Αν ο κ. Βενιζέλος και ο υψηλός προστάτης του κ. Σαμαράς δεν έχουν κάτι να κρύψουν, δεν έχουν και τίποτα να φοβηθούν από την κοινοβουλευτική διερεύνηση της υπόθεσης των υποβρυχίων.
«Οι κύριοι Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος, ως υπουργοί Εθνικής Άμυνας, με τις δύο αυτές συμβάσεις, πέτυχαν το ακατόρθωτο. Να έχουμε πληρώσει πάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά – αντί των οκτώ – να έχουμε παραλάβει, μετά από 12 χρόνια, μόνο ένα υποβρύχιο. Και αυτό με προβλήματα, τα οποία διορθώθηκαν εκ των υστέρων»
Γιάννης Μιχελάκης :
Αν δεν είναι σκάνδαλο η υπόθεση των υποβρυχίων, τότε τι είναι σκάνδαλο; ..Δυόμισι δισεκατομμύρια ευρώ έχουν δοθεί στη γερμανική HDW και στον μυστηριώδη «επενδυτή» Ισκαντάρ Σάφα, χωρίς το Πολεμικό Ναυτικό να έχει στη διάθεσή του τα υποβρύχια που έχει παραγγείλει (πλην του Παπανικολή).
Τρία ολοκαίνουργια υποβρύχια κι ένα που εκσυγχρονίστηκε (ποσοστό ναυπήγησης 75-85%), σκουριάζουν στις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά
Ένα από τα πιο μεγάλα ναυπηγεία της Μεσογείου (αυτό του Σκαραμαγκά)δεν λειτουργεί.
Χίλιοι διακόσιοι εργαζόμενοι έχουν πεταχτεί στο δρόμο.
Ό,τι και να πουν τα παπαγαλάκια της διαπλοκής, η πραγματικότητα είναι αυτή που μόλις περιγράφηκε. Κι επειδή η πραγματικότητα είναι πιο επίμονη από την προπαγάνδα, πολύ δύσκολα μπορεί να αποκρυβεί
Πέρα από τις αυτονόητες πολιτικές ευθύνες των εμπλεκόμενων στην υπόθεση, εγείρονται και άλλα προφανή ερωτήματα. Ήδη ο Άκης Τσοχτζόπουλος έχει καταδικαστεί για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος που συνδέεται με την προμήθεια των υποβρυχίων. Εκκρεμεί μια ακόμα σχετική με το ζήτημα δίκη.
Με το νόμο 3885/2010 (επί υπουργίας Βαγγέλη Βενιζέλου) το Ελληνικό Δημόσιο παραιτήθηκε από τις απαιτήσεις του από τον γερμανό κατασκευαστή, διαμόρφωσε ένα μηχανισμό καταγγελίας των συμβάσεων επ’ ωφελεία του εργολάβου (παρά τις προβλέψεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου), ουσιαστικά «αμνήστευσε» τη μη εκτέλεση των αντισταθμιστικών οφελών. κι, εντέλει, έθεσε την Ελληνική πλευρά υπό ομηρία.
Τα ερωτήματα γίνονται ακόμα πιο μεγάλα με το νόμο 3892/2010 του κυρίου Βενιζέλου. Με το νόμο αυτόν τα ναυπηγεία με μεταβιβάστηκαν στην Privinvest του κυρίου Σάφα, δηλαδή σε μια εταιρία με μετοχικό κεφάλαιο… είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) και χωρίς τεχνογνωσία στο αντικείμενο.
Επιπλέον, είναι προς διερεύνηση το αν τα χρήματα του Δημοσίου πήγαν στο ταμείο των ναυπηγείων (όπως προβλεπόταν) ή στην Privinvest κι άλλες εταιρίες του κ. Σάφα. Το υπό διερεύνηση ποσό φτάνει στο ύψος των 360.000.000 ευρώ. Μάλιστα, μετά την προσφυγή του κ. Σάφα στο Διεθνές Εμπορικό Δικαστήριο, το Δημόσιο απειλείται με την καταβολή αποζημίωσης ενός δισεκατομμυρίου.
Το πιο εξωφρενικό όμως στην όλη υπόθεση είναι ότι οι πληρωμές του Ελληνικού Δημοσίου δεν συνδέθηκαν ποτέ με την πρόοδο των εργασιών. Έτσι , ενώ έχει πληρωθεί το 96% της αξίας 4 υποβρυχίων, έχει παραληφθεί μόνο ο Παπανικολής.
Τα ερωτήματα είναι τεράστια και πρέπει να απαντηθούν. Η Εξεταστική Επιτροπή που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν αυτονόητη κίνηση σε οποιαδήποτε ευνομούμενη χώρα. Αν ο κ. Βενιζέλος και ο υψηλός προστάτης του κ.Σαμαράς δεν έχουν κάτι να κρύψουν, δεν έχουν και τίποτα να φοβηθούν από την κοινοβουλευτική διερεύνηση της υπόθεσης των υποβρυχίων.
left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου