Η ΕΛΜΕ Φούρνων Ικαρίας καταγγέλλει ότι οι αναπληρωτές καθηγητές που προσελήφθησαν τον Ιανουάριο δέχονται πιέσεις για την ολοκλήρωση της ύλης.
Το Γυμνάσιο Λύκειο Φούρνων για δεύτερη συνεχόμενη σχολική χρονιά αντιμετωπίζει προβλήματα στη λειτουργία του εξαιτίας ελλείψεων στο εκπαιδευτικό προσωπικό με αποτέλεσμα να μην γίνονται καθόλου ή να γίνονται ελλιπώς κάποια μαθήματα, μεταξύ των οποίων και μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα την τρέχουσα σχολική χρονιά ένας φιλόλογος έφτασε στο νησί Ιανουάριο, χημικός τον Φεβρουάριο, ενώ δεν υπάρχει οικονομολόγος και άρα δεν διδάσκεται το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» (ΑΟΘ), της Γ΄ Λυκείου, μάθημα που εξετάζεται στις Πανελλαδικές για να δώσει δυνατότητα πρόσβασης στις Οικονομικές Σχολές.
Για τη συνέχεια, κάντε "κλικ" πιο κάτω:
Προφορικά, λοιπόν, επιβλήθηκε στο Γυμνάσιο Λύκειο Φούρνων αναμόρφωση του προγράμματος σύμφωνα με την οποία πολλαπλασιάστηκαν οι ώρες των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου, αλλά για να επιτευχθεί αυτό, περιεκόπησαν ώρες από τα μαθήματα άλλων τάξεων. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η μεν Γ΄Λυκείου να υφίσταται μια απαράδεκτη εντατικοποίηση και να καλούνται οι μαθητές να αφομοιώσουν την εξεταστέα ύλη σε χρόνο υποτριπλάσιο του κανονικού, οι δε μαθητές των άλλων τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου να διδάσκονται πολλά μαθήματα λιγότερες ώρες ή και καθόλου. Το πρόβλημα είναι οξυμμένο ιδιαιτέρως για την Α΄ Λυκείου, που καλείται επίσης να δώσει εξετάσεις με πανελλαδικά θέματα.
Η ΕΛΜΕ Ικαρίας – Φούρνων ήδη από τον Οκτώβριο εντόπισε το πρόβλημα και κατέθεσε έγγραφη διαμαρτυρία αλλά η φωνή της δεν εισακούστηκε.
Το πρόβλημα των Φούρνων ωστόσο δεν είναι μοναδικό, ώστε να αποτελεί μια ατυχή εξαίρεση. Η πληθώρα εκπαιδευτικών κενών σε όλη την επικράτεια της χώρας δημιουργεί μεγάλα προβλήματα δυσλειτουργίας σε πολλές σχολικές μονάδες και καθεστώς άνισων ευκαιριών τόσο ως προς τη μάθηση όσο και ειδικότερα στις δυνατότητες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ενισχύει δε την μαθητική διαρροή, ιδιαιτέρως σε ευαίσθητες περιοχές, όπως τα μικρά νησιά ή οι παραμεθόριες
Επειδή η πολιτεία έχει συνταγματική υποχρέωση να παρέχει εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές και επί ίσοις όροις
Επειδή με τις πολιτικές που, για την απομείωση των δημοσιονομικών εξόδων, καταρρακώνεται η δημόσια παιδεία
Επειδή δεν μπορεί να οδηγούνται μαθητές και μαθήτριες στην απελπισία μέχρι του σημείου να δηλώνουν ότι, παρά τις μέχρι τώρα κοπιώδεις προσπάθειές τους, δεν θα δώσουν τελικώς εξετάσεις, διαμαρτυρόμενοι
Επειδή τα σχολεία πρέπει να έχουν τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών για να λειτουργούν σωστά, ομαλά και με επάρκεια
Επειδή δουλειά του εκπαιδευτικού είναι να μαθαίνει τα παιδιά γράμματα και όχι να πιέζεται για να βγάλει κακήν κακώς μια ύλη που απαιτεί μια σχολική χρονιά σε τρεις μήνες, χωρίς να υπολογίζει κανείς το παιδαγωγικό κόστος: πώς θα μπορέσει ένας μαθητής να αφομοιώσει τόση ύλη σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα;
Επειδή δουλειά των Διευθύνσεων Β/βάθμιας εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων δεν είναι να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς προς αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις και να τους ζητούν άθλους των παραμυθιών αλλά να αναζητούν έγκαιρα τρόπους να στελεχώνουν επαρκώς τα σχολεία της δικαιοδοσίας τους
Επειδή εν έτει 2014 είναι αδιανόητο σχολεία να μένουν χωρίς δασκάλους μέχρι τον Φεβρουάριο μήνα, δηλαδή πέραν του μέσου της σχολικής χρονιάς
Επειδή οι μνημονιακές πολιτικές διώχνουν ανήλικους πολίτες από τα σχολεία και η μαθητική διαρροή μεγαλώνει
Επειδή οι ευαίσθητες παραμεθόριες περιοχές και τα μικρά νησιά δεν πρέπει να αποψιλώνονται από κατοίκους
Επειδή οι κάτοικοι της παραμεθορίου και των μικρών νησιών δεν είναι πολίτες β΄ κατηγορίας
Επειδή το πρόβλημα των Φούρνων, όπως περιγράφεται, δημιουργεί πρόβλημα στην ίδια την διενέργεια των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων, αφού απονομιμοποιεί την απαραίτητη ομοιογένεια
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Τι μέτρα σκοπεύει να λάβει άμεσα για τα προβλήματα της υποστελέχωσης του Γυμνασίου Λυκείου Φούρνων αλλά και γενικά των σχολείων όλης της χώρας, ώστε να λαμβάνουν όλοι οι μαθητές την παιδεία που τους οφείλει η πολιτεία;
2. Με ποιες άμεσες ενέργειες θα διευθετήσει το πρόβλημα της διδακτέας ύλης των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, αφού αυτή δεν είναι ισότιμα διδαγμένη στα σχολεία της χώρας μας;
3. Πώς θα προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς από τις πιέσεις Διευθύνσεων και Συμβούλων ώστε να μην εξαναγκάζονται να ευτελίζουν το διδακτικό έργο τους, διδάσκοντας την ύλη στο 1/3 του κανονικού χρόνου;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Θεανώ Φωτίου
Αγνή Καλογερή
Τζένη Βαμβακά
Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη
Γιώργος Πάντζας
Μαρία Κανελλοπούλου
Παναγιώτης Κουρουμπλής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου