Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Παραλαβή υποβρυχίου S121 ΠΙΠΙΝΟΣ με συγκεκριμένη αποστολή: "Σφράγιση" των τουρκικών ναυστάθμων


Μετά την παραλαβή του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (επίτευγμα του τότε Α/ΓΕΝ αντιναυάρχου Δ.Ελευσινιώτη), το S121 ΠΙΠΙΝΟΣ, πλέον ανήκει στην δύναμη του Στόλου σε μια δύσκολη στιγμή για την άμυνα της χώρας.


Συγκεκριμένα ξεκινά δοκιμές ανοικτής θαλάσσης (θα πραγματοποιηθούν στην θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κρήτης και είναι το δεύτερο υποβρύχιο μετά τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ το οποίο "θα δοκιμάσει τα νεύρα" του τουρκικού Ναυτικού, καθώς μέχρι τα εισέλθουν σε υπηρεσία τα δικά του 214 περί το 2020, δεν θα έχει άμεση απάντηση σε ποιοτικό επίπεδο, αν και ποσοτικά υπερτερεί περίου 2:1 απέναντι στον ελληνικό υποβρύχιο Στόλο και ποιοτικά μάλλον βρίσκεται σε καλύτερα κατάσταση στα λοιπά σκάφη σε σχέση με το ΠΝ.

Οι δοκιμές ανοικτής θαλάσσης θα διαρκέσουν οκτώ έως δέκα μήνες πριν την επιχειρησιακή ένταξή του στο Στόλο, αλλά θεωρείται ότι από την άνοιξη και μετά αν χρειαστεί θα μπορεί να δράσει αποτελεσματικά.

Γεγονός είναι ότι με τα δύο Type 214 η έξοδος του τουρκικού Στόλου από τους ναυστάθμους του γίνεται μια πολύ δύσκολη υπόθεση: Η "σφράγιση" των τουρκικών ναυστάθμων στο Αιγαίο και στην Μερσίνα απέναντι από την Κύπρο, γίνεται μια σαφώς ευκολότερη υπόθεση...



Το υποβρύχιο μπορεί να βάλλει ταυτόχρονα έξι τορπίλες και να τις κατευθύνει κατά ισάριθμων στόχων από ασφαλή απόσταση ενώ σε περιόδους κρίσης μπορεί να ελέγξει αθόρυβα μια τεράστια περιοχή.

Όμως το πρόγραμμα Neptune II που αφορά τον εκσυγχρονισμό του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ Type 209/1200 θα αντιμετωπίσει πολύ σοβαρά προβλήματα.

Το εκσυγχρονισθέν με τοποθέτηση συστήματς αναερόβιας πρόωσης S118 ΩΚΕΑΝΟΣ Type 209/1200, ξεκινά και αυτό δοκιμές ανοικτής θαλάσσης στα τέλη Οκτωβρίου.

Μέχρι στιγμής για το πρόγραμμα αυτό που προέβλεπε αρχικά τον εκσυγχρονισμό τριών 209/1200 του ΠΝ και κατόπιν της αναθεώρησης της σύμβασης με το νόμο Βενιζέλου που προέβλεπε τη ναυπήγηση δύο νέων 214 στη θέση των δύο υπό εκσυγχρονισμό, έχουν δαπανηθεί κάπου 650-700 εκατ. ευρώ (!) και το μόνο που υπάρχει είναι ένα υποβρύχιο επάνω στη ναυπηγική κλίνη για το οποίο εκφράζονται σφοδρές αμφιβολίες για το αν θα πλεύσει ποτέ επιχειρησιακά.

Αλλά σήμερα είναι ημέρα χαράς. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι δοκιμές του ΩΚΕΑΝΟΣ και να "μιλήσει" το Ναυτικό θα περάσει ένας χρόνος ακόμη...


Το ιστορικό όνομα


Το όνομα «ΠΙΠΙΝΟΣ» προέρχεται από τον Υδραίο ναυτικό Ανδρέα Πιπίνο (1780–1836), ο οποίος αναδείχτηκε σε ατρόμητο πυρπολητή στο πλευρό του Κων. Κανάρη. Πήρε μέρος στην καταδίωξη του τουρκικού στόλου του Καρά Αλή (1822) και στη ναυμαχία του Γέροντα (1824), κατά την οποία πυρπόλησε την τουρκική ναυαρχίδα, αλλά τραυματίστηκε σοβαρά.

Το Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ είναι το δεύτερο κατά σειρά Υ/Β στην ιστορία του Ελληνικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο Υ/Β με το όνομα ΠΙΠΙΝΟΣ (Y-8) καθελκύστηκε στα ναυπηγεία VICKERS - AMRMSTRONGS LDT στο Barrow in Furness στις 19 Ιουλίου 1943 και ήταν το ένα εκ των τεσσάρων πρώην Υ/Β ΤΥΠΟΥ V class (πρώην HMS ELDT - P71), το οποίο παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 13 Οκτωβρίου 1943 με πρώτο Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Α. ΡΑΛΛΗ.

Γενικά Χαρακτηριστικά

Ολικό Μήκος: 65,30 m
Μέγιστο Πλάτος: 7,90 m
Εκτόπισμα: 1.688 tns επιφάνεια - 1.858 tns κατάδυση
Μέγιστη Ταχύτητα: 21 kts εν καταδύσει - 10 kts επιφάνεια


Στοιχεία από http://www.defencenet.gr/


Δεν υπάρχουν σχόλια: