Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Το μυστικό του επιτυχημένου και ευτυχισμένου επιχειρηματία

Οι ερευνητές τα τελευταία χρόνια έχουν καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια να απαντήσουν το ερώτημα εάν ο επιτυχημένος επιχειρηματίας γεννιέται ή γίνεται. (αναπτύσσεται μέσα στο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται). Το ερώτημα αυτό έχει απαντηθεί μέσα από το μοναδικό στον κόσμο επιχειρηματικό Μοντέλο Tri-Anthropo-Type Paschalidis.

Η στρατηγική και η πολιτική του Μοντέλου αυτού παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε παγκόσμια συνέδρια και εφαρμόζεται σε μεγάλες πολυεθνικές αλλά και μικρομεσαίες εταιρίες σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με το Μοντέλο Tri-Anthropo-Type Paschalidis το μυστικό αυτό λοιπόν κρύβεται στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του εγκέφαλου του κάθε ανθρώπου.

Σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Μοντέλου, κάθε άνθρωπος ανήκει σε έναν από τους τρεις διακριτούς Τύπους προσωπικότητας A, B και Γ, που διαφοροποιούνται κυρίως από τη λειτουργία και πλαστικότητα του εγκεφάλου. Κάθε ανθρώπινος Τύπος έχει συγκεκριμένα φυσιολογικά, νευροανατομικά και νευροχημικά χαρακτηριστικά τα οποία καθορίζονται από τη γενετική σύσταση του ενός από τους δυο γονείς.

Οι τρεις Τύποι προσωπικότητας προέρχονται από διαφοροποιήσεις στη λειτουργία των τριών εγκεφαλικών δομών του μεταιχμιακού συστήματος: τον κροταφικό λοβό, την αμυγδαλή και τον ιππόκαμπο. Το Μοντέλο Tri-Anthropo-Type Paschalidis ανοίγει στους επιχειρηματίες το μονοπάτι της αυτογνωσίας, της ετερογνωσίας και της προσωπικής ανάπτυξης. Έτσι τους καθιστά ικανούς να εντοπίζουν τις αιτίες της επιχειρηματικής τους συμπεριφοράς και τα κίνητρα για να γίνουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες. Με βάση το Μοντέλο, ο κάθε Τύπος αναπτύσσει διαφορετική ιδιοσυγκρασία, δυνατότητες και αδυναμίες καθώς το τμήμα του εγκεφάλου με το οποίο λειτουργεί τον αναγκάζει να συμπεριφέρεται ξεχωριστά.

Έτσι ο Α Τύπου επιχειρηματίας είναι οπτικός, επεξεργάζεται τις πληροφορίες άμεσα και δρά ακαριαία. Η βιασύνη και η νευρικότητα τον κάνουν πρακτικό, με αυτοπεποίθηση, με γρήγορη αντίληψη, ευελιξία, έμπνευση αλλά από την άλλη τον κάνουν να είναι ανυπόμονος, οξύθυμος, απρόβλεπτος. Είναι ο επιχειρηματίας με την ιδιοσυγκρασία ενός ηγέτη, αυτός που αρπάζει τις ευκαιρίες προκειμένου να επιτύχει το κέρδος. 

Ο Β Τύπου είναι ακουστικός, επεξεργάζεται τις πληροφορίες διαδοχικά, είναι προσεκτικός στη δράση του, έχει αναπτυγμένη την ικανότητα της διαχείρισης. Η διαχείριση και η επεξεργασία τον κάνουν υπομονετικό, τυπικό, αναλυτικό, σταθερό, ικανό στην οργάνωση, στο σχεδιασμό και τον υπολογισμό, και από την άλλη η ανησυχία και ο φόβος τον αναγκάζουν να δρα προσεκτικά. Ανήκει στην κατηγορία του επιχειρηματία της αναγκαιότητας προκειμένου να έχει ασφάλεια και σταθερότητα. 

Τέλος ο Γ Τύπου είναι κιναισθητικός, επεξεργάζεται τις πληροφορίες με εμμονή στη λεπτομέρεια. Η επιμονή και το πάθος τον κάνουν απαιτητικό, εργατικό, πεισματάρη και τελειομανή, με γρήγορη αντίληψη, καλή μνήμη και με ικανότητα υλοποίησης του στόχου που έχει βάλει με προσήλωση. Θέλει να ασκεί επιρροή στους γύρω του και δε φεύγει από μια προβληματική κατάσταση. Είναι ο επιχειρηματίας της διαφορετικότητας, ο καινοτόμος που δεν του αρέσει η πεπατημένη.

Το Μοντέλο Πασχαλίδη δίνει στους επιχειρηματίες έναν «Άσσο στο μανίκι τους», τον «joker» της ανταγωνιστικής αγοράς. Παρέχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν με ταχύτητα και με λεπτομέρεια τον χαρακτήρα και την συμπεριφορά των εργαζομένων τους ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε ψυχική και σωματική ασθένεια, καθώς οι εργαζόμενοι είναι ευτυχισμένοι στο εργασιακό τους περιβάλλον. Επίσης οι σχέσεις και οι συνεργασίες μεταξύ επιχειρηματιών, μετόχων και εργαζομένων γίνονται αποδοτικές και αρμονικές. 

Ο κάθε επιχειρηματίας τώρα μέσα από την εκπαίδευση του Μοντέλου αναγνωρίζοντας τον Τύπο του και τον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου του μαθαίνει να αποδεσμεύεται από τις ακρότητες του και τις συγκεκριμένες συμπεριφορές και δράσεις που μέχρι τώρα τον περιόριζαν. Με αυτό τον τρόπο ελαττώνει τις αδυναμίες του, ενισχύει τα δυνατά του στοιχεία και υιοθετεί τα δυνατά και θετικά χαρακτηριστικά των άλλων δύο Τύπων, με αποτέλεσμα να αποκτά μοναδική και ολοκληρωμένη προσωπικότητα και να γίνει ο κάθε ένας ανεξάρτητα του Τύπου του ηγέτης στην επιχείρησή του χωρίς στρες.

Μέχρι τώρα ο επιτυχημένος ηγέτης και επιχειρηματίας γεννιόταν χωρίς απαραίτητα να είναι και ευτυχισμένος, τώρα μπορεί ο κάθε ένας να γίνει ηγέτης, να παραμείνει ηγέτης και να είναι ευτυχισμένος χωρίς στρες. Το Μοντέλο διαμορφώνει μια νέα εταιρική κουλτούρα ως προς τη συμπεριφορά και τη λειτουργία της επιχείρησης που υιοθετήθηκε από τους επιχειρηματίες. Δίνει την πραγματική εικόνα της αγοράς και της εταιρίας. Ενισχύει την ταυτότητα (brand) των εταιρειών, με αποτέλεσμα να γίνονται ελκυστικές για τους εργαζόμενους. Δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, συγκρινόμενο με άλλα μοντέλα, και διασφαλίζει στους εργοδότες την καλύτερη δυνατή ανάθεση αρμοδιοτήτων και εργασιών.


Πηγές:

1.G. Paschalidis, “The Paschalidis Tri-Anthropo-Type Business: A Person-centered Innovative Discovery, Leading to Successful Management, Optimal Performance and Cost Effectiveness”, Proceedings of the International Conference on Advanced Education and Management (ICAEM2014), Beijing, 2014, pp.494-497 [online] available from available from http://books.google.gr/books?id=uUztAgAAQBAJ&pg=PA494&dq=%22entorhinal+cortex%22++personality+traits&hl=el&sa=X&ei=-FHzU5K0DsWgyAOQgIH4Bg&ved=0CB4Q6AEwAA#v=onepage&q=%22entorhinal%20cortex%22%20%20personality%20traits&f=false

2. G. Paschalidis, «The Tri-Anthropo-Type Paschalidis Business Model. A new tool for the interpretation of entrepreneurial motives and behavior» Proceedings of the 9th International Conference for Entrepreneurship, Innovation and Regional Development, Bucharest, 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια: