Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Η ομιλία της Αγλαΐας Κυρίτση για την ΕΡΤ στη Βουλή (video)


Ο "ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ" δημοσιεύει σήμερα ολόκληρη την ομιλία της φίλης μας Αγλαΐας Κυρίτση, βουλευτή Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, στην κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου για την ΕΡΤ, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Σήμερα συζητάμε κατά άρθρο το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν. 2190/1920» (-περί ανωνύμων εταιριών)

Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε η ακρόαση των φορέων, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 23 φορείς από τους τομείς την ενημέρωσης, του κινηματογράφου, του πολιτισμού, καθώς και όλα τα σωματεία και οι ομοσπονδίες που έχουν άμεση σχέση με τη δημόσια ραδιοτηλεόραση.

Όπως είπατε κι εσείς κύριε πρόεδρε, καταρρίψαμε ρεκόρ συμμετοχής φορέων στη συζήτηση, κάτι που αποδεικνύει από τη μια το τεράστιο ενδιαφέρον για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ και από την άλλη την ορθότητα της απόφασης της κυβέρνησης να προχωρήσει στην υλοποίηση της προεκλογικής της δέσμευσης για το άνοιγμα της ΕΡΤ, μέσα από πλατύ διάλογο και δημοκρατικές διαδικασίες.

Ακούστηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις και προβληματισμοί, που θα μελετηθούν και θα αξιοποιηθούν είτε στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, είτε στην επόμενη φάση της λειτουργίας και κυρίως του στρατηγικού σχεδιασμού για την ΕΡΤ.

Επιγραμματικά να κάνω μια αναφορά, μαζεύοντας όσα ακούστηκαν από τους φορείς και τις συλλογικότητες που συμμετείχαν στην προηγούμενη διαδικασία.

Αρχικά να τονίσω ότι όλοι μα όλοι χαιρέτησαν την επαναλειτουργία της ΕΡΤ. Και αυτό πρέπει να το κρατήσουμε. Να το κρατήσουμε ως εφαλτήριο για την υλοποίηση ενός οράματος, αλλά και ως δέσμευση ότι το όραμα αυτό πραγματικά δεν θα διαψεύσει ελπίδες και προσδοκίες για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση που έχει ανάγκη η χώρα και κυρίως η κοινωνία.

Από τους περισσότερους μπήκε η εύλογη απαίτηση ο διάλογος που ξεκινήσαμε σήμερα να συνεχιστεί και μετά την έναρξη της τυπικής λειτουργίας, ώστε να γίνονται συνεχείς βελτιώσεις και διορθώσεις με στόχο να κατακτηθεί με τον πιο ουσιαστικό τρόπο μια λειτουργία και ένα αποτέλεσμα που αφενός θα πραγματώνει την ανεξαρτησία και τον πλουραλισμό και αφετέρου θα εμπεδώνει στην πράξη και θα αξιοποιεί όλη την εμπειρία της αυτοδιαχείρισης και αυτοοργάνωσης. Είναι κρίσιμο και συμφωνούμε με όσα ακούστηκαν, έχοντας ως βαθιά πεποίθηση ότι οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ πρέπει κυριολεκτικά να απελευθερωθούν και να βγάλουν τις καλύτερες δεξιότητές τους και τον σκόπιμα εν υπνώσει όλα τα προηγούμενα χρόνια επαγγελματισμό τους.




Για τη συνέχεια, κάντε "κλικ" πιο κάτω:




Επίσης, τέθηκαν αρκετοί προβληματισμοί για όσους αναγκάστηκαν να καταφύγουν -μπροστά στο επαγγελματικό αδιέξοδο- στην πρόωρη συνταξιοδότηση, για τους συμβασιούχους, αλλά και για τη δυνατότητα συμμετοχής των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και λειτουργίας της ΕΡΤ.

Τέλος, όχι σε προτεραιότητα, μπήκε η ανάγκη να λειτουργήσουν όλες οι δομές, με τις περιφερειακές ΕΡΑ και την ΕΤ3 να υπηρετούν πραγματικά και με ουσιαστικό τρόπο την αποστολή τους.

Θα μου επιτρέψετε, πριν περάσω στην κατ’ άρθρο περιγραφή του νομοσχεδίου, με βάση όσα ακούστηκαν κατά την προηγούμενη συζήτηση από συναδέλφους της αντιπολίτευσης να κάνω ορισμένες επισημάνσεις.

Τέθηκαν –με προφανή στόχο- ερωτήματα για το κόστος λειτουργίας της ΕΡΤ σε σχέση με τα ιδιωτικά κανάλια, για τον αριθμό των εργαζομένων, αλλά και για τις εξωτερικές παραγωγές και κατά πόσο ήταν συμφέρουσες.

Επιτρέψτε μου να σας καταθέσω ορισμένα στοιχεία. Το BBC, στο οποίο αναφερόμαστε με περισσή ευκολία ανάλογα με τις περιστάσεις, να σας πω ότι απασχολεί 20.736 εργαζόμενους. Αριθμός που αντιστοιχεί σε 329 υπαλλήλους ανά 1 εκατ. κατοίκους. Κάθε νοικοκυριό που έχει τηλεόραση πληρώνει 175 ευρώ το χρόνο ως ανταποδοτικό τέλος.

Στη Γερμανία, το ARD απασχολεί 26.600 άτομα, με αναλογία 330 εργαζομένων ανά 1 εκατ. κατοίκους, ενώ στη Γερμανία το ανταποδοτικό τέλος ανέρχεται στα 215,75 ευρώ το χρόνο ανά νοικοκυριό, δηλαδή 17,98 ευρώ το μήνα.

Στην Αυστρία η ORF απασχολεί 4.280 άτομα, με αναλογία 499 εργαζόμενους ανά 1 εκατ. κατοίκους.

Τα παραδείγματα που μπορώ να σας αναφέρω είναι πολλά. Δεν θα σας κουράσω με άλλα στοιχεία, αλλά έχει σημασία να πούμε ότι η ΕΡΤ θα επαναλειτουργήσει με 224 εργαζόμενους ανά 1 εκατ. κατοίκους, αριθμός αρκετά μικρότερος από τον μέσο όρο αντίστοιχων ευρωπαϊκών χωρών που είναι στα 281 άτομα και με ετήσιο ανταποδοτικό τέλος της τάξης των 36 ευρώ, την ώρα που ο αντίστοιχος μέσος όρος σε σχετικά ανάλογες με μας χώρες είναι 129,63 ευρώ.

Νομίζω ότι τα παραπάνω στοιχεία δίνουν μια πειστική και αποκαλυπτική απάντηση σε όσους βάζουν ερωτήματα σχετικά με κόστη και αριθμούς εργαζομένων.

Σε ό,τι αφορά τις συγκρίσεις με κόστη και αριθμό εργαζομένων στα ιδιωτικά κανάλια, θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι τουλάχιστον ατυχείς για να μην πω υποβολιμαίες. Το ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στα ιδιωτικά ΜΜΕ εργάζεται κυριολεκτικά με όρους γαλέρας, χωρίς ή με συνεχώς συρρικνούμενα εργασιακά δικαιώματα, με υπερεκμετάλλευση ανθρώπων, σε έναν κλάδο που μαστίζεται από την ανεργία, όπως και πολλοί άλλοι βέβαια, δεν μπορούμε να το επικαλούμαστε ως παράδειγμα ανταγωνισμού ή ανταγωνιστικότητας όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια. Και αυτό σίγουρα δεν θα το κάνει η δική μας κυβέρνηση, η οποία από εντελώς άλλο αφετηριακό σημείο στέκεται απέναντι σε όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους.

Για να μην μιλήσω για την ποιότητα του προγράμματός τους κ.λπ. που υπακούν μόνο στους κυνικούς κανόνες της αγοράς και σε καμιά άλλη πραγματική ανάγκη.

Επιπλέον, αν δείτε τα θαλασσοδάνεια των ιδιωτικών καναλιών και τη σημερινή οικονομική τους κατάσταση θα πάρετε ακόμα πιο εύγλωττες απαντήσεις αν επιμένετε να κάνετε τέτοιου είδους συγκρίσεις.

Τέλος, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Όταν μιλάμε για την ΕΡΤ, δεν μιλάμε για ένα κανάλι, αλλά για πολλές δομές τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, διαδικτυακές κ.λπ. που υπηρετούν κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από την κερδοφορία του όποιου εκδότη ή καναλάρχη.

Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές και μεικτές παραγωγές αρκεί να αναφερθώ σε συμβόλαια τέτοιων παραγωγών που υπέγραψε ακόμα και η ΝΕΡΙΤ, σε περίοδο, δηλαδή, ισχνών αγελάδων, για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Αντίστοιχα, αν σας δώσω τα στοιχεία του Προσωπικού Ειδικών Θέσεων, τα περίφημα ΠΕΘ, πάλι θα καταλάβετε τι ακριβώς συνέβαινε και από ποιους.

Ημέτεροι δημοσιογράφοι ή σκηνοθέτες πληρώνονταν με 3.500 ευρώ σε περίοδο κρίσης, την ώρα που οι αορίστου χρόνου δημοσιογράφοι ή σκηνοθέτες της ΕΡΤ πληρώνονταν με τη συλλογική τους σύμβαση και έμεναν στα αζήτητα ή απαξιώνονταν για να προωθηθούν τα αγαπημένα παιδιά των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Θα μπορούσα να αναφέρω πλείστα ακόμα παραδείγματα για το πώς διαμορφώθηκε διαχρονικά μια στρεβλή πραγματικότητα και μια δυσφημιστική εικόνα του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, από αυτούς μάλιστα που ευθύνονται για το προηγούμενο γκρίζο καθεστώς το οποίο και θέλουμε να αποτινάξουμε.

Περνώντας στην κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου, το οποίο περιλαμβάνει συνολικά 17 άρθρα, θα αναφερθώ στα σημαντικότερα σημεία.

Με το άρθρο 1 ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας ονομάζεται ξανά «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρία, με τα γνωστά και ιστορικά επιτρέψτε μου να πω αρχικά ΕΡΤ Α.Ε. Έτσι, αποκαθίσταται το σήμα της ΕΡΤ ως δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα της Ελλάδας, το οποίο έχαιρε παγκόσμιας αναγνώρισης.

Επίσης, με το άρθρο 1 προβλέπεται ότι η ΕΡΤ αποτελεί δημόσια επιχείρηση που ανήκει στον δημόσιο τομέα και εποπτεύεται από το Κράτος, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και διέπεται από τις διατάξεις του σχεδίου νόμου το οποίο συζητάμε.

Σύμφωνα με άρθρο 1 η ΕΡΤ ΑΕ αποτελεί ενιαίο φορέα, που περιλαμβάνει πανελλαδικούς και περιφερειακούς, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς , μουσικά σύνολα και χορωδία, διαδικτυακούς ιστότοπους, καθώς και ηλεκτρονική ή έντυπη έκδοση περιοδικού.

Στο άρθρο 2 αναφέρονται οι σκοποί και η αποστολή που υπηρετεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση στην Ελλάδα, καλύπτοντας γεωγραφικά το σύνολο της επικράτειας, ενώ απευθύνεται και προς τον απόδημο ελληνισμό, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 15 του Συντάγματος, δηλαδή η παροχή δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, η διευκόλυνση της πρόσβασης του κοινωνικού συνόλου στις ηλεκτρονικές πληροφορίες που αυτή παράγει στο πλαίσιο των σκοπών της, καθώς και η διακίνηση, ανταλλαγή και διάδοσή τους, με την οργάνωση, εκμετάλλευση και λειτουργία τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών, διαδικτυακών ιστοτόπων και η παροχή κάθε είδους οπτικοακουστικών υπηρεσιών.

Στους παραπάνω σκοπούς περιλαμβάνεται επίσης η συμβολή στην ενημέρωση, μόρφωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού και στην προσπάθεια εθνικής και παραγωγικής ανασυγκρότησης, χωρίς την επιδίωξη κέρδους.

Επίσης, επισημαίνεται ότι η ΕΡΤ αποτελεί φορέα δημοκρατίας και πολιτισμού που διασφαλίζει την πολυφωνία, την ανεξάρτητη μετάδοση της πληροφορίας και της είδησης και την προβολή των έργων λόγου και τέχνης.

Δίνεται ξεχωριστή έμφαση στην ανεξαρτησία της από το κράτος και από όλους τους φορείς δημόσιας ή ιδιωτικής εξουσίας και τα πολιτικά κόμματα. Τα μέσα για την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας αναπτύσσονται σε παρακάτω άρθρα όπου και θα κάνω ιδιαίτερη αναφορά.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο άρθρο 2, επίσης, προβλέπεται ότι τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα της ΕΡΤ απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες του κοινωνικού συνόλου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων, χωρίς η θεαματικότητα και ακροαματικότητα να καθορίζει την ύπαρξη των εν λόγω εκπομπών.

Παράλληλα δίνεται στην ΕΡΤ η δυνατότητα να παράγει και να εκμεταλλεύεται με οποιονδήποτε τρόπο ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές και οπτικοακουστικό υλικό, ενώ είναι ιδιοκτήτρια του οπτικοακουστικού αρχείου των εκάστοτε δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων και προβαίνει σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Προβολής στην ψηφιοποίηση του αρχειακού υλικού που μεταδίδεται από τον εκάστοτε δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα, καθιστώντας το προϊόν της ψηφιοποίησης ελεύθερο και δωρεάν προσβάσιμο για το κοινό και για τους σκοπούς της επιστημονικής έρευνας, ενώ θα διατίθεται έναντι αντιτίμου σε ιδιώτες και εμπορικές εταιρίες.

Επιπλέον αναφέρεται ρητά ότι η ΕΡΤ είναι πάροχος περιεχομένου και πάροχος δικτύου για τη μετάδοση των προγραμμάτων της και ως εκ τούτου προβλέπεται ότι απαλλάσσεται από την υποχρέωση λήψης κάθε σχετικής άδειας. Ακόμα προβλέπεται η εκχώρηση χωρίς αντάλλαγμα στην ΕΡΤ συχνοτήτων για τη μετάδοση των προγραμμάτων της.

Στο άρθρο 3 αναλύονται οι γενικές αρχές του παρεχόμενου περιεχομένου από την ΕΡΤ.

Που σημαίνει ότι οι ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές της καθώς και το περιεχόμενο των διαδικτυακών ιστοτόπων της εμπνέονται από τα ιδανικά της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της αξίας του ανθρώπου, της προστασίας των δικαιωμάτων του, της εθνικής ανεξαρτησίας, της ειρήνης, και της συνεργασίας των λαών. Διέπονται από τις αρχές της αντικειμενικότητας και πληρότητας της ενημέρωσης, της πολυφωνίας, της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών, του σεβασμού της προσωπικότητας, της προστασίας της νεότητας και της παιδικής ηλικίας, της διαφύλαξης της ποιότητας της ελληνικής γλώσσας, της ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού και της γέφυρας με τους πολιτισμούς άλλων λαών.

Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην προβολή της καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, δίνοντας τη δυνατότητα ιδιαίτερα σε νέους πνευματικούς δημιουργούς και καλλιτέχνες να προβάλλουν το έργο και της ιδέες τους. Τέλος στο άρθρο 3 διασφαλίζεται η αντικειμενική παρουσίαση του προεκλογικού αγώνα των κομμάτων.

Στο άρθρο 5 ορίζονται τα σχετικά με το ανταποδοτικό τέλος, το οποίο παραμένει στα 3 ευρώ ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ περιγράφονται οι εξαιρέσεις, καθώς και οι δυνατότητες να εξαιρεθούν κοινωνικές ομάδες που έχουν πληγεί από την κρίση.

Με το άρθρο 6 ορίζονται τα ζητήματα της γενικής συνέλευσης και της εκπροσώπησης σε αυτήν του Ελληνικού Δημοσίου

Με το άρθρο 7 ορίζεται η σύνθεση, οι αρμοδιότητες και η λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου. Προβλέπεται, λοιπόν, ότι η Ε.Ρ.Τ Α.Ε. διοικείται από επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο, με πενταετή θητεία που μπορεί να ανανεώνεται για μία φορά. Δύο από τα επτά μέλη, εκπροσωπούν τους εργαζομένους της ΕΡΤ, εκ των οποίων το ένα έχει δημοσιογραφική ιδιότητα. Εκλέγονται δε, με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία από τους εργαζομένους της εταιρίας.

Τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. της εταιρίας, επιλέγονται μετά από δημόσια πρόσκληση του αρμόδιου υπουργού Επικρατείας κα αντίστοιχη εισήγηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Για τις αρμοδιότητες και τις προθεσμίες που θα έχει ειδικά το πρώτο Δ.Σ. γίνεται ειδική αναφορά σε επόμενα άρθρα στα οποία και θα αμναφερθώ διεξοδικότερα στη συνέχεια.

Με το άρθρο 9 ορίζεται το πλαίσιο εποπτείας και ελέγχου της ΕΡΤ. Το εκπεμπόμενο πρόγραμμα και η τήρηση των γενικών αρχών του παρεχόμενου περιεχομένου θα ελέγχεται από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο θα δημοσιεύει ετησίως έκθεση. Στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ανατίθεται, επίσης, ο έλεγχος για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας και την τήρηση των κανόνων του δικαίου της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση.

Αντίστοιχα το Δ.Σ. της ΕΡΤ το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους υποβάλλει έκθεση στη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για την τήρηση των υποχρεώσεων που ανατίθενται στην ΕΡΤ.

Με το άρθρο 10 προβλέπεται η συγκρότηση Συμβουλίων Κοινωνικού Ελέγχου τηλεθεατών, θεσμών και κοινωνικών συλλογικοτήτων. Αξίζει να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά υπάρχει πρόβλεψη για ουσιαστική συμμετοχή της κοινωνίας στη διαμόρφωση και κυρίως στον έλεγχο των όρων της ανεξαρτησίας του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα. Στόχος είναι η κοινωνία να έχει ουσιαστική και αποτελεσματική παρέμβαση, ασκώντας διαρκή έλεγχο στην ΕΡΤ.

Με τα άρθρα 11 και 12 ορίζεται το πλαίσιο των κανονισμών της ΕΡΤ και ρυθμίζονται τα θέματα του προσωπικού. Προβλέπεται ότι η ΕΡΤ προσλαμβάνει προσωπικό με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου και αποκλειστικής απασχόλησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ΑΣΕΠ. Οι όροι του βαθμολογικού και μισθολογικού καθεστώτος καθορίζονται με συλλογική σύμβαση εργασίας.

Τέλος, επιτρέπεται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και μετά από δημόσια προκήρυξη, η ανάθεση έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, για την παραγωγή ή την επεξεργασία ή την παρουσίαση συγκεκριμένου ραδιοφωνικού, τηλεοπτικού ή διαδικτυακού προϊόντος, με το κόστος τέτοιου είδους αναθέσεων να μην υπερβαίνει το 25% του ετήσιου προϋπολογισμού της ΕΡΤ..

Στο άρθρο 14 του νομοσχεδίου που συζητάμε, περιγράφονται οι όροι για την αναβίωση των συμβάσεων όσων εργάζονταν στην ΕΡΤ, κατά το κλείσιμό της στις 11 Ιουνίου του 2013. Επίσης, αναφέρεται ότι με κοινή απόφαση του αρμόδιου για θέματα Ραδιοτηλεόρασης Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών ρυθμίζονται τα κάθε είδους θέματα που προκύπτουν από την αναβίωση των συμβάσεων και κυρίως οι εκκρεμείς οικονομικές απαιτήσεις του προσωπικού της ΕΡΤ που έκλεισε το 2013, ο συμψηφισμό αυτών με κάθε είδους μισθούς, αποδοχές, επιδόματα και κάθε είδους αποζημιώσεις που ελήφθησαν από τους εργαζόμενους, καθώς και άλλα τεχνικά ζητήματα που θα προκύψουν.

Από την αναβίωση των εργασιακών σχέσεων εξαιρείται το προσωπικό ειδικών θέσεων, οι ειδικοί σύμβουλοι και οι μετακλητοί υπάλληλοι.

Με το άρθρο 16Α ρυθμίζονται οι υποχρεώσεις του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο εντός του πρώτου τριμήνου από την ανάληψη των καθηκόντων του οφείλει να καταρτίσει τους Κανονισμούς της Εταιρείας, το Καταστατικό, τον Προϋπολογισμό, καθώς και τη Συμφωνία Αρχών. Επίσης προβαίνει σε έλεγχο των υπό εκτέλεση δεσμεύσεων και συμβάσεων.

Επίσης, ρυθμίζονται τα θέματα της ειδικής διαχείρισης της ΕΡΤ και των θυγατρικών της, που καταργήθηκαν με την Κοινή Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό και οι οποίες εξακολουθούν να υπάγονται σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται ρητά ότι το έργο της ειδικής διαχείρισης πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα μήνα από την ισχύ του παρόντος νόμου, αλλιώς ο διαχειριστής παραδίδει όλο το υπάρχον υλικό σε νέο διαχειριστή.

Επιπλέον, ρυθμίζονται τα θέματα των δικαιωμάτων επί των σημάτων και των άυλων αγαθών που ανήκαν στην ΕΡΤ και στις θυγατρικές της οι οποίες καταργήθηκαν, καθώς και θέματα αδειοδότησης των εγκαταστάσεων κεραιών.

Τέλος, με το άρθρο 17 ορίζεται η έναρξη ισχύος του νόμου από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Κλείνοντας, επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω για μια ακόμα φορά τη σημασία της υπερψήφισης του παρόντος νομοσχεδίου, με το οποίο αποκαθίσταται μια τεράστια αδικία εις βάρος εκατοντάδων εργαζομένων που υπό τις διαταγές της τρόικας απολύθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Με την υπερψήφισή του, όμως, θεραπεύεται κυρίως ένα βαθύ τραύμα στην ενημέρωση και εν τέλει στην ίδια τη δημοκρατία. Ένα τραύμα που επισημάνθηκε και καυτηριάστηκε με τον πιο καθαρό τρόπο από την ελληνική κοινωνία και εξέθεσε τη χώρα μας με πρωτόγνωρο τρόπο στην παγκόσμια κοινή γνώμη.

Σας ευχαριστώ πολύ
για την προσοχή σας

Δεν υπάρχουν σχόλια: