Οι Διοικήσεις του Εργατικού Κέντρου Σάμου και του Νομαρχιακού Τμήματος Σάμου της ΑΔΕΔΥ, καταγγέλλουμε την πολιτική της κυβέρνησης και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, του υπουργείου Ναυτιλίας, τα κόμματα, την Περιφέρεια και το Δήμο, που εφαρμόζουν και στηρίζουν την πολιτική της απελευθέρωσης στις συγκοινωνίες και συνολικότερα. Μια πολιτική που το μόνο που νοιάζεται είναι πως θα προστατέψει και θα αυγατίσει τα κέρδη των εφοπλιστών.
Ένα αντιλαϊκό πλαίσιο που έχει από την μια σημαία τα κέρδη των εφοπλιστών και από την άλλη το χτύπημα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και του δικαιώματος των νησιωτών να μετακινούνται με ασφάλεια και φθηνά.
Με αυτή την πολιτική τα υπέργηρα και σαπάκια πλοία των εφοπλιστών αλωνίζουν στις θάλασσές μας με κίνδυνο ζωής για επιβάτες και ναυτεργάτες οι οποιοι επιπλέον δουλεύουν και απλήρωτοι επί μήνες. Με αυτή την πολιτική οι εφοπλιστές έχουν του «κόσμου» τις φοροαπαλλαγές, μένουν ασύδοτοι να φέρνουν τα πλοία τους όποτε και για όσο καιρό θέλουν, να καταργούν την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση ή να καθορίζουν τις διακοπές και τις δρομολογήσεις των πλοίων όποτε θέλουν, όπως έχει γίνει αρκετές φορές στις γραμμές μας. Με αυτή την πολιτική τα εισιτήρια έχουν τριπλασιαστεί την ίδια ώρα που οι εφοπλιστές τσεπώνουν παχυλές επιδοτήσεις ενώ αφήνουν άνεργους και απλήρωτους τους ναυτεργάτες.
Για τη συνέχεια, κάντε "κλικ" πιο κάτω:
Στους παραπάνω λόγους οφείλεται και ο αποκλεισμός μας από την σύσκεψη που οργάνωσε ο αντιπεριφερειάρχης Σάμου με την συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου και φορέων της Σάμου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του νομού μας με τον Πειραιά αλλά και με τη Β. Ελλάδα. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνουν αυτό και συμβαίνει διότι:
1) Είναι ταγμένοι να στηρίζουν όλο το αντεργατικό και αντιλαϊκό οπλοστάσιο της ΕΕ και της κυβέρνησης.
2) Κατά τα πρότυπα της δημοκρατίας τους, δικαίωμα λόγου έχουν μόνο οι εκπρόσωποι της εργοδοσίας.
3) Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας (ο οποίος έχει την κυβερνητική ευθύνη για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε την καλοκαιρινή περίοδο και που συνεχίζονται) δεν χρειαζόντουσαν κριτικές ή αντίθετες φωνές.
Στην πρόσφατα παρέμβασή μας στην περιφέρεια, για την έτσι και αλλιώς άσχημη κατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας, πήραμε την απάντηση από τον αντιπεριφερειάρχη ότι θα μας καλούσε όταν θα συζητιόνταν το θέμα. Τελικά έκρινε σκόπιμο να μην καλέσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Να μην καλέσει δηλαδή τους εκπροσώπους της εργατικής τάξης ή της μεγαλύτερης ομάδας του πληθυσμού (όπως θα έλεγε και ο ίδιος).
Για το εργατικό κίνημα του νομού μας είναι μονόδρομος η συνέχιση του αγώνα, με οργάνωση και μεθοδικότητα, συσπείρωση δυνάμεων και ανυπακοή, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου. Να οικοδομήσουμε την κοινωνική συμμαχία και να συμβάλουμε στην ανασύνταξη του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Να βρισκόμαστε σε πλήρη ετοιμότητα για νέες αγωνιστικές κινητοποιήσεις σε αυτή την κατεύθυνση. Θα το εκφράσουμε με την απεργία στις 27 Νοέμβρη.
Καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας να πάρει πραγματικά μέτρα υπέρ των νησιωτών και των ναυτεργατών.
§Την κατάργηση του νόμου 4254/2014 που καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών, που δίνει το δικαίωμα στον πλοιοκτήτη να καθορίζει τις διακοπές και τη δρομολόγηση των πλοίων όποτε θέλει ο ίδιος.
§Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.
· Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι.
· Τακτική (τουλάχιστον τρεις φορές) σύνδεση των νησιών μας με την Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Όχι στον αποκλεισμό της Θεσσαλονίκης.
· Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.
· Να εξοφληθούν οι απλήρωτοι ναυτεργάτες. Εξασφάλιση στους ναυτεργάτες πλήρους και σταθερής δουλειάς με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρύ, ανθυγιεινό και επικίνδυνο.
· Μείωση 50% των εισιτηρίων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι)
· Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με δημιουργία και εκσυγχρονισμό των αναγκαίων υποδομών των λιμενικών εγκαταστάσεων.
· Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας, από δημόσιο φορέα, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα. Όχι άλλα ΣΑΜΙΝΑ.
· Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.
Ένα αντιλαϊκό πλαίσιο που έχει από την μια σημαία τα κέρδη των εφοπλιστών και από την άλλη το χτύπημα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και του δικαιώματος των νησιωτών να μετακινούνται με ασφάλεια και φθηνά.
Με αυτή την πολιτική τα υπέργηρα και σαπάκια πλοία των εφοπλιστών αλωνίζουν στις θάλασσές μας με κίνδυνο ζωής για επιβάτες και ναυτεργάτες οι οποιοι επιπλέον δουλεύουν και απλήρωτοι επί μήνες. Με αυτή την πολιτική οι εφοπλιστές έχουν του «κόσμου» τις φοροαπαλλαγές, μένουν ασύδοτοι να φέρνουν τα πλοία τους όποτε και για όσο καιρό θέλουν, να καταργούν την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση ή να καθορίζουν τις διακοπές και τις δρομολογήσεις των πλοίων όποτε θέλουν, όπως έχει γίνει αρκετές φορές στις γραμμές μας. Με αυτή την πολιτική τα εισιτήρια έχουν τριπλασιαστεί την ίδια ώρα που οι εφοπλιστές τσεπώνουν παχυλές επιδοτήσεις ενώ αφήνουν άνεργους και απλήρωτους τους ναυτεργάτες.
Για τη συνέχεια, κάντε "κλικ" πιο κάτω:
Στους παραπάνω λόγους οφείλεται και ο αποκλεισμός μας από την σύσκεψη που οργάνωσε ο αντιπεριφερειάρχης Σάμου με την συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου και φορέων της Σάμου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του νομού μας με τον Πειραιά αλλά και με τη Β. Ελλάδα. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνουν αυτό και συμβαίνει διότι:
1) Είναι ταγμένοι να στηρίζουν όλο το αντεργατικό και αντιλαϊκό οπλοστάσιο της ΕΕ και της κυβέρνησης.
2) Κατά τα πρότυπα της δημοκρατίας τους, δικαίωμα λόγου έχουν μόνο οι εκπρόσωποι της εργοδοσίας.
3) Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας (ο οποίος έχει την κυβερνητική ευθύνη για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε την καλοκαιρινή περίοδο και που συνεχίζονται) δεν χρειαζόντουσαν κριτικές ή αντίθετες φωνές.
Στην πρόσφατα παρέμβασή μας στην περιφέρεια, για την έτσι και αλλιώς άσχημη κατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας, πήραμε την απάντηση από τον αντιπεριφερειάρχη ότι θα μας καλούσε όταν θα συζητιόνταν το θέμα. Τελικά έκρινε σκόπιμο να μην καλέσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Να μην καλέσει δηλαδή τους εκπροσώπους της εργατικής τάξης ή της μεγαλύτερης ομάδας του πληθυσμού (όπως θα έλεγε και ο ίδιος).
Για το εργατικό κίνημα του νομού μας είναι μονόδρομος η συνέχιση του αγώνα, με οργάνωση και μεθοδικότητα, συσπείρωση δυνάμεων και ανυπακοή, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου. Να οικοδομήσουμε την κοινωνική συμμαχία και να συμβάλουμε στην ανασύνταξη του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Να βρισκόμαστε σε πλήρη ετοιμότητα για νέες αγωνιστικές κινητοποιήσεις σε αυτή την κατεύθυνση. Θα το εκφράσουμε με την απεργία στις 27 Νοέμβρη.
Καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας να πάρει πραγματικά μέτρα υπέρ των νησιωτών και των ναυτεργατών.
Απαιτούμε άμεσα:
§Την κατάργηση του νόμου 4254/2014 που καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών, που δίνει το δικαίωμα στον πλοιοκτήτη να καθορίζει τις διακοπές και τη δρομολόγηση των πλοίων όποτε θέλει ο ίδιος.
§Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.
Απαιτούμε και Διεκδικούμε:
· Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι.
· Τακτική (τουλάχιστον τρεις φορές) σύνδεση των νησιών μας με την Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Όχι στον αποκλεισμό της Θεσσαλονίκης.
· Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.
· Να εξοφληθούν οι απλήρωτοι ναυτεργάτες. Εξασφάλιση στους ναυτεργάτες πλήρους και σταθερής δουλειάς με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρύ, ανθυγιεινό και επικίνδυνο.
· Μείωση 50% των εισιτηρίων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι)
· Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με δημιουργία και εκσυγχρονισμό των αναγκαίων υποδομών των λιμενικών εγκαταστάσεων.
· Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας, από δημόσιο φορέα, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα. Όχι άλλα ΣΑΜΙΝΑ.
· Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΑΜΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου