Στα ύψη για άλλη μια φορά η τιμή της βενζίνης που τείνει να γίνει απαγορευμένο προϊόν για χιλιάδες καταναλωτές στην Ελλάδα της κρίσης.
Με φόντο τις ανησυχητικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή (Συρία) η αύξηση στη τιμή της βενζίνης έρχεται ως φυσικό επακόλουθο.
Παρόλα αυτά όμως η υψηλή φορολογία στα καύσιμα είναι αυτή που συντηρεί την υψηλή τιμή της.
Οι όποιες προσπάθειες του κράτους για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας στα καύσιμα δεν έχει φέρει τα προβλεπόμενα έσοδα, με αποτέλεσμα να επιστρατεύεται για άλλη μια φορά ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός προκειμένου να καλυφθεί το κενό, δημιουργόντας όμως ένα απλησίαστο προϊόν, τη βενζίνη.
Στη Σάμο ( και όταν λέμε Σάμο εννοούμε τα νησιά Σάμος, Ικαρία, Φούρνους, δηλαδή συνολικά 32 πρατήρια) η μέση τιμή είναι από 1,842 ευρώ ως 1,98 ευρώ το λίτρο, με τις υψηλότερες τιμές να καταγράφονται στην Ικαρία και τους Φούρνους.
Πώς όμως διαμορφώνεται η τιμή της αμόλυβδης ;
Ας δούμε το παράδειγμα που παραθέτει σε σχετικό της δημοσίευμα η ιστοσελίδα www.fpress.gr.
Η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 22/8/2013 διαμορφώθηκε στα 0,6205 € ανά λίτρο.
Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας (15/8/2013) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,0199 € ανά λίτρο (2 λεπτά).
Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 1,0042 € ανά λίτρο.
Η μέση τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Παρασκευή 23/8/2013 διαμορφώθηκε στα 1,712 € ανά λίτρο.
Σε σχέση με την τιμή της προηγούμενης εβδομάδας (16/8/2013) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,009 € ανά λίτρο (0,9 λεπτά).
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,0873 € ανά λίτρο (8,7 λεπτά).
Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 36,2 %, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 58,7 %, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 5,1 %
Με φόντο τις ανησυχητικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή (Συρία) η αύξηση στη τιμή της βενζίνης έρχεται ως φυσικό επακόλουθο.
Παρόλα αυτά όμως η υψηλή φορολογία στα καύσιμα είναι αυτή που συντηρεί την υψηλή τιμή της.
Οι όποιες προσπάθειες του κράτους για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας στα καύσιμα δεν έχει φέρει τα προβλεπόμενα έσοδα, με αποτέλεσμα να επιστρατεύεται για άλλη μια φορά ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός προκειμένου να καλυφθεί το κενό, δημιουργόντας όμως ένα απλησίαστο προϊόν, τη βενζίνη.
Στη Σάμο ( και όταν λέμε Σάμο εννοούμε τα νησιά Σάμος, Ικαρία, Φούρνους, δηλαδή συνολικά 32 πρατήρια) η μέση τιμή είναι από 1,842 ευρώ ως 1,98 ευρώ το λίτρο, με τις υψηλότερες τιμές να καταγράφονται στην Ικαρία και τους Φούρνους.
Πώς όμως διαμορφώνεται η τιμή της αμόλυβδης ;
Ας δούμε το παράδειγμα που παραθέτει σε σχετικό της δημοσίευμα η ιστοσελίδα www.fpress.gr.
Η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 22/8/2013 διαμορφώθηκε στα 0,6205 € ανά λίτρο.
Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας (15/8/2013) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,0199 € ανά λίτρο (2 λεπτά).
Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 1,0042 € ανά λίτρο.
Η μέση τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Παρασκευή 23/8/2013 διαμορφώθηκε στα 1,712 € ανά λίτρο.
Σε σχέση με την τιμή της προηγούμενης εβδομάδας (16/8/2013) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,009 € ανά λίτρο (0,9 λεπτά).
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,0873 € ανά λίτρο (8,7 λεπτά).
Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 36,2 %, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 58,7 %, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 5,1 %
samostimes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου