Τις προηγούμενες εβδομάδες, στον τοπικό Τύπο (γραπτό και ηλεκτρονικό) της Λέσβου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόθεση της ΝΕΛ να δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, για δύο περίπου μήνες, το «Αίολος Κεντέρης». Εξαίρεση αποτέλεσε το «Ε», το οποίο απέφυγε να δώσει ιδιαίτερη διάσταση στη συγκεκριμένη πρόθεση της Ναυτιλιακής. Οι λόγοι για όσους γνωρίζουν την κατάσταση στην ακτοπλοΐα είναι προφανείς.
Ακόμη κι αν δρομολογηθεί το πλοίο, θα κάνει περιορισμένα δρομολόγια, μια και το κόστος των καυσίμων καθιστά απαγορευτικό να μπει δυναμικά στη γραμμή.
Επιπλέον, από την αρχή ήταν σαφές πως με αυτή την κίνηση η ΝΕΛ ήθελε να δείξει ότι έχει τη δυνατότητα να υπερκαλύψει τη γραμμή, ώστε να μην υπάρχει καμμία δικαιολογία για την αδειοδότηση του «Blue Star Patmos».
Μετά τη θετική γνωμοδότηση για το «Blue Star Patmos», όμως, η ΝΕΛ σκέπτεται να ακυρώσει τη δρομολόγηση του πλοίου, του οποίου η δρομολόγηση σε πρώτη φάση μεταφέρθηκε από τα τέλη Ιουνίου για τα μέσα του Ιουλίου.
Τα παραπάνω ισχύουν και για τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης 1» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος. Σε αυτήν τη γραμμή η ΝΕΛ προσπαθούσε να αποτρέψει τη δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος».
Υπό τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά την τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ, η ΝΕΛ έχει κάθε λόγο να παγώσει τη δρομολόγηση των δύο υπερταχυπλόων της. Εκτός κι αν θέλει να πραγματοποιήσουν κάποια δρομολόγια προκειμένου να δείξει σε υποψήφιους αγοραστές ότι παραμένουν αξιόπλοα.
Διακαής πόθος για τη ΝΕΛ παραμένει η πώληση αυτών των πλοίων προκειμένου να ανασάνει οικονομικά. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η εταιρεία εντείνει τις προσπάθειές της σε αυτή την κατεύθυνση.
Ψάχνει πλοίο
Ένα πλοίο με μεγάλη «κοιλιά», για να μπορεί να μεταφέρει περισσότερα φορτηγά, αναζητά η ΝΕΛ. Πρόθεσή της είναι να το δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, ώστε να αυξήσει τον τζίρο της από τη μεταφορά φορτηγών.
Οι μεταφορές φορτηγών δίνουν έργο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ο ρόλος τους στο συνολικό τζίρο των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναβαθμίζεται σημαντικά από τη στιγμή που φέτος το καλοκαίρι παρατηρείται μείωση της επιβατικής κίνησης στα νησιά του Αιγαίου κατά 20% περίπου.
Επιπλέον, η αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς φορτηγών εκ μέρους τής ΝΕΛ θα μειώσει τον τζίρο που κάνει το πλοίο Ro-Ro «Πελαγίτης». Μία εξέλιξη που είναι πιθανό να το οδηγήσει εκτός γραμμής.
"εμπρός"
Ακόμη κι αν δρομολογηθεί το πλοίο, θα κάνει περιορισμένα δρομολόγια, μια και το κόστος των καυσίμων καθιστά απαγορευτικό να μπει δυναμικά στη γραμμή.
Επιπλέον, από την αρχή ήταν σαφές πως με αυτή την κίνηση η ΝΕΛ ήθελε να δείξει ότι έχει τη δυνατότητα να υπερκαλύψει τη γραμμή, ώστε να μην υπάρχει καμμία δικαιολογία για την αδειοδότηση του «Blue Star Patmos».
Μετά τη θετική γνωμοδότηση για το «Blue Star Patmos», όμως, η ΝΕΛ σκέπτεται να ακυρώσει τη δρομολόγηση του πλοίου, του οποίου η δρομολόγηση σε πρώτη φάση μεταφέρθηκε από τα τέλη Ιουνίου για τα μέσα του Ιουλίου.
Τα παραπάνω ισχύουν και για τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης 1» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος. Σε αυτήν τη γραμμή η ΝΕΛ προσπαθούσε να αποτρέψει τη δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος».
Υπό τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά την τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ, η ΝΕΛ έχει κάθε λόγο να παγώσει τη δρομολόγηση των δύο υπερταχυπλόων της. Εκτός κι αν θέλει να πραγματοποιήσουν κάποια δρομολόγια προκειμένου να δείξει σε υποψήφιους αγοραστές ότι παραμένουν αξιόπλοα.
Διακαής πόθος για τη ΝΕΛ παραμένει η πώληση αυτών των πλοίων προκειμένου να ανασάνει οικονομικά. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η εταιρεία εντείνει τις προσπάθειές της σε αυτή την κατεύθυνση.
Ψάχνει πλοίο
Ένα πλοίο με μεγάλη «κοιλιά», για να μπορεί να μεταφέρει περισσότερα φορτηγά, αναζητά η ΝΕΛ. Πρόθεσή της είναι να το δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, ώστε να αυξήσει τον τζίρο της από τη μεταφορά φορτηγών.
Οι μεταφορές φορτηγών δίνουν έργο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ο ρόλος τους στο συνολικό τζίρο των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναβαθμίζεται σημαντικά από τη στιγμή που φέτος το καλοκαίρι παρατηρείται μείωση της επιβατικής κίνησης στα νησιά του Αιγαίου κατά 20% περίπου.
Επιπλέον, η αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς φορτηγών εκ μέρους τής ΝΕΛ θα μειώσει τον τζίρο που κάνει το πλοίο Ro-Ro «Πελαγίτης». Μία εξέλιξη που είναι πιθανό να το οδηγήσει εκτός γραμμής.
"εμπρός"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου