Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Σάμος: "Το Τίποτα"

Του Μάνου Σοβαλτζή

Θυμάμαι ήταν στο τέλος της δεκαετίας του 1940 στο Βαθύ. 

Κάθε Κυριακή μετά την εκκλησία με έπαιρνε ο Πατέρας μου, όταν ήταν καλός ο καιρός και πηγαίναμε πεζοπορία ή ορειβασία στις γύρω περιοχές του Βαθιού μας. 

Αν είχε βροχή με έπαιρνε μαζί του και πηγαίναμε στο καφενείο του Παρασκευά, στή παραλία, δίπλα στο κτίριο της Εθνικής Τράπεζας και καθόμασταν στο εσωτερικό του καφενείου.

Εκεί σύχναζαν ο Μητροπολίτης Ειρηναίος, ένας ιεράρχης πολύ μορφωμένος, ο Παππούς μου Ιωάννης Βακιρτζής, ο Σταύρος Σβορώνος, ο Γιατρός Μανώλης Σπύρου, ο Δικηγόρος Θέμος Στεφανίδης, ο οφθαλμίατρος Ιάσων Καραδημητρίου, ο Δικηγόρος Χρίστος Κωνσταντάρας, ο Δικηγόρος Βασίλειος Καριώτογλου, ο Δικηγόρος Κώστας Γαρουφαλής, ο Πρόξενος της Αγγλίας Δημήτριος Λουϊ Μάρκ, ο Βουλευτής Σάμου και Ικαρίας Ξενοφών Σπύρου, και άλλοι.

Εμμανουήλ Παρασκευάς
Θα μου πείτε, ένα παιδί τί γυρεύει μέσα σέ τόσους μεγάλους ? 

Ο Πατέρας μου όμως με ήθελε μαζί του για να συνηθίζω να ακούω τίς συζητήσεις των μεγάλων, όπως μου έλεγε, πού ήταν πολύ σημαντικές σέ πολλά θέματα.

Το κέρασμα από το Πατέρα μου ήταν μια πάστα και όταν δεν το ήθελα, έλεγε στον Παρασκευά: Εσύ ξέρεις. Φέρε του το "τίποτα".

Τί ήταν το "τίποτα" ; 

Ήταν ένα μικρό φοντάν στρογγυλό, σαν μεγάλη μπίλια, με γέμιση καρύδι και απ' έξω ζάχαρη ή τριμμένη σοκολάτα.

Χαρακτηριστικό και ονομαστό είχε γίνει το Τίποτα καί σέ αυτούς που πήγαιναν το πρωί και έλεγαν ότι τους είχε πει ο Γιατρός ή ο Δικηγόρος να τον περιμένουν εκεί μέχρι να γυρίσουν από κάποια υπηρεσία και δεν ήθελαν να πάρουν κάτι, όπως καφέ ή αναψυκτικό ή ο,τι άλλο.

Ο Παρασκευάς είχε εφεύρει αυτό το Τίποτα για νά πουλά κάτι το καφενείο.

Περασμένες εποχές με ωραίες αναμνήσεις!!!

Ο Ιπποκράτης Ζαίμης με άλλα στελέχη της τότε ΕΔΑ,
έξω από το καφενείο του Εμμανουήλ Παρασκευά. 











Δεν υπάρχουν σχόλια: