Οι εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι, που βρεθήκαμε σήμερα 12 Μάρτη 2015 στην Πλατεία Καρλοβάσου για να εκφράσουμε την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας, στους απλήρωτους ναυτεργάτες του πλοίου ΜΥΤΙΛΗΝΗ της NEL, αλλά και στην εξασφάλιση τακτικής, σύγχρονης, ασφαλούς και φθηνής ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας με τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη
Διαπιστώνουμε
Ότι τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, όχι μόνο παραμένουν και με την καινούρια συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και μεγαλώνουν.
Η υλοποίηση των κανονισμών της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας της Ε.Ε. και των εφαρμοστικών νόμων, που προστατεύουν τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου και χτυπούν αλύπητα τα εργατικά δικαιώματα, όχι μόνο δεν αμφισβητούνται αλλά εφαρμόζονται κατά γράμμα.
Το υπουργείο Ναυτιλίας για άλλη μια φορά είναι στο πλευρό των εφοπλιστών και βλέπει την πληρωμή των δεδουλευμένων των ναυτεργατών αδιέξοδο.
Το αδιέξοδο δεν είναι στο αυτονόητο, να πληρωθούν δηλαδή οι ναυτεργάτες αυτά που έχουν δουλέψει και που παράνομα τους παρακρατεί η εταιρεία για πολλούς μήνες, αλλά στην φιλοεφοπλιστική πολιτική τους. Εκεί να ψάξει το υπουργείο να βρει τα αδιέξοδα και να βάλει τους εφοπλιστές να βρουν χρήματα να πληρώσουν τους ναυτεργάτες. Ας φέρουν ένα μέρος από αυτά που έχουν βγάλει στο εξωτερικό, ας πάρουν δάνειο, ας πουλήσουν κάποια από τα καράβια τους ή ας κόψουν τον λαιμό τους. Αρκεί να πληρώσουν τον κόπο των ναυτεργατών.
Απαιτούμε και Διεκδικούμε:
· Να καταβληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί σε όλους τους ναυτεργάτες και σε όλους τους εργαζόμενους γενικότερα.
· Να σταματήσει αυτή η μάστιγα της απλήρωτης εργασίας.
· Να παγώσουν οι οφειλές τους προς τις τράπεζες, το δημόσιο, την ΔΕΗ κ.λ.π. μέχρι που να πληρωθούν.
· Να βοηθηθούν τα παιδιά τους που σπουδάζουν με δωρεάν εστίες και σίτιση καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών.
· Κατάργηση των μνημονίων, του κανονισμού 3577/92 της Ε.Ε. και του Νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
· Την κατάργηση του νόμου 4254/2014 που καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών. Υπεράσπιση και εφαρμογή της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε και των κλαδικών Σ.Σ.Ε, ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών και των συντάξεων.
· Εξασφάλιση στους ναυτεργάτες πλήρους και σταθερής δουλειάς με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρύ, ανθυγιεινό και επικίνδυνο.
· Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι.
· Τακτική (τουλάχιστον τρεις φορές) σύνδεση των νησιών μας με Θεσσαλονίκη και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους.
· Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.
· Μείωση 50% των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι)
· Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με δημιουργία και εκσυγχρονισμό των αναγκαίων υποδομών των λιμενικών εγκαταστάσεων.
· Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας, από δημόσιο φορέα, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα. Όχι άλλα ΣΑΜΙΝΑ.
· Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.
Για την συγκέντρωση συμπαράστασης και αλληλεγγύης
Διαπιστώνουμε
Ότι τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, όχι μόνο παραμένουν και με την καινούρια συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και μεγαλώνουν.
Η υλοποίηση των κανονισμών της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας της Ε.Ε. και των εφαρμοστικών νόμων, που προστατεύουν τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου και χτυπούν αλύπητα τα εργατικά δικαιώματα, όχι μόνο δεν αμφισβητούνται αλλά εφαρμόζονται κατά γράμμα.
Το υπουργείο Ναυτιλίας για άλλη μια φορά είναι στο πλευρό των εφοπλιστών και βλέπει την πληρωμή των δεδουλευμένων των ναυτεργατών αδιέξοδο.
Το αδιέξοδο δεν είναι στο αυτονόητο, να πληρωθούν δηλαδή οι ναυτεργάτες αυτά που έχουν δουλέψει και που παράνομα τους παρακρατεί η εταιρεία για πολλούς μήνες, αλλά στην φιλοεφοπλιστική πολιτική τους. Εκεί να ψάξει το υπουργείο να βρει τα αδιέξοδα και να βάλει τους εφοπλιστές να βρουν χρήματα να πληρώσουν τους ναυτεργάτες. Ας φέρουν ένα μέρος από αυτά που έχουν βγάλει στο εξωτερικό, ας πάρουν δάνειο, ας πουλήσουν κάποια από τα καράβια τους ή ας κόψουν τον λαιμό τους. Αρκεί να πληρώσουν τον κόπο των ναυτεργατών.
Απαιτούμε και Διεκδικούμε:
· Να καταβληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί σε όλους τους ναυτεργάτες και σε όλους τους εργαζόμενους γενικότερα.
· Να σταματήσει αυτή η μάστιγα της απλήρωτης εργασίας.
· Να παγώσουν οι οφειλές τους προς τις τράπεζες, το δημόσιο, την ΔΕΗ κ.λ.π. μέχρι που να πληρωθούν.
· Να βοηθηθούν τα παιδιά τους που σπουδάζουν με δωρεάν εστίες και σίτιση καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών.
· Κατάργηση των μνημονίων, του κανονισμού 3577/92 της Ε.Ε. και του Νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
· Την κατάργηση του νόμου 4254/2014 που καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών. Υπεράσπιση και εφαρμογή της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε και των κλαδικών Σ.Σ.Ε, ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών και των συντάξεων.
· Εξασφάλιση στους ναυτεργάτες πλήρους και σταθερής δουλειάς με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρύ, ανθυγιεινό και επικίνδυνο.
· Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι.
· Τακτική (τουλάχιστον τρεις φορές) σύνδεση των νησιών μας με Θεσσαλονίκη και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους.
· Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.
· Μείωση 50% των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι)
· Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με δημιουργία και εκσυγχρονισμό των αναγκαίων υποδομών των λιμενικών εγκαταστάσεων.
· Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας, από δημόσιο φορέα, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα. Όχι άλλα ΣΑΜΙΝΑ.
· Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.
Για την συγκέντρωση συμπαράστασης και αλληλεγγύης
Η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Σάμου
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασιλική Βρυνιώτη Μανώλης Νεοφώτιστος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου