Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Ραντεβού στο ΚΑΡΑΒΟΣΤΑΜΟ Ικαρίας


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Κυριακή 6 Ιουλίου,
9:00 το βράδυ
Στο ΚΑΡΑΒΟΣΤΑΜΟ
στο καφενείο της Ευανθίας

 Θα συζητηθούν οι εξελίξεις στο χώρο της υγείας, τα προβλήματα σε Κέντρο Υγείας-Αγροτικά Ιατρεία-Νοσοκομείο και η προετοιμασία για την κινητοποίηση στον Εύδηλο.

Τι κέρδισαν από το κλείσιμο των 19 Νησιωτικών ΔΟΥ ?

Αρνητική αποτίμηση του υφιστάμενου καθεστώτος παροχής φορολογικών υπηρεσιών, είσπραξης εσόδων, διεξαγωγής ελέγχων, εργασιακής κατάστασης, κ.τ.λ. στις νησιωτικές περιοχές

Πριν από περίπου 12 μήνες η κυβέρνηση προχώρησε στην αναστολή λειτουργίας 19 νησιωτικών ΔΟΥ, προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση των μνημονιακών τις δεσμεύσεων. Μάλιστα ως πρόφαση επικαλέστηκε το πόρισμα επιτροπής του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο σε πολλά του σημεία ήταν αστήρικτο και εκτός πραγματικότητας, ενώ οι συντάκτες του αγνοούσαν καταφανέστατα τις συνθήκες που επικρατούν στη νησιωτική Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι σε Κέα, Άνδρο, Τήνο, Μήλο, Σπέτσες, Αίγινα, Πόρο, Ύδρα, Κύθηρα, Κάρπαθο, Κάλυμνο, Λέρο, Θάσο, Παξούς, Ιθάκη, Λήμνο, Σκιάθο, Σκόπελο και Άγιο Κήρυκο Ικαρίας, πολίτες και επιχειρήσεις, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται εκτός του τόπου κατοικίας και δραστηριότητάς τους, ως επί το πλείστον στο λεκανοπέδιο Αττικής, προκειμένου να διευθετήσουν φορολογικές τους υποθέσεις, αφού τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων δεν υποκαθιστούν τις παρεχόμενες προς τους φορολογούμενους νησιώτες υπηρεσίες των ΔΟΥ που έκλεισαν.

Οι αυξημένες δαπάνες των νησιωτών φορολογουμένων προκειμένου να έχουν πρόσβαση στην αρμόδια ΔΟΥ, είναι αυτονόητα καταγγελτέες και ασύμβατες με την αρχή της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες λειτουργίες, αλλά και την δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των ελλήνων φορολογουμένων από την κυβέρνηση και την κεντρική διοίκηση. Τις περισσότερες φορές οι νησιώτες φορολογούμενοι θα πρέπει να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους ή να πληρώσουν δυσανάλογα μεγάλη αμοιβή στον λογιστή για μεταφορικά, χρόνο και πιθανά διανυκτέρευση.

Ταυτόχρονα, οι υπάλληλοι που υπηρετούσαν στις υπό αναστολή λειτουργίας ΔΟΥ, έχουν υποστεί μεγάλο πλήγμα καθώς αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τις οικογένειές τους ή να αποσπαστούν προσωρινά σε κάποια άλλη υπηρεσία, μέχρι να δουν πώς θα διευθετήσουν τη ζωή τους. Οι ελάχιστοι που στελέχωσαν τα νησιωτικά Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων εξαιτίας της πολυνομίας και των διαρκών αλλαγών της φορολογικής νομοθεσίας δυσκολεύονται ή και -ορισμένες φορές- αδυνατούν να εξυπηρετήσουν άμεσα τους νησιώτες φορολογούμενους.

Με δεδομένα πλέον την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και την αδυναμία των Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων να υποκαταστήσουν τις λειτουργίες των νησιωτικών ΔΟΥ,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Δεδομένης της πολυνομίας και των διαρκών αλλαγών στη φορολογική νομοθεσία , κατά πόσο είναι σε θέση οι υπάλληλοι των Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων να παρέχουν επαρκείς πληροφορίες επί παντός "φορολογικού επιστητού" και να παράσχουν ολοκληρωμένες φορολογικές υπηρεσίες στους νησιώτες και επισκέπτες φορολογούμενους σε Κέα, Άνδρο, Τήνο, Μήλο, Σπέτσες, Αίγινα, Πόρο, Ύδρα, Κύθηρα, Κάρπαθο, Κάλυμνο, Λέρο, Θάσο, Παξούς, Ιθάκη, Λήμνο, Σκιάθο, Σκόπελο και Άγιο Κήρυκο Ικαρίας;

2. Προς την παραπάνω κατεύθυνση αλλά και προς την κατεύθυνση της επίτευξης των στόχων των φορολογικών εσόδων, οι υπάλληλοι στα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων έχουν πρόσβαση στο σύνολο των υποσυστημάτων του TAXIS; Έχουν τις αναγκαίες εκ του νόμου αρμοδιότητες προκειμένου να μην απαιτείται η μετακίνηση των νησιωτών φορολογουμένων;

3. Για ποιο λόγο η κυβέρνηση επιμένει την ελάχιστη εξοικονόμηση των κρατικών εξόδων να τη μεταφέρει πολλαπλάσια στις πλάτες των ήδη εξουθενωμένων οικονομικά φορολογουμένων, δεδομένης και της δυσκολίας και του κόστους μετακίνησης των νησιωτών;

4. Το κλείσιμο των νησιωτικών Δ.Ο.Υ. συνετέλεσε ή όχι στην αύξηση των εσόδων, στην είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών, στη μείωση της φοροδιαφυγής, στην αύξηση των φορολογικών ελέγχων και στην αύξηση των ελέγχων των off shore εταιρειών ακινήτων, ιδιαίτερα στα νησιά όπου ανεστάλη η λειτουργία τους;

5. Αντίστοιχα αυξήθηκαν ή μειώθηκαν τα έσοδα των νησιωτικών Δήμων, δεδομένου ότι μέρος αυτών προκύπτει ως ποσοστό των εσόδων του δημοσίου από τον Φόρο Εισοδήματος, ΦΠΑ και Φόρων Ακίνητης Περιουσίας; Αν συγκρίνουμε το οικονομικό όφελος των Δήμων από το κλείσιμο των νησιωτικών Δ.Ο.Υ., με τα έξοδα για την λειτουργία των ΓΕΦ έχουμε πλεόνασμα ή έλλειμμα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Νίκος Συρμαλένιος
Θοδωρής Δρίτσας
Αφροδίτη Θεοπεφτάτου
Αγνή Καλογερή
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος
Δημήτρης Γάκης
Δημήτρης Γελαλής
Στέφανος Σαμοϊλης
Γιάννης Ζερδελής



Περί Νησιωτικότητας από τη Λαϊκή Συσπείρωση Σάμου

Εδώ και λίγες μέρες, εκδηλώθηκε η πρώτη μετεκλογική παρέμβαση του νέου δημάρχου Σάμου κ. Μιχ. Αγγελόπουλου με αντικείμενο την εφαρμογή της «νησιωτικότητας» όσον αφορά στα προβλήματα των νησιών, με έμφαση στο θέμα των θαλάσσιων μεταφορών.

Δεν περιμέναμε βέβαια κάτι διαφορετικό από όλα αυτά που ακούμε χρόνια τώρα από τους εκπροσώπους των κομμάτων που στηρίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις πολιτικές της. Δηλαδή την επίκληση της περιβόητης νησιωτικότητας που θα μας λύσει όλα τα προβλήματα αν και όποτε εφαρμοστεί. Γιατί μέχρι τώρα νησιωτικότητα ακούμε και νησιωτικότητα δεν βλέπουμε.

Αν παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον η παρέμβαση του κ. Αγγελόπουλου αυτό αφορά στα μέτρα που, κατά τη γνώμη του και με βάση την «Διακήρυξη της Αθήνας» την οποία επικαλείται, πρέπει να ληφθούν από την Ε.Ε για τα νησιά. Δηλαδή το περιεχόμενο της «νησιωτικότητας».

Συγκεκριμένα αναφέρεται στο (επίσης γνωστό μας) «μεταφορικό ισοδύναμο» το οποίο με απλά λόγια σημαίνει επιδότηση των θαλάσσιων μεταφορών, ώστε να αντισταθμιστεί το μειονέκτημα έναντι των χερσαίων.

Πώς θα γίνει αυτό; Με την επιδότηση των εφοπλιστών ή αλλιώς «με δυνατότητα χρησιμοποίησης πόρων της ΕΕ, και έκδοση ειδικής ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ειδικό καθεστώς κρατικών ενισχύσεων», όπως αναφέρει ο νέος δήμαρχος Σάμου. Και όχι μόνο αυτό. Επιπλέον η «Διακήρυξη της Αθήνας» της οποίας θιασώτης είναι ο κ. Αγγελόπουλος,«υπογραμμίζει την σημασία της οικονομικής υποστήριξης, για την προσαρμογή των πλοίων σε νέες προδιαγραφές ….., ενθαρρύνει την ανάπτυξη περισσότερο συντηρήσιμων και αποτελεσματικών λιμενικών συστημάτων ……..με μια προοπτική ανταπόκρισης στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων και των καταναλωτών της Ε.Ε. για βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης …..» Δηλαδή ακόμη περισσότερα χρήματα, πέρα από τις γνωστές ως σήμερα επιδοτήσεις άγονων γραμμών, για να αγοράσουν οι εφοπλιστές νέα πλοία και επίσπευση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών , με κριτήριο την κάλυψη των αναγκών των μονοπωλίων να προωθούν με ταχύτητα και ασφάλεια τα εμπορεύματά τους. Ακόμη και οι κάτοικοι των νησιών δεν αναφέρονται μ’ αυτή τους την ιδιότητα αλλά ως «καταναλωτές».
Φυσικά για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις δεν λέει καινούργια πράγματα ο κ. δήμαρχος. Απλώς χρησιμοποιεί τα ελληνικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου έχει θητεύσει επί πολλά χρόνια και «θολώνει τα νερά» ευελπιστώντας ότι θα εντυπωσιάσει με νεολογισμούς και πληθώρα δυσνόητων όρων.

Επί της ουσίας πρόκειται για την συνέχιση και ενίσχυση της ίδιας αδιέξοδης πολιτικής που έχει φέρει τα νησιά μας σε απομόνωση. Πολιτική ενίσχυσης της κερδοφορίας του κεφαλαίου ακόμη και μέσα από την εκμετάλλευση των αδιεξόδων που προκαλούν οι πολιτικές τους στο λαό.

Απέναντι σ’ αυτή τη πολιτική που συνεχίζεται και θα ενταθεί και από τη νέα δημοτική αρχή, το ΚΚΕ , η Λαϊκή Συσπείρωση καλούν τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους αγρότες, όλο το λαό να παλέψουν για:

  • Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών με εργατικό και λαϊκό έλεγχο. Σε άμεση σύνδεση με την κοινωνικοποιημένη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία 
  • Αποκλειστικά δημόσια κρατικά λιμάνια, σύγχρονα, ασφαλή με υποδομές στήριξης της ναυτιλίας, της διακίνησης εμπορευμάτων και εξυπηρέτησης των επιβατών. 
  • Ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες σε καθημερινή βάση, όλη την διάρκεια του χρόνου. Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών μας με Πειραιά – Β. Ελλάδα και σύνδεση με Βόρειο και Νότιο Αιγαίο. 
  • Μείωση ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων στο 50%. 
  • Προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα με ουσιαστικούς ελέγχους της αξιοπλοΐας των πλοίων. 
  • Πλήρη σταθερή εργασία των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων με αποκλειστικά δημόσια κοινωνική ασφάλιση, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

    Μεγάλη επιτυχία το μαθητικό φεστιβάλ Καρλοβάσου (φωτορεπορταζ)


    Πρώτη μέρα: Κυριακή 21 Ιούνη


    Το μαθητικό φεστιβάλ άνοιξε το απόγευμα της Κυριακής 21 Ιούνη, μια μέρα αφιερωμένη στην Επιστήμη των Υπολογιστών. Στο εργαστήριο Πληροφορικής του Γυμνασίου Καρλοβασιών παρουσιάστηκε μια επιλογή από μαθητικές ψηφιακές εργασίες διαφόρων θεμάτων, που είχαν πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

    Παρουσιάσεις σε Libre Office Impress, Prezi και ηλεκτρονικά παιχνίδια σε Scratch εκτέθηκαν σε μικρούς και μεγάλους επισκέπτες.

    Ακολούθησε ένα εργαστήριο δημιουργίας ηλεκτρονικού παιχνιδιού στο ύφος του γνωστού Flappy Bird, στην πλατφόρμα του code.org

    Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν φτιάξει το δικό τους παιχνίδι κα ακολούθησε μια εποικοδομητική συζήτηση για την παιγνιώδη μάθηση.

    Τη μέρα έκλεισε ένα δεύτερο εργαστήριο, απευθυνόμενο σε εκπαιδευτικούς με θέμα την προσθήκη άρθρων και ενημερώσεων σε σχολική ιστοσελίδα βασισμένη σε λογισμικό Wordpress.

    Τόσο η παρουσίαση των εργασιών των μαθητών όσο και τα δύο σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν από τον εκπαιδευτικό Δημήτρη Δρίτσα.

    Δεύτερη μέρα: Δευτέρα 22 Ιούνη


    Μέσα στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος «Αγγλικό και Αμερικανικό θέατρο» τα παιδιά της ομάδας αγγλικού θεάτρου του Γυμνασίου Καρλοβασίων παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση με τίτλο «All the world ‘s a stage … μα ποιός επιτέλους είναι αυτός ο Shakespeare ;» Το κείμενο της παράστασης επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός του σχολείου Αλεξάνδρα Ζαχαριάδου, τη σκηνοθεσία η εκπαιδευτικός Χρυσάνθη Ζαχαριάδου και το βίντεο – μουσική η εκπαιδευτικός Μαρία Παλαβούζη.

    Η προσέλευση του κόσμου και τα θετικά σχόλια μετά το τέλος της παράστασης ενθουσίασαν τους μαθητές και τους υπεύθυνους καθηγητές οι οποίοι έδωσαν ραντεβού για τον επόμενο Σεπτέμβρη για περισσότερο αμερικανικό, αυτή τη φορά, θέατρο, δημιουργία, γνώση και προσωπική έκφραση.

    Μαθητές που συμμετείχαν στην παράσταση:

    Χορός: Εβελίνα Στάκταρη, Δήμητρα Δημοπούλου, Αλέξανδρος Βακάκης, Κυριακή Σωματοπούλου, Κλειώ Τζοΐτη, Βασίλης Αναγνώστου, Θεώνη Πανταζώνη, Φένια Φωτίου, Κυριακή Πατρώνη, Θεοδώρα Χρήστου, Αλεξάνδρα Παπακωνσταντίνου, Δημήτρης Σκουδριάνος.

    Ρωμαίος: Ειρήνη Στασινή, Ιουλιέτες: Έλενα Στροπωνιάτη και Αγγελική Δημοπούλου, Δυσδαιμόνα: Φανή Τσολομύτη, Οθέλλος: Αλέξανδρος Σαράντου, νεράιδα: Κωνσταντίνα Ελευθερίου, Πακ: Ειρήνη Σταστινη και Σάρρα Μιράντα, Άμλετ: Βασίλης Αναγνώστου.

    Τρίτη μέρα: Τετάρτη 25 Ιούνη


    Την τρίτη μέρα του φεστιβάλ η Λέσχη Ανάγνωσης «Υπατία» του Γυμνασίου Καρλοβασίων παρουσίασε τις δραστηριότητές της που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2013 – 2014.

    Ανακοινώθηκαν οι διακρίσεις των μαθητών – μελών της στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλαναγνωσίας που διοργάνωσε η Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης και στο 4ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διοργάνωσε ο σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ενώ απονεμήθηκαν διπλώματα συμμετοχής σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές της λέσχης.

    Η βραδιά έκλεισε με την παράσταση μιας θεατρικής διασκευής του τελευταίου βιβλίου που διαβάστηκε στη Λέσχη με τίτλο «Ο μέτοικος και η συμμετρία» ( του Τεύκρου Μιχαηλίδη). Το κείμενο της παράστασης επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός του σχολείου Παναγιώτα Βαρσαμή, τη σκηνοθεσία ο εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Μαραθοκάμπου Παναγιώτης Μελκονίδης και το βίντεο – μουσική οι εκπαιδευτικοί Δρίτσας Δημήτρης, Παπαδόπουλος Χρήστος, Ρόγα Ελένη και Στέλιος Μαρτίνης.

    Στην θεατρική παράσταση έλαβαν μέρος οι μαθητές Αγγελική Δημοπούλου, Δήμητρα Δημοπούλου, Αγγέλα – Μαρία Πανούσου, Στεφανία Πατσιμά, Αλέξανδρος Σαράντου, Μιράντα Σάρρα, Έλενα Στροπωνιάτη, Χρυσαυγή Τσιώλη, Νικόλας Χατζηνικήτας, Θεοδώρα Χρήστου.

    Τέταρτη και πέμπτη μέρα: Σάββατο και Κυριακή 28 και 29 Ιούνη


    Το μαθητικό φεστιβάλ έκλεισε με μερικές παρτίδες Σκάκι στην αυλή του σχολείου! Σε συνεργασία με τον Σκακιστικό Όμιλο Σάμου οργανώθηκε το 2ο Ανοικτό Τουρνουά στο οποίο και έλαβαν μέρος 40 σκακιστές όλων των ηλικιών που παρά τη μεγάλη ζέστη προτίμησαν την σκακιέρα από την παραλία!

    Νικητές αναδείχτηκαν οι

    Δημοτικά μικροί: 1ος Διαμαντάκος Σωτήρης, 2ος Ταρασίδης Δημήτρης και Μαθιού Δήμητρα, 3ος Μαθιός Νίκος

    Δημοτικά μεγάλοι: 1ος Δελαβέρης Μανώλης, 2ος Αγγελάκης Στέλιος, 3ος Παππάς Ηλίας.

    Γυμνάσια – Λύκεια: 1ος Χατζηνικολάου Μανώλης, 2ος Χατζηνικήτας Νικόλας, 3η Τσολομύτη Φάνη.

    Ενήλικες: 1ος Γιαλιάς Χρήστος, 2ος Διαμαντάκος Γιάννης, 3ος Καραΐσκος Βαγγέλης

    Το τουρνουά ολοκληρώθηκε το βράδυ της Κυριακής με τις απονομές των επάθλων στους νικητές κάθε κατηγορίας από τον πρόεδρο του Σκακιστικού Ομίλου Σάμου κ. Αντώνη Τσολομύτη.


    Για περισσότερες φωτογραφίες κάντε "κλικ" πιο κάτω:

    Τα Μνημόνια βλάπτουν συντάξεις και Ασφαλιστικά Ταμεία

    Του Κώστα Καπνίση


    “ Την ώρα που η κυβέρνηση Σαμαρά υλοποιεί μέχρι κεραίας και κάτι περισσότερο τα Μνημόνια – απαιτήσεις των δανειστών, μιλώντας για «μεταρρυθμίσεις», «ανταγωνιστικότητα» και «ανάπτυξη», προκειμένου να προβεί σε ιδιωτικοποιήσεις, έρχονται πανίσχυρα κοινωνικά κράτη να αγοράσουν τη δημόσια περιουσία, την περιουσία του ελληνικού λαού και μάλιστα για «ένα κομμάτι ψωμί». Λογικό; ”

    Νέο διπλό χτύπημα έρχεται από την κυβέρνηση Σαμαρά για το κοινωνικό σύστημα ασφάλισης, καθώς από σήμερα, 1η Ιουλίου, μπαίνει σε ισχύ η διάταξη για μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, 2,9% για τους εργοδότες και 1% για τους εργαζόμενους, γεγονός το οποίο αναμένεται να οδηγήσει σε νέες απώλειες τα ήδη επιβαρυμένα, λόγω και PSI, Ασφαλιστικά Ταμεία, με αποτέλεσμα να είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος για νέες περικοπές στις συντάξεις. 

    Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, η οποία ήταν απαίτηση της τρόικα, αναμένεται να οδηγήσει τα αποθεματικά των Ασφαλιστικών Ταμείων σε απώλειες, οι οποίες υπολογίζονται περίπου στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ κάθε χρόνο, ενώ από σήμερα θα υπάρξει και νέα περικοπή, ύψους 5,2% σε ότι αφορά τις επικουρικές συντάξεις για ένα περίπου εκατομμύριο ασφαλισμένων. Συντάξεις βέβαια που έχουν συρρικνωθεί ούτως ή άλλως τα τελευταία 5 μνημονιακά χρόνια και αναμένεται να συρρικνωθούν και άλλο μετά από αυτές τις εξελίξεις, οδηγώντας σε απόγνωση τους συνταξιούχους, οι οποίοι δεν μπορούν να «βγάλουν» τον μήνα, ενώ οι υποχρεώσεις τους αυξάνονται συνεχώς, αντιστρόφως ανάλογα με τη μείωση στις αποδοχές τους.

    Πέρα από αυτές τις εξελίξεις, η κυβέρνηση Σαμαρά έρχεται, μέσω του υπουργείου Οικονομικών και Εργασίας να εκχωρήσει από το 2017 τις ασφαλιστικές εισφορές στην Εφορία, χωρίς να υπάρχει, προς το παρόν τουλάχιστον, κάποια πρόβλεψη για κατάθεση των ασφαλιστικών εισφορών σε κάποιον ειδικό λογαριασμό, στο όνομα κάθε Ταμείου ξεχωριστά.

    Συμπερασματικά, οι κινήσεις της κυβέρνησης, η οποία ονομάζει τη μνημονιακή της προσήλωση στις επιταγές των δανειστών ως υλοποίηση «μεταρρυθμίσεων», φέρνει όλο και πιο κοντά τον φόβο για συντάξεις 360 ευρώ, τις οποίες θα εγγυάται το κράτος και από εκεί και πέρα ανάλογα με την καλή ή κακή κατάσταση του Ταμείου, στο οποίο είναι κάποιος ασφαλισμένος θα λαμβάνει και το υπόλοιπο ποσό που του αναλογεί.

    Η συνέχιση αυτής της κατάστασης, του «τέλους των Μνημονίων», όπως κραυγάζει η κυβέρνηση Σαμαρά, οδηγεί σε νέα συρρίκνωση, αν όχι εξαφάνιση των τελευταίων ψηγμάτων του κοινωνικού κράτους που έχει απομείνει στη χώρα και βασίζεται κυρίως πια στην αλληλεγγύη και την ανθρωπιά της κοινωνίας. Αν η κατάσταση δεν ήταν τόσο σοβαρή, θα ήταν τουλάχιστον για γέλια, καθώς την ώρα που η κυβέρνηση Σαμαρά υλοποιεί μέχρι κεραίας και κάτι περισσότερο τα Μνημόνια – απαιτήσεις των δανειστών, μιλώντας για «μεταρρυθμίσεις», «ανταγωνιστικότητα» και «ανάπτυξη», προκειμένου να προβεί σε ιδιωτικοποιήσεις, έρχονται πανίσχυρα κοινωνικά κράτη να αγοράσουν τη δημόσια περιουσία, την περιουσία του ελληνικού λαού και μάλιστα για «ένα κομμάτι ψωμί». Λογικό;

    neaellada.gr

    Νέες συλλήψεις στο Νομό Σάμου για ακατέργαστη κάνναβη



    Προχθές (30-06-2014) το απόγευμα, συνελήφθη στο Καρλόβασι της Σάμου, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Σάμου, ένας 21χρονος ημεδαπός, διότι σε έλεγχο που του έγινε, βρέθηκε στην κατοχή του και κατασχέθηκε μία (1) αυτοσχέδια νάιλον συσκευασία, η οποία περιείχε μικροποσότητα ακατέργαστης κάνναβης (χασίς). 


    Προχθές (30-06-2014) το μεσημέρι, σχηματίστηκε δικογραφία από το Αστυνομικό Τμήμα Αγίου Κηρύκου Σάμου, σε βάρος ενός 48χρονου ημεδαπού, για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης. 

    Ειδικότερα, όπως προέκυψε, ο 48χρονος καλλιεργούσε σε αγροτική περιοχή στις Ράχες της Ικαρίας, έξι (6) δενδρύλλια κάνναβης ύψους από 40 έως 120 εκατοστά, τα οποία στο πλαίσιο των ερευνών εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν.

    Ανακοίνωση - Κάλεσμα του "ΠΑΜΕ" για τη ΔΕΗ


    Η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ κατέθεσε το νομοσχέδιο για την λεγόμενη «μικρή ΔΕΗ», το οποίο θα συζητηθεί στη βουλή στις 2 ΙΟΥΛΗ. 

    Το νομοσχέδιο προβλέπει:

    · Την δημιουργία θυγατρικής εταιρείας, της λεγόμενης «μικρής ΔΕΗ», η οποία θα πάρει το 30% της παραγωγής και εμπορίας της σημερινής ΔΕΗ και θα πουληθεί σε μονοπωλιακούς ομίλους

    · Η «μικρή ΔΕΗ» θα παράγει Ηλεκτρική Ενέργεια περίπου 2.318 MW, θα πάρει από τη μητρική εταιρεία πελατολόγιο με 2 εκατ. καταναλωτές οικιακούς και βιομηχανικούς και 3.000 από τους σημερινούς υπαλλήλους της ΔΕΗ ΑΕ.

    · Θα ακολουθήσει η πώληση ενός ακόμη μέρους (17%) από τη μητρική εταιρεία σε «στρατηγικό επενδυτή».

    Το νομοσχέδιο αυτό είναι συνέχεια της πολιτικής ιδιωτικοποίησης που ξεκίνησε πολύ πριν τα μνημόνια και υπηρετεί την στρατηγική της Ε.Ε για την πλήρη απελευθέρωση –ιδιωτικοποίηση της ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.

    Από τη μέχρι τώρα ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, τις επιπτώσεις τις βιώνουν τα λαϊκά στρώματα με τις τεράστιες αυξήσεις στην τιμή του ρεύματος και πάνω από 350.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα. Με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης αυτή η κατάσταση θα επιδεινωθεί. Ήδη έχουν προγραμματιστεί αυξήσεις για τα φτωχά λαϊκά νοικοκυριά (καταναλώσεις μέχρι 800kwh) από 1 ΙΟΥΛΗ.

    Την πληρώνουν και οι εργαζόμενοι του κλάδου της Ηλεκτρικής Ενέργειας με την συρρίκνωση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, την κατάργηση της σταθερής εργασίας, την άνθηση των εργολαβιών με μεροκάματα πείνας και απλήρωτης εργασίας.

    Τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων της ΔΕΗ θα χτυπηθούν ακόμα πιο βάναυσα, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι θα ισχύσουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Η κερδοφορία των μονοπωλίων, στα οποία θα παραδοθεί ολοκληρωτικά ο ενεργειακός τομέας, απαιτεί αυξήσεις στις τιμές της kwh και μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης. Το νομοθετικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί και η ανάλογη πείρα από τις άλλες ΔΕΚΟ δεν αφήνει χώρο για αυταπάτες.

    Συνυπεύθυνοι σε αυτή την πορεία είναι ο κυβερνητικός και εργοδοτικός συνδικαλισμός (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ) στην ΔΕΗ που σε όλες στις φάσεις της ιδιωτικοποίησης, έβαλε πλάτη να προχωρήσει η πολιτική της ιδιωτικοποίησης (από το 1999 που ψηφίστηκε ο πρώτος νόμος μέχρι πρόσφατα στον νόμο που προβλέπει τον διαχωρισμό της ΔΕΗ).

    Δημιούργησε αυταπάτες λέγοντας ότι μπορεί να εφαρμοστεί η απελευθέρωση της αγοράς και ταυτόχρονα να έχουμε φτηνό ρεύμα για τους καταναλωτές και δικαιώματα για τους εργαζόμενους στην ενέργεια.

    Σήμερα καλούν σε μέτωπο ενάντια στο νόμο για την δημιουργία της «μικρής ΔΕΗ» αλλά δεν λένε κουβέντα για την απελευθέρωση, την ιδιωτικοποίηση που μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει, για τα μονοπώλια που ήδη ελέγχουν μεγάλο μέρος της παραγωγής.

    Η ιδιωτικοποίηση της ενέργειας αφορά όλους τους εργαζόμενους της χώρας μας, τα λαϊκά στρώματα και όχι μόνο τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ.

    Καλούμε τα συνδικάτα, τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τη φτωχή αγροτιά συνολικά να ορθώσουμε τοίχο αντίστασης και ανατροπής ενάντια στο σχέδιο της κυβέρνησης για την μικρή ΔΕΗ.

    Ταυτόχρονα ο αγώνας πρέπει να βάλει στο στόχαστρο του ολόκληρη την πολιτική της απελευθέρωσης της ενέργειας που προωθείται εδώ και χρόνια από την Ε.Ε και τις ελληνικές κυβερνήσεις με την αρωγή του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.

    Η λύση προς όφελος του λαού είναι η πρόταση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, του ΠΑΜΕ, για ενέργεια κοινωνικό αγαθό κόντρα στην Ε.Ε. και τις κατευθύνσεις της. Για ενιαίο αποκλειστικά κρατικό φορέα Ενέργειας, που θα υπηρετεί το σύνολο των λαϊκών αναγκών, θα σχεδιάζει τα ενεργειακά έργα με πανεθνικό σχεδιασμό, επιστημονικά, με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες της χώρας.

    Σε ένα τέτοιο φιλολαϊκό δρόμο ανάπτυξης μπορούν να εξασφαλιστούν ταυτόχρονα: φτηνό ρεύμα για το λαό, εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στην Ενέργεια, μείωση του βαθμού ενεργειακής εξάρτησης της χώρας, εξασφάλιση ενεργειακής επάρκειας για την ανάπτυξη όλων των παραγωγικών δυνάμεων.

    Με αυτή τη γραμμή πάλης, ο αγώνας των εργαζομένων της ΔΕΗ σήμερα μπορεί να αποκτήσει την αλληλεγγύη των λαϊκών στρωμάτων, να έχει νικηφόρα προοπτική και να εμποδίσει τα αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης.

    Οι πρώτοι από τις Πανελλαδικές στη Σάμο (video)


    Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων μπήκε σήμερα με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων. Στην Σάμο ήδη αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες με πρώτον στο νομό τον Ιάσωνα Παπαγεωργίου μαθητή του Γενικού Λυκείου Σάμου με γενικό βαθμό πρόσβασης 19,41 και 19.536 μόρια ενώ από το ίδιο σχολείο αλλά από την θεωρητική κατεύθυνση η μαθήτρια Αγγελική Μιχαλάκη συγκέντρωσε 19.335 μόρια.

    Επίσης στο ΓΕΛ Σάμου 7 παιδιά έχουν βαθμό πρόσβασης πάνω από 18.

    Στο ΓΕΛ Καρλοβάσου πρώτη ήρθε η Γεωργία Βακάκη με 18,9.

    Σε όλο το νομό έλαβαν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις 226 μαθητές.

    Στους Φούρνους οι τέσσερεις μαθήτριες δεν έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις όπως είχαν αποφασίσει στα μισά της σχολικής χρονιάς δηλώνοντας ότι θα ήταν άνισος ο αγώνας με τα άλλα παιδιά αφού οι περισσότεροι καθηγητές διορίστηκαν στα μέσα της χρονιάς.


    http://samostimes.gr/

    Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

    Το θέατρο ταξιδεύει στην άγονη γραμμή, μαζί με τη Θεατρική Ομάδα Σάμου


    Περιπλάνηση σε νησάκια του Αιγαίου περιλάμβανε η φετινή  συμμετοχή της Θεατρικής Ομάδας Σάμου, στο πρόγραμμα "Το θέατρο ταξιδεύει στην άγονη γραμμή" της Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής. 

    Δυο παραστάσεις στους Λειψούς και στο μικρό νησί των Αρκιών έδωσε το Σαββατοκύριακο 21και 22 Ιουνίου η Θ.Ο.Σ με το έργο "Μια στο καρφί και δυο στο πέταλο", σύνθεση μονολόγων του Α. Τσέχωφ και των δικών μας Κοροβέση, Σκούρτη και Ποντίκα.

     Σημαντική για την επιτυχία αλλά και πολύ φιλική και ζεστή υπήρξε η φιλοξενία του Δήμου Λειψών.

    Η φωτογραφία από την παράσταση στους Αρκιούς

    Κοκκίνισε ο Μαραθόκαμπος Σάμου...!

    Τα κατάφεραν οι εθελοντές Μαραθοκάμπου Σάμου

    Οι εθελοντές Μαραθοκάμπου διοργάνωσαν τον ετήσιο χορό τους χθες Δευτέρα 30 Ιούνη, στο χώρο του κλιμακίου. 

    Με την ορχήστρα του Νίκου Σαράντου το γλέντι άναψε για τα καλά, ενώ πλήθος κόσμου στήριξε με την ενεργό παρουσία του αυτή την πρωτοβουλία. 

    Τα έσοδα θα διατεθούν για την επίτευξη των στόχων του συλλόγου και για να θέσουν σε κυκλοφορία τα δυο νέα οχήματα που ήρθαν από Γερμανία. 

     Συγχαρητήρια στους εθελοντές που δούλεψαν με τόσο μεράκι.


    Ρεπορτάζ - φωτογραφίες: Νίκη Πίττα

    Σχετικό Δημοσίευμά μας: Εδώ....!


    Για περισσότερες φωτογραφίες κάντε "κλικ" πιο κάτω:

    Σάμος: Μια ιστορία με γνωστό παρελθόν και άδηλο μέλλον

    Γράφει ο Κώστας Τζίχας
    Δημοτικός σύμβουλος του ΚΚΕ εκλεγμένος με τη Λαϊκή Συσπείρωση


    Κάποτε «η παραλία έβγαζε δήμαρχο» στο Βαθύ. Δηλαδή τα συμφέροντα μιας μικρής αλλά ισχυρής ομάδας επιχειρηματιών καθόριζαν τον χαρακτήρα και τη κατεύθυνση ανάπτυξης της πόλης. 

    Τα αποτελέσματα αυτού του δόγματος που υπηρέτησαν πιστά η ΝΔ , το ΠΑΣΟΚ και ο συνεργαζόμενος μονίμως μαζί του Συνασπισμός (πρόγονος του ΣΥΡΙΖΑ), είναι:
    • Ο υδροκεφαλισμός της παραλιακής, με το μπάζωμα της θάλασσας και τη λεωφόρο- «χωνί» που κλείνει προς Νοσοκομείο.

    • Το ατελείωτο πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα των πελατών και των γραφείων ενοικίασης και την παράλληλη εγκατάλειψη και κατάργηση της αστικής συγκοινωνίας.

    • Η σκόπιμη καθυστέρηση για 30 τουλάχιστον χρόνια της κατασκευής περιφερειακού δρόμου γιατί έπρεπε όλοι να περνάνε από την «αγορά».

    • Η επιμονή να μείνει το λιμάνι μέσα στη πόλη όσο αυτό βόλευε τη «παραλιακή».

    • Η διατήρηση του αποχετευτικού δικτύου….της Ηγεμονίας και πολλά άλλα.

    Μέχρι που το μοντέλο αυτό «έσκασε» και η «μπόχα» του έπνιξε τους κατοίκους της πόλης , μαζί όμως και τους εμπνευστές του.

    Η αφόρητη δυσοσμία των αστικών λυμάτων που πέφτουν «ζωντανά» στο λιμάνι, η εκδίκηση της θάλασσας που διεκδικεί τον κλεμμένο ζωτικό της χώρο, οι συνεχείς υποχωρήσεις του δρόμου από τα βαρέως τύπου φορτηγά και τα πούλμαν που αντικατέστησαν μοιραία τα παλιά μικρότερα του είδους τους, το καυσαέριο και η ενόχληση των πελατών ξενοδοχείων και καφετεριών, το μποτιλιάρισμα προς Νοσοκομείο που… ταλαιπωρεί τις επιχειρήσεις ψυχαγωγίας της περιοχής κλπ, κλπ, οδήγησε σε προβληματισμό τους υπαίτιους της κατάστασης…που αναρωτιούνται:«τι να φταίει άραγε που υποβαθμίστηκε η πρωτεύουσα;».

    Και «ανέκρουσαν πρύμναν» προσπαθώντας να αναθεωρήσουν το μοντέλο τους. Αλλά πάντα με τον ίδιο τρόπο , με την ίδια λογική του «όπως – όπως» και γρήγορα, γιατί πλήττεται η «αγορά», δηλαδή τα κέρδη τους.

    Σπεύδουν λοιπόν διά των δημοτικών, νομαρχιακών και περιφερειακών διοικήσεων που ελέγχονται από τους εκπροσώπους ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ σε ένα σαφάρι εκατομμυρίων ευρώ που πάνε άκλαυτα στις τσέπες μελετητικών γραφείων, κατασκευαστικών εταιρειών και προμηθευτών του δημοσίου, δηλαδή στις τσέπες της «αγίας» ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

    • Φτιάχνουν βιολογικό (για δεύτερη φορά) στον Κότσικα, στρώνουν συλλεκτήριο αγωγό, ανακαλύπτουν(;) ότι πρέπει να συνδεθούν οι αγωγοί των συνοικιών, μετά ανακαλύπτουν(; ) ότι πρέπει να γίνει διαχωρισμός αστικών λυμάτων και νερών της βροχής, έπειτα διαπιστώνουν ότι χρειάζονται αντλιοστάσια για ν’ ανέβουν τα λύματα το βουνό!!! και να κατέβουν στον Κότσικα. Και δώστου μελέτες, δώστου νέα έργα και υποέργα που κοστίζουν περισσότερο από το κυρίως έργο. Ατελείωτο αλισβερίσι συμφερόντων…

    • Ταυτόχρονα , θυμούνται …τον περιφερειακό και βάζουν μπροστά τις μελέτες και τη χάραξη που όλως τυχαίως και μετά από ένα περίεργο ζιγκ- ζάγκ , κολλάει τελικά πάνω στη πόλη, αφού πρώτα διαλέγει τα πιο δύσβατα σημεία όπου απαιτούνται μεγάλα χωματουργικά έργα και τεράστια τοιχία αντιστήριξης που δεν περιλαμβάνονται στην αρχική μελέτη και στη δημοπρασία του έργου. Άρα, «παλιά μας τέχνη κόσκινο»…νέες μελέτες, νέο έργο, νέες δημοπρατήσεις, νέο αλισβερίσι.

    • Και αφού ο περιφερειακός κάποτε θα παραδοθεί και μέχρι τότε …«οι οδηγοί διέρχονται με δική τους ευθύνη», επιστρέφουμε στο «μέτωπο» της πολύπαθης παραλιακής για να την αναπλάσουμε.

    • Φυσικά αυτό απαιτεί νέες μελέτες, μακέτες και σχέδια επί χάρτου τα οποία αποθεώνονται. Προβλέπουν κατάργηση του πάρκινγκ, ποδηλατόδρομο (να έχουμε μαζί μας και τους εναλλακτικούς), δρόμο διπλής κατεύθυνσης χωρίς δικαίωμα μακρόχρονης στάθμευσης και πάνω απ’ όλα τεράστιο πεζοδρόμιο με θέα θάλασσα, για να αυξηθούν απεριόριστα τα τετραγωνικά των παραλιακών επιχειρήσεων εστίασης και ψυχαγωγίας. Το «κερασάκι στη τούρτα», τα σχέδια για πεζοδρόμηση του τμήματος από «Ξενία» μέχρι λιμάνι τις απογευματινές και βραδινές ώρες για να απολαμβάνουν…. τον περίπατό τους κάτοικοι και επισκέπτες.

    • Έτσι το νέο μοντελάκι θα δέσει μια χαρά με το λιμάνι κρουαζιέρας που κατασκευάζεται στο παλιό λιμάνι , μια άλλη «πονεμένη» ιστορία της νέας πανάκειας που σερβίρουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού. Έλα όμως που το σύστημα των δημοσίων έργων νοσεί ανεπανόρθωτα. Έτσι από τους πανηγυρισμούς για τη γρήγορη εκτέλεση του έργου ( και τι καλή εταιρεία που έχει τους «σκλάβους» της να δουλεύουν Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Πάσχα!!!), πέσαμε πάλι στο ανάθεμα. Από τα σχέδια για παράδοση του μισού τμήματος του έργου τέλη Ιουνίου και τις ετοιμασίες για «λευκή νύχτα» με ανοιχτά μαγαζιά μέχρι πρωϊας για να τονωθεί η «αγορά»......πίσω στη γκρίνια και τις συσκέψεις φορέων του εμπορίου, της εστίασης και της ψυχαγωγίας για να «πιέσουν» για γρήγορη εκτέλεση του έργου, το οποίο παρεμπιπτόντως σκόνταψε σε ένα ακόμη υποέργο που δεν πρόβλεπε η μελέτη και απαιτεί νέο έργο με νέο σκάψιμο και νέες συνδέσεις αγωγών κ.ο.κ. Τι να πούμε για όλα αυτά και τι θέση να πάρουμε; Την αυτονόητη, ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί το έργο και να επιστρατευθούν τυχόν ρήτρες στη σύμβαση και να τελειώνει επιτέλους αυτό το μαρτύριο της παραλιακής; Άντε και το λέμε.

    Το μόνο εύκολο και ανέξοδο.

    Πρόκειται όμως να γίνει; Όχι.

    Ακόμη κι’ αν κλειστεί το «μέτωπο» εσπευσμένα για το καλοκαίρι θα το βρούμε μπροστά μας χειρότερο από το φθινόπωρο.

    Σα να μην έφταναν όλα αυτά ακούγεται συχνά τελευταία, εκπορευόμενο από επίδοξους επενδυτές και τα τοπικά παπαγαλάκια τους, ότι όλο αυτό το χάλι (για το οποίο ευθύνονται το ιδιωτικό επιχειρηματικό δαιμόνιο και οι πολιτικοί του εκφραστές), «πρέπει και μπορεί να λυθεί και να δούμε άσπρη μέρα αρκεί να δοθούν τα λιμάνια και η παραλιακή σε ιδιωτική εταιρεία, να την αναπλάσει και να αναλάβει τη διαχείρισή της».

    Φτάνουμε λοιπόν και στο ψητό!!! Έ λοιπόν, όχι.

    Μέχρις εδώ το παραμύθι .

    Όταν ο λύκος τρώει τα πρόβατα, σκοτώνεις το λύκο. Δεν του δίνεις τη διαχείριση του μαντριού. Κι’ εδώ είναι καταφανέστατο το αδιέξοδο της επιχειρηματικής εμπλοκής σε έργα δημοσίου συμφέροντος, με χρήματα του λαού.

    Η μόνη ρεαλιστική λύση είναι αυτή που προτείνει το ΚΚΕ.. Δημόσιος κατασκευαστικός φορέας που θα αναλαμβάνει και θα ολοκληρώνει με ταχύτητα και ποιότητα τα δημόσια έργα, στηριγμένος στο πλούσιο και έμπειρο επιστημονικό και εργατικό δυναμικό που διαθέτει σε επάρκεια η χώρα μας, εξασφαλίζοντάς του πλήρη εργασιακά , μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Θα συνδέεται και θα στηρίζεται σε ένα δημόσιο δίκτυο μεταφορών, και στις κοινωνικοποιημένες επιχειρήσεις παραγωγής οικοδομικών υλικών και πρώτων υλών , στα πλαίσια ενός κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας με κριτήριο την κάλυψη όλων των σύγχρονων αναγκών του λαού.

    Μ’ αυτή τη θέση πρέπει να συνταχθούν όσοι δεν θέλουν να ζουν με αυταπάτες και όσοι θέλουν πραγματικά λύση προς όφελος του λαού.

    Γιατί είναι η θέση που στην πάλη για το συγκεκριμένο πρόβλημα αναγνωρίζει τις αιτίες που το προκαλούν και βάζει στην ημερήσια διάταξη την ανατροπή και την εξάλειψή τους.