Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

Εμείς θα "σώσουμε" τους δήμους

Πριν "αλέκτωρ λαλήσει τρις" η κυβέρνηση έσπευσε να μας επιβεβαιώσει για το δημοσίευμά μας περί αστρονομικής αυξήσεως των δημοτικών τελών. Αύξηση των ανταποδοτικών τελών στους δήμους προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση που εξέδωσαν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης για την κατάρτιση των προϋπολογισμών των Δήμων το 2014.


Η εντολή, είναι πως «αν τα έσοδα σας δεν είναι αρκετά, αυξήστε τα ανταποδοτικά τέλη»!

Μόλις χθες σας είχαμε ενημερώσει ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται σχέδιο επιβολής «κεφαλικού φόρου» για τα μη επεξεργασμένα οικιακά απορρίμματα που μέσω των Δήμων οδηγούνται στους ΧΥΤΑ. Επικαλείται γι’ αυτό κοινοτικές οδηγίες και ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το «σατανικό» σχέδιο της από το 2014. Το γεγονός ότι την περίοδο 2015-2016 υπάρχει τεράστιο κενό χρηματοδότησης μάλλον παίζει ρόλο.

Ετσι, βάσει της απόφασης, σε περίπτωση που τα εισπραττόμενα έσοδα των δήμων εφέτος δεν καλύψουν τη δαπάνη της ανταποδοτικής υπηρεσίας (ύδρευσης, καθαριότητας, φωτισμού, κ.α..), τότε το ποσό που δεν καλύπτεται θα πρέπει να συνυπολογιστεί στην απόφαση καθορισμού του ύψους των τελών για το 2014, οδηγώντας στην αύξησή τους.Φυσικά η "μαγική" λέξη είναι η καθαριότητα. Η ύδρευση, και ο ηλεκτρισμός αποτελούν πάγια μεγέθη, αυτό στο οποίο μπορούν να μας "κατηγορήσουν" είναι στυην πρόκληση σκουπιδιών.

Ενώ από τα στοιχεία καταγράφεται σημαντική μείωση των οικιακών απορριμμάτων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αυτό σημαίνει δηλαδή ότι ο Έλληνας δεν αγοράζει, δεν καταναλώνει γιατί δεν έχει χρήματα, αυτοί θέλουν να βάλουν και φόρο για τα σκουπίδια, δηλαδή προσποιούνται ότι δεν έχουμε σταματήσει να καταναλώνουμε.

Είναι όπως και με τα ακίνητα, προσποιούνται ότι οι τιμές τους βρίσκονται ακόμα στο Θεό, και μας φορολογούν βάναυσα, για να μας αρπάξουν την ακίνητη περιουσία μας. Ξέρουν ότι είναι "ακίνητη" και απλά πυροβολούν.


Πώς θα το κάνουν να μας φορτώσουν νέους "υπέροχους" φόρους; Μέσω των Δήμων που καταρρέουν ελλείψει κρατικής χρηματοδότησης (αφού τους επέβαλαν ένα σωρό νέες αρμοδιότητες και τους αφήνουν χωρίς προσωπικό με χιλιάδες απολύσεις). Θα ζητήσουν, σε πρώτη φάση το διπλασιασμό των δημοτικών τελών που πληρώνουν οι πολίτες για την υγειονομική ταφή των μη επεξεργαζόμενων οικιακών απορριμμάτων στους ΧΥΤΑ.

Με την ίδια απόφαση ζητείται από τους δήμους να περιορίσουν υπερωρίες, μετακινήσεις, τηλεφωνικές συνδιαλέξεις, αλλά και βοηθήματα προς οικονομικά αδύνατους στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.

Τα πράγματα είναι απλά. Η κυβέρνηση πέρνει συνεχώς νέα μέτρα, απλά με την βοήθεια της τηλεόρασης, λέει πως δεν πέρνει. Αποφεύγει να ενημερώσει τον κόσμο, ο κόσμος εφησυχάζεται και όταν του έρχεται ο λογαριασμός μένει έκπληκτος. Είναι όπως και με το φορολογικό, είναι εγκληματικό από μόνο του, αλλά τα μέτρα ουσίας τα περνάνε μέσω του Γ.Γ Εσόδων Θεοχάρη μέσω εγκυκλίων, όπως η παρακολούθηση της ιδιωτικής μας ζωής, αλλά και η ποινικοποίηση της ζωής μας ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ, και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ, τουλάχιστον 10 χρόνια πριν.Τώρα βρήκαν τον τρόπο να μας φορτώσουν νέα επαχθή φορτία μέσω των δήμων.

Μας έβαλαν να σώσουμε τις τράπεζες με το έτσι θέλω, τώρα μας βάζουν να σώσουμε τους δήμους. Αν νομίζετε ότι τα χρέη των τραπεζών ήταν αστρονομικά, τα χρέη τον δήμων είναι επιπέδου γαλαξία. Και θα τα πληρώσουμε πάλι εμείς.
defencenet.gr

Buena Vista Social Club - Chan Chan


Εκλογές στον ΑΟ Πολυκράτη

Το διοικητικό συμβούλιο του ΑΟ Πολυκράτη προσκαλεί τα μέλη του σε γενική τακτική συνέλευση την Κυριακή 11/8/2013 και ώρα 09:00 πμ στο κλειστό γυμναστήριο Πυθαγορείου, με θέματα ισολογισμός απολογισμός 2012 και διενέργεια εκλογών για νέο Δ.Σ. 

Δικαίωμα ψήφου έχουν όλα τα οικονομικώς τακτοποιημένα μέλη. 

Σε περίπτωση μη απαρτίας η διαδικασία θα επαναληφθεί την ίδια ημέρα και ώρα 11:00 πμ.


http://samossport.blogspot.gr/

Αφίσα της Ημέρας


Ο Αριστοτέλης για το Φόβο και το Θάνατο



Ο φόβος λοιπόν είναι κάποια λύπη ή ταραχή πού προκαλείται από την αίσθηση κάποιου κακού πού επαπειλείται, ενός κακού πού μπορεί να μάς καταστρέψει ή να μάς λυπήσει. Γιατί οι άνθρωποι δεν φοβούνται όλα τα κακά, όπως π.χ. αν θα γίνουμε άδικοι ή βραδείς στη σκέψη, αλλά όσα μπορούν να μάς φέρουν μεγάλη λύπη ή καταστροφή, και μάλιστα όταν αυτά δεν βρίσκονται μακριά, αλλά φαίνονται πολύ κοντά, ότι επίκεινται. Γιατί τα πολύ μακρινά δεν τα φοβούνται. Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι θα ….πεθάνουν, αλλά πιστεύουν ότι ο θάνατος δεν είναι κοντά, γι’ αυτό δεν τούς νοιάζει.

Αν λοιπόν αυτός είναι ο φόβος, κατ’ ανάγκη φοβερά είναι όλα αυτά πού φαίνονται πώς έχουν μεγάλη δύναμη να μάς καταστρέψουν ή να μάς προξενήσουν βλάβες πού θα έχουν ως αποτέλεσμα μεγάλη λύπη. Γι’ αυτό και οι ενδείξεις αυτών των δυστυχημάτων προξενούν φόβο. Γιατί φαίνεται κοντά αυτό πού φοβούμαστε. Γιατί αυτό ακριβώς είναι ο κίνδυνος, ο ερχομός του φοβερού. Και τέτοιες ενδείξεις είναι ή έχθρα και ή οργή ανθρώπων πού έχουν τη δύναμη να κάνουν κάποιο κακό. Γιατί είναι φανερό ότι θέλουν να το κάνουν, ώστε βρίσκονται κοντά στο να το κάνουν. Τέτοια ένδειξις είναι και η αδικία πού έχει δύναμη, γιατί ο άδικος είναι άδικος γιατί προκρίνει την αδικία. Ένδειξις είναι και ή αρετή πού την έχουν προσβάλει, όταν αποκτά δύναμη. Γιατί είναι φανερό ότι έχει την προαίρεση πάντοτε να κάνει κακό, όταν προσβάλλεται, αλλά μόνο τώρα έχει τη δύναμη να το πράξει. ‘Ένδειξις είναι και ο φόβος αυτών πού μπορούν να κάνουν κάτι. Γιατί κι αυτός κατ’ ανάγκη είναι έτοιμος να μάς βλάψει. Επειδή οι πολλοί είναι κακοί και επιδιώκουν το κέρδος και είναι δειλοί στους κινδύνους, είναι φοβερό να κρέμεσαι από την εξουσία τού άλλου, ώστε ένας πού έχει διαπράξει έγκλημα, έχει λόγους να φοβάται τούς συνενόχους του μήπως τον καταγγείλουν ή τον εγκαταλείπουν.

Και όσοι έχουν τη δύναμη να αδικούν εμπνέουν το φόβο σε αυτούς πού μπορούν να αδικούνται χωρίς εκδίκηση. Γιατί οι άνθρωποι ως επί το πλείστον αδικούν, όταν μπορούν. ‘Επίφοβοι είναι και όσοι έχουν αδικηθεί ή νομίζουν ότι αδικούνται. Γιατί πάντα παραφυλάνε την ευκαιρία. Φοβεροί είναι κι αυτοί πού έχουν αδικήσει, αν έχουν δύναμη, γιατί φοβούνται μήπως πάθουν τα ίδια, δεδομένου ότι αυτό, όπως είπαμε, προκαλεί φόβο. Κι όσοι διεκδικούν το ίδιο πράγμα και δεν είναι δυνατό ταυτόχρονα να το έχουν και οι δυο. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται σε διαρκή πόλεμο μεταξύ τους. Και όσοι είναι επίφοβοι στους ισχυρότερους από μάς, είναι και σε μάς επίφοβοι. Γιατί μπορούν περισσότερο να βλάψουν εμάς, αφού μπορούν να βλάψουν τούς ισχυρότερους. Φοβεροί είναι κι αυτοί τούς οποίους φοβούνται οι ισχυρότεροι μας, κι αυτό για τον ίδιο λόγο. Κι όσοι έχουν σκοτώσει τούς ισχυρότερους μας. Κι όσοι επιτίθενται εναντίον των ασθενέστερων τους. Γιατί αυτοί ή είναι ήδη επίφοβοι ή θα γίνουν όταν αυξηθεί ή δύναμη τους.

Και από εκείνους πού έχουν αδικηθεί, είτε εχθροί είναι είτε αντίπαλοι, επίφοβοι δεν είναι οί οξύθυμοι και οί ελευθερόστομοι, αλλά οι πράοι και οι είρωνες και οι πανούργοι. Γιατί είναι αβέβαιο αν θα εκδηλωθεί σύντομα ή εκδίκησις τους, ώστε ποτέ δεν γνωρίζει κανείς αν βρίσκεται μακριά από αυτήν.

Kι όλα τα φοβερά είναι φοβερότερα, αν τα σφάλματά μας δεν είναι δυνατό να τα επανορθώσουμε, αλλά ή είναι εντελώς αδύνατο αυτό το πράγμα ή δεν είναι στο χέρι μας, αλλά στο χέρι των αντιπάλων μας. Επίσης και εκείνα πού δεν μπορεί κανείς να βοηθήσει ή δεν είναι εύκολο να τα βοηθήσει. Και γενικά, φοβερά είναι όσα γίνονται εις βάρος των άλλων ή μέλλουν να συμβούν και προκαλούν τον οίκτο. Τα φοβερά λοιπόν πράγματα και όσα γενικά φοβούνται οι άνθρωποι, σχεδόν αυτά είναι τα πιο σπουδαία.

Τώρα θα αναπτύξουμε σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι άνθρωποι και φοβούνται.


Αν λοιπόν o φόβος προκύπτει από την προσδοκία ότι θα πάθουμε κάποια συμφορά, είναι φανερό ότι κανείς από εκείνους πού νομίζουν ότι δεν πρόκειται να πάθουν κανένα κακό, δεν φοβάται. Και δεν φοβούνται ούτε αυτά πού δεν νομίζουν ότι δεν πρόκειται να πάθουν, ούτε εκείνους από τούς οποίους δεν νομίζουν ότι θα τα πάθουν, ούτε τότε φοβούνται, όταν δεν νομίζουν ότι πρόκειται να πάθουν τίποτε. Συνάγεται λοιπόν ότι κατ’ ανάγκη φοβούνται εκείνοι πού νομίζουν ότι κάτι θα πάθουν, και τα πρόσωπα από τα όποια φοβούνται ότι θα το πάθουν, και αυτά πού θα πάθουν, και το χρόνο πού θα το πάθουν. 

Και δεν πιστεύουν ότι θα πάθουν τίποτε εκείνοι πού βρίσκονται σε μεγάλη ευτυχία η νομίζουν ότι βρίσκονται σε μεγάλη ευτυχία, για αυτό είναι και αυθάδεις και αλαζονικοί και θρασείς (και τέτοιους κάνει τούς ανθρώπους ο πλούτος, ή σωματική δύναμις, οι πολλοί φίλοι, ή κοινωνική επιρροή). Επίσης δεν φοβούνται αυτοί πού νομίζουν ότι έχουν πάθει ήδη τα πάνδεινα και βλέπουν με ψυχρή αδιαφορία το μέλλον, σαν αυτούς πού είναι καταδικασμένοι στο θάνατο με αποτυμπανισμό. ‘Αλλά πρέπει να υπάρχει κάποια ελπίδα σωτηρίας από την αγωνία τού φόβου. Απόδειξις είναι το γεγονός ότι ο φόβος κάνει τούς ανθρώπους να σκέπτονται, γιατί βέβαια κανείς δεν σκέπτεται τα ανέλπιστα.

Ώστε πρέπει ο ρήτωρ να εμβάλλει στους ακροατές του τον φόβο ότι θα πάθουν κάτι, όταν νομίζει ότι είναι καλύτερο να φοβούνται, γιατί σαν άνθρωποι μπορούν να το πάθουν, όταν μάλιστα άλλοι ισχυρότεροι έπαθαν κακό. Και να τούς δείχνει ότι και οι όμοιοί τους υποφέρουν ή έχουν πάθει κακό και από ανθρώπους πού δεν τον περίμεναν και μάλιστα τότε πού δεν το πίστευαν.

Αφού λοιπόν αποσαφηνίσαμε τι είναι φόβος και ποια πράγματα είναι φοβερά και σε ποία “ψυχική κατάσταση βρίσκονται οι άνθρωποι πού φοβούνται, από όλα αυτά γίνεται φανερό και τι είναι το θάρρος και σε ποια πράγματα οι άνθρωποι είναι θαρραλέοι και σε ποια κατάσταση βρίσκονται καί είναι θαρραλέοι. Γιατί το θάρρος είναι αντίθετο στο φόβο και το θαρραλέο είναι αντίθετο στο φοβερό, έτσι πού ή ελπίδα για κάτι το σωτήριο συνοδεύεται από μια εντύπωση ότι βρίσκεται πολύ κοντά, κι ότι τα φοβερά ή δεν υπάρχουν ή βρίσκονται μακριά. Θάρρος εμπνέουν και τα φοβερά όταν βρίσκονται μακριά, και τα θαρραλέα όταν βρίσκονται κοντά. Κι αν ή θεραπεία (ενός κάπου) είναι δυνατή, κι όταν προσφέρονται μεγάλες και πολλές βοήθειες ή όταν συντρέχουν και τα δυο μαζί. Και όταν δεν έχουμε αδικηθεί ή δεν έχουμε αδικήσει, κι όταν δεν υπάρχουν καθόλου αντίπαλοι μας ή δεν έχουν δύναμη ή έχουν δύναμη κι είναι φίλοι μας ή μάς έχουν ευεργετήσει ή έχουν ευεργετηθεί από μάς. Ή αν είναι πολλοί αυτοί πού έχουν τα ίδια με μάς συμφέροντα ή αν είναι ισχυροί ή και τα δυο μαζί.

Οι άνθρωποι είναι θαρραλέοι όταν βρίσκονται στην ακόλουθη κατάσταση. ‘Άν πιστεύουμε ότι έχουμε κατορθώσει πολλά και δεν έχουμε πάθει τίποτε ή αν πολλές φορές έχουμε περιέλθει σε πολύ δύσκολη κατάσταση και διαφύγαμε τον κίνδυνο. Γιατί οί άνθρωποι μέ δυο τρόπους δέν προσβάλλονται από το φόβο ή γιατί δεν τον δοκίμασαν ή γιατί έχουν πάντα κάποια βοήθεια. Τό πράγμα μοιάζει με τούς κινδύνους τής θάλασσας. Εκεί, όσοι δεν δοκίμασαν φουρτούνα, έχουν εμπιστοσύνη στο μέλλον, το i6lo κι όσοι έχουν βοήθεια, την αποτελεσματικότητα τής οποίας έχουν δοκιμάσει ήδη. Και όταν κάτι δεν προξενεί φόβο στους όμοιους μας ούτε στους κατωτέρους μας ούτε σε κείνους πού νομίζουμε πώς είμαστε καλύτεροί τους. Και νομίζουμε ότι είμαστε ανώτεροι από εκείνους τούς οποίους έχουμε νικήσει ή από τούς ίδιους ή από τούς ανωτέρους τους ή από τούς όμοιους με αυτούς.

Και αν νομίζουν ότι έχουν περισσότερα και σπουδαιότερα πλεονεκτήματα, και με την υπεροχή τους αυτή προκαλούν το φόβο. Αυτά είναι το πλήθος των χρημάτων, ή σωματική ρώμη, οι φίλοι, οι γαίες, οι πολεμικοί εξοπλισμοί ή οι πλήρεις ή οι μεγαλύτεροι. Και αν δεν έχουμε αδικήσει ή κανέναν ή όχι πολλούς ή όχι τέτοιους πού μάς εμπνέουν φόβο. Και γενικά, αν τα πάμε καλά με τούς θεούς και ως προς τα άλλα και ως προς τούς οιωνούς και τούς χρησμούς. Γιατί ή οργή εμπνέει θάρρος και εκείνο πού προκαλεί την οργή δεν είναι το να αδικούμε αλλά το να αδικούμαστε, και γενικά πιστεύεται ότι ό θεός βοηθάει τούς αδικημένους. Τέλος νοιώθουμε θάρρος, όταν επιχειρούμε κάτι και φανταζόμαστε ότι δεν θα πάθουμε τίποτε ή ότι δεν θα πάθουμε και θα τα καταφέρουμε ως το τέλος. ‘Αρκετά λοιπόν γι’ αυτά πού εμπνέουν το φόβο και το θάρρος.

Αριστοτέλους – Ρητορική
thalamofilakas


Σάμος: Σήμερα Κυριακή Beach Party


Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Αποκάλυψη της «Αυγής»: Με υπογραφή Σαμαρά η δέσμευση για νέα μέτρα










Ο Αντώνης Σαμαράς δεσμεύεται για ακόμα περισσότερες ανθρωποθυσίες και τη λήψη νέων ακόμα πιο δυσβάστακτων μέτρων, με την επιστολή του προς την τρόικα στις 19 Ιουλίου, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων για την έκδοση της τριμηνιαίας έκθεσης σχετικά με το ελληνικό πρόγραμμα.
 
Tην επιστολή που φέρνει στη δημοσιότητα η «Αυγή» υπογράφουν οι Σαμαράς, Στουρνάρας και Προβόπουλος



Ο πρωθυπουργός δηλώνει έτοιμος να πάρει "πρόσθετα μέτρα, τα οποία ενδεχομένως θα χρειαστούν, για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος". Στο ίδιο μήκος κύματος υπουργοί του κλίματος Σαμαρά, όπως ο Γ. Βρούτσης και ο Θ. Σκορδάς, φροντίζουν να συντηρούν τη συζήτηση για τη λήψη νέων μέτρων για το ασφαλιστικό και την πρώτη κατοικία. Σχολιάζοντας την επιστολή Σαμαρά στους Δανειστές, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «ο μνημονιακός κατήφορος δεν έχει τέλος για τον πρωθυπουργό και την κυβέρνησή του, όπου για την υλοποίηση της καταστροφικής αυτής πολιτικής καταπατούνται δικαιώματα, υποβαθμίζονται θεσμοί και εν τέλει συρρικνώνεται η δημοκρατία».


Την ίδια ώρα, και ενώ από πολλές πλευρές υπογραμμίζεται το αδιέξοδο του προγράμματος «διάσωσης» της ελληνικής οικονομίας, η Κομισιόν στην έκθεσή της ανοίγει παράθυρο για περισσότερες από τις 150.000 αποχωρήσεις από το Δημόσιο, που προβλέπει το Μνημόνιο. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η χθεσινή υπερψήφιση, παρά τις αντιδράσεις, της τροπολογίας για την κατάργηση φορέων του Δημοσίου με απλά Προεδρικά Διατάγματα και διαδικασίες "fast-track".

Όπως σημειώνεται σε πρόσφατη ανάλυση του τμήματος Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ:

«Οι πρόσφατες εκθέσεις ΔΝΤ και Κομισιόν ήρθαν να επιβεβαιώσουν με τον πλέον περίτρανο τρόπο το αδιέξοδο της ασκούμενης πολιτικής και την παράταση του μαρτυρίου και των δοκιμασιών που υπομένει τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών. «Κίνδυνοι» για τη βιωσιμότητα του χρέους, χρηματοδοτικό κενό 10,9 δις.€ και δημοσιονομικό «άνοιγμα» 4,3 δις.€ συνθέτουν μια ιδιαίτερα αρνητική εικόνα, διαλύοντας οριστικά τη μυθιστορηματική αφήγηση του κυβερνητικού success story και ανοίγοντας το δρόμο για τη λήψη νέων και επέκταση των υφιστάμενων δυσβάχτατων μέτρων που έχουν προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.»

left.gr

Καρλόβασι Σάμου: "Το δείπνο" Παρουσίαση βιβλίου της Λίλας Κονομάρα


Καθυστέρηση του πλοίου "Ionian Sky"

Λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών στις περιοχές πλόων του Ionian Sky, το πλοίο θα καταπλεύσει με καθυστέρηση σήμερα, Παρασκευή 2/8, στο λιμάνι της Καβάλας.

Ως εκ τούτου το πλοίο θα αναχωρήσει από την Καβάλα αύριο 3/8 στις 02:00 π.μ. αντί σήμερα στις 23:59.

Το δρομολόγιο του πλοίου διαμορφώνεται ως εξής:

Σάββατο 3/8: Καβάλα (Αναχώρηση 02:00) - Λήμνος (Άφιξη 06:10 Αναχώρηση 07:10) - Μυτιλήνη (Άφιξη 12:30 Αναχώρηση 14:20) - Χίος (Άφιξη 17:20 Αναχώρηση 18:00) - Βαθύ Σάμου (Άφιξη 21:10).

http://my-samos.blogspot.gr/

Το Γιούχαρισμα της Φ. Γεννηματά στην Τρίπολη - Αναπόφευκτος ο παραλληλισμός - (βίντεο)



Κατά την εμφάνισή της στο χώρο της ορκωμοσία των νεοσυλλέκτων στην 124 Πτέρυγα Βασικής Εκπαίδευσης στην Τρίπολη, η Αναπληρώτρια Υπουργός Εθνικής Άμυνας Φώφη Γεννηματά, αποδοκιμάστηκε έντονα από πολίτες που ήταν εκεί για να παρακολουθήσουν την τελετή.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ : «Στη ζωή μου κάνω δύο πράγματα - είχε πει. Σέβομαι τους άλλους, σέβομαι τον εαυτό μου»... «Ποτέ δεν αισθάνθηκα την πολιτική σαν επάγγελμα, πάνω απ' όλα την είδα ως στάση ζωής».

http://vathiprasino.blogspot.gr/

«Κούρσεψαν» το μέλι

Στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Φούρνων Κορσεών, ο χρόνος κυλά αργά, νωχελικά… Κυματίζει στις πολυδαίδαλες ακρογιαλιές, ακολουθεί το ρεύμα στο «Μπουγάζι», ξαγρυπνά στην ακροθαλασσιά για να δει το φεγγάρι να χάνεται και το νέο ήλιο να στραφταλίζει, αλαφροπατά στα φτερά της μέλισσας και ρουφά το νέκταρ του θυμαριού…

Στους Φούρνους η ζωή είναι απλή, μα ουσιαστική. Το χαμόγελο αληθινό, η φιλοξενία ανεπιτήδευτη, η μουσική ξεσηκωτική, το τραγούδι στα χείλη των ψαράδων τρόπος ζωής, το μέλι στο ψωμί, σαν υγρό κεχριμπάρι-όλο χρώμα και φως.

Πως σε έναν τέτοιο τόπο, έναν από τους πέντε εναπομείναντες κρυμμένους «επίγειους παραδείσους» (σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Τimes), να μην αποδίδεται τιμή στο περιζήτητο μέλι, βασικό συστατικό της διατροφής των κατοίκων και στοιχείο διατήρησης καλής υγείας και μακροζωίας;

Κάθε χρόνο, την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, ο Σύλλογος Επαγγελματιών με τη διαρκή υποστήριξη του Δήμου Φούρνων, διοργανώνει τη «Γιορτή Μελιού» με ειδικό μενού, βασισμένο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στα τοπικά προϊόντα: Ανθότυρο ντόπιο και αχνιστοί λουκουμάδες που τσαλαβουτούν σαν ατίθασα παιδιά στο μέλι, η αυθεντική «μελένια» από τα άξια χέρια της Γιωργίτσας, ρακόμελο, φουρνιώτικο παστέλι, κερήθρα, μαρμελάδες και γλυκά κουταλιού, κρασί που μοσχοβολά ήλιο, αρωματικά φυτά και βότανα, γύρη και βασιλικός πολτός.

Γεύσεις που ξυπνούν μνήμες παιδικές, το χάδι της γιαγιάς, μια φρεσκοψημένη φέτα ψωμί με μέλι για δύναμη ολημερίς, το πολύβουο μελίσσι που κλέβει μυρωδιές από το άφθονο θυμάρι, το θρούμπι και τη φασκομηλιά που ευδοκιμούν στο νησί.

«Η βασίλισσα είναι η κόρη μου… την αγαπώ και την φροντίζω, σα να είναι παιδί μου… Αντιλαμβάνομαι τον αγώνα και την αγωνία της για επιβίωση, το φόβο της για το χειμώνα…» λέει με πάθος και συγκίνηση ο Μηνάς, ένας από τους μελισσοκόμους του νησιού.

«Το νησί μας έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα, που δεν την βρίσκει κανείς πουθενά στην Ελλάδα! Έχει φυσικούς αλλά και ανθρώπινους πόρους, που έχουν μάθει να επιβιώνουν στα δύσκολα…» σημειώνει με παρρησία ο δήμαρχος Φούρνων Γιάννης Μαρούσης.

«Στοχεύουμε να δημιουργήσουμε το «καλάθι των Φούρνων» με ανάδειξη των αυθεντικών, παραδοσιακών μας προϊόντων» τονίζει η πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Φούρνων Πάτρα Μανουσάκη-Μαρκάκη. «Η γιορτή του μελιού είναι ο δικός μας τρόπος να δείξουμε πως στο νησί των Κουρσάρων, η συνεργασία ανθεί και αφήνει στον επισκέπτη μια… γλυκιά γεύση!»

Και το κατάφεραν καλά! Κατάμεστη η πλατεία των Φούρνων, εκεί στο τέλος του δρόμου με τις μουριές, στο πολυσύχναστο «σοκάκι». Ντόπιοι αλλά και επισκέπτες, παρακολούθησαν με έκδηλο ενδιαφέρον την αναπαράσταση του «τρύγου» του μελιού, το «κάπνισμα» και τη συλλογή. Γεύτηκαν τις προσφερόμενες μελολιχουδιές, περιηγήθηκαν στο εκθετήριο τοπικών προϊόντων και μοιράστηκαν τη χορευτική διάθεση των τριών σχημάτων από Σάμο, Ικαρία και Φούρνους που αντάμωσαν γι αυτή τη γιορτή: Το Χορευτικό Συγκρότημα Μυτιληνιών Σάμου, το Λύκειο Ελληνίδων Αγ. Κηρύκου Ικαρίας και το Χορευτικό του Δήμου Φούρνων.

Φορεσιές με χρωματισμούς και παραλλαγές, όμορφες παρουσίες, συγχρονισμένα βήματα στην παράδοση, η ξεσηκωτική νησιώτικη μουσική, τα χαμογελαστά πρόσωπα, η καλή διάθεση, η αψεγάδιαστη διοργάνωση, μετέτρεψαν τη φετινή γιορτή μελιού σε ένα αξέχαστο πανηγύρι.

Οι Φούρνοι της θάλασσας και της γης, των αρωμάτων και των χρωμάτων, του ψαριού, του αστακού, του μελιού και του ανθότυρου, «κούρσεψαν» για μια ακόμη φορά τις εντυπώσεις!








Γράφει η δημοσιογράφος Μαργαρίτα Ικαρίου