Αν και είχε ληφθεί θετική γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών εν τούτοις ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, όπως ήταν αναμενόμενο, αποφάσισε την απόρριψη του αιτήματος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) για ετήσια κάλυψη χωρίς επιδότηση της γραμμής του βορείου Αιγαίου (Καβάλα, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, σε συνέχεια του δρομολογίου από Πειραιά).
Η ΝΕΛ είχε αιτηθεί την κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής με το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη», δρομολόγιο που εξυπηρετεί αυτήν τη στιγμή το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways δύο φορές την εβδομάδα, έναντι μισθώματος 196.650 ευρώ εβδομαδιαίως.
Στην απόφαση του υπουργού τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοχή της αίτησης ήταν να γίνεται από επιχειρηματικά φερέγγυο πρόσωπο ή πλοιοκτήτη, δεδηλωμένης οικονομικής και λειτουργικής αξιοπιστίας, προκειμένου -όπως αναφέρει- να μην τίθεται σε κίνδυνο η άρτια εκτέλεση των δρομολογίων της γραμμής, της κοινωνικής συνοχής των κατοίκων των νησιών, της τροφοδοσίας της υγείας του εμπορίου και της εθνικής ασφάλειας.
Επίσης, αναφέρεται ότι σύμφωνα με τον νόμο 2932/2001 ο νομοθέτης ορίζει τον αποκλεισμό όσων πλοιοκτητών τελούν σε διαδικασίες πτώχευσης, εκκαθάρισης και αναγκαστικής διαχείρισης.
Εξάλλου, γίνεται λόγος για προβληματική εκτέλεση της συγκεκριμένης γραμμής από την ίδια εταιρεία, όταν αυτή την εκτελούσε έναντι επιδότησης και στην οποία κηρύχθηκε έκπτωτη με σχετική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας στις 9 Σεπτεμβρίου 2014.
Υπενθυμίζεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), σε πρόσφατη γνωμοδότησή του, είχε ταχθεί υπέρ του αιτήματος της ΝΕΛ που ζητούσε να καλύψει τη γραμμή του βορείου Αιγαίου χωρίς επιδότηση. Η εταιρεία, με επιστολή της προς το ΣΑΣ, είχε κάνει λόγο για την ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδίου που έχει στόχο να πάρει τις επιδοτούμενες γραμμές από τη ΝΕΛ που έχουν καταστεί ζημιογόνες και να τις δώσει με αυξημένη επιδότηση, έπειτα από διαγωνισμό, σε ανταγωνίστριες εταιρείες.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη επιστολή αλλά και απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, ανέφεραν ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα του υπουργείου με καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία και το μόνο θέμα που εξετάστηκε είναι να μην υπάρχει ελλιπής εξυπηρέτηση των νησιών στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του βορείου Αιγαίου.
Πρόσθεσαν επίσης ότι σε καμία περίπτωση οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας δεν λειτουργούν επιθετικά ή εκδικητικά απέναντι σε καμία εταιρεία και ότι ο μοναδικός γνώμονας των αποφάσεων είναι η εύρυθμη λειτουργία όλων των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, κάτι άλλωστε που αποτελεί και απαίτηση όλων των τοπικών κοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά την απόρριψη του σχετικού αιτήματος της ΝΕΛ, αναμένεται να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο που είναι η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τριετή αποκλειστική εκμετάλλευση της ανωτέρω γραμμής χωρίς επιδότηση.
Η ΝΕΛ είχε αιτηθεί την κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής με το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη», δρομολόγιο που εξυπηρετεί αυτήν τη στιγμή το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways δύο φορές την εβδομάδα, έναντι μισθώματος 196.650 ευρώ εβδομαδιαίως.
Στην απόφαση του υπουργού τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοχή της αίτησης ήταν να γίνεται από επιχειρηματικά φερέγγυο πρόσωπο ή πλοιοκτήτη, δεδηλωμένης οικονομικής και λειτουργικής αξιοπιστίας, προκειμένου -όπως αναφέρει- να μην τίθεται σε κίνδυνο η άρτια εκτέλεση των δρομολογίων της γραμμής, της κοινωνικής συνοχής των κατοίκων των νησιών, της τροφοδοσίας της υγείας του εμπορίου και της εθνικής ασφάλειας.
Επίσης, αναφέρεται ότι σύμφωνα με τον νόμο 2932/2001 ο νομοθέτης ορίζει τον αποκλεισμό όσων πλοιοκτητών τελούν σε διαδικασίες πτώχευσης, εκκαθάρισης και αναγκαστικής διαχείρισης.
Εξάλλου, γίνεται λόγος για προβληματική εκτέλεση της συγκεκριμένης γραμμής από την ίδια εταιρεία, όταν αυτή την εκτελούσε έναντι επιδότησης και στην οποία κηρύχθηκε έκπτωτη με σχετική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας στις 9 Σεπτεμβρίου 2014.
Υπενθυμίζεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), σε πρόσφατη γνωμοδότησή του, είχε ταχθεί υπέρ του αιτήματος της ΝΕΛ που ζητούσε να καλύψει τη γραμμή του βορείου Αιγαίου χωρίς επιδότηση. Η εταιρεία, με επιστολή της προς το ΣΑΣ, είχε κάνει λόγο για την ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδίου που έχει στόχο να πάρει τις επιδοτούμενες γραμμές από τη ΝΕΛ που έχουν καταστεί ζημιογόνες και να τις δώσει με αυξημένη επιδότηση, έπειτα από διαγωνισμό, σε ανταγωνίστριες εταιρείες.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη επιστολή αλλά και απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, ανέφεραν ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα του υπουργείου με καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία και το μόνο θέμα που εξετάστηκε είναι να μην υπάρχει ελλιπής εξυπηρέτηση των νησιών στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του βορείου Αιγαίου.
Πρόσθεσαν επίσης ότι σε καμία περίπτωση οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας δεν λειτουργούν επιθετικά ή εκδικητικά απέναντι σε καμία εταιρεία και ότι ο μοναδικός γνώμονας των αποφάσεων είναι η εύρυθμη λειτουργία όλων των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, κάτι άλλωστε που αποτελεί και απαίτηση όλων των τοπικών κοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά την απόρριψη του σχετικού αιτήματος της ΝΕΛ, αναμένεται να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο που είναι η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τριετή αποκλειστική εκμετάλλευση της ανωτέρω γραμμής χωρίς επιδότηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου