Τρίτη 2 Μαΐου 2017

Στο Αιγαίο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας


Παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Προκόπη Παυλόπουλου πραγματοποιήθηκε στα τείχη του Κάστρου της Χίου εκδήλωση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου με τίτλο «Europe in my Region/ Η Ευρώπη στην Περιοχή μου».

Στόχος της εκδήλωσης ήταν οι επισκέπτες να ανακαλύψουν το έργο της «Αποκατάστασης και Ανάδειξης των χερσαίων τειχών του Κάστρου Χίου» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πιο συγκεκριμένα να γνωρίσουν το έργο τη στιγμή που κατασκευάζεται, να μάθουν τις ιδιαιτερότητες, τη σκοπιμότητα και την αξία του για τον τόπο.

Το Κάστρο της Χίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της πόλης, ενσωματωμένο στον αστικό ιστό της και κατοικημένο μέχρι σήμερα. Στην παρούσα Προγραμματική Περίοδο επισκευάζεται χερσαίο τμήμα των τειχών του σε μία προσπάθεια σταδιακής αποκατάστασής του.

Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα. Χριστιάνα Καλογήρου υποδεχόμενη τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο οποίος μετέβη στο νησί για να παραστεί και στις εκδηλώσεις μνήμης για τη σφαγή της Χίου το 1822, έκανε την ακόλουθη προσφώνηση:


«Εξοχότατε Κύριε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,

Είναι μια μέρα ιδιαίτερη η σημερινή.

Η συνάντησή μας γίνεται σε μια ώρα τιμής και μνήμης. Μνήμης των θυμάτων των σφαγών της Χίου το 1822.

Η μνήμη, πέρα από την τιμή, πολλαπλασιάζεται ως αξία, καθώς συνδεόμενη με το παρελθόν, μετουσιώνεται σε δημιουργική δύναμη στο παρόν.

Ιδιαίτερα αισθάνομαι την ανάγκη να καλωσορίσω την Αυτού Εξοχότητα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στην ξεχωριστή για εμάς αυτή μέρα.

Σας καλωσορίζω κ. Πρόεδρε. Σας ευχαριστούμε που είστε εδώ.

Εδώ στον τόπο αυτό, στο Κάστρο της Χίου, με την μακραίωνη ιστορία τις μνήμες και τα ίχνη των αλληλοδιάδοχων πολιτισμών, στην Χίο σύμβολο του αγώνα και της θυσίας του Ελληνισμού, αλλά και στη Χίο των ανοιχτών οριζόντων της ναυτοσύνης και της δημιουργίας

Ο χρόνος μεταπλάθει τις συνθήκες, τους ανθρώπους και τις συνειδήσεις.

Η χώρα μας σήμερα, παρά την κρίση και πέρα από την κρίση, παραμένει και σήμερα βασικός πόλος ειρήνης και συνύπαρξης σε μια ταραγμένη περιοχή.

Προσπαθεί και στο πλαίσιο της οικογένειας των άλλων ευρωπαϊκών λαών, της Ε.Ε, να βρει το δρόμο της, να ανασυντάξει τις δυνάμεις της, να θεμελιώσει ένα σταθερό δρόμο εξέλιξης και προόδου.

Κ. Πρόεδρε,

Εδώ στο κάστρο της Χίου που βρισκόμαστε σήμερα, βρίσκεται σε εξέλιξη, με πόρους της Ε.Ε του Ε.Π « Βόρειο Αιγαίο» μια προσπάθεια αποκατάστασης και ανάδειξης των τειχών του κάστρου, κάτι για μας πάρα πολύ σημαντικό, που θα συνεχιστεί και μέσα από τις Ολοκληρωμένες Αστικές Παρεμβάσεις.

Συνδυάζουμε σήμερα, με την παρουσία Ελλήνων όλων των γενεών, μικροί και μεγάλοι είναι σήμερα εδώ στη σημερινή μας εκδήλωση, στη μικρή αυτή γιορτή για όσα γίνονται εδώ στο Κάστρο της Χίου, ώστε αυτό, μέρος της ιστορίας μας, να αντέχει στη φθορά του χρόνου και να μιλάει με τον τρόπο του σε όλες τις γενιές για αυτό που υπήρξαμε και για αυτό που είμαστε.

Είναι χαρά και τιμή για μας κ. Πρόεδρε που εσείς, και με όλα αυτά που κομίζετε, είστε κοντά μας.

Εκ μέρους όλων των ανθρώπων της Χίου, δεχθείτε τις ευχές μου για το καλύτερο».

Η Περιφερειάρχης προσέφερε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας αντίγραφα νομισμάτων του 15ου αιώνα, της εποχής της Γενουατοκρατίας, που κόπηκαν στο νομισματοκοπείο που λειτουργούσε εντός του Κάστρου της Χίου και στα οποία αποτυπώνεται ο θυρεός της οικογένειας Ιουστινιάνη, τα οποία επιμελήθηκε η 3η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Χίου.

Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

Η Αφίσα της Ημέρας


Ένα αξεπέραστο θαύμα της μηχανικής στη Σάμο (video)



Φτιάχτηκε τον 6ο π.Χ. αιώνα, είχε μήκος 1,03 χλμ. και ξεκινούσε από δύο αντίθετες πλευρές, που συναντήθηκαν χωρίς καμία απόκλιση


Έχετε σταθεί ποτέ μπροστά σε κάποιο ανθρώπινο δημιούργημα και να αναρωτιέστε «πώς είναι δυνατόν να το έφτιαξαν τόσο τέλειο»; Και δεν μιλάμε για κάποιο σύγχρονο αλλά για κάποιο που δημιουργήθηκε αιώνες πριν.


Μια τέτοια περίπτωση είναι το Ευπαλίνειο Όρυγμα της Σάμου. Ένα αξεπέραστο θαύμα της μηχανικής και της τοπογραφίας το οποίο δημιουργήθηκε τον 6ο αιώνα π.Χ. και ακόμα και σήμερα προκαλεί τον θαυμασμό τόσο για το σχεδιασμό του όσο και για την αρτιότητα της εκτέλεσης του έργου.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως τον Ιούνιο του 2015, η Διεθνής Ένωση Σηράγγων (ITA – AITES) ανακήρυξε το Ευπαλίνειο Όρυγμα της Σάμου ως «Παγκόσμιο Σηραγγολογικό Τοπόσημο» (International Tunneling Landmark). Μιλάμε για ένα έργο που ήδη από το 1992 έχει περιληφθεί στον κατάλογο των μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Ας κάνουμε μια βουτιά μέσα στον χρόνο και ας μεταφερθούμε στον 6ο αιώνα π.Χ. (γύρω στα 550). Τότε που ο αρχιτέκτονας Ευπαλίνος από τα Μέγαρα ξεκίνησε την δημιουργία ενός «αμφίστομου ορύγματος» -όπως χαρακτηριστικά το αναφέρει ο Ηρόδοτος- το οποίο θα «έδινε» νερό, με ασφάλεια και υψηλές προδιαγραφές υγιεινής στην αρχαία πόλη της Σάμου, δηλαδή το σημερινό Πυθαγόρειο.


Αυτό βέβαια ήταν μια εξαιρετική ιδέα αλλά για τα δεδομένα της εποχής μάλλον… ανεφάρμοστη. Ο Ευπαλίνος, ωστόσο, είχε έτοιμο ένα σχέδιο που θα τον τοποθετούσε με χρυσά γράμματα ανάμεσα στους σπουδαίους της αρχαίας Ελλάδας.

Το έργο που οραματίστηκε ήταν τρομερά σύνθετο τεχνικά καθώς εκτός από αυτό κάθε αυτό το όρυγμα θα περιλάμβανε μια δεξαμενή, έναν προσαγωγό και έναν υπόγειο αστικό αγωγό. Η αφετηρία του θα βρισκόταν σε μια φυσική πηγή κοντά στη σημερινή περιοχή των Αγιάδων.

Την εντολή για την δημιουργία αυτού του έργου την είχε δώσει στον Ευπαλίνο, ο τύραννος της Σάμου, Πολυκράτης, ο οποίος ήθελε το υδραγωγείο να είναι υπόγειο για να μην είναι ορατό από τυχόν εισβολείς που θα έκοβαν την παροχή νερού στην πόλη σε περίπτωση πολιορκίας...

Με βάση θα μέσα τα οποία είχε στη διάθεση του ο Ευπαλίνος αυτό ήταν ένα έργο που δεν θα μπορούσε να γίνει. Ο σπουδαίος μηχανικός, ωστόσο, με απλά όργανα μέτρησης αλλά και πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς, αποφάσισε την ταυτόχρονη διάνοιξη μιας σήραγγας και από τις δυο πλαγιές του βουνού!



«Αμφίστομον όρυγμα» το αναφέρει ο πολυταξιδεμένος Ηρόδοτος, που εντυπωσιάστηκε βλέποντάς το. «Ανέφερα πολλά δε για τους Σαμίους, γιατί έχουν κάνει τρία από τα μεγαλύτερα έργα από όλους τους Έλληνες. Σε όρος με ύψος εκατόν πενήντα οργιές, έφτιαξαν υπόγειο όρυγμα που το είχαν αρχίσει ταυτόχρονα από δυο πλευρές.

Το μεν μήκος του ορύγματος είναι επτά στάδια, το δε ύψος και πλάτος είναι οκτώ πόδια το καθένα. Καθ' όλο το μήκος του δε, έχει ανοιχτεί ένα άλλο όρυγμα, σε βάθος είκοσι πήχεων, με πλάτος τριών ποδιών, μέσα από το οποίο το νερό διοχετεύεται μέσα από σωλήνες από μεγάλη πηγή μέχρι την πόλη. Ο αρχιτέκτονας δε του ορύγματος αυτού ήταν ο Ευπαλίνος, γιος του Ναυστρόφου από τα Μέγαρα», αναφέρει, σε ελεύθερη μετάφραση, ο αρχαίος Έλληνας ιστορικός.

Η δημιουργία ενός θαύματος


Με αυτά και με αυτά, δύο συνεργεία, λαξεύοντας με σφυριά και καλέμια τον βράχο, τον σκληρό ασβεστόλιθο, ξεκινούν το μακρύ «ταξίδι» στο τέλος του οποίου θα συναντιόντουσαν στη μέση της διαδρομής.

Πριν ξεκινήσει το σκάψιμο, ωστόσο, ο Ευπαλίνος δίνει εντολή να χαραχτεί η διαδρομή του ορύγματος στην επιφάνεια του εδάφους ώστε να μπορεί παρακολουθεί την πρόοδο του έργου. Όταν έγινε και αυτό, ξεκίνησε το άνοιγμα της σήραγγας που είχε διαστάσεις 1.80μ. ύψος και 1.80μ. πλάτος.

Πλάι σε αυτό που θα λέγαμε κεντρικό διάδρομο κατασκευάστηκε μια τάφρος, σε βάθος 70 πόντων, προκειμένου να περνάει το νερό, μέσα από κεραμικούς σωλήνες που τοποθετήθηκαν με σχολαστικότητα, αφού αυτοί θα υδροδοτούσαν την πόλη.



Η μικρότερη αυτή σήραγγα δεν φτιάχτηκε τυχαία. Η ύπαρξή της κρίθηκε αναγκαία καθώς όταν ολοκληρώθηκε το έργο, η πηγή στις Αγιάδες βρέθηκε σε χαμηλότερο επίπεδο από τη σήραγγα. Έτσι ο Ευπαλίνος έδωσε μια ελαφρά κλίση και εξασφάλισε την απρόσκοπτη ροή του νερού μέσα στη στοά προς το Πυθαγόρειο.


Όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου ο Ευπαλίνος αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα- προκλήσεις. Μια από αυτές, πιθανότατα η σημαντικότερη, ήταν η αστάθεια των πετρωμάτων σε κάποια σημεία της σήραγγας και η οποία θα είχε ως αποτέλεσμα οι δυο πλευρές να μην συναντηθούν ποτέ. Ο σπουδαίους μηχανικός, όμως, είχε προνοήσει για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και είχε πάρει τα… μέτρα του!

Υπολόγισε και έδωσε κλίση στη διαδρομή του ενός κλάδου με τέτοιο τρόπο που θα ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι θα συναντούσε κάποια στιγμή τον άλλο κλάδο. Ο νότιος κλάδος πήρε κλίση 17 μοιρών προς τα δεξιά και στη συνέχεια έστριψε αριστερά κατά 21 μοίρες και συνάντησε τον βόρειο κλάδο, σχεδόν χωρίς καμία απόκλιση.

Η τριγωνική διάνοιξη της βόρειας σήραγγας έχει και αυτή το σκοπό της. Ο Ευπαλίνος δεν το έκανε για… ομορφιά και χάρη αλλά προκειμένου να μηδενίσει τις πιθανότητες να σημειωθεί κάποια υποχώρηση του εδάφους από το νερό και επιπλέον, να υπάρχει βάθος ώστε να κατασκευαστεί η επένδυση της στοάς.

Το Ευπαλίνειο Όρυγμα σήμερα


Για περίπου 10 χρόνια, τα δυο συνεργεία άνοιγαν τη σήραγγα με βαριοπούλες, σφήνες και καλέμια. Χρειάστηκε να εξορυχθούν 12.500 τόνοι βράχου, να τοποθετηθούν 5.000 πήλινοι σωλήνες και να δαπανηθούν πολλά χρήματα από το κρατικό ταμείο, ώστε, άφθονο νερό να αρχίσει να ρέει στις κρήνες της πόλης!

Η αρχή της τήρησης των αναλογιών που εισήγαγε ο Ευπαλίνος επιστρατεύτηκε την περίοδο της Αναγέννησης και ακολουθείται και σήμερα στην κατασκευή των σηράγγων. Μέσα στη σήραγγα ο Ευπαλίνος έγραψε τη λέξη «παράδεγμα», που σημαίνει υπόδειγμα.


Η λειτουργία του υδραγωγείου συνεχίστηκε για περίπου 1.100 χρόνια. Στους βυζαντινούς χρόνους η σήραγγα χρησιμοποιήθηκε ως καταφύγιο των κατοίκων κατά τη διάρκεια επιδρομών. Στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Ανασκάφθηκε από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο, τη δεκαετία του 1970. Από τότε και μέχρι τις μέρες μας, επισκέψιμα ήταν, για λόγους ασφαλείας, μόνο 130 μέτρα.

Πριν από μερικές ημέρες το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε πως το προσεχές διάστημα το όρυγμα θα είναι επισκέψιμο σε όλο του το μήκος καθώς ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης του μνημείου, σε ένα έργο που κόστισε συνολικά 3,1 εκατομμύρια ευρώ.


Παρακολουθείστε το εκπληκτικό βίντεο που περιγράφει την κατασκευή του Ευπαλίνειου Ορύγματος και επιμελήθηκε ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, Θεοδόσης Τάσιος.


Ο Γ. Καραμπότης στα 100 σημαντικότερα βινύλια του ‘80


To δισκοπωλείο «Μικρός Ερωτικός», του Σπύρου Χώλη, ένας παράδεισος για τους φίλους του βινυλίου και όχι μόνο, προτείνει για το Vinyl is back 100 ελληνικά βινύλια της δεκαετίας του ’80.

Στην θέση 71 συναντάμε τον Γιάννη Καραμπότη με το Κομβόι του..

1. MAGIC DE SPELL – A Body In A Snare 1983
2. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΠΕΡΑΣ (CARMA) – Carma 1985
3. ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ – Jazzburger 1984
4. SOUTH OF NO NORTH – Lacrimae Christi 1984
5. VILLA 21 - Men Of Clay 1985
6. ΣΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ – Orpheus ’86 1986
7. ΝΙΚΟΣ ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ – ROM (OST) 1989
8. ΞΕΜΠΑΡΓΚΟΙ – S/S IONION 1986
9. LAST DRIVE – Underworld Shakedown 1986
10. BLUES WIRE – Who’s Calling 1988
11. ΛΑΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΨΗΛΑ ΡΕΒΕΡ – Άκυρο 1982
12. ROSS DALY – Ανάδυση 1987
13. ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΙ ΚΟΛΥΜΒΗΤΕΣ – Από Το Πάρκο Στη Μυροβόλο 1985
14. ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΝΟΥ (ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΛΙΤΣΗΣ) – Απόπειρα 1981
15. ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ – Αραπιά Πάψε Λίγο Να Χτυπάς Με Το Σπαθί 1983
16. ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ – Ασπρόμαυρες Ιστορίες 1989
17. ΗΔΥΛΗ ΤΣΑΛΙΚΗ – Αυταπάτη 1983
18. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΚΑΣΣΑΡΑΣ – Αφορισμοί 1986
19. ΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ – Αφύλακτη Διάβαση 1986
20. ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Γκάλοπ 1985
21. ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ – Γλυκιά Συμμορία (OST) 1985
22. ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ – Δελτίο Καιρού 1980
23. ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ – Εμπάργκο 1982
24. ΑΡΛΕΤΑ – Ένα Καπέλο Με Τραγούδια 1981
25. ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ – Ενέχυρο 1983
26. ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ – Επειγόντως 1989
27. ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ – Επιβάτης 1981
28. ΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΟΣ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑΣ – Ζεστά Ποτά 1985
29. ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΡΑΝΟΥΔΑΚΗΣ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΟΝΑΣ Μυθολογία του Σαββάτου 85
30. ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ – Η Μαρία Φαραντούρη Τραγουδάει Λιβανελί 1982



31. ΔΗΜ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ / ΔΗΜ ΛΕΚΚΑΣ – Ηλεκτρικός Άγγελος 1982
32. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ – Ήταν Μια Στιγμή 1986
33. ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΗΧΟΣ Β 1987
34. ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ – Θέλω Να Τα Πω 1982
35. ΧΡΟΝΗΣ ΑΗΔΟΝΙΔΗΣ – Θρακιώτικο Τραγούδι, Βυζαντινό Τροπάρι 1984
36. ΙΩΑΝΝΗΣ Ο V ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΕΠΙΣΗΜΟΙ – Ιωάννης Ο V Και Άλλοι Επίσημοι 1987
37. ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Καρυωτάκης, 13 Τραγούδια 1982
38. ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΖΑΜΤΖΗΣ – Κελέμπα 1986
39. ΝΙΚΟΣ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ – Κέντρο Διερχομένων 1982
40. ΤΑΚΗΣ ΒΟΥΗΣ – Κιβωτός 1987


41. ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ – Κοντά Στη Δόξα Μια Στιγμή 1987
42. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ – Κοντραμπάντο 1986
43. ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Λεπιδόπτερα 1985
44. ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ – Μανία 1989
45. ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΙΩΝΑΤΟΥ - Μαρία Νεφέλη 1984
46. ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Μάσκες Ηλίου 1984
47. ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΙΓΑΝΙΔΗΣ –Μικρός Αδερφός 1988
48. ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ – Μοτέρ 1988
49. ΛΕΥΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ – Μυστικοί Κήποι 1986
50. ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ – Να ! 1987


51. ΣΑΒΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ – Νανουρίσματα 1985
52. ΝΙΚΟΣ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ – Νέα Εκδρομή 1986
53. ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ – Ξαναπές 1982
54. ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ – Ο Γέρος Της Αλεξάνδρειας / Ιχνογραφία 1983
55. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΓΙΟΣ – Ο Ήλιος Ο Ηλιάτορας 1982
56. ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – Ο Οδυσσέας Στο Ποτάμι 1985
57. ΤΑΚΗΣ ΒΟΥΗΣ – Ο Ταχυδρόμος Της Νύχτας 1984
58. ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ – Οδός Σανταρόζα 1982
59. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΚΚΑΣ – Οι Καιροί Της Άνοιξης 1983
60. ΧΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΡΕΜΒΑΖΩ – Οι Κακές Μας Πράξεις 1982

61. ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ – Οι Μπαλάντες Της Οδού Αθηνάς 1983
62. ΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΟΣ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑΣ – Όταν Σου Λέω Πορτοκάλι Βγαίνεις 1987
63. ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ – Παίζεις Με Τις Μηχανές 1981
64. ΤΑΚΗΣ ΜΑΚΡΗΣ – Πέρα Βρέχει 1982
65. ΝΙΚΟΣ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ – Περιπλάνηση 1986
66. ΛΑΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΨΗΛΑ ΡΕΒΕΡ – Περίπου 1984
67. ΠΑΝΟΣ ΤΣΑΠΑΡΑΣ – Πόθος Διάφανος 1983
68. ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ – Πορνογραφία 1982
69. ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ – Ραντάρ 1981


70. ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ – Ρεμπέτικο (OST) 1983
71. ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΜΠΟΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΜΒΟΪ – Ρόδα Είναι Και Γυρίζει 1985
72. ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Σαμποτάζ 1981
73. ΘΕΜΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ – Σαν Ξαφνικό Ταξίδι 1983
74. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ / ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ – Σκουριασμένα Χείλια 1981
75. ΣΠΕΙΡΑ - Σπείρα 1989
76. ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – Στην Άλλη Όχθη 1984
77. ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ / ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΩΓΟΥ – Στο Δρόμο 1981
78. ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΕΤΤΟΝΟΣ – Στρατιωτικά 1982
79. ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΤΣΙΡΗΣ / ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΖΟΡΜΠΑΛΑ – Τα Κόκκινα Πατίνια 1984
80. ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΕΡΖΗΣ – Τα Κορίτσια Της Κυριακής 1988

81. ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ – Τα Μπαράκια 1981
82. ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ – Το ’62 Του Μάνου Χατζιδάκι 1983
83. ΕΛΕΝΗ ΒΙΤΑΛΗ – Το Απέναντι Μπαλκόνι 1989
84. ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ – Το Πίσω Δωμάτιο 1982
85. ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ – Το Φανάρι Του Διογένη 1989
86. ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ – Τολμηρή Επικοινωνία 1987
87. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ – Τοπία 1982
88. ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ – Τραπεζάκια Έξω 1983
89. ΤΡΥΠΕΣ – Τρύπες 1985
90. ΛΑΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΨΗΛΑ ΡΕΒΕΡ / ΑΡΛΕΤΑ – Τσάι Γιασεμιού 1985


91. ΥΔΡΟΧΟΟΣ – Ζάλογγο 1986

92. ΦΑΤΜΕ – Φατμέ 1981
93. ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ – Φοβάμαι 1982
94. ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ – Φράγμα 1981
95. ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ – Χαιρετισμοί 1982
96. ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – Χαράτσι 1984
97. ΧΑΡΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ – Χαρμάνι 1988
98. ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΙ ΚΟΛΥΜΒΗΤΕΣ – Χειμερινοί Κολυμβητές 1981
99. ΣΑΚΗΣ ΤΣΙΛΙΚΗΣ – Χωρίς Αδιάβροχο 1982
100. ΛΑΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΨΗΛΆ ΡΕΒΕΡ – Ωραία Όλα Ήταν Σήμερα, Καληνύχτα 1983


Εμείς τώρα μπορούμε να απολαύσουμε αυτό ο υπέροχο κομμάτι που έγραψε ο φίλος μας Γιάννης Καραμπότης την χρυσή δεκαετία της Μουσικής.




Για περισσότερα: http://www.ogdoo.gr/

Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Η Αφίσα της Ημέρας


Σάμος: "Χρόνια πολλά" από Χορευτικό Όμιλο Σάμου – ΧΟΡ.Ο.Σ


Ο Χορευτικός Όμιλος Σάμου – ΧΟΡ.Ο.Σ με αφορμή την ‘Παγκόσμια Ημέρα Χορού’ εύχεται σε όλους τους χορευτές, τα μέλη και τους φίλους του, να έχουν για πάντα τον χορό στη ζωή τους ως μέσο έκφρασης του σώματος και της ψυχής τους.

Ο Χορευτικός Όμιλος Σάμου, όπως το λέει και το όνομα του «ΧΟΡ.Ο.Σ» επενδύει στους ανθρώπους που δίνουν ρυθμό στη ζωή τους, και συνεχίζει το έργο του από το νησί της Σάμο μέχρι και κάθε γωνιά του πλανήτη, με σκοπό ο ΧΟΡ.Ο.Σ να ενώνει!!!

Χρόνια πολλά σε όλους, χρόνια γεμάτα χορό, χρόνια ΧΟΡΟΥ..

Ελληνική Παρουσίαση του SAMSUNG Galaxy S8 & S8+ (video)




Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Ο Δρ. Γιώργος Πασχαλίδης στο Ρέθυμνο



Σήμερα Σάββατο ο ακαδημαϊκός Δρ. Γιώργος Πασχαλίδης θα βρίσκεται στο Ρέθυμνο της Κρήτης και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο Olympic Palladium  από τις 17:00 μέχρι αργά το βράδυ. 

Αύριο, Κυριακή 30 Απρίλη από τις 17:00 ο Δρ. Γιώργος Πασχαλίδης θα βρίσκεται στο Ηράκλειο στο  Marin Dream Hotel στην οδο Επιμενίδου 46.

Η είσοδος είναι όπως πάντα ελεύθερη σε όλες τις πόλεις.


Για περισσότερα: http://www.georgepaschalidis.gr/

Σάμος: Άδειες κατάληψης δημοτικού χώρου



Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 124/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σάμου, οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται δημοτικό κοινόχρηστο χώρο (τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων ή έκθεση εμπορευμάτων σε πεζοδρόμια, πλατείες κλπ.) θα πρέπει έως την 31/05/2017 να εφοδιαστούν με άδεια κατάληψης δημοτικού χώρου από τις κατά τόπους οικονομικές υπηρεσίες των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου.

Σημείωση: Με άδεια κατάληψης δημοτικού χώρου θα πρέπει να εφοδιαστούν και τα περίπτερα της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου Σάμου.

Η Αφίσα της Ημέρας


Το νέο πρωτοσέλιδο του "Σαμιακού Βήματος"