Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Τροπολογία - Προσθήκη ΣΥΡΙΖΑ για παροχή δωρεάν ρεύματος σε φτωχές και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού



Η προστασία των ευάλωτων συνανθρώπων μας και η εξασφάλιση πρόσβασης στα είδη πρώτης ανάγκης αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας σύμφωνα και με το Ευρωπαϊκό θεσμικό Πλαίσιο. Κακώς μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί κατάλληλα μέτρα που λαμβάνονται σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου μάλιστα δεν σοβεί τέτοιας έκτασης ανθρωπιστική κρίση.

Η εφαρμογή του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου από μόνη της δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ηλεκτροδότησης των φτωχών νοικοκυριών μιας και η εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών στην Ελλάδα έχουν οδηγήσει στην απόλυτη φτώχεια μια σειρά από ευπαθείς ομάδες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πληρώσουν ακόμα και τους μικρούς λογαριασμούς ρεύματος.

Δεδομένου ότι το ηλεκτρικό ρεύμα είναι κοινωνικό αγαθό και, μάλιστα, είδος πρώτης ανάγκης, η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει την παροχή δωρεάν ποσότητας ηλεκτρικού ρεύματος στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Η ποσότητα των 1.200 Kwh το τετράμηνο (ή 3.600 kwh το χρόνο), που είναι η αναγκαία ελάχιστη ποσότητα για τις πολύ βασικές ανάγκες ενός νοικοκυριού, πρέπει να εξασφαλίζεται δωρεάν, ώστε να μην μένουν συνάνθρωποί μας χωρίς ρεύμα, σε συνθήκες Μεσαίωνα, υποφέροντας και πεθαίνοντας αβοήθητοι στο σκοτάδι και το κρύο. Για την πιθανόν μεγαλύτερη ποσότητα μέχρι 2000 κιλοβατώρες που θα καταναλώσουν θα πληρώνουν σύμφωνα με το ΚΟΤ. Ποσότητα πέραν αυτής θα τιμολογείται με την αντίστοιχή τιμή που ισχύει για όλους τους πολίτες.

Όλοι οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί προς την ΔΕΗ των οικιακών καταναλωτών που ανέρχονται σε ποσό μικρότερο του μισού των συνολικών χρεών τους μέχρι σήμερα να ρυθμίζονται αυτομάτως σε 24 άτοκες δόσεις. Σε ειδικές περιπτώσεις αποδεδειγμένης πλήρους αδυναμίας πληρωμής ακόμη και αυτών των δόσεων, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα αναδρομικής ένταξης στο παραπάνω πρόγραμμα.

Το κόστος της παροχής αυτής μπορεί να χρηματοδοτηθεί, όχι αποκλειστικά από τον δημόσιο προϋπολογισμό, αλλά από:
την κατάργηση των χαριστικών ρυθμίσεων που ισχύουν σήμερα υπέρ των ιδιωτών μεγαλοπαραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ).
από την ειδική φορολόγηση των κερδών των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας

Η Κυβέρνηση έχει καθυστερήσει στην ενεργοποίηση μέτρων προστασίας των ευάλωτων καταναλωτών και έχει ευθύνη για τις τραγικές συνέπειες της ενεργειακής φτώχειας, που οδηγούν σε καθημερινές τραγωδίες.

Η ανάγκη λήψης επειγόντων μέτρων που θα οδηγήσουν τόσο στην αποκατάσταση τόσο της ηλεκτροδότησης , όσο και στην παροχή μιας δωρεάν ποσότητας ρεύματος είναι επιτακτική και συνιστά θεμελιώδη υποχρέωση ενός κράτους πρόνοιας.

Οι κυβερνητικές ανακοινώσεις, γεμάτες με επικοινωνιακού τύπου πυροτεχνήματα, είναι γενικόλογες και αόριστες, ενώ και η μετάθεση των ευθυνών στην εκκλησία και τους δήμους δεν απαντά στη διάσταση και την κρισιμότητα της κατάστασης.


Με βάση αυτό το σκεπτικό προτείνεται η ακόλουθη:

Προσθήκη – Τροπολογία

Άρθρο 1

1. Η ΔΕΗ υποχρεούται να αποκαταστήσει άμεσα την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.

2. Στους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου χορηγείται ανά οικογένεια δωρεάν ποσότητα 1.200 Kwh το τετράμηνο (ή 3.600 kwh το χρόνο). Μεγαλύτερη ποσότητα μέχρι 2000 κιλοβατώρες που τυχόν καταναλώσουν, η τιμολόγηση γίνεται σύμφωνα με το ΚΟΤ. Ποσότητα πέραν αυτής τιμολογείται με την ισχύουσα για τους οικιακούς καταναλωτές τιμή.

3. Οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος οικιακών καταναλωτών προς την ΔΕΗ μέχρι σήμερα, ρυθμίζονται αυτομάτως σε 24 άτοκες δόσεις. Σε ειδικές περιπτώσεις αποδεδειγμένης πλήρους αδυναμίας πληρωμής ακόμη και αυτών των δόσεων, δίδεται η δυνατότητα αναδρομικής ένταξης στο παραπάνω πρόγραμμα.

4. Καταργούνται εφεξής οι διατάξεις περί Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος που καταβάλλονται στους ιδιώτες παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας

Κάντε "κλικ" πιο κάτω για να δείτε τους προτείνοντες Βουλευτές:

Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ για επαναφορά του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης στα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο.



Η ενέργεια αποτελεί αγαθό πρώτης ανάγκης και είναι απαραίτητο για τη θέρμανση, τον φωτισμό, τη συντήρηση και το μαγείρεμα των τροφίμων, την τροφοδοσία με ζεστό νερό και την εκτέλεση οικιακών εργασιών. Η πρόσβαση και η χρήση ενέργειας καθορίζουν ως εκ τούτου τη δυνατότητα των πολιτών να έχουν αξιοπρεπή διαβίωση.

Το πετρέλαιο θέρμανσης είναι είδος πρώτης ανάγκης και επιβίωσης και επομένως δεν θα έπρεπε να επιβαρύνεται με κανένα φόρο (ειδικό φόρο, Φ.Π.Α.). Συνεπώς επιβάλλεται να υπάρξει κατάργηση όλων των φόρων.

Τα έσοδα που χάθηκαν από τον προϋπολογισμό λόγω της εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης ήταν άνω των 237 εκατ. ευρώ. Συνολικά στο διάστημα Δεκεμβρίου 2012 - Ιουλίου 2013 η Κυβέρνηση χορήγησε για επίδομα θέρμανσης 82 εκατ. ευρώ. Η καθαρή αύξηση των κρατικών εσόδων ήταν μόλις 102 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 68,7% δηλαδή 257,39 εκατ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα 82 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν ως επίδομα θέρμανσης. Αθροιστικά δημιουργήθηκε μια τρύπα ύψους 340 εκατ. ευρώ περίπου, από τα οποία, αφαιρώντας τα 102 εκατ. ευρώ της αύξησης στα έσοδα λόγω ΕΦΚ, προκύπτει ότι τα συνολικά έσοδα από το πετρέλαιο θέρμανσης μειώθηκαν κατά 237 εκατ. ευρώ.

Το απαράδεκτο και αναποτελεσματικό μέτρο της εξίσωσης των φόρων –με το πρόσχημα της αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου - οδήγησε τα νοικοκυριά στις πιο κρύες περιοχές της χώρας, στο να μειώσουν δραματικά την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα από τη μια μεριά οι πολίτες να στερούνται, εν μέσω χειμώνα, το αγαθό της θέρμανσης και από την άλλη το Δημόσιο να μην έχει όφελος από αύξηση των φορολογικών εσόδων. Όσο δε για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών –όπως πάγια υποστηρίζουμε– απαιτείται η ύπαρξη αντίστοιχης πολιτικής βούλησης και όχι φορομπηχτικά μέτρα «εξόντωσης» των πολιτών.

Παράλληλα με την απώλεια εσόδων του ελληνικού δημοσίου και το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε, η οικολογική καταστροφή στο περιβάλλον είναι ανυπολόγιστη. Η λαθροϋλοτομία κατέστρεψε μεγάλες δασικές εκτάσεις και η ατμοσφαιρική μόλυνση στα αστικά κέντρα ήταν τεράστια, επειδή οι πολίτες προκειμένου να θερμανθούν έκαιγαν οποιοδήποτε καύσιμο υλικό.

Σε ότι αφορά στην κυβερνητική δικαιολογία που αφορά την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων αυτή καθίσταται αυτοκαταργούμενη εφόσον η κυβέρνηση προωθεί ήδη το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια και προτίθεται, όπως διαβεβαιώνει, να λάβει μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα ναυτιλίας και εξαγωγών.
Επειδή λοιπόν το μέτρο στην ουσία δεν προσέφερε κάτι στην εθνική οικονομία ή στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, προτείνουμε την άμεση ακύρωση της εξίσωσης των ειδικών φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης και την επιστροφή –ως πρώτο βήμα στα πλαίσια της συνολικότερης εξέτασης του θέματος με σκοπό κανένα νοικοκυριό να μην στερείται το αγαθό της θέρμανσης αλλά και με γνώμονα την αύξηση των δημοσίων εσόδων – στο καθεστώς που ίσχυε τον Μάρτιο του 2011.

Συγκεκριμένα τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, στα επίπεδα του Μαρτίου 2011 , δηλαδή στα 21 € τα 1.000 λίτρα. Η εξαγγελία του κ. Πρωθυπουργού, για μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, είναι ανεπαρκής, διότι η αύξηση του ΕΦΚ από τον Μάρτιο του 2011 είναι 1471%. Συνεπώς η ανεπαρκέστατη μείωση του ΕΦΚ κατά 30%, δεν λύνει το υπαρκτό πρόβλημα που αφορά την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης από όλες τις λαϊκές οικογένειες, διότι η τιμή του θα συνεχίζει να είναι απλησίαστη για την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού που βιώνει τις μνημονιακές πολιτικές και του έχουν συρρικνώσει δραματικά το εισόδημα.

Τροπολογία-Προσθήκη

• «Καταργούνται οι διατάξεις της υποπερίπτωσης ζ, παρ. β του άρθρου 5 του νόμου 4092/2012.

Η περίπτωση α΄ της παρ. 2 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265 Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:

«α) για την εφαρμογή των παραπάνω περιπτώσεων ζ΄ για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) και ια΄ για το φωτιστικό πετρέλαιο (κηροζίνη), που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα θέρμανσης για τη χρονική περίοδο από τη 15η Οκτωβρίου μέχρι και την 30ή Απριλίου κάθε έτους, ο συντελεστής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) ορίζεται σε είκοσι ένα (21) ευρώ το χιλιόλιτρο. Στην περίπτωση που οι παραπάνω ημερομηνίες συμπίπτουν με μη εργάσιμες ημέρες, ως ημερομηνία λαμβάνεται η προηγούμενη εργάσιμη για την έναρξη και η επόμενη εργάσιμη για τη λήξη.».

Κάντε "κλικ" πιο κάτω για να δείτε τους προτέινοντες Βουλευτές:


Νίκος Χουντής : «Εκτεθειμένα τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. για την ζημιά που υπέστη η ελληνική κοινωνία από την μνημονιακή τους δράση».


Ο Νίκος Χουντής, μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας στο ρ/σ Κανάλι 1 του Πειραιά ( Κασιμάτης, Μπαρδούνιας) σχολιάζοντας την επικαιρότητα τόνισε μεταξύ άλλων :

«Η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής για την σημερινή εικόνα της ελληνικής κοινωνίας είναι αποκαλυπτική. Έχουμε φτάσει σε μια κοινωνία του 1/3, όπου τα υπόλοιπα 2/3 ζουν στα όρια ή έχουν βρεθεί κάτω από τα όρια της φτώχειας. Είναι μια κατάσταση που δεν αντέχεται πλέον.

Είναι αποτέλεσμα της επιβολής των μνημονιακών πολιτικών, που στο όνομα της αποπληρωμής του χρέους, εφαρμόστηκαν στη χώρα μας από τις πρόθυμες ελληνικές κυβερνήσεις κατ΄ εντολή της τρόικα και των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρέπει λοιπόν να καταλογιστούν ευθύνες και στα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. , που σύμφωνα και με την υφιστάμενη κοινοτική νομοθεσία, είναι υποχρεωμένα να αποκαταστήσουν την ζημιά που επήλθε στον ελληνικό λαό και στην κοινωνία από την μνημονιακή τους δράση».

Δημιουργία συνδικαλιστικής παράταξης ΕΒΕ


Η προσωρινή συντονιστική επιτροπή για την ίδρυση νέας συνδικαλιστικής κίνησης στον χώρο των ΕΒΕ και των ΜμεΕ, σας καλεί να συμμετάσχετε στην συνδιάσκεψη, που θα γίνει την Κυριακή 28-09-2014 και ώρα 10:30 π.μ. στο Ξενοδοχείο NOVUS, Καρόλου 23 (πλατεία Μεταξουργείου).

Για οποιαδήποτε πληροφορία στα e-mail: 


1. mmedouris@gmail.com
2. syriza.ebe@gmail.com

και στα τηλέφωνα: 2105291426 -2105291425 -2105291424
Το κείμενο που ακολουθεί είναι η εισήγηση πάνω στην οποία θα γίνει η συζήτηση. Εκτυπώστε την για να την έχετε στην συνδιάσκεψη.


Αθήνα 17-09-2014
Η προσωρινή Σ.Ε. 


Στόχος μας η δημιουργία μιας παραταξιακής οργάνωσης Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων (ΕΒΕ) ικανή να παρέμβει σε κοινωνικό αλλά και συνδικαλιστικό επίπεδο, τόσο στην συνειδητοποίηση των προβλημάτων του κλάδου και των επιπτώσεών τους σε προσωπικό και εργασιακό επίπεδο, όσο και στην καλύτερη οργάνωση των ΕΒΕ μέσω του συγκεκριμένου συνδικαλιστικού κινήματος, απευθυνόμενο σε όλα τα Πρωτοβάθμια (Σύλλογοι επαγγελματοβιοτεχνών, Εμπορικοί Σύλλογοι, Κλαδικά Σωματεία), Δευτεροβάθμια (Ομοσπονδίες-Κλαδικές,Τοπικές) Τριτοβάθμια (ΓΣΕΒΕ-ΕΣΕΕ) όργανα, καθώς και τα Επιμελητήρια ή όπου αλλού σχηματίζονται οργανωμένοι φορείς.

Προτεραιότητα μας η επεξεργασία θέσεων που αφορούν το ρόλο των ΜΜΕ επιχειρήσεων στον παραγωγικό ιστό της χώρας, την συμβολή τους στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, στην ανάσχεση της ανεργίας και την ουσιαστική αποκατάσταση θέσεων εργασίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην σύσταση ενός αναπτυξιακού μοντέλου που θα λειτουργήσει υπέρ της συνολικής ανάπτυξης και ανασυγκρότησης της χώρας.

Η πολιτική για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν μπορεί παρά να αποτελεί τμήμα μιας συνολικότερης οικονομικής και βιομηχανικής πολιτικής με στόχο την παραγωγή προιόντων και υπηρεσιών ποιότητας και υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να ανατρέψουμε την ταύτιση της επιχειρηματικότητας με τη μεγιστοποίηση του ιδιωτικού κέρδους, τη συνάρτηση του κέρδους με την εκμετάλλευση των εργαζόμενων και την καταστροφή του περιβάλλοντος,τη συσχέτιση της επιχειρηματικής ικανότητας με τη διαπλοκή,τη παράκαμψη λειτουργικών και φορολογικών κανόνων και τις χαριστικές πράξεις.

Οι επαγγελματίες βιοτέχνες, οι έμποροι και οι εν γένει ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι δεν χαρακτηρίσθηκαν τυχαία ως η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Ακόμα και σήμερα, είναι ο μεγαλύτερος πυρήνας απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα και δημιουργούν σημαντικό ποσοστό της παραγόμενης προστιθέμενης αξίας.

Θεωρούμε αναγκαία, λοιπόν, όχι μόνο την καταγραφή των προβλημάτων των ΜΜΕ αλλά και την άμεση επίλυσή τους, μέσα από συντεταγμένες προσπάθειες στήριξης, τόσο σε επίπεδο αγώνων, όσο και αλληλεγγύης.

Φιλοδοξούμε και διεκδικούμε παρέμβαση και συμμετοχή σ’ όλα τα φόρα, ημερίδες, συνέδρια, κοινοβουλευτικές συμφωνίες και διαδικασίες, τόσο σε εθνική όσο και σε ευρωπαϊκή κλίμακα, σε σχέση με δομές και αποφάσεις που αφορούν τους Μμε Επιχειρηματίες και την επιχειρηματικότητα.

Είναι προφανές, ότι η ολομέτωπη συνδυασμένη επίθεση της συγκυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ εναντίον των ΜΜΕ, δεν αποσκοπεί σε κανενός είδους δημοσιονομικό αποτέλεσμα και εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των ΜΜΕ, αλλά στοχεύει στην αναδιάταξη των μεριδίων αγοράς υπέρ των μεγάλων, διεθνών και ντόπιων επιχειρηματικών εμπορικών ομίλων, μέσα από μια σειρά εξουθενωτικών μέτρων, ρυθμίσεων, πρακτικών και νόμων. Ήδη, οι ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές της τελευταίας τετραετίας έχουν εξαφανίσει το 30% των ΜΜΕ επιχειρήσεων που λειτουργούσαν το 2010, ενώ στην ίδια κατεύθυνση οδηγείται και το 20% περίπου των υφισταμένων επιχειρήσεων έως το τέλος του 2015.

Συγκεκριμένα, πέρα από την εγκληματική αφαίμαξη της οικονομικής δυνατότητας του πληθυσμού και την επαναφορά του τζίρου σε επίπεδα προ 30ετίας, δημιουργούνται συνεχώς υπέρογκες φορολογικές υποχρεώσεις και επιβαρύνσεις, που οι ΜΜΕ αδυνατούν να εκπληρώσουν. Η πλήρης αναστολή της υποτυπώδους τραπεζικής χρηματοδότησης, η επισφαλής ασφαλιστική ιατροφαρμακευτική και συνταξιοδοτική κάλυψη και ταυτόχρονα, οι θεσμικές παρεμβάσεις, όπως, εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, άνοιγμα Κυριακών, πλήρης κατάργησης της προστασίας της επαγγελματικής στέγης, αδειοδότηση μεγάλων εμπορικών κέντρων τύπου MALL - χωρίς περιορισμούς, καταπατώντας πολεοδομικούς και περιβαλλοντικούς νόμους - διαμορφώνουν ένα εξοντωτικό και απολύτως απαγορευτικό τοπίο για την επιβίωση της μεγάλης πλειοψηφίας των ΜΜΕ, πολλώ δε μάλλον, για την δημιουργία νέων.

Η καταστροφή ολοκληρώνεται με την ποινικοποίηση της αδυναμίας πληρωμής προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με αποτέλεσμα κατασχέσεις και πλειστηριασμούς ακόμη και της πρώτης κατοικίας, καθώς και την στέρηση της προσωπικής ελευθερίας των ΕΒΕ και αυτοαπασχολούμενων. Οι 380.000 ανασφάλιστοι συνάδελφοι του ΟΑΕΕ και τα μέλη των οικογενειών τους (1.000.000) αποτελούν για εμάς οριακό σημείο αντεπίθεσης.

Στον αντίποδα όλων αυτών, το συνδικαλιστικό κίνημα των ΕΒΕ μαζικά, συντεταγμένα και σε απόλυτη σύνδεση με την κοινωνία και τα αιτήματα της, αφ’ ενός, θα διεκδικήσει λύση των προβλημάτων και θα υπερασπισθεί την βιωσιμότητα των ΜΜΕ και αφ’ ετέρου, θα συμβάλει στη δημιουργία ενός πλαισίου με στόχο την παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας.

Η προσδοκία μας για τη νέα παράταξη είναι, να αποτελέσει τη συνέχεια-εξέλιξη της ΑΣΚΕΒΕ, σε μια προσπάθεια ευρύτερης συμμετοχής και συσπείρωσης των ΕΒΕ, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα σύνθετα και κρίσιμα προβλήματα, που διαρκώς αυξάνονται και οξύνονται με δραματικό τρόπο.

Διεκδικούμε και απαιτούμε:

· ένα δίκαιο και μόνιμο φορολογικό σύστημα, με χαμηλούς συντελεστές φορολόγησης, συνδεδεμένο με την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας, με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που ενισχύει την αύξηση της προστιθέμενης αξίας, με πάταξη της φοροδιαφυγής, που αποτελεί βασικό στοιχείο διαπλοκής και δημιουργία στρεβλώσεων του ανταγωνισμού, με κατάργηση της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ. και δημιουργία άλλου οργανισμού εποπτείας της αγοραστικής πίστης υπό την Ττ Ελλάδος

· ένα ασφαλιστικό σύστημα που θα αντιμετωπίσει σε ρεαλιστική βάση τα σημερινά οικονομικά προβλήματα των φορέων και την αδυναμία εκπλήρωσης των ταμειακών υποχρεώσεων των επιχειρηματιών, την πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη όλων των δικαιούχων ασφαλισμένων, ανεξάρτητα από προσωρινές δυσκολίες και την διασφάλιση ανταποδοτικής σύνταξης

· συνδιαχείριση του ασφαλιστικού φορέα, με αποφασιστικό ρόλο στη Διοίκησή του

· την επανεκκίνηση της οικονομίας, μέσω της έναρξης της χρηματοδότησης με αναπτυξιακά και όχι τραπεζικά κριτήρια, και την δημιουργία Τράπεζας ειδικού σκοπού για τις ΜΜΕ


· μια άλλη οικονομική και κοινωνική πολιτική, έξω από τα μνημόνια και τις δεσμεύσεις που έχουν επιβάλλει στην οικονομία και την κοινωνία οι εφαρμοστικοί τους νόμοι

· μια νέα οικονομική και κοινωνική πολιτική που θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και που θα αποκαθιστά μισθούς και συντάξεις σε επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης, ώστε να υπάρξει και η άκρως απαραίτητη τόνωση της αγοράς

· ένα κράτος συμπαραστάτη και αρωγό στη συνολική προσπάθεια της παραγωγικής ανασυγκρότησης και την αύξηση του εγχώριου ακαθάριστου προϊόντος, που θα ευνοεί την ανάπτυξη κλαδικών πολιτικών, την καινοτομία και την εξωστρέφεια

Οι ΕΒΕ κατανοούν σήμερα περισσότερο από ποτέ, ότι η επιβίωσή τους και η ανάπτυξή τους απαιτεί ένα νέο και ασφαλές οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Νέο, γιατί η οικονομία και η κοινωνία εξελίσσεται δημιουργώντας νέες ανάγκες και νέες συνθήκες, που απαιτούν νέα εργαλεία αντιμετώπισης και χειρισμού, και ασφαλές, γιατί καμία οικονομική δραστηριότητα δεν μπορεί να αποδώσει σ΄ ένα ναρκοθετημένο περιβάλλον όπου με την καθοδήγηση νεοφιλελεύθερων οικονομικών κέντρων, αναπτύσσονται συνθήκες οικονομικο-κοινωνικού δαρβινισμού.

Τέλος, οι ΕΒΕ κατανοούν, ότι κάθε μονάδα, κάθε κλάδος ή κάθε γεωγραφική αγορά, δεν μπορεί να επιβιώσει και να αναπτυχθεί αυτοδύναμα, με βάση το δόγμα: «ο θάνατός σου η ζωή μου».

Στη σύγχρονη κοινωνία η ανάπτυξη του κάθε επιμέρους οφείλει να βασίζεται αλλά και να στοχεύει στην ανάπτυξη του συνόλου. Οι ΕΒΕ σαν δραστήριο κύτταρο της κοινωνίας βιώνει από κοινού τα προβλήματα που αφορούν την υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό, το σύνολο, εν γένει, των κοινωνικών αγαθών.

Είναι απόλυτα επιβεβλημένη, η στοίχιση όλων των κοινωνικών δυνάμεων (ΕΒΕ, εργαζόμενων, αγροτών), με ορίζοντα τη δημιουργία μιας παραγωγικής, οικονομικής, διεκδικητικής ενότητας, ικανής να ανταποκριθεί στα δίκαια αιτήματά μας.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ



Είναι αδιαμφισβήτητο, ότι τα επτά χρόνια συνεχούς ύφεσης και μνημονιακών μέτρων έχουν δράσει καταλυτικά στην κατάρρευση της αγοράς. Είναι, επίσης, γεγονός, ότι βρισκόμαστε στα όρια μιας μεγάλης ανθρωπιστικής κρίσης, γι΄ αυτό και οι πολίτες απαιτούν αλλαγή πολιτικής.

Το συνδικαλιστικό κίνημα των ΕΒΕ βρίσκεται δυστυχώς και αυτό, σε φάση συρρίκνωσης. Πρωτοβάθμια σωματεία διαλύονται, Δευτεροβάθμια ουσιαστικά υπολειτουργούν και οι δυο Τριτοβάθμιες οργανώσεις (ΓΣΕΒΕΕ-ΕΣΕΕ) αρκούνται μόνο σε κεντρικού τύπου επαφές που, όμως, δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα.

Οι συνάδελφοί μας επαγγελματίες απομακρύνονται από τη συνδικαλιστική συμμετοχή και διεκδίκηση, είτε γιατί δεν έχουν πλέον δουλειά, είτε γιατί είναι και νοιώθουν απογοητευμένοι από τη στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών τους.

Είναι αδήριτη ανάγκη, όσο ποτέ άλλοτε, μπροστά στη σημερινή δύσκολη συγκυρία να ανασυγκροτήσουμε το κίνημα των ΕΒΕ.

Η νέα παράταξή μας πρέπει να πρωτοστατήσει, μέσα από τις θέσεις και τις διακηρύξεις μας, είτε στη δημιουργία νέων πανελλαδικά πρωτοβάθμιων σωματείων (γεωγραφικά και κλαδικά), είτε στην αναζωογόνηση και ανασυγκρότηση των υφιστάμενων ή ανενεργών. Η κρισιμότητα για κοινό, μαζικό και αποφασιστικό αγώνα αποκτά, σήμερα, ζωτική σημασία.

Συζητάμε λοιπόν στις 28 του Σεπτέμβρη τις βάσεις για τη δημιουργία της νέας παράταξης των ΕΒΕ.

Εκλέγουμε συντονιστικό πανελλαδικό όργανο που θα προχωρήσει σε ειδικές περιφερειακές διασκέψεις, για τη συγκρότηση της παράταξης μέσα στο επόμενο δίμηνο σε περιφερειακό επίπεδο.


ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΤΙΤΛΟΙ


1. – ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΕΒΕ (ΣΥ.Π.Ε.Β.Ε.)

2. – ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΒΕ (ΡΙ.Κ.Ε.Β.Ε.)

3. – ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΕΒΕ (Α.Ρ.Ε.Β.Ε.)

4. – ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΒΕ (Σ.Ε.Β.Ε.)

5. - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΒΕ(ΠΡΩ.Σ.Ε.Β.Ε.)

Αδύνατη η ηλεκτρονική ρύθμιση οφειλών για αγρότες


Όσον αφορά τις ρυθμίσεις οφειλών, στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων δίνονται οδηγίες σχετικά με τις αιτήσεις ρυθμίσεων με τον Ν. 4152/2013. 

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται:

«Επισημαίνεται ότι από 18.07.2013 η σχετική αίτηση για υπαγωγή σε πρόγραμμα δόσεων οφειλών βεβαιωμένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες θα υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων (φυσικών και νομικών προσώπων), χωρίς την υποχρεωτική παρουσία αυτών στις Δ.Ο.Υ.

Επιπροσθέτως και για την επίτευξη του ίδιου σκοπού, θα παρασχεθεί στους φορολογουμένους η δυνατότητα να ανακτούν ηλεκτρονικά αρκετές ημέρες πριν την ως άνω ημερομηνία (στη διαδικτυακή πύλη της Γ.Γ.Π.Σ.) , το σύνολο των οφειλών που δύναται να ρυθμιστούν και να πληροφορούνται πιθανές εναλλακτικές τους επιλογές αναφορικά στα χαρακτηριστικά της ρύθμισης (αριθμός και ποσό δόσεων)».

Όπως είναι ήδη γνωστό από 1/1/2014, από την τήρηση βιβλίων και την έκδοση στοιχείων, απαλλάσσονται οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α., οι οποίοι κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, πραγματοποίησαν ακαθάριστα έσοδα από την πώληση αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και την παροχή αγροτικών υπηρεσιών μέχρι 15.000 ευρώ, και έλαβαν δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης μέχρι 5.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την περίπτωση γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 38 του κώδικα Φ.Π.Α., όπως αυτή προστέθηκε με τον Ν. 4254/2014 και ισχύει από 1/1/2014 και μετά, οι αγρότες φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν άλλη δραστηριότητα για την οποία υποχρεούνται στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία,υποβάλλουν μόνο εκκαθαριστική δήλωση Φ.Π.Α..

Ωστόσο, μετά την αντικατάσταση του άρθρου 38 του κώδικα Φ.Π.Α. με τον Ν. 4281/2014, καταργείται για διαχειριστικές περιόδους που λήγουν μετά την 1 Ιανουαρίου 2014 η υποχρέωση υποβολής εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α.. Με τις νέες διατάξεις οι αγρότες φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν άλλη δραστηριότητα για την οποία υποχρεούνται στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων οφείλουν να υποβάλουν δήλωση ΦΠΑ για κάθε φορολογική περίοδο, δηλαδή για κάθε ημερολογιακό έτος.

Επομένως, οι εν λόγω αγρότες, ήτοι φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν άλλη δραστηριότητα για την οποία υποχρεούνται στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία, δεν έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α..

Ωστόσο, εφόσον έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές και θέλουν να υποβάλλουν αίτηση ρύθμισης τους σύμφωνα με τον Ν. 4152/2013 ηλεκτρονικά μέσω τις ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων εμφανίζεται μήνυμα το οποίο αναφέρει ότι προκειμένου να προχωρήσουν στην υποβολή της αίτησης θα πρέπει να υποβληθούν περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α. για τα τρίμηνα από 1/1/2014 και μετά. 

Πρόκειται προφανώς για λάθος της Γ.Γ.Π.Σ. το οποίο μέχρι να επιλυθεί, δεν μπορούν στην πράξη να ρυθμίσουν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους οι συγκεκριμένοι αγρότες. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να απευθυνθούν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και πιο συγκεκριμένα στα τμήματα Φ.Π.Α., Δικαστικό και Εσόδων.

Δικηγορικός Σύλλογος: Εμπόδια στις προσφυγές εναντίον του ΕΝΦΙΑ


Με ποινικές ευθύνες θα έρχονται όσοι εμποδίζουν τους πολίτες να προσφύγουν εναντίον των διατάξεων του ΕΝΦΙΑ αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών.

Σε ανακοίνωσή του, σημειώνει ότι "ο ΔΣΑ αντιμετωπίζει με μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό τα περιστατικά εφοριακών υπαλλήλων, ακόμη και Προϊσταμένων ΔΟΥ οι οποίοι προφασιζόμενοι τις απαλλαγές που αναφέρονται στο άρθρο 7, αποτρέπουν τους πολίτες να καταθέτουν ενδικοφανείς προσφυγές κατά των εκκαθαριστικών ΕΝΦΙΑ".

Παρατίθεται ολόκληρη η ανακοίνωση του ΔΣΑ:

«Η πρωτοβουλία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών να συνδράμει με παροχή αναλυτικών συμβουλών όσους πολίτες θέλουν να προσβάλουν δικαστικά τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, όπως ακριβώς αναγράφεται και στον τίτλο του σχετικού Οδηγού του ΔΣΑ που έχει δημοσιοποιηθεί, απευθύνεται σε πρόσωπα που βρίσκονται σε αποδεδειγμένα πραγματική οικονομική αδυναμία να καταβάλλουν το ποσό ΕΝΦΙΑ το οποίο τους καταλογίστηκε και να διορίσουν δικηγόρο.

»Ως εκ τούτου δεν πρέπει να συγχέεται η πρωτοβουλία αυτή του ΔΣΑ με την διαδικασία απαλλαγών και μειώσεων του ποσού ΕΝΦΙΑ, οι οποίες χορηγούνται μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, που απαριθμούνται στο άρθρο 7 του Ν. 4223/13, όπως τροποποιήθηκε με το δέκατο όγδοο άρθρο του ν. 4286/2014.

»Με βάση τα παραπάνω, ο ΔΣΑ αντιμετωπίζει με μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό τα περιστατικά εφοριακών υπαλλήλων, ακόμη και Προϊσταμένων ΔΟΥ οι οποίοι προφασιζόμενοι τις απαλλαγές που αναφέρονται στο άρθρο 7, αποτρέπουν τους πολίτες να καταθέτουν ενδικοφανείς προσφυγές κατά των εκκαθαριστικών ΕΝΦΙΑ.

»Επισημαίνουμε ότι αυτές οι συμπεριφορές παρεμποδίζουν ευθέως τους πολίτες στην άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος δικαστικής προστασίας τους απέναντι σε φόρους, όπως ο ΕΝΦΙΑ, που βρίσκεται στο στόχαστρο ολόκληρου του νομικού κόσμου ως προς τη νομιμότητα και την συνταγματικότητα του.

»Υπενθυμίζουμε προς πάσα κατεύθυνση, ότι η στάση αυτή μπορεί να επιφέρει σοβαρές έννομες συνέπειες, ειδικά στην περίπτωση που χαθεί για τους πολίτες, η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής εξαιτίας τέτοιων ανεύθυνων συμπεριφορών υπαλλήλων.

»Σχετικά με το θέμα αυτό πάντως, έχει εκδοθεί το έγγραφο με αριθμ. πρωτ. Δ6Δ1124ΖΖΕΞ2014ΕΜΠ της 15ης Σεπτεμβρίου 2014, του Υπουργείου Οικονομικών(Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων) προς όλη τη φορολογική διοίκηση, όπου τονίζεται ότι όλοι οι υπάλληλοι των ΔΟΥ «οφείλουν να παραλαμβάνουν τις αιτήσεις των πολιτών και να τις διεκπεραιώνουν εντός των προθεσμιών που προβλέπονται από τις διατάξεις».

»Για την πλήρη ενημέρωση των πολιτών, το έγγραφο αυτό του υπουργείου Οικονομικών, οι αρχικές προβλέψεις απαλλαγών του άρθρου 7 του ν. 4223/2013 καθώς και το οριστικό κείμενο του άρθρου 7, όπως ισχύει με τις τροποποιήσεις βάσει του άρθρου 18 του νόμου 4286/2014, αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας(www.dsa.gr)».

ΑΥΓΗ

Βόρειο Αιγαίο Γόνιμη Γραμμή: Ανακοίνωση για το προσχέδιο προϋπολογισμού



Το «μπάχαλο» που κυριολεκτικά επικράτησε στη χτεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, κατά την «απόπειρα» συζήτησης του προσχεδίου του προϋπολογισμού, αποκαλύπτει αφενός τα αδιέξοδα της μνημονιακής πολιτικής, η οποία έχει μετατρέψει τις περιφέρειες σε απλούς ιμάντες μεταφοράς προς τα κάτω των κεντρικών πολιτικών επιλογών και αφετέρου την αδυναμία της νέας περιφερειακής Αρχής να ασκήσει τα καθήκοντά της έστω και με διεκπεραιωτικό τρόπο.

Οι αντεγκλήσεις και οι διαφωνίες ανάμεσα στα μέλη της συμπολίτευσης, οι οποίες τελικά και οδήγησαν στο να μετατεθεί η συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση, την ώρα που οι εντολές των πολιτικών τους προϊσταμένων σε ό,τι αφορά τις προθεσμίες και το περιεχόμενο του προϋπολογισμού είναι συγκεκριμένες και ασφυκτικές, δείχνουν ακριβώς και τα όρια της νέας Περιφερειακής Αρχής. Αντίστοιχα, οι παλινωδίες του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ν. Γιακαλή, απλά επιβεβαίωσαν την αντίληψη με την οποία ασκήθηκε η διοίκηση όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Η Μαρία Νικολάρα, μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, μιλώντας στη συνεδρίαση για το προσχέδιο του Προϋπολογισμού, μεταξύ άλλων τόνισε τα εξής:


«Όπως προκύπτει από την εισήγηση, αυτό που δείχνει να απασχολεί τη σημερινή συζήτηση είναι πώς -εντός των προθεσμιών- θα αποσταλούν τα στοιχεία του προσχεδίου του προϋπολογισμού στην ΕΕΤΑΑ, στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ κ.λπ. προκειμένου να ελεγχθεί αν είναι ρεαλιστικός και ισοσκελισμένος. Δηλαδή, αν είναι σύμφωνος “προς τας υποδείξεις”. Ουσιαστικά, δηλαδή, η εισήγηση μας λέει ότι δεν μπορούμε παρά να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας, που μόνο αυτοτέλεια δεν είναι, και να ξεχάσουμε κάθε δυνατότητα πολιτικής παρέμβασης, που θα ιεραρχεί στόχους και προτεραιότητες, λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικές ανάγκες του Βορείου Αιγαίου και των ανθρώπων του. Και αυτή η αντίληψη που οδηγεί, αν όχι στο τέλος της Αυτοδιοίκησης ως αυτοτελούς θεσμού.

Οπότε τίθεται το ερώτημα, τι ρόλο παίζει η δική μας απόφαση, αφού δεν μπορούμε να πάμε παραπέρα από αυτά που μας επιβάλουν οι κυβερνητικές εντολές;

Το προσχέδιο προϋπολογισμού, είναι το ίδιο ακριβώς με αυτό που υπήρχε στα θέματα ημερήσιας διάταξης της προηγούμενης συνεδρίασης. Στη συνεδρίαση αυτή, κατά την οποία αναβλήθηκε για τυπικούς λόγους η συζήτησή του, είχαμε επισημάνει την ανάγκη να ληφθούν υπόψη και οι ουσιαστικοί λόγοι που συνηγορούσαν στην αναβολή της συζήτησης. Ζητήσαμε να συνοδεύεται από πολιτική εισήγηση που θα αιτιολογούσε το σκεπτικό της σύνταξής του. Που θα ιεραρχούσε τις ανάγκες των νησιωτών του Βορείου Αιγαίου. Δυστυχώς επανέρχεται μετά από έξι μέρες χωρίς κάποια πολιτική εισήγηση, χωρίς κάπου να διευκρινίζεται ότι το προσχέδιο βασίζεται έστω στις προγραμματικές δεσμεύσεις της παράταξης που πλειοψήφησε και αντικατοπτρίζει τις προτεραιότητες που αυτή θέτει.

Κατά την άποψή μας πρόκειται για ένα καθαρά οικονομικό-τεχνοκρατικό κείμενο, το οποίο δεν συντάχθηκε με μια μικρή έστω αναφορά στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών των νησιών μας.

Για παράδειγμα, το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες της αγωνίας και της απόγνωσης των κτηνοτρόφων με την πανδημία πλέον του καταρροϊκού πυρετού. Οι κτηνοτρόφοι βλέπουν το κεφάλαιό τους να καταστρέφεται, τις κτηνιατρικές υπηρεσίες υποστελεχωμένες και ανήμπορες για ουσιαστική βοήθεια χωρίς τα απαραίτητα μέσα. Και σας ρωτώ: Υπάρχει πρόνοια για κονδύλια ενίσχυσης των κτηνιατρικών υπηρεσιών και του υγειονομικού υλικού και πώς αποτυπώνεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού;

Αντίστοιχα, κανείς από τη συμπολίτευση δεν μπορεί να απαντήσει πού αποτυπώνεται στο προσχέδιο η αναγκαία μέριμνα για την ανακούφιση όσων πλήττονται από τη βαθιά ανθρωπιστική κρίση που περνάμε. Και προφανώς είναι και πρέπει να είναι στις αρμοδιότητες της αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης να ασκήσει κοινωνική πολιτική, να προωθήσει δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, να νοιαστεί για τους κατοίκους των νησιών μας. Επιπλέον, με ποια κονδύλια από αυτά που αναφέρονται στο προσχέδιο θα φροντίσουμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση των νησιών μας, που και το πρόγραμμα της πλειοψηφίας υποσχόταν προεκλογικά; Ουδείς από την πλειοψηφία μπορεί να μας υποδείξει τις σχετικές εγγραφές και να πει πόσο υψηλότερα είναι τα σχετικά κονδύλια σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2014.

Είναι σαφές πως πρόκειται για ένα προσχέδιο προϋπολογισμού βαθιάς λιτότητας, πολύ μακριά από τις ανάγκες της κοινωνίας του Βορείου Αιγαίου και πολύ μακριά από τις προσδοκίες της. Ένας προϋπολογισμός άνευρος, χωρίς πολιτικό σχεδιασμό και προγραμματισμό. Είναι ένα προσχέδιο διεκπεραιωτικού χαρακτήρα που υπηρετεί τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης. Και με την ευκαιρία θα ήθελα να σας ρωτήσω: Λάβαμε και απαντήσαμε στο περιβόητο ερωτηματολόγιο Φούχτελ; Ως παράταξη θέλουμε να ενημερωθούμε και θα το ζητήσουμε και στην επόμενη συνεδρίαση του Π.Σ.

Επειδή εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η Αυτοδιοίκηση δεν είναι εκτελεστικό όργανο, αλλά μπορεί να παίξει το ρόλο που της ανήκει με βάση την εξουσία που πηγάζει από το λαό, με το λαό, για το λαό, θα καταψηφίσουμε το προσχέδιο του προϋπολογισμού.

Κατά τη συζήτησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο θα αγωνιστούμε για την τροποποίησή του, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Βορείου Αιγαίου και των πολιτών».

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ


 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ
ΣΜΥΡΝΗΣ 2  -  831 00 ΣΑΜΟΣ  -  ΤΗΛ. 22730 27561 -  FAX 22730 28440


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 7μ.μ. ΣΤΟ Ε.Κ.Σ.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΤΟΥ ΠΑΜΕ 1Η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, εργαζόμενοι στο εμπόριο και στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, υπάλληλοι γραφείου, εργαζόμενοι φύλαξης, οδηγοί, καθαρίστριες,

Ο φυσικός και ο ταξικός σας χώρος είναι το σωματείο μας. Το σωματείο μας είναι το αποκούμπι κάθε εργαζόμενου του κλάδου μας, απέναντι στην εργοδοτική αυθαιρεσία. Μειώσεις μισθών, μετατροπή των συμβάσεων σε μερική απασχόληση, κλέψιμο ενσήμων, απληρωσιά, αυταρχισμός και εντατικοποίηση της δουλειάς, είναι τα κρούσματα των εργοδοτικών αυθαιρεσιών.

Για όλους αυτούς τους λόγους ελάτε, αγκαλιάστε το σωματείο μας και το Εργατικό Κέντρο. Είναι εκείνα που δεν τα κάνουν πλακάκια με καμιά εργοδοσία. Που παλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις, για το δίκιο μας, το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας.

Σας καλούμε να συμμετέχετε μαζικά στις δύο τοπικές συνελεύσεις του σωματείου μας, στα πλαίσια των δίμηνων αγωνιστικών κινητοποιήσεων του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου (ΠΑΜΕ) και του Εργατικού Κέντρου, για να κουβεντιάσουμε από κοντά τα προβλήματά μας, αλλά και για να συντονίσουμε τη δράση μας το επόμενο διάστημα.

· Τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου ώρα 7μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο (Βαθύ)

· Τη Τετάρτη 1 Οκτωβρίου ώρα 7 μ.μ. στα γραφεία των σωματείων (Καρλόβασι)

Βασικοί μας στόχοι είναι :

* Υπογραφή κλαδικής σύμβασης με επαναφορά του κατώτερου μισθού στα 918 ευρώ. Τα 918 ευρώ να είναι η βάση για υπογραφή νέας σύμβασης.

Κανένας εργαζόμενος κάτω από 751 ευρώ. Κανένας απλήρωτος ή ανασφάλιστος.

* Δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα και σύγχρονη - πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Κοινωνική ασφάλιση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.

* Ολόπλευρη στήριξη των ανέργων συναδέλφων μας. Διεκδίκηση επιδόματος ανεργίας για όλους τους ανέργους χωρίς όρους και προϋποθέσεις για όσο διαρκεί η ανεργία.

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ: Ανάγκη προετοιμασίας ενός μεγάλου απεργιακού αγώνα με διάρκεια και προοπτική




Η αρχή της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τους εκπαιδευτικούς αλλά και όλο το λαό σε δεινή θέση και με την κυβέρνηση να έχει ψηφίσει στα καλοκαιρινά μουλωχτά πλήθος νέων αντιλαϊκών νόμων.

Η φορομπηξία συνεχίζεται, η περίθαλψη καταργείται, οι συντάξεις σφαγιάζονται, οι πόροι της χώρας ξεπουλιούνται. Και με νέο θεσμικό αντισυνδικαλιστικό πλαίσιο να ετοιμάζεται ενώ την ίδια ώρα φέρνουν στο φως τον νέο Πειθαρχικό Κώδικα που τιμωρεί έως και ισόβια όποιον τολμήσει (δηλαδή κάθε λαϊκή εκδήλωση) να προσβάλλει το πολίτευμα (δηλαδή το καθεστώς της εξάρτησης και της εξαθλίωσης).

Και όλα αυτά στο διεθνές φόντο της έντασης των αντιθέσεων ανάμεσα στις μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις , αντιθέσεις που ανάβουν όλο και πιο επικίνδυνες εστίες πολέμου σε όλο τον κόσμο. Κοντά στη «γειτονιά» μας η κρεατομηχανή του πολέμου κομματιάζει τους λαούς της Ουκρανίας, της Παλαιστίνης, της Μέσης Ανατολής. Δυστυχώς, ο κίνδυνος ενώ σήμερα μας ανησυχεί αν θα έχουμε δουλειά αύριο να μας ανησυχούν πολύ πιο θεμελιώδη πράγματα, όπως η ζωή και η ακεραιότητα μας, κάθε μέρα μεγαλώνει.

Στο χώρο της εκπαίδευσης: Οι συνάδελφοί μας που είναι σε διαθεσιμότητα παραμένουν σε ομηρία για να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν από την κυβέρνηση για επικοινωνιακούς λόγους, στο ενδεχόμενο εκλογών, η σφαγή των μαθητών μέσα από το νέο Λύκειο και την Τράπεζα Θεμάτων ολοκληρώνεται, θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα οι διαδικασίες αξιολόγησης, πειθάρχησης και τρομοκράτησης του κλάδου αλλά και κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών (πλασάρονται μεταξύ ροπάλου και… καρότου από τη νέα ηγεσία). Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη μέσα από πλήθος διατάξεων (μετακίνηση παντού, νέες αναθέσεις, υποχρεωτικές μεταθέσεις κλπ), η παραπέρα διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών αλλά και η καλλιέργεια εμφύλιου πολέμου στους κόλπους μας

Η ανάγκη να σταματήσει αυτή η βαρβαρότητα είναι όρος ζωής. Όμως η απουσία σοβαρού και μαζικού κινήματος αντίστασης εδώ και δύο χρόνια (μετά τα μεγάλα λαϊκά ξεσπάσματα των δύο πρώτων χρόνων των μνημονίων) έχει ανοίξει διάπλατα το δρόμο στην επιβολή της. Σημαντική αρνητική συνεισφορά σε αυτήν την κατάσταση έχει η υποταγή του κινήματος σε εκλογικές αυταπάτες, τις οποίες υπηρετούν με κάθε τρόπο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες. Γιατί από κανέναν σωτήρα δεν μπορούμε να περιμένουμε τη σωτηρία. Γιατί ενώ έπρεπε δύο φορές το 2013 να αντιμετωπίσουμε μετωπικά την αντιλαϊκή λαίλαπα με απεργιακή αναμέτρηση, οι ηγεσίες του κλάδου μας κάλυψαν το πρόβλημα κάτω από το… χαλί και μας οδήγησαν (και με την αμφιθυμία, την σύγχυση ή την αδυναμία) στην αδιέξοδη γραμμή της «ανυπακοής» χωρίς απεργιακό αγώνα, που στο τέλος μεταλλάχτηκε στο «εκτελώ και βγαίνω παραπονούμενος».

Σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση επιδιώκεται από δυνάμεις του συστήματος και υπηρετείται από τις ηγεσίες, ο εξοβελισμός της απεργίας ως κάτι που δε γίνεται. Η φυγή όμως σε συντονισμούς που θα γίνουν σε ένα αόριστο μέλλον, η φυγή σε πανελλαδικά σαββατιάτικα συλλαλητήρια, , δεν είναι παρά φυγή για το τίποτα. Δεν είναι παρά η ακόμα μεγαλύτερη βύθιση στην κινούμενη άμμο της ηττοπάθειας και της μοιρολατρίας. Αν η απεργία είναι ένας «μάταιος δρόμος» γιατί να σκαρώνουν νόμους που ουσιαστικά την απαγορεύουν; Αν το σύστημα και το καθεστώς τους ένοιωθε τόσο σίγουρο γιατί καταστέλλει με βαριές ποινές την «απόπειρα προσβολής» και απαγορεύει την κριτική; Ο λαός μας -κομμάτι του οποίου είμαστε- δοκίμασε και έδωσε βροντερό παρόν στο σχολείο του μαζικού αγώνα , δοκιμάζει τώρα το αδιέξοδο «απουσιολόγιο» των εκλογικών αυταπατών και τις απογοητεύσεις που αυτές περιέχουν

Σήμερα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες είναι ανάγκη να γίνουν βήματα χειραφέτησης από τον κρατικό και τον υποταγμένο συνδικαλισμό. Είναι ανάγκη η συγκρότηση των εργαζομένων στα σωματεία τους, που σημαίνει να «ανακαλύψουμε» ξανά τι τάξη/στρώμα είμαστε, με ποιον συμμαχούμε και με ποιους στόχους, ποιοι είναι οι αντίπαλοι μας. Σημαίνει ταυτόχρονα την ανάγκη σταθερής συζήτησης και δράσης με κατεύθυνση που θα κάνει το σωματείο όργανο πάλης στα χέρια των εργαζομένων.

Η ανάγκη προετοιμασίας ενός μεγάλου απεργιακού αγώνα με διάρκεια και προοπτική είναι ο πραγματικός άλλος δρόμος για τον κλάδο μας. 

Η σύνδεση αυτού του αγώνα με τον γενικότερο λαϊκό ξεσηκωμό για το δικαίωμα στη ζωή που μας ανήκει, ενάντια στην εξαθλίωση και τον πολεμικό όλεθρο που μας απειλεί είναι η πραγματική άλλη προοπτική.

Σε αυτή την προοπτική είναι ζωτική ανάγκη να κινηθούν κάθε σωματείο, κάθε μαχόμενη συλλογικότητα, κάθε συνάδελφος που ασφυκτιά μέσα σε αυτή την καταθλιπτική σιγή νεκροταφείου δικαιωμάτων και κατακτήσεων αλλά και ανυπαρξίας αγωνιστικής μαζικής και μαχητικής απάντησης .

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΑΓΩΝΑ.
 ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΑΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ!

· Ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που προωθούν ΕΕ-κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις τους

· Ανατροπή του πλαισίου απολύσεων-διαθεσιμότητας-κινητικότητας. Να γυρίσουν στα σχολεία όλοι οι συνάδελφοι.

· Ανατροπή του πλαισίου αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης – διάλυσης των εργασιακών σχέσεων.

· Ανατροπή του «νέου Λυκείου» και της Τράπεζας θεμάτων - Δωρεάν Δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά.

· Μόνιμη και σταθερή δουλειά, ασφάλιση-περίθαλψη, για όλους.

Προτείνουμε: 48ωρη απεργία 22 και 23 Οκτώβρη με διαδηλώσεις την πρώτη μέρα και νέες συνελεύσεις τη δεύτερη μέρα. Νέα συνέλευση προέδρων 25 Οκτώβρη για συνέχιση με απεργία διαρκείας.


Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ (25-9-14)

Ποινικός Κώδικας - Άρθρο 191 (video)








Ο Νίκος Χουντής μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας, στο Action 24 (Β. Γιακουμής), τις δηλώσεις του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, περί απόσυρσης των προσωπικών του καταθέσεων από τις τράπεζες, δήλωσε : 


«Οι δηλώσεις Γεωργιάδη αλλά και ο ισχυρισμός της Νέας Δημοκρατίας ότι τα μέτρα που εξήγγειλε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας στην Δ.Ε.Θ. αλλά και η απόφασή του να διαπραγματευθεί για τη διεκδίκηση της διαγραφής του μεγαλύτερου μέρους του χρέους παράγει αβεβαιότητα, είναι αντιδημοκρατικός, επικίνδυνος κι ανυπόστατος.

Κατ’ αρχήν η προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία για υποστήριξη του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των διεκδικήσεων, είναι η ουσία της Δημοκρατίας.

Η διαπραγμάτευση για τη διαγραφή του χρέους δεν γίνεται στο πλαίσιο των ατομικών, καθημερινών συναλλαγών. Είναι θέμα πολιτικό, θέμα ευρωπαϊκό. Με την προϋπόθεση της ισχυρής λαϊκής εντολής, ο ΣΥΡΙΖΑ θα διαπραγματευθεί έχοντας πολιτικά-θεσμικά-νομικά και οικονομικά επιχειρήματα. Σε κάθε περίπτωση, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα βάλει την ουρά του κάτω από τα σκέλια με τις πρώτες δυσκολίες.»

Παραιτήθηκε ο πρέσβης στο Βερολίνο. «Δεν είμαι κλητήρας»



Νιώθοντας προσβεβλημένος επειδή δεν περιελήφθη στην ελληνική αντιπροσωπεία υπό τον Αντώνη Σαμαρά, που συναντήθηκε με τη γερμανική υπό την Άνγκελα Μέρκελ, υπέβαλε την παραίτησή του ο πρέσβης στο Βερολίνο Παναγιώτης Ζωγράφου.

Ο (και δεύτερος εξάδελφος του πρωθυπουργού) διπλωμάτης, ζήτησε να μάθει γιατί αποκλείστηκε, αλλά η απάντηση ότι «δεν χωρούσε» κάθε άλλο παρά τον ικανοποίησε. Αντίθετα, τον εξόργισε. Γι αυτό και φέρεται να είπε «δεν είμαι κλητήρας, παραιτούμαι» και στον υπουργό ΕξωτερικώνΕυάγγελο Βενιζέλο, που του τηλεφώνησε από τη Νέα Υόρκη και του ζήτησε να μην επιμείνει στην παραίτηση.

Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν, πάντως, ότι ο πρέσβης δεν είχε μεταφέρει με ακρίβεια τις απόψεις της γερμανικής πλευράς, με αποτέλεσμα να αιφνιδιαστεί η ελληνική αντιπροσωπεία στις συνομιλίες.

«Άλλα μας είχε πει και άλλα βρήκαμε», έλεγαν, αν και ο κ. Ζωγράφου υποστηρίζει ότι ακόμη και τη συνάντηση Σαμαρά -Μέρκελ την έμαθε τελευταία στιγμή από το…γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών -πράγμα που καταρράκωσε το κύρος του.