Συνάδελφε, συναδέλφισσα
Στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning που αφορά διακρατικές ανταλλαγές μαθητών που πραγματοποιείται στο ΓΕΛ Καρλοβάσου, οι μαθητές Λυκείου της Σμύρνης θα επισκεφθούν το Καρλόβασι, όπως συνέβη και πέρυσι. Η πρόσκληση με την οποία το Λύκειο προσκαλεί στις εκδηλώσεις για τους Τούρκους μαθητές, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι τα έξοδα θα καλυφθούν από ιδιώτη-χορηγό.
Θεωρούμε ότι η οικονομική στήριξη των σχολικών μονάδων που υλοποιούν παρόμοια προγράμματα, αλλά και κάθε είδους δραστηριότητα, πρέπει να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Όμως, όπως φαίνεται στην προκειμένη περίπτωση, ο Δήμος όχι μόνο δεν στήριξε οικονομικά, όπως είχαν υποσχεθεί εκπρόσωποί του, αλλά πέταξε και το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς. Με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνεται περίτρανα ο ρόλος των «καλλικρατικών» δήμων στην πορεία ιδιωτικοποίησης της παιδείας και ανοίγει το παράθυρο για να μπουν ιδιωτικές εταιρείες ως «χορηγοί» στα σχολεία της περιοχής μας.
Το ζήτημα των χορηγιών στα σχολεία δεν είναι νέα υπόθεση. Αποτελεί κατεύθυνση τόσο της ΕΕ όσο και του ΟΟΣΑ, της Μπολόνια και της Λισσαβόνα. Είναι στις εγκυκλίους για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είναι ενταγμένο στο σχολείο της αγοράς. Εδώ και πολύ καιρό στα πλαίσια της οικονομικής αυτονόμησης της σχολική μονάδας με ταυτόχρονη υποχώρηση της κρατικής χρηματοδότησης στην παιδεία, τα σχολεία καλούνται να γίνουν χώρος διαφήμισης και προπαγάνδισης προϊόντων και εταιρειών από την Coca Cola μέχρι την Cosco. Σήμερα είναι το πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών, αύριο θα είναι το πετρέλαιο και η γραφική ύλη.
Το νέο σχολείο της αγοράς που ονειρεύονται οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η τωρινή, Ε.Ε., επιχειρήσεις και η τοπική διοίκηση, έρχεται. Το υλοποιούν με πρόσχημα την καπιταλιστική οικονομική κρίση, τη μείωση της χρηματοδότησης για την παιδεία, την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η είσοδος των ιδιωτών στα σχολεία δεν είναι αθώα. Όταν κάποιος χρηματοδοτεί μια μονάδα αποκτά αμέσως δικαίωμα στο περιεχόμενο της παιδείας που προσφέρει ενώ ταυτόχρονα προωθείται και επιτείνεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων ανάλογα με τους πόρους που θα μπορέσει καθένα από αυτά να εξασφαλίσει. Το γεγονός αυτό δεν είναι άσχετο και με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση του εκπαιδευτικού.
Πάει πολύ, οι ιδιωτικές εταιρείες να τσακίζουν μισθούς και δικαιώματα, να εφαρμόζουν εκ περιτροπής εργασία, να απολύουν κλπ τους γονείς και την ίδια ώρα να εμφανίζονται ως κοινωνικά ευαίσθητοι για τα παιδιά του λαού.
Ο εκπαιδευτικός και εν γένει η σχολική κοινότητα θα πρέπει να αντισταθεί στην άλωση του σχολείου από τα επιχειρηματικά συμφέροντα, να διεκδικήσει αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλες τις ανάγκες των σχολείων και γενναία χρηματοδότησή της από το κράτος.
Καλούμε το Δήμο να αναλάβει τις ευθύνες και να καλύψει οικονομικά το πρόγραμμα του σχολείου, να σταθεί στο πλευρό εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών για αύξηση των δαπανών για την παιδεία και για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, καθώς και για τη χορήγηση ενός γεύματος σε κάθε μαθητή όλων των βαθμίδων, σε καθημερινή βάση.
Στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning που αφορά διακρατικές ανταλλαγές μαθητών που πραγματοποιείται στο ΓΕΛ Καρλοβάσου, οι μαθητές Λυκείου της Σμύρνης θα επισκεφθούν το Καρλόβασι, όπως συνέβη και πέρυσι. Η πρόσκληση με την οποία το Λύκειο προσκαλεί στις εκδηλώσεις για τους Τούρκους μαθητές, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι τα έξοδα θα καλυφθούν από ιδιώτη-χορηγό.
Θεωρούμε ότι η οικονομική στήριξη των σχολικών μονάδων που υλοποιούν παρόμοια προγράμματα, αλλά και κάθε είδους δραστηριότητα, πρέπει να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Όμως, όπως φαίνεται στην προκειμένη περίπτωση, ο Δήμος όχι μόνο δεν στήριξε οικονομικά, όπως είχαν υποσχεθεί εκπρόσωποί του, αλλά πέταξε και το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς. Με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνεται περίτρανα ο ρόλος των «καλλικρατικών» δήμων στην πορεία ιδιωτικοποίησης της παιδείας και ανοίγει το παράθυρο για να μπουν ιδιωτικές εταιρείες ως «χορηγοί» στα σχολεία της περιοχής μας.
Το ζήτημα των χορηγιών στα σχολεία δεν είναι νέα υπόθεση. Αποτελεί κατεύθυνση τόσο της ΕΕ όσο και του ΟΟΣΑ, της Μπολόνια και της Λισσαβόνα. Είναι στις εγκυκλίους για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είναι ενταγμένο στο σχολείο της αγοράς. Εδώ και πολύ καιρό στα πλαίσια της οικονομικής αυτονόμησης της σχολική μονάδας με ταυτόχρονη υποχώρηση της κρατικής χρηματοδότησης στην παιδεία, τα σχολεία καλούνται να γίνουν χώρος διαφήμισης και προπαγάνδισης προϊόντων και εταιρειών από την Coca Cola μέχρι την Cosco. Σήμερα είναι το πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών, αύριο θα είναι το πετρέλαιο και η γραφική ύλη.
Το νέο σχολείο της αγοράς που ονειρεύονται οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η τωρινή, Ε.Ε., επιχειρήσεις και η τοπική διοίκηση, έρχεται. Το υλοποιούν με πρόσχημα την καπιταλιστική οικονομική κρίση, τη μείωση της χρηματοδότησης για την παιδεία, την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η είσοδος των ιδιωτών στα σχολεία δεν είναι αθώα. Όταν κάποιος χρηματοδοτεί μια μονάδα αποκτά αμέσως δικαίωμα στο περιεχόμενο της παιδείας που προσφέρει ενώ ταυτόχρονα προωθείται και επιτείνεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων ανάλογα με τους πόρους που θα μπορέσει καθένα από αυτά να εξασφαλίσει. Το γεγονός αυτό δεν είναι άσχετο και με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση του εκπαιδευτικού.
Πάει πολύ, οι ιδιωτικές εταιρείες να τσακίζουν μισθούς και δικαιώματα, να εφαρμόζουν εκ περιτροπής εργασία, να απολύουν κλπ τους γονείς και την ίδια ώρα να εμφανίζονται ως κοινωνικά ευαίσθητοι για τα παιδιά του λαού.
Ο εκπαιδευτικός και εν γένει η σχολική κοινότητα θα πρέπει να αντισταθεί στην άλωση του σχολείου από τα επιχειρηματικά συμφέροντα, να διεκδικήσει αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλες τις ανάγκες των σχολείων και γενναία χρηματοδότησή της από το κράτος.
Καλούμε το Δήμο να αναλάβει τις ευθύνες και να καλύψει οικονομικά το πρόγραμμα του σχολείου, να σταθεί στο πλευρό εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών για αύξηση των δαπανών για την παιδεία και για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, καθώς και για τη χορήγηση ενός γεύματος σε κάθε μαθητή όλων των βαθμίδων, σε καθημερινή βάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου