Η κατάσταση που βιώνει ο αγροτικός κόσμος της χώρας μας είναι δραματική λόγω των εφαρμοζόμενων μνημονιακών πολιτικών αλλά και της πλήρους έλλειψης εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για την αγροτική ανάπτυξη της Ελλάδας, εδώ και δεκαετίες:
Κάντε "κλικ" πιο κάτω για να διαβάσετε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την Αγροτική Πολιτική:
Χρέος δικό μας, λοιπόν, είναι η δημιουργία ενός ουσιαστικού νομικού πλαισίου που θα ξαναδώσει στους παραγωγούς την εμπιστοσύνη να πλαισιώσουν και να ελέγξουν τους Συνεταιρισμούς.
1. Κατοχύρωση πλήρως του ανεξάρτητου και αυτόνομου ρόλου των συνεταιρισμών μέσα από ένα δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας και ανάδειξης των διοικήσεών τους που θα υπόκεινται στον άμεσο έλεγχο των μελών
4. Δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας των ΑΣΟ η οποία θα πραγματοποιεί τον απαιτούμενο έλεγχο στις οικονομικές και διοικητικές δραστηριότητες τους με στόχο την προστασία των μελών αλλά και την προάσπιση του θεσμού του Συνεταιρίζεσθαι.
5. Ειδικό φορολογικό καθεστώς και σύστημα χρηματοδοτικών – επενδυτικών κινήτρων
- Η συρρίκνωση του αγροτικού τομέα της χώρας στο μόλις 4% του ΑΕΠ με κατά ¼ συρρίκνωση των καλλιεργήσιμων γαιών οδήγησε στην μείωση των απασχολούμενων στον πρωτογενή τομέα του ενεργού πληθυσμού στο κάτω του 10%. Παράλληλα το έλλειμμα αγροτικών συναλλαγών, μόνο την τελευταία διετία, έφθασε στα 4 δις! Μόνο την τελευταία 4ετία, το αγροτικό εισόδημα μειώθηκε κατά 20%.
- Το μέλλον για τους αγρότες του νομού μας είναι πιο δύσκολο με τη νέα ΚΑΠ διότι θα μειωθεί το εισόδημα τους λόγω μείωσης των επιδοτήσεων.
- Το μεγαλύτερο σκάνδαλο της κυβέρνησης είναι το χάρισμα της ΑΤΕ, στην Τράπεζα Πειραιώς με συνέπεια να μην υπάρχει χρηματοδοτικό εργαλείο για την αγροτική ανάπτυξη. Αποτέλεσμα είναι ο τριπλασιασμός των επιτοκίων δανεισμού της Ένωσης Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου από την ΑΤΕ και μετά από τον όμιλο Πειραιώς, ο οποίος προχώρησε και στην υποθήκευση σχεδόν ολόκληρης της ακίνητης περιουσίας της.
- Οι ευθύνες για τον εκφυλισμό των συνεταιρισμών, αλλά ακόμα χειρότερα της ιδέας του συνεργατισμού στον αγροτικό χώρο, βαρύνουν εξίσου το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Με την ανοχή τους, τη συγκάλυψη των ατασθαλιών και την ψηφοθηρική τους πελατειακή πρακτική, απέκτησαν ισχυρά ερείσματα στο συνεταιριστικό χώρο, τα οποία μάλιστα βρίσκονται από χρόνια σε μια «αξιοθαύμαστη» γαλαζοπράσινη συμμαχία και σύμπτωση απόψεων και δράσεων, που αντιστέκεται σθεναρά σε κάθε εξυγίανση του χώρου.
- Την ίδια στιγμή η διατήρηση του αντισυνεταιριστικού νόμου Σκανδαλίδη οδηγεί τους ήδη απαξιωμένους συνεταιρισμούς στην πλήρη διάλυση και ξεπούλημα.
- Η άνευ προηγουμένου φοροεπιδρομή της κυβέρνησης μέσω και του ΕΝΦΙΑ, που βαπτίζει τα χωράφια σε χρυσοφόρα οικόπεδα. Κατά τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζονται τα ακίνητα της Ένωσης
- Ο υπερδιπλασιασμός του ειδικού φόρου κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ) των γλυκών κρασιών με συνέπεια τη μείωση των πωλήσεων του ’’SAMOS’’.
- Παράλληλα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μείζον πρόβλημα η αμφισβήτηση του νόμου 6085/1934 που διέπει την αμπελοκαλλιέργεια στη Σάμο.
Για αυτό το λόγο σας καλούμε στην ημερίδα που θα γίνει το Σάββατο 8 Νοέμβρη στις 5μ.μ ,στην αίθουσα εκδηλώσεων του πρώην Δήμου Καρλοβάσου.
Κάντε "κλικ" πιο κάτω για να διαβάσετε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την Αγροτική Πολιτική:
Η κατάσταση που βιώνει ο αγροτικός κόσμος της χώρας μας είναι δραματική λόγω των εφαρμοζόμενων μνημονιακών πολιτικών αλλά και της πλήρους έλλειψης εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για την αγροτική ανάπτυξη της Ελλάδας, εδώ και δεκαετίες.
Η συρρίκνωση του αγροτικού τομέα της χώρας στο μόλις 4% του ΑΕΠ με κατά ¼ συρρίκνωση των καλλιεργήσιμων γαιών οδήγησε στην μείωση των απασχολούμενων στον πρωτογενή τομέα του ενεργού πληθυσμού στο κάτω του 10%. Παράλληλα το έλλειμμα αγροτικών συναλλαγών, μόνο την τελευταία διετία, έφθασε στα 4 δις! Μόνο την τελευταία 4ετία, το αγροτικό εισόδημα μειώθηκε κατά 20%.Το μέλλον για τους αγρότες του νομού μας είναι πιο δύσκολο με τη νέα ΚΑΠ διότι θα μειωθεί το εισόδημα τους λόγω μείωσης των επιδοτήσεων.
Το μεγαλύτερο σκάνδαλο της κυβέρνησης είναι το χάρισμα της ΑΤΕ, στην Τράπεζα Πειραιώς με συνέπεια να μην υπάρχει χρηματοδοτικό εργαλείο για την αγροτική ανάπτυξη.
Την ίδια στιγμή η διατήρηση του αντισυνεταιριστικού νόμου Σκανδαλίδη οδηγεί τους ήδη απαξιωμένους συνεταιρισμούς στην πλήρη διάλυση και ξεπούλημα. Οι μνημονιακές πολιτικές όξυναν τα μεγάλα προβλήματα του αγροτικού τομέα τα οποία επιγραμματικά είναι:
- Η εκτίναξη του κόστους παραγωγής
Η εκτίναξη ιδιαίτερα του ενεργειακού κόστους, που μόνο για τη φυτική παραγωγή ξεπερνά το 60% του συνολικού κόστους.
- Το εντεινόμενο άνοιγμα της ψαλίδας παραγωγού-καταναλωτή λόγω ασυδοσίας των καρτέλ, της κυριαρχίας των πολυεθνικών αλυσίδων super-market και τις αθρόες ελληνοποιήσεις προϊόντων
- Η υπερχρέωση των αγροτών και των συνεταιριστικών επιχειρήσεων
- Η υψηλή εξάρτηση από τις κοινοτικές επιδοτήσεις
- Η άνευ προηγουμένου φοροεπιδρομή της κυβέρνησης μέσω και του ΕΝΦΙΑ, που βαπτίζει τα χωράφια σε χρυσοφόρα οικόπεδα
- Η περαιτέρω γήρανση του αγροτικού κόσμου
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
- Αποζημιώσεις από διάφορες καταστροφές, ιδιαίτερα για τους ελαιοπαραγωγούς της έγκαιρης και στο σύνολό τους καταβολής των ενισχύσεων, των επιστροφών ΦΠΑ, κλπ
- Την υπεράσπιση του αγροτικού κόσμου από τη φοροεπιδρομή, τις αυξήσεις ρεύματος, κλπ, που επέβαλλε η κυβέρνηση
- Την έλλειψη ρευστότητας στον αγροτικό τομέα, απόρροια και του ξεπουλήματος της ΑΤΕ και τον πονηρό ρόλο που ανέλαβε η Τράπεζα Πειραιώς
- επίλυση προβλημάτων κτηνοτροφίας (φορολόγηση στάβλων και κτισμάτων, ανεπάρκεια στην πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών όπως ο καταρροϊκός πυρετός, μειωμένες εξισωτικές, νομοσχέδιο για ζωοτροφές, κλπ)
Ως ΣΥΡΙΖΑ δεσμευόμαστε για έναν συνολικό εθνικό σχεδιασμό. Η αντιστροφή αυτής της κατάστασης δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Χρειάζεται λοιπόν, μία Εθνική Αγροτική πολιτική, που θα περιλαμβάνει:
1) Μέτρα άμεσης μείωσης του κόστους παραγωγής
· Επαναφορά του ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια στα επίπεδα προ μνημονίων.
· Φθηνό αγροτικό πετρέλαιο, καθώς και επαναφορά του αγροτικού τιμολογίου ρεύματος για όλη την καλλιεργητική περίοδο και βέβαια η μείωση συνολικά της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος
2) Εξυγίανση συστήματος εμπορίας με στόχο την μείωση ψαλίδας τιμών παραγωγού καταναλωτή
3) Παροχή ρευστότητας στον αγροτικό χώρο
· Ρύθμιση αγροτικών χρεών (συμπεριλαμβανομένης της διαγραφής μέρους τους)
· Αναστολή πλειστηριασμών περιουσιακών στοιχείων αγροτών,
· Ανασύσταση της ΑΤΕ, η οποία σκανδαλωδώς χαρίστηκε στον Σάλλα, ή δημιουργία μίας τράπεζας ειδικού σκοπού που θα στηρίξει με ρευστότητα τον ασθμαίνοντα πρωτογενή τομέα
4) Εφαρμογή δίκαιου, απλού και αποτελεσματικού συστήματος φορολόγησης του αγροτικού εισοδήματος. Κατάργηση της φορολόγησης των χωραφιών
· Ίση μεταχείριση με τους υπόλοιπους φορολογούμενους (ατομικό αφορολόγητο 12.000, περισσότερες κλίμακες και αλλαγή των συντελεστών φορολογίας ώστε να ελαφρύνονται τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα)
· Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος
· Κατάργηση της προκαταβολής φόρου
· Φοροαπαλλαγή για πενταετία σε νέους αγρότες
· Κατάργηση του ληστρικού ΕΝΦΙΑ και αντικατάσταση με Φόρο μεγάλης και πολύ μεγάλης περιουσίας, με προοδευτική κλίμακα, με βάση τα στοιχεία του περιουσιολόγιου
· Απαγόρευση του απαράδεκτου συμψηφισμού των κοινοτικών επιδοτήσεων και του ΦΠΑ με τις ασφαλιστικές ή άλλες οφειλών των αγροτών
5) Στήριξη νεοεισερχόμενων στον αγροτικό χώρο
6) Εξυγίανση και αναγέννηση των αγροτικών συνεταιρισμών
Οι ευθύνες για τον εκφυλισμό των συνεταιρισμών, αλλά ακόμα χειρότερα της ιδέας του συνεργατισμού στον αγροτικό χώρο, βαρύνουν εξίσου το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Με την ανοχή τους, τη συγκάλυψη των ατασθαλιών και την ψηφοθηρική τους πελατειακή πρακτική, απέκτησαν ισχυρά ερείσματα στο συνεταιριστικό χώρο, τα οποία μάλιστα βρίσκονται από χρόνια σε μια «αξιοθαύμαστη» γαλαζοπράσινη συμμαχία και σύμπτωση απόψεων και δράσεων, που αντιστέκεται σθεναρά σε κάθε εξυγίανση του χώρου.
Χρέος δικό μας, λοιπόν, είναι η δημιουργία ενός ουσιαστικού νομικού πλαισίου που θα ξαναδώσει στους παραγωγούς την εμπιστοσύνη να πλαισιώσουν και να ελέγξουν τους Συνεταιρισμούς.
Αυτό απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα επαναπροσδιορίζει το ρόλο και την αποστολή των συνεταιρισμών και θα διαμορφώνει έναν νέο καταστατικό χάρτη και μια αντίστοιχη πολιτική που να ευνοεί την αναγέννηση του συνεταιριστικού κινήματος, την ανάπτυξη των συνεταιρισμών και τη διαμόρφωση μιας συνεταιριστικής οικονομίας ως διακριτής οικονομικής δομής που θα αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, της οικονομίας των αναγκών.
Οι προτάσεις μας
Στις σημερινές συνθήκες της πιο βίαιης καπιταλιστικής επίθεσης και της ισοπέδωσης της κοινωνίας είναι απόλυτα αναγκαίο να σπάσει το μονοπώλιο της επιχειρηματικότητας της ασύδοτης αγοράς και να δημιουργηθούν συνθήκες που θα ευνοούν νέες μορφές οικονομικής οργάνωσης που θα απαντούν στις ανάγκες της κοινωνίας. Ανάγκες που θέτουν στο κέντρο αφ ενός την συνέχιση της αγροτικής παραγωγής και την αξιοπρεπή παραμονή των ανθρώπων του μόχθου στην ύπαιθρο και αφετέρου την απαίτηση των καταναλωτών για πρόσβαση σε ασφαλή, ποιοτικά και φθηνά τρόφιμα.
Αιχμή του δόρατος μιας τέτοιας στρατηγικής για το ΣΥΡΙΖΑ είναι η διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου κοινωνικής επιχείρησης, η αναγέννηση του συνεταιριστικού κινήματος όχι μόνο στον αγροτικό χώρο αλλά σε όλη την οικονομία και η θεμελίωσή του σε νέες βάσεις, η ενθάρρυνση μορφών συλλογικής οικονομικής δράσης και η διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη του συνεργατικού θεσμού που θα προάγει συλλογικά όχι μόνο το κέρδος αλλά και την ευημερία ως κοινωνικό αγαθό.
Οι συνεταιρισμοί είναι βασικός άξονας της στρατηγικής μας για την προοδευτική διέξοδο από την κρίση και τη διαμόρφωση μιας νέας οικονομίας των αναγκών και των συλλογικών αγαθών. Και τούτο γιατί μέσω των συνεταιρισμών δεν αποσκοπούμε μόνο στην εξυπηρέτηση των μελών τους αλλά και στην επίτευξη ευρύτερων κοινωνικών σκοπών και στην ικανοποίηση ευρύτερων αναγκών.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της δικής μας στρατηγικής, οι συνεταιρισμοί μπορούν να παίξουν έναν ευρύτερο ρόλο:
· Στην ανασύνταξη του αγροτικού χώρου, την αναδιοργάνωση της παραγωγής και την εισαγωγή, διάδοση και στήριξη καινοτομικών μορφών οργάνωσης της παραγωγής,
· στην αύξηση της απασχόλησης και στη διαμόρφωση σχέσεων που αναβαθμίζουν την εργασία και σέβονται την αξιοπρέπεια των εργαζομένων,
· στην εξομάλυνση της σχέσης παραγωγού – καταναλωτή, με την αύξηση των δικτυώσεων με συλλογικούς και όχι μόνο φορείς του αστικού χώρου, προωθώντας την αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού και την ταυτόχρονη μείωση του κόστους για τον καταναλωτή,
· στην πάταξη της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής και στον περιορισμό της παραοικονομίας,
· στην αναβάθμιση της ποιότητας και της ασφάλειας των προϊόντων,
· Στη δημιουργία από το σύγχρονο Συνεταιριστικό Κίνημα μιας ερευνητικής-μελετητικής εστίας/βάσης που θα αποτελέσει πηγή τεχνολογικής, εφαρμοστικής, νομικής κλπ αρωγής με μια καθετοποιημένη οργάνωση και διαδικασία διάχυσης κάθε αναγκαίας χρηστικής πληροφορίας και γνώσης από το κεντρικό όργανο ως την πρωτοβάθμια συλλογικότητα,
· στην ανάπτυξη της υπαίθρου, την διατήρηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο και την προστασία του τοπικού περιβάλλοντος,
· στην ευρύτερη κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Για την επίτευξη των παραπάνω απαιτείται:
2. Στήριξη της καθετοποίησης της δραστηριότητάς τους, ιδίως σε προϊόντα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, όπως οπωροκηπευτικά, καπνός, βαμβάκι, ελαιόλαδο, αιγοπροβατοτροφία κ.ά.
3. Εξασφάλιση της αναγκαίας στελέχωσης, με ικανό προσωπικό, με επιστημονικά και επαγγελματικά κριτήρια, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Είναι ώριμη και επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει ένα νομοθετικό πλαίσιο με θεμελιώδη χαρακτηριστικά:
ü τη δημοκρατική συμμετοχική λειτουργία και την καθιέρωση της απλής αναλογικής σε όλες τις βαθμίδες εκπροσώπησης
ü τον παραγωγικό προσανατολισμό τους
ü τον πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο από τα μέλη του συνεταιρισμού όλης της διακίνησης των προϊόντων μέχρι να φτάσουν στα ράφια των καταστημάτων και στο πιάτο του καταναλωτή
ü την δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας.
ü Δημόσια εποπτεία
ü Απαιτείται η τροποποίηση των διατάξεων του Ν. 4015 που δίνουν το δικαίωμα στον υπουργό να λαμβάνει αποφάσεις αναφορικά με τους αγροτικούς συνεταιρισμούς. Η δημόσια εποπτεία θα ασκείται από μία δημόσια ανεξάρτητη αρχή ώστε να μην δίδεται η δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό να παρεμβαίνει προς εξυπηρέτηση μικροκομματικών και πελατειακών επιδιώξεων. Αντίθετα η εποπτεία αυτή θα αφορά τόσο τον οικονομικό όσο και διοικητικό έλεγχο από πλευράς νομιμότητας (συμβάσεις, διαγωνισμοί, κ.α), όπως επίσης και την τήρηση και επικαιροποίηση του αρχείου συνεταιρισμών, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις στον τρόπο λειτουργίας και δράσης των συνεταιρισμών.
ü Η δημιουργία κρατικού τραπεζικού πυλώνα θα αποτελέσει ακόμη ένα μέσο για την στήριξη των συνεταιριστικών οργανώσεων. Πέραν της ευνοϊκής χρηματοδότησης προς αυτούς, θα μπορεί να παρέχει οικονομοτεχνική βοήθεια ώστε να προκρίνονται οι κατάλληλες επενδύσεις προς την εξυπηρέτηση τόσο των μελών των συνεταιρισμών όσο και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου λαμβάνοντας υπόψη πέραν από στενά οικονομικά κριτήρια βιωσιμότητας της επένδυσης, επίσης αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια.
ü Ρύθμιση χρεών με ταυτόχρονο λογιστικό και διαχειριστικό έλεγχο
ü Οι περισσότεροι αγροτικοί συνεταιρισμοί ασφυκτιούν κάτω από τα συσσωρευμένα χρέη του παρελθόντος, αναπαράγοντας έναν φαύλο κύκλο ανκυκλούμενου δανεισμού, χωρίς καμία αναπτυξιακή προοπτική. Θα πρέπει να γίνει ρύθμιση των χρεών τους μετά από λογιστικό έλεγχο, απόδοση ευθυνών σε πρόσωπα που ευθύνονται για φαινόμενα κακοδιαχείρισης ενώ παράλληλα επιβάλλεται η εκπόνηση μελετών τόσο αποτίμησης της χρηματοοικονομικής και περιουσιακής κατάστασης τους όσο και οικονομικής βιωσιμότητας τους.
ü Επίσης θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις για την λειτουργία τους, με ευνοϊκούς όρους.
7) Αύξηση προστιθέμενης αξίας αγροτικών προϊόντων
8) Ενίσχυση ποιοτικής γεωργίας
9) Επαναδραστηριοποίηση του δημοσίου ως αρωγού του αγροτικού τομέα
10) Ανάπτυξη της γεωργικής έρευνας και τεχνολογίας σε πλήρη αντιδιαστολή με τις κυβερνητικές αποφάσεις πλήρους απαξίωσης μέσω της συγχώνευσης και συγκεντροποίησης των ΕΘΙΑΓΕ, ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, ΟΠΕΓΕΠ και ΕΛΟΓΑΚ της γεωργικής έρευνας
11) Ειδικές κλαδικές και χωρικές πολιτικές,
Ο αγροτικός τομέας έχει τεράστια σημασία για την περιοχή μας. Ωστόσο, η πλήρης απουσία συγκροτημένων εθνικών κλαδικών πολιτικών για τα τεράστιας σημασίας προϊόντα όπως, το κρασί και το ελαιόλαδο, σε συνδυασμό με τις νεοφιλελεύθερες και μνημονιακές επιλογές που προαναφέραμε, έχουν φέρει τους παραγωγούς του Νομού μας κυριολεκτικά σε αδιέξοδο.
Ειδικότερα:
-ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑ – Ε.Ο.Σ.Σ
Η Ε.Ο.Σ.Σ είναι η μοναδική οινοποιητική επιχείρηση του νησιού και η μοναδική συνεταιριστική οργάνωση του νομού. Από το 1934 μέχρι σήμερα συγκεντρώνει όλη τη παραγωγή σταφυλιών, οινοποιεί και εμπορεύεται τα διάσημα κρασιά ’’Σάμος’’ για λογαριασμό των 3.000 οικογενειών Σαμίων αμπελουργών.
Στη σημερινή δύσκολή συγκυρία βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Τέτοια είναι ο τριπλασιασμός των επιτοκίων δανεισμού από την ΑΤΕ και μετά από τον όμιλο Πειραιώς, ο οποίος προχώρησε και στην υποθήκευση σχεδόν ολόκληρης της ακίνητης περιουσίας της. Ο υπερδιπλασιασμός του ειδικού φόρου κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ) των γλυκών κρασιών με συνέπεια τη μείωση των πωλήσεων του ’’ΣΑΜΟΣ’’.
Η επαχθής φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας της.
Σήμερα η Ε.Ο.Σ.Σ διαθέτει 40 και πλέον στρέμματα εντός των δύο πόλεων της Σάμου, τα οποία τα περισσότερα χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι.
Παράλληλα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μείζον πρόβλημα η αμφισβήτηση του νόμου 6085/1934 που διέπει την αμπελοκαλλιέργεια στη Σάμο.
Για την Ε.Ο.Σ.Σ διεκδικούμε:
Α. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Επιτόκιο δανεισμού μέχρι 3%
Απομείωση κεφαλαίου δανεισμού κατά στο ύψος των καταβληθέντων τόκων τα προηγούμενα χρόνια, με βάση τη διαφορά επιτοκίου, συμπεριλαμβανομένων και των τόκων που έχουν καταβληθεί για το άτοκο ( με εγγύηση δημοσίου).
Απομείωση του κεφαλαίου δανεισμού κατά το ύψος του άτοκου δανείου ( να αναληφθεί από το κράτος το οποίο χρηματοδοτεί τις τράπεζες).
Περίοδος χάρητος ( 3ετία – 5ετία ) καταβολής κεφαλαίου ( σε συμφωνημένο ύψος ) και όχι τόκων, χωρίς κεφαλαιοποίηση των τόκων.
Β. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
Απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ εργοστασιακών-αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, ή υπολογισμός του με χαμηλές αντικειμενικές αξίες.
Μέτρα ελάφρυνσης για τις ενώσεις που δεν οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές και φόρους.
Αναθεώρηση ( δραστική μείωση ) του φόρου αλκοολούχων για τα οινικά προϊόντα.
Γ. Εξυγίανση – συνενώσεις πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών
Υποστήριξη της αναγκαστικότητας σύμφωνα με την εκφρασμένη βούληση των οργάνων της ΕΟΣΣ και της τοπικής κοινωνίας.
Υποστήριξη της προώθησης των παραγόμενων προϊόντων με ουσιαστική παρέμβαση του κράτους ( διακρατικές συμφωνίες, προωθητικές ενέργειες κλπ.)
Καθορισμός προϊόντων εθνικής σημασίας ( λάδι κρασί κλπ.) και στοχευμένες πολιτικές για αυτά.
Ένταξη του αμπελώνα της Σάμου σε πρόγραμμα διατήρησης αμπελοκομικών τεχνικών ( περιβαντολογικά ) αντίστοιχο της Σαντορίνης.
– ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
Χρειάζεται μια συντονισμένη και στοχευόμενη κλαδική στρατηγική προώθησης του ελαιολάδου, που να αναδεικνύει την αδιαμφισβήτητη ποιότητα του. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η τιμή του προϊόντος για τον παραγωγό η οποία είναι εξευτελιστική.
Το κράτος θα πρέπει να εξασφαλίσει μεγαλύτερη τιμή γιατί τα έξοδα καλλιέργειας της ελιάς, συγκομιδής και επεξεργασίας είναι τόσο αυξημένα που η ελαιοκομία κινδυνεύει να εγκαταλειφθεί σε ορισμένες περιοχές του νησιού.
Επίσης συνεχίζεται το θλιβερό φαινόμενο εξαγωγής χύμα ελαιολάδου σε χαμηλές τιμές.
Οι παράνομες ελληνοποιήσεις δυσφημούν τα ντόπια αγροτικά προϊόντα. Παρόλα αυτά το ΥΠΑΑΤ κωλυσιεργεί στην εφαρμογή των κανόνων ιχνηλασιμότητας που έπρεπε να έχουν εφαρμοσθεί ήδη από την 1/1/2014. Και όχι μόνον αυτό, αλλά θέλει να υιοθετήσει και τις προτάσεις του ΟΟΣΑ, για πρόσμιξη του ελαιολάδου με σπορέλαια! Αυτό δε λέγεται αγροτική πολιτική. Εμείς σαν ΣΥΡΙΖΑ έχουμε ήδη προτείνει για την προστασία των παραγωγών, την πλήρη ιχνηλασιμότητα του ελαιολάδου, μέχρι τα τραπέζια των χώρων εστίασης.
Εδώ και τώρα στροφή στο ποιοτικό επώνυμο και πιστοποιημένο ελαιόλαδο. ΠΟΠ και ΓΕΠ παντού .
-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
Η Αιγοτροφία παραμένει ελλειμματική στην Ε.Ε. και που τα προϊόντα του τομέα αυτού έχουν τεράστιες προοπτικές. Ήδη, άρχισε η εμφιάλωση του γάλακτος και στην Ελλάδα. Μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ το διαθέτουν σε προεγγεγραμμένους σε λίστα πελάτες !! (μικρή παράγωγή - μεγάλη ζήτηση) Τα ακριβότερα τυριά της Ευρώπης παρασκευάζονται από αίγιο γάλα.
Πλεονεκτήματα:
ισορροπημένος και ικανοποιητικός αριθμός ζωών σε Σάμο και Φούρνους
ικανοποιητικό επίπεδο επαγγελματικής κατάρτισης των κτην/φων
καλής ποιότητας γενετικό υλικό.
Υποφερτές έως καλές σταυλικες εγκαταστάσεις
Εξαιρετικό περιβάλλον για την αιγοτροφία στη Σάμο)
Μειονεκτήματα:
Υπερβολικά μεγάλος αριθμός ζώων στην Ικάρια με συνέπεια την σχεδόν ανεπίστροφη καταστροφή του περιβάλλοντος και διάρρηξη του κοινωνικοί ιστοί.
Έλλειψη συνεταιριστικής συνείδησης κυρίως σε Σάμο (στην Ικαρία τους ενώνει η παρανομία)
Έλλειψη συγχρόνων γνώσεων άσκησης κτην/φιας και κυρίως άρνηση σε οτιδήποτε νεωτεριστικό έστω και αν αυτό ήδη έχει γίνει δεκτό και εφαρμόζεται τουλάχιστον 30 χρόνια σε άλλα μερη ή και νησια. (μειωση περιοδου θηλασμου- ηδη στην Ελλάδα ο θηλασμός είναι τεχνικος από την πρώτη σχεδόν μέρα για αίγες και πρόβατα)
Ελλειψη υποδομων (σφαγειο, συνεταιριστικη προμηθευτικη ενωση)
Τα αναπτυξιακά σχέδια επενδύσεων πέρασαν από την Σάμο αλλά ελάχιστοι εκδήλωσαν ενδιαφερον και εντάχθηκαν σε αυτά για εκσυγχρονισμό. Σίγουρα κάτω από 5 άτομα.
Τι προτεινουμε:
Ενίσχυση της συνεταιριστικής συνείδησης, αμειβόμενα σεμινάρια, για κτην/φους με θέματα γενετική βελτίωση κοπαδιού , τυροκομία . Η παρακολούθηση των σεμιναρίων θα δίνει προσαύξηση στις επιδοτήσεις και από μια περίοδο και πέρα οποίος δεν έχει παρακολουθήσει τα σεμινάρια –εκπαίδευση θα αποκλείεται των επιδοτήσεων. Κατι αντίστοιχό θα γίνεται για την συμμετοχή ή μη σε Κτην/κο Συν/μο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου