Το ειδικό σχολείο Καραβοστάμου - ΕΑΕ Ικαρίας (Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης) λειτούργει από το 2008 όπου φοιτούσαν 6 παιδιά τα 4 ήταν στη δομή του δημοτικού και τα 2 στη δομή του νηπίου από αυτά τα παιδιά 2 συνέχισαν το δημοτικό στο δημοτικό σχολείο Ευδήλου, όπου και συνεχίζουν.
Οι εγγραφές στο ΕΕΑ στη δομή του δημοτικού, συνεχίστηκαν μέχρι που το 2013 η δομή του νηπίου μπαίνει σε αναστολή και το δημοτικό έχει 6 παιδιά, σημειώνουμε ότι το ΕΑΕ λειτούργει μόνο με αναπληρωτές δασκάλους και ειδικότητες κάτι που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα στα παιδιά στις οικογένειες τους. Είναι σημαντικό για τα παιδιά και τους γονείς να έχουν ένα γνώριμο πρόσωπο και κυρίως στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, αφού άλλες φορές υπάρχουν υποτυπωδώς κάποιες ειδικότητες και άλλες φορές καθόλου.
Η δομή του δημοτικού σχολείου βάσει νόμου είναι μέχρι τα 15 ηλικιακά έτη, κάτι που σημαίνει ότι τα παιδιά που ολοκληρώνουν το πρόγραμμα του δημοτικού πάνε σπίτι τους αφού δεν υπάρχει δευτεροβάθμια δομή στο νησί, με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να μένουν χωρίς δομή, χωρίς να πραγματοποιούν τις θεραπείες τους (Εργοθεραπεία –λογοθεραπεία –φυσικοθεραπεία), χωρίς να κοινωνικοποιούνται στο γενικό σύνολο και με τους γονείς ανήμπορους να τα βοηθήσουν.
Οι δράσεις που πραγματοποιεί το ειδικό σχολείο σε σχέση με τη κοινωνικοποίηση των παιδιών στην τοπική κοινωνία είναι το πρόγραμμα θεραπευτικής ιππασίας, πραγματοποίηση ραδιοφωνικής εκπομπής στο ράδιο Ικαρία, μαθαίνουν για τα τοπικά προϊόντα του νησιού με επίσκεψη τους στο εργαστήρι με τα γλυκά κουταλιού, επίσκεψη στα ξυλόγλυπτα όπου έρχονται σε επαφή με τα έργα τέχνης, πραγματοποιούν κοινές δράσεις με το σχολείο του Ευδήλου κάνοντας κατασκευές για τις γιορτές . Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε να μη σταματήσει ν αυτή η προσπάθεια και να μην έχουμε αυτόν τον άδικο και απάνθρωπο αποκλεισμό των παιδιών με ιδιαιτερότητες.
Έτσι κρίνουμε ότι αναγκαία την δημιουργία ΕΕΕΕΚ με στόχο τα παιδιά που φεύγουν από τη δομή του δημοτικού και όχι μόνο από αυτή, να μπορούν να έχουν το δικαίωμα να συνεχίζουν με τις όποιες δυσκολίες τους. Το ΕΕΕΕΚ μπορεί να λειτουργήσει στο χώρο του ΕΠΑΛ– ΕΠΑΣ με τις ειδικότητες αγγειοπλαστική – ανθοκομία- υφαντική.
Με στόχο μετά τη ολοκλήρωση του προγράμματος του ΕΕΕΕΚ τα προϊόντα να μπορούν να τα πουλάνε στη τοπική αγορά και τα παιδιά να έχουν ένα μικρό εισόδημα ή ακόμα και να υπάρξει μια δομή που θα λειτουργεί ως απασχόληση τους εκτός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.
Για τη συνέχεια, κάντε "κλικ" πιο κάτω:
Ως πληθυσμός για τη δημιουργία του ΕΕΕΕΚ έστω και αχαρτογράφητος από τις υπηρεσίες υπολογίζεται άτυπα στα 15 -20 παιδιά που πάσχουν από οριακή -μέτρια και κάτω του μετρίου νοητική υστέρηση – στο φάσμα του αυτισμού, χρωμοσωμικές ανωμαλίες –σύνδρομα και κινητικά προβλήματα.
Να σημειώσουμε ότι είναι απαραίτητη η δομή δευτεροβάθμιας βαθμίδας ειδικής αγωγής, καθώς και η συνέχιση της πρωτοβάθμιας δομής στο νησί μας, για να μην έχουμε παιδιά κλεισμένα πίσω από τις πόρτες του σπιτιού τους, μια που η πολιτική που ασκείται στο κομμάτι της ειδικής αγωγής και όχι μόνο, είναι εντελώς απαγορευτική για τα συγκεκριμένα παιδιά και τις οικογένειες τους επιπλέον.
Ζητάμε τη μετακίνηση ανά 2 μηνο του ΚΕΔΔΥ στην Ικαρία για 3-4 μέρες, έτσι ώστε να καλύπτεται ο πληθυσμός για επανεξέταση των παιδιών για τη πρόοδο και τη συνέχιση ή όχι της φοίτησης τους σε τμήματα ένταξης – παράλληλη στήριξη –ειδικό σχολείο, για να μπορούν να καλύπτονται και οι Φούρνοι, καθώς θεωρούμε απαράδεκτο να ταξιδεύουν τα παιδιά στη Σάμο όσα από αυτά μπορούν με ότι αυτό συνεπάγεται.
Τέλος αναγκαία κρίνεται η επίσκεψη ανά εξάμηνο αναπτυξιολόγου ή παιδονευρολόγου για να αξιολογεί ή να επαναξιολογεί τα παιδιά, όπου αυτό μπορεί να γίνει με τη βοήθεια από το νοσοκομείο κάνοντας αίτημα στα παιδιατρικά νοσοκομεία. Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι είναι άμεση ανάγκη η κάλυψη όλων των παραπάνω αναγκών: υπάρχουν δηλ. παιδιά που πέρα από τη πρώτη διάγνωση που τους έγινε πριν από 5-10 χρόνια, δεν έχουν τη δυνατότητα να φύγουν για να καλύψουν ακόμα και τις ιατρικές τους ανάγκες που πρέπει να γίνεται ανά 6 μηνο.
Με βάση όλα αυτά, λαμβάνοντας επίσης υποψιν την θέση του ΣΕΠΕ Ικαρίας - Φούρνων, την θέση του Συλλόγου διδασκόντων, την διαμαρτυρία των γονέων του ειδικό σχολείου - ΕΑΕ Ικαρίας.
Καλούμε το δημοτικό συμβούλιο να διεκδικήσει την λειτουργία του σχολείου - ΕΑΕ Ικαρίας και την ερχομένη σχολική περίοδο. Ζητώντας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης:
ü Να υπάρχει δέσμευση από τη πρωτοβάθμια και τη περιφέρεια για τη παράταση φοίτησης των παιδιών διασφαλίζοντας τη σωστή λειτουργία της δομής του νηπιαγωγείου (να γίνει ανάκληση αναστολής του νηπιαγωγείου ) και του δημοτικού δίνοντας προτεραιότητα στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες με τη κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό (δάσκαλους\νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής , βοηθητικό προσωπικό, και σε ΕΕΠ ).
ü Δημιουργία δευτεροβάθμιας δομής.
ü Να παραταθεί η φοίτηση των παιδιών μέχρι τη δημιουργία δευτεροβάθμιας δομής ή να έρχονται τουλάχιστον για να κάνουν θεραπείες.
ü Έγκαιρη στελέχωση του ειδικού δημοτικού και νηπιαγωγείου με δάσκαλους νηπιαγωγούς και ειδικότητες.
ü Επίσκεψη του ΚΕΔΔΥ ανά 2 μήνες για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες της Ικαρίας και των Φούρνων.
ü Επίσκεψη παιδοψυχίατρου ή παιδονευρολόγου για τη παρακολούθηση των παιδιών που αδυνατούν να πάνε Αθήνα.
ü Να γίνει άμεση καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών σε παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες είτε πρωτοβάθμιας είτε δευτεροβάθμιας δομής.
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου