Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Ολοι όσοι συμμετείχαν στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), από τους εκπροσώπους του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ, κατανόησαν τις διαμαρτυρίες και τα παράπονα των φορέων της Λήμνου και γενικότερα των νησιών του Βoρείου Αιγαίου για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν με την ακτοπλοϊκή τους συγκοινωνία και για μια φορά ακόμα τους απέδωσαν δίκιο.
Παρά ταύτα, τα νησιά θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με τα «γερασμένα» πλοία, όπως το «Ταξιάρχης» (38 ετών), το «Aqua Maria» (39 ετών) και το «Θεόφιλος» (39 ετών), αφού το ΣΑΣ αποφάσισε (κατά πλειοψηφία) να δώσει στη ΝΕΛ παράταση για 1,5 χρόνο ακόμα, αντί για τρία που είχε ζητήσει η ίδια, μέχρι να αντικαταστήσει το «Ταξιάρχης» που εξυπηρετεί την άγονη γραμμή Λαύριο-Αγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα και το «Aqua Maria» (Λαύριο-Ψαρά-Μεστά). Είναι η δεύτερη παράταση που παίρνει η εταιρεία, αφού τα δύο πλοία θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί με νεότερα από το 2013, αλλά η ΝΕΛ είχε πάρει και πάλι τότε παράταση για το 2014. Η σύμβαση που έχει υπογράψει είναι πολυετής και λήγει το 2021. Το «Θεόφιλος» θα πρέπει να το αντικαταστήσει με νεότερο μέχρι τον Οκτώβριο του 2016.
Ολοι όσοι συμμετείχαν στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), από τους εκπροσώπους του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ, κατανόησαν τις διαμαρτυρίες και τα παράπονα των φορέων της Λήμνου και γενικότερα των νησιών του Βoρείου Αιγαίου για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν με την ακτοπλοϊκή τους συγκοινωνία και για μια φορά ακόμα τους απέδωσαν δίκιο.
Παρά ταύτα, τα νησιά θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με τα «γερασμένα» πλοία, όπως το «Ταξιάρχης» (38 ετών), το «Aqua Maria» (39 ετών) και το «Θεόφιλος» (39 ετών), αφού το ΣΑΣ αποφάσισε (κατά πλειοψηφία) να δώσει στη ΝΕΛ παράταση για 1,5 χρόνο ακόμα, αντί για τρία που είχε ζητήσει η ίδια, μέχρι να αντικαταστήσει το «Ταξιάρχης» που εξυπηρετεί την άγονη γραμμή Λαύριο-Αγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα και το «Aqua Maria» (Λαύριο-Ψαρά-Μεστά). Είναι η δεύτερη παράταση που παίρνει η εταιρεία, αφού τα δύο πλοία θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί με νεότερα από το 2013, αλλά η ΝΕΛ είχε πάρει και πάλι τότε παράταση για το 2014. Η σύμβαση που έχει υπογράψει είναι πολυετής και λήγει το 2021. Το «Θεόφιλος» θα πρέπει να το αντικαταστήσει με νεότερο μέχρι τον Οκτώβριο του 2016.
Περιθώριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2016 έχει η ΝΕΛ προκειμένου να αντικαταστήσει το «Θεόφιλος» με νεότερο πλοίο
Βλάβες, ματαιώσεις, καθυστερήσεις
Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ παρευρέθησαν ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος της Λήμνου, η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ, Αγνή Καλογερή, και ο περιφερειακός σύμβουλος Βορείου Αιγαίου της Λαϊκής Συσπείρωσης, Στρατής Κόρακας, από τους οποίους τέθηκαν τα πολύ σοβαρά και καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες με τα πλοία της ΝΕΛ από τις συχνές βλάβες, τις ματαιώσεις δρομολογίων και τις καθυστερήσεις και ζήτησαν να μη δοθεί καμία παράταση και να αντικατασταθούν τα πλοία με νεότερα.
Βλάβες, ματαιώσεις, καθυστερήσεις
Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ παρευρέθησαν ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος της Λήμνου, η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ, Αγνή Καλογερή, και ο περιφερειακός σύμβουλος Βορείου Αιγαίου της Λαϊκής Συσπείρωσης, Στρατής Κόρακας, από τους οποίους τέθηκαν τα πολύ σοβαρά και καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες με τα πλοία της ΝΕΛ από τις συχνές βλάβες, τις ματαιώσεις δρομολογίων και τις καθυστερήσεις και ζήτησαν να μη δοθεί καμία παράταση και να αντικατασταθούν τα πλοία με νεότερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, που ήταν παρών στη συνεδρίαση, παραδέχτηκε όλα όσα καταγγέλθηκαν από τους φορείς των νησιών, τόνισε ότι οι νησιώτες έχουν δίκιο, αλλά για τα προβλήματα αυτά, όπως είπε, δεν έχει την ευθύνη η ΝΕΛ, την έχει η Τράπεζα Πειραιώς και η κυβέρνηση.
Για την αδυναμία της εταιρείας να εφοδιάζει τα πλοία της με καύσιμα, δήλωσε πως την ευθύνη την έχει το κράτος και ο τρόπος που πληρώνει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Κατηγόρησε επίσης την Τράπεζα Πειραιώς για τη μη χρηματοδότηση της ΝΕΛ με στόχο να την οδηγήσει σε χρεοκοπία και για άλλη μια φορά κάλεσε όποιον θέλει να πάρει τις άγονες γραμμές της ΝΕΛ και να τις εκμεταλλευτεί.
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου πριν από τη συνεδρίαση του ΣΑΣ είχε στείλει επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και το ΣΑΣ, την οποία κοινοποιούσε στον υπουργό Δικαιοσύνης και στους γ.γ. του ΥΝΑ και στην οποία έκανε αναφορά στα τεράστια αυτά προβλήματα τονίζοντας ότι «η συνεχιζόμενη αδιαφορία του υπουργείου προς τις επανειλημμένες έγγραφες παρεμβάσεις και διαμαρτυρίες του Επιμελητηρίου Λέσβου για το φλέγον ζήτημα και η ανοχή σας στη συνέχιση της μη τήρησης των όρων των συμβάσεων από τις ναυτιλιακές εταιρείες καθιστά σαφές σε όλους ότι η πολιτική σας είναι ανεπαρκέστατη όσον αφορά την επιβίωση των ακριτικών νησιωτών της περιοχής μας».
http://www.efsyn.gr/
Για την αδυναμία της εταιρείας να εφοδιάζει τα πλοία της με καύσιμα, δήλωσε πως την ευθύνη την έχει το κράτος και ο τρόπος που πληρώνει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Κατηγόρησε επίσης την Τράπεζα Πειραιώς για τη μη χρηματοδότηση της ΝΕΛ με στόχο να την οδηγήσει σε χρεοκοπία και για άλλη μια φορά κάλεσε όποιον θέλει να πάρει τις άγονες γραμμές της ΝΕΛ και να τις εκμεταλλευτεί.
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου πριν από τη συνεδρίαση του ΣΑΣ είχε στείλει επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και το ΣΑΣ, την οποία κοινοποιούσε στον υπουργό Δικαιοσύνης και στους γ.γ. του ΥΝΑ και στην οποία έκανε αναφορά στα τεράστια αυτά προβλήματα τονίζοντας ότι «η συνεχιζόμενη αδιαφορία του υπουργείου προς τις επανειλημμένες έγγραφες παρεμβάσεις και διαμαρτυρίες του Επιμελητηρίου Λέσβου για το φλέγον ζήτημα και η ανοχή σας στη συνέχιση της μη τήρησης των όρων των συμβάσεων από τις ναυτιλιακές εταιρείες καθιστά σαφές σε όλους ότι η πολιτική σας είναι ανεπαρκέστατη όσον αφορά την επιβίωση των ακριτικών νησιωτών της περιοχής μας».
http://www.efsyn.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου