Ο Άγιος Κήρυκος, όπου εκεί είναι το σύνολο των διοικητικών Υπηρεσιών του Νησιού έχει και αυτός αποκλεισθεί από την HSW. Να σημειωθεί ότι το οδικό δίκτυο της Ικαρίας έχει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από αυτό της Σάμου, δεν υπάρχει εκεί καθόλου ΚΤΕΛ, και η δυνατότητα μετακίνησης επιβατών από το νότιο σημείο στο βόρειο είναι πολύ δύσκολη.


Από την άλλη ούτε το Υπουργείο αλλά ούτε και η HSW δεν δεσμεύονται να βάλουν ΚΤΕΛ ή άλλα πούλμαν από το Καρλόβασι προς τη πρωτεύουσα. Αλήθεια αν δυνητικά γίνονταν κάτι τέτοιο, ποιος θα πλήρωνε το κόστος μετακίνησης των επιβατών? Μήπως οι ίδιοι οι επιβάτες?

Πράγματι, εμείς εκτιμούμε ότι δεν χρειάζεται να έχουμε δύο λιμάνια στις Κυκλάδες σε κάθε ταξίδι, όπως προβλέπεται έως σήμερα, αφού και ο χρόνος άφιξης μεγαλώνει, αλλά και οι επισκέπτες των Νησιών μας δεν βρίσκουν εύκολα εισιτήρια, αφού αυτά, εξαντλούνται με τα δύο μαζί Κυκλαδονήσια.

Φυσικά από την Εταιρία δεν έχουμε καμιά προσδοκία αφού αυτή λειτουργεί σύμφωνα μόνο με τα ταξικά συμφέροντα των Εφοπλιστών της.

Τι κάνει όμως το Υπουργείο ?

Τελικά το Υπουργείο είναι Ναυτιλίας και Αιγαίου ή  Υπουργείο των Εφοπλιστών?

Οφείλει το Υπουργείο να πάρει υπόψη του τις προτάσεις των τοπικών φορέων, της Βουλευτού, του Αντιπεριφερειάρχη, των Δημάρχων αλλά και του Περιφερειακού Συμβουλίου?

Οφείλει το Υπουργείο να σέβεται τους Νόμους του Κράτους ?

Οφείλει το Υπουργείο να κατοχυρώνει την ισομερή τοπική μας ανάπτυξη ?

Οφείλει το Υπουργείο να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και φτηνή μετακίνηση των Ελλήνων Πολιτών του Αρχιπελάγους?

Οφείλει το Υπουργείο να πάρει υπόψη του και να κατοχυρώσει το ενιαίο και αδιαίρετο του Εθνικού αλλά και Ευρωπαϊκού χώρου στο Αιγαίο ?

Οφείλει το Υπουργείο να πάρει υπόψη του το χαρακτήρα του Λιμένος της Πρωτεύουσας και να μην το αποκλείσει?


Η Εταιρία ισχυρίζεται ότι το κάνει για θέμα χρόνου, ώστε να μπορεί το πλοίο να κάνει 7 δρομολόγια στο Νομό. Μα η πρόταση μας, που την περιφρόνησε το Υπουργείο, δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα χρόνου, αντίθετα διευκολύνει και περιορίζει τις αποστάσεις και το χρόνο προσεγγίσεων και απόπλου του Πλοίου.

Η Εταιρία επίσης ισχυρίζεται ότι είναι και θέμα κόστους γι αυτή η απόσταση από το Καρλόβασι έως τη Σάμο. Όταν όμως υπέβαλε την αίτηση ενδιαφέροντος για τη γραμμή των Νησιών μας, με άλλο πρόγραμμα προσεγγίσεων την έκανε και αφού την κατοχύρωσε στη συνέχεια την αλλάζει. Γιατί το Υπουργείο δέχτηκε τόσο αβασάνιστα και εύκολα το αίτημα της Εταιρίας, αγνοώντας την αντίδραση αλλά και τις προτάσεις των φορέων της Σάμου και της Ικαρίας ?

Θα επιτρέψουμε σε μία ιδιωτική εταιρία να καθορίσει το παρόν και το μέλλον μας ?

Θα επιτρέψουμε στο Υπουργείο να αγνοεί τις τοπικές κοινωνίες και τις πραγματικές τους ανάγκες?

Αλήθεια τι σημασία έχουν οι οποιοιδήποτε σχεδιασμοί μας επί χάρτου, όταν αυτοί ανατρέπονται από τα συμφέροντα των Εφοπλιστών?


Τώρα μπορούμε όλοι να κατανοήσουμε καλύτερα τι σημαίνει ο αδίστακτος Καπιταλισμός και ποιες οι εφαρμογές του στη ζωή μας, και στην καθημερινότητά μας. Τώρα μπορούμε ευκολότερα ίσως να κατανοήσουμε την ανάγκη χτισίματος ενός νέου σύγχρονου, ασφαλούς, γρήγορου και φτηνού στα εισιτήρια πλοίου για το Νομό μας, με τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης, των φορέων και των πολιτών. Να δούμε πιο καθαρά τη δυνατότητα αλλά και την αναγκαιότητα την δημιουργία άμεσα μιας νέας ακτοπλοϊκής εταιρίας λαϊκής βάσης, που θα λειτουργεί όμως με κανόνες, ώστε να μην έχει την τύχη της ΑΝΤΕΣΙ. (SAMAINA – IKAROS)

Θεωρούμε εντελώς λαθεμένη τη κατεύθυνση που κάποιοι γνωστοί – άγνωστοι θέλουν να μας οδηγήσουν, δηλαδή σε μια γεωγραφική στείρα αντιπαράθεση και αντιδικία.

Η Κυβέρνηση κυβερνά και αυτή έχει τη μοναδική ευθύνη για την οποιαδήποτε εξέλιξη. Ζητάμε ΤΩΡΑ τα σχέδια των Εφοπλιστών να μην περάσουν.

Ο κ. Μουσουρούλης να αναθεωρήσει ΤΩΡΑ την απόφασή του ώστε όλα τα πλοία να επισκέπτονται , όλα τα Λιμάνια των Νησιών μας εναλλάξ.


Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ - ΖΗΤΑΜΕ


  • Το πλοίο «Νήσος Μύκονος» να έχει 7 δρομολόγια στα νησιά του Νομού Σάμου, όπου τα λιμάνια πρόσβασης του θα είναι ως εξής: 

(4 ΦΟΡΕΣ)

ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΥΡΟΣ – ΕΥΔΗΛΟΣ – ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ

ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ – ΕΥΔΗΛΟΣ – ΣΥΡΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ


( 3 ΦΟΡΕΣ)

ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ – ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ – ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ

ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ – ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ

  • Ζητάμε να μην υπάρχουν αλλαγές στα δρομολόγια.
  •  Όταν αντικαθίσταται ένα πλοίο, το νέο να είναι της ίδιας δυναμικότητας.
  • Να αποκατασταθεί άμεσα η τακτική συγκοινωνία στο σύμπλεγμα των Νησιών του Νομού Σάμου, καθώς και για Λήμνο και Άη Στράτη. 
  • Να εφαρμόζεται ο Νόμος 
  • Να εφαρμοσθεί άμεσα το μεταφορικό ισοδύναμο, για πραγματική ελάφρυνση στο κόστος των εισιτηρίων.
  • Να σταλεί η απόφαση στο αρμόδιο Υπουργείο και προσωπική παράσταση παρέμβαση του κ. Περιφερειάρχη, μαζί με τη Βουλευτή Σάμου, τους Δημάρχους των Νησιών μας, και του κ. Αντιπεριφερειάρχη Σάμου, στον Υπουργό κ. Μουσουρούλη. 

Τα σχέδια του Μεγάλου Εφοπλιστικού Κεφαλαίου δεν πρέπει να περάσουν

Το τρίτο μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι στο Αιγαίο, δεν θα πρέπει να καταργηθεί

Η Κυβέρνηση τώρα να αναθεωρήσει την απόφασή της, ώστε να μην αποκλεισθεί ούτε η Πρωτεύουσα του Νομού, αλλά ούτε και η Νότια πλευρά της Ικαρίας

Το Παρόν και το Μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν και το υπερασπίζονται.


Σχετικό Δημοσίευμά μας: ΕΔΩ...!!
"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: