Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

Γιατί αφήνετε έξω τη Σάμο και την Ικαρία ?





Στο άρθρο της κ. Ντέπυς Χιωτοπούλου που δημοσιεύτηκε τον agelioforos.gr/ διαβάζουμε :

Ολο και πιο κοντά βρίσκεται η διαδικασία για την έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, γεγονός που θα ενισχύσει οικονομικά και τουριστικά την πόλη.

Στη φάση της αξιολόγησης βρίσκεται η ακτοπλοϊκή εταιρία που ενδιαφέρεται να μπει στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Σμύρνη. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Α», η εταιρία μελετάει το κόστος για το συγκεκριμένο δρομολόγιο και παράλληλα ζητάει να εξασφαλίσει προϋποθέσεις, όπως η δυνατότητα εφοδιασμού καυσίμων, η εξασφάλιση αδειών διέλευσης των πλοίων από τη γείτονα κ.ά.

«Δεν υπάρχει έργο υποδομής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, συμπληρώνοντας ότι αυτό που ενδιαφέρει πραγματικά την εταιρία είναι το αν και κατά πόσο το δρομολόγιο θα είναι βιώσιμο.

Η σύνδεση εξετάζεται να αρχίσει τον Ιούνιο, με πλοίο δυναμικότητας 600 επιβατών, 115 φορτηγών και ικανοποιητικού αριθμού οχημάτων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρεις φορές την εβδομάδα, με ενδιάμεσες στάσεις σε Λήμνο, Μυτιλήνη και τελικό σταθμό τη Σμύρνη. Το δε ταξίδι θα διαρκεί περί τις 18 ώρες.

Όνειρο δεκαετιών

Την υποστήριξη των φορέων της πόλης έχουν οι προσπάθειες που γίνονται για την υλοποίηση έναρξης της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Σύμφωνα με την αγορά, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκη - Σμύρνη θα σημάνει μεγάλο τουριστικό όφελος για την πόλη, τονώνοντας την τοπική οικονομία, αποτελούσε δε ένα όνειρο δεκαετιών.

Να υπενθυμίσουμε ότι στο πλαίσιο της Διεθνούς Τουριστικής Εκθεσης της Σμύρνης, που είχε γίνει αρχές Δεκεμβρίου του 2014, είχε πραγματοποιηθεί μια σειρά συναντήσεων μεταξύ του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, του δημάρχου Σμύρνης, Aziz Kocaoglou, και του προέδρου του Επιμελητηρίου Σμύρνης, Ekrem Demirtas, οι οποίοι είχαν επιβεβαιώσει το αυξημένο ενδιαφέρον της τουρκικής πλευράς για το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας.

Θετική εξέλιξη

«Η έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης που θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες είναι μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη, η οποία θα βελτιώσει καθοριστικά τις τουριστικές, επιχειρηματικές και εμπορικές συναλλαγές των δύο πλευρών», είχε υπογραμμίσει τότε ο κ. Τζιτζικώστας.

Επιπρόσθετα, τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση χαιρετίζει και η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η οποία συνδράμει από την πλευρά της όλες τις προσπάθειες που γίνονται από την επίσημη Πολιτεία και τους φορείς, προκειμένου η Θεσσαλονίκη να μην είναι αποκομμένη από τη Σμύρνη. Αλλά και ο δήμος Θεσσαλονίκης, από την πλευρά του, υποστηρίζει τις προσπάθειες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης με τη Σμύρνη.


Σχόλια "ΕΥΠΑΛΙΝΟΥ" : 

Εύλογα λοιπόν ρωτάμε το πιο απλό πράγμα. Για ποιο λόγο αφήνουν έξω από το σχεδιασμό τους την Χίο, την Ικαρία και τη Σάμο? 

Για τους σχεδιάζοντες της Αυτοδιοίκησης στα Νησιά μας , όπως η κα. Καλογήρου στην Περιφέρεια, ή ο "Τουρίστας" Δήμαρχος στη Σάμο, το θέμα αυτό δεν έχει καμία σημασία ?

Δεν θέλουν δηλαδή την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Νησιών μας με τη Θεσσαλονίκη, ακόμα και με τη Σμύρνη ή το βρίσκουν τόσο δύσκολο να παρέμβουν, να πείσουν και να επιβάλουν μια τέτοια εξέλιξη ? 

Μήπως θα πρέπει να ξεσηκωθούν το Επιμελητήριο Σάμου, και όλοι οι Σύλλογοι που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τον Τουρισμό στη Σάμο και την Ικαρία τουλάχιστον ? 

Ο κ. Βουλευτής της Αριστεράς, τι ακριβώς λέει ή τι θα κάνει για το θέμα ? 

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Γιατί δεν γράφετε για το πλοίο Πελαγίτης, που μεταφέρει μόνο εμπορεύματα και τρόφιμα, το οποίο ούτε αυτό πιάνει Σάμο? Κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη