Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Το πρωτοσέλιδο του "Σαμιακού Βήματος"


Ο Αλεξανδράκης προτίμησε να κάνει Χριστούγεννα στη φυλακή με τον Μανώλη Γλέζο.


Παραμονές Χριστουγέννων του 1960, ο Αλέκος Αλεξανδράκης κάνει μια δήλωση, που προκαλεί σάλο. Όταν ερωτάται από εφημερίδα με ποιον θα ήθελε να περάσει μαζί τις γιορτές, ο δημοφιλής ηθοποιός απαντά: «Θα ήθελα να έκανα Χριστούγεννα μαζί με τον Μανώλη Γλέζο. Και αναφέρω αυτόν, γιατί για μένα ο Γλέζος είναι ένα σύμβολο».

Ο Μανώλης Γλέζος βρισκόταν τότε στη φυλακή, καταδικασμένος για κατασκοπεία σε βάρος της χώρας. Ήταν η εποχή του ακραίου αντικομμουνισμού και ο ο ήρωας της αντίστασης κατά των Γερμανών, δεν εξαιρέθηκε από το κυνήγι όσων ανήκαν στην αριστερά.

Η απάντηση του ηθοποιού ξάφνιασε την κοινή γνώμη. Ο κόσμος είχε ταυτίσει τον Αλεξανδράκη με τον γοητευτικό ζεν πρεμιέ, που έβλεπε στον κινηματογράφο και πίστευε ότι ζούσε κοσμική ζωή.
Όσο έκπληκτη έμεινε η κοινή γνώμη, άλλο τόσο έμεινε και ο Γλέζος, που δεν είχε γνωρίσει ποτέ από κοντά τον διάσημο ηθοποιό και δεν είχε ιδέα για τις πεποιθήσεις του.



Ο Αλεξανδράκης ήταν αριστερός και δεν το έκρυβε. 

Γι αυτό τον λόγο, αντιμετώπισε πολλές φορές το πρόβλημα της λογοκρισίας, τόσο κατά την περίοδο της δικτατορίας, όσο και τα ταραγμένα χρόνια της δεκαετίας του ’60. Το ψαλίδι των λογοκριτών τον «περιποιήθηκε» το 1961, όταν επιχείρησε να σκηνοθετήσει ο ίδιος την πρώτη του ταινία, στην οποία και πρωταγωνιστούσε. 

Η «Συνοικία το Όνειρο» ήταν ένα δείγμα κινηματογραφικού ρεαλισμού και της απόλυτης απεικόνισης της σκληρής πραγματικότητας, κάτι που φαίνεται ότι ενόχλησε. Η ταινία στην αρχή απαγορεύτηκε και μετά λογοκρίθηκε, για να καταφέρει τελικά να πάρει άδεια προβολής.

Στην περίοδο της χούντας, τα προβλήματα του ηθοποιού συνεχίστηκαν. Ο ίδιος παρέμεινε πιστός στις πεποιθήσεις του και στοχοποιήθηκε.

Παρά τις πιέσεις που δέχτηκε, ο ηθοποιός δε δίστασε να εκφράσει δημόσια την επιθυμία του, να κάνει Χριστούγεννα στο κελί με τον Μανώλη Γλέζο. 

Η ερώτηση διατυπώθηκε για τις ανάγκες μιας καλλιτεχνικής στήλης, στην οποία γνωστοί ηθοποιοί εύχονταν για το νέο έτος

Όταν η «Μηχανή του Χρόνου» απευθύνθηκε στον Γλέζο για το συγκεκριμένο θέμα, είπε ότι του έκανε τρομερή εντύπωση το θάρρος του Αλεξανδράκη και ότι η δήλωση αυτή στάθηκε αφορμή να γνωριστούν σε μια δύσκολη εποχή και να αποκτήσουν μια ειλικρινή φιλία

www.mixanitouxronou.gr

Η Αφίσα της Ημέρας


ΚΑΠΑ Research: Νέα πρωτιά ΣΥΡΙΖΑ


“ Στην παράσταση νίκης, ο ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί με 44,6% έναντι του 38,5% της Νέας Δημοκρατίας ”

Πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου και την παράσταση νίκης δίνει νέα δημοσκόπηση της ΚΑΠΑ Research, για το Βήμα της Κυριακής, παράλληλα, εκτός βουλής μένει η ΔΗΜΑΡ.
 
Η δημοσκόπηση δίνει προβάδισμα 0,8% στο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η αξιωματική αντιπολίτευση λαμβάνει το 22,5% της πρόθεσης ψήφου, έναντι 21,7% της ΝΔ.
Τρίτο κόμμα εμφανίζεται η Χρυσή Αυγή, με 7,5%, την τέταρτη θέση καταλαμβάνει το ΚΚΕ με 5,8%, πέμπτο το ΠΑΣΟΚ με 5,6%, και ακολουθούν οι Ανεξάρτητοι Ελληνες με 4%. Εκτός Βουλής μένει η ΔΗΜΑΡ, που απολαμβάνει την υποστήριξη μόλις του 2,8% των ερωτηθέντων. 
 
Στην παράσταση νίκης, ο ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί με 44,6% έναντι του 38,5% της Νέας Δημοκρατίας.

Στην ερώτηση ποιο κόμμα είναι πιθανό να ψηφίσετε στις ευρωεκλογές, προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 19,7%, ακολουθεί η ΝΔ με 18,6%, και έπονται η Χρυσή Αυγή με 7,1%, το ΠΑΣΟΚ με 5%, το ΚΚΕ με 4,9%, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 3,8% και η ΔΗΜΑΡ με 2,5%.
periodista.gr

Σαν χθες, 28 Δεκέμβρη 1944, ο ΕΛΑΣ με επικεφαλείς τους Άρη Βελουχιώτη και Στέφανο Σαράφη μπαίνουν στα Γιάννενα !




Kapellas Dimitrios

Αυτόνομες πτήσεις για το «ιπτάμενο μουλάρι» (video)


Το «ιπτάμενο μουλάρι» (AirMule), το μη επανδρωμένο αερόχημα κάθετης απο-προσγείωσης (VTOL) που έχει αναπτύξει η ισραηλινή εταιρία Urban Aeronautics επέτυχε πρόσφατα σημαντικό ορόσημο κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του για την πραγματοποίηση των πτητικών δοκιμών επίδειξης των πλήρων δυνατοτήτων τους που προγραμματίζονται για τον επόμενο χρόνο.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων εβδομάδων το αερόχημα πραγματοποίησε σημαντικό αριθμό αυτόνομων δοκιμαστικών πτήσεων οι οποίες περιελάμβαναν απογειώσεις, κινήσεις προς και από ένα καθορισμένο γεωγραφικό σημείο και προσγειώσεις στο αρχικό σημείο εκκίνησης. Ειδικότερα σε ότι αφορά την προσγείωση αυτή πραγματοποιείται με τη βοήθεια ενός αισθητήρα και ενός ενδείκτη που τοποθετείται από τις χερσαίες δυνάμεις στο επιθυμητό σημείο.

Κατά τη διάρκεια της τελικής προσέγγισης ο αισθητήρας υπολογίζει τη θέση του αεροχήματος σε σχέση με τον ενδείκτη και στη βάση αυτών των δεδομένων το σύστημα ελέγχου πτήσης εκτελεί αυτόνομα τον ελιγμό τελικής προσέγγισης ώστε να προσγειωθεί δίπλα στον ενδείκτη.

Το κύριο χαρακτηριστικό του βάρους 1 τόνου, κάθετης απο-προσγείωσης αεροχήματος είναι ότι σε αντίθεση με άλλα της κατηγορίας του δεν διαθέτει εκτεθειμένα στροφεία. Τα δύο στροφεία που κινούνται από κινητήρα Turbomeca Arriel βρίσκονται «εγκιβωτισμένα» σε δύο αεραγωγούς γεγονός που επιτρέπει στο AirMule να διαθέτει έξι βαθμούς ελευθερίας στην κίνηση και να επιχειρεί σε πυκνής βλάστησης και αστικές περιοχές που σε χαμηλά ύψη είναι απαγορευμένες για άλλων τύπων αεροσκάφη.

Το AirMule αποτελεί την πρώτη εφαρμογή των κατοχυρωμένων με ευρεσιτεχνία τεχνολογιών Fancraft (37 έχουν ήδη κατοχυρωθεί ενώ 12 βρίσκονται σε διαδικασία κατοχύρωσης) που έχει αναπτύξει η Urban Aeronautics και η οποία αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη οικογένειας επανδρωμένων και μη επανδρωμένων αεροχημάτων με εσωτερικά στροφεία που μπορούν να επιχειρούν σε πυκνής βλάστησης και αστικές περιοχές, όπως επίσης και από πλοία επιφανείας.

Παράλληλα, η Urban Aeronautics έχει αναπτύξει και μια ειδική έκδοση η οποία μπορεί να επιτύχει ταχύτητες της τάξης των 250 κόμβων και η οποία θα χρησιμοποιείται σε αποστολές ταχείας μεταφοράς και παράδοσης φορτίων στο πεδίο της μάχης.



http://www.defence-point.gr/

Σκάνδαλο μεγατόνων ! - 230.000.000 πληρώνει το δημόσιο για δάνεια του Μεγάρου Μουσικής


Σύμφωνα με δημοσίευμα Κυριακάτικης εφημερίδας – «Το Παρόν- η κυβέρνηση φέρνει στην βουλή τροπολογία με την οποία το Μέγαρο Μουσικής, του ΔΟΛ, θα περάσει στο κράτος, το οποίο θα αναλάβει τα χρέη του σε τράπεζες, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και σε διάφορες επιχειρήσεις τα οποία ανέρχονται γύρω στα 230.000. 000 ευρώ!!!

Επίσης με την νομοθετική ρύθμιση αυτή απαλλάσσονται από τις ευθύνες (αστικές και ενδεχομένως και ποινικές) τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού στον οποίο υπάγεται το Μέγαρο Μουσικής. Δηλαδή δεν θα μάθουμε ποτέ πώς δημιουργήθηκαν αυτά τα χρέη, και που κατέληξαν τα δάνεια που έχει πάρει το Μέγαρο. Απλώς ο σκληρά φορολογούμενος λαός .. θα τα πληρώσει.

Η αστική δικτατορία που βιώνουμε έχοντας χάσει κάθε λαϊκό έρεισμα σε βαθμό όχι απλώς να καταντήσει απονομιμοποιημένη στην λαϊκή συνείδηση, αλλά να γίνει και μισητή από πλατιά στρώματα του λαού, το μόνο που τις απέμεινε για να κρατηθεί στην εξουσία είναι οι κατασταλτικοί μηχανισμοί και τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης. Και πάντα ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη – νυν Ψυχάρη-, παίζει ξεδιάντροπα το ρόλο του Γραφείου τύπου της κυβέρνησης.

Εδώ τώρα έχουμε ένα σκάνδαλο μεγατόνων, που κι αυτό τα αργυρώνητα ΜΜΕ θα φροντίσουν να θαφτεί.
Από την μια η κυβέρνηση κόβει συντάξεις, μισθούς επιδόματα, εφάπαξ, βάζει εισητήριο 25 ευρώ για να μπει ο ασθενής στο νοσοκομείο, αυξάνει τους φόρους, απολύει δημόσιους υπάλληλους και καθιερώνει έναν εργασιακό μεσαίωνα για τους «τυχερούς» που έχουν ακόμα δουλειά και από την άλλη χαρίζει στον ΔΟΛ 230.000.000 ευρώ.

Αρκει να σκεφτεί κανείς, για να καταλάβει το μέγεθος του σκανδάλου, ότι η κυβέρνηση πούλησε τον Αστέρα το φιλέτο της Μεσογείου, για 400 εκατ ευρώ και το 60% από αυτά τα δίνει για να καλύψει (άλλη «περίεργη» ιστορία το πώς δημιουργήθηκαν) τα χρέη του Μεγάρου Μουσικής.

Και μόνο να αναλογιστεί κάποιος ότι η κυβέρνηση ξεπουλάει τον Αστέρα, τον ΟΠΑΠ και τη ΔΕΠΑ για να κρατικοποιήσει το Μέγαρο Μουσικής, που έχει φτιάξει ο Λαμπράκης, για να «αναβαθμίσει» την κουλτούρα της ντόπιας ελίτ είναι για να τρελαίνεται.

Βαθύ Κόκκινο

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Ο Δοκιμαζόμενος Λαός, η Θέρμανση και η Ατμόσφαιρα



Από το Γραφείο Τύπου της «Κοινωνικής Συμφωνίας» εκδόθηκε το ακόλουθο δελτίο τύπου :

Τα δήθεν μέτρα και οδηγίες για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης δείχνουν ότι η Κυβέρνηση, για μια ακόμα φορά ανταγωνιζόμενη τον εαυτόν της σε αναλγησία και εφαρμογή λάθος οικονομικής πολιτικής, αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις πραγματικές αιτίες και να προσφέρει στον δοκιμαζόμενο λαό θέρμανση και καθαρότερη ατμόσφαιρα, στο δε κράτος περισσότερα έσοδα.

Μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης του προβλήματος, θα ήταν η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και η υιοθέτηση της παροχής δωρεάν ρεύματος στις πλέον δοκιμαζόμενες ομάδες πολιτών (απόρων, μακροχρόνια ανέργων κλπ).

ΣΥΡΙΖΑ και ο Χέλμουτ Σμιτ...


Τους φόβους της Μέρκελ για το μέλλον της Ευρωζώνης συμμερίζεται ένας από τους προκατόχους της στην καγκελαρία, ο «τελευταίος σοφός πολιτικός» στη Γερμανία Χέλμουτ Σμιτ. Μόνο που η πρόταση του 95χρονου Σοσιαλδημοκράτη για διέξοδο από την κρίση είναι διαφορετική. 

«Αυτό που χρειαζόμαστε -και πρέπει να γίνει το αργότερο την Άνοιξη του 2014- είναι μια διάσκεψη για το χρέος των ευρωπαϊκών χωρών, ανάλογη με τη διάσκεψη του Λονδίνου για το πολεμικό χρέος της Γερμανίας το 1953» είπε. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Bild, ο Σμιτ υποστήριξε ότι «πρέπει να σβήσουμε ένα μέρος του χρέους των εταίρων μας, να παρατείνουμε την αποπληρωμή των πιστώσεων, να μειώσουμε τα επιτόκια. Αυτό θα είναι αναπόφευκτο». 

Ότι προτείνει δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ για την Ελλάδα ο Σμιτ το προτείνει για ολόκληρη την Ευρωζώνη. 

Στο ερώτημα της Bild εάν τελικά θα γίνει το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους και θα πρέπει να το πληρώσει η Γερμανία, η απάντηση του Σμιτ είναι σαφέστατη: «Ναι. Στην αντίθετη περίπτωση δεν θα μπορέσουμε να σώσουμε την ελληνική οικονομία. Και σας θυμίζω ότι κι εμείς οι Γερμανοί μετά τη διάσκεψη του 1953 ξεπληρώσαμε τα χρέη μας. Την τελευταία δόση το 2011».

avgi.gr

Χωρίς καράβι μέσα στις γιορτές Σάμος, Ικαρία και Φούρνοι

Την ασυδοσία εφοπλιστών - κυβέρνησης αναδεικνύουν τα αλλεπάλληλα κρούσματα στη συγκεκριμένη γραμμή από Πειραιά

Επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες κατοίκων και φορέων της Σάμου, της Ικαρίας και των Φούρνων ότι τα νησιά τους θα μείνουν χωρίς καράβι για έξι μέρες μέσα στις γιορτές. Σύμφωνα με το τροποποιημένο πρόγραμμα που ανακοίνωσε η εταιρεία «ΝΕΛ», τα δρομολόγια από και προς τα παραπάνω νησιά σταματάνε από τις 3 έως τις 8 Γενάρη, παρά τις διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την προηγούμενη βδομάδα ότι «δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία προς εμάς»και ότι το «πρόγραμμα των δρομολογίων θα εκτελεστεί όπως έχει αποφασιστεί».

Το εξαήμερο κενό στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά προκύπτει εξαιτίας της μεταφοράς και της ματαίωσης δρομολογίων λόγω των γιορτών, καθώς δεν υπάρχει δεύτερο καράβι για να αντικαταστήσει το «EUROPEAN EXPRESS» της εταιρείας «ΝΕΛ». Το συγκεκριμένο καράβι είναι το μοναδικό που εξυπηρετεί τη γραμμή Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος και έχει κατασκευαστεί το 1974.

Οπως κατήγγειλε το Εργατικό Κέντρο Σάμου,«η απόφαση της εταιρείας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους κατοίκους του νομού μας, αλλά και σε όσους θα ήθελαν να μας επισκεφθούν, καθώς δε θα έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης χρονιάρες μέρες, σε όσους για λόγους υγείας θα πρέπει να μεταβούν στην Αθήνα ή στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου που θα πρέπει να επιστρέψουν».

Τα ...καλά της «απελευθέρωσης»
Ελέω «απελευθέρωσης» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (κανονισμός 3577/92 της ΕΕ), η οποία προβλήθηκε ότι θα έφερνε καλύτερες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και φτηνότερα εισιτήρια, ολόκληρα νησιά με χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες παραμένουν χωρίς καράβι για μεγάλα χρονικά διαστήματα, καθώς οι εφοπλιστές καλύπτονται νομικά να δρομολογούν και να αποδρομολογούν τα πλοία τους όποτε θέλουν, να έχουν εν πλω σαπάκια και να ναυτολογούν έναν ελάχιστο αριθμό πληρώματος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι Ικαρία, Σάμος, Χίος, Μυτιλήνη και άλλα νησιά έχουν μόλις ένα καράβι στην κάθε γραμμή για να καλύψουν τις ανάγκες τους και αυτό είναι τύπου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», ή «EUROPEAN EXPRESS», με έτη κατασκευής 1975, 1976 και 1974, αντίστοιχα! Αντίστοιχα προβλήματα έχουν και οι Β. Κυκλάδες. Για παράδειγμα, η Σίφνος έχει μείνει με ένα καράβι, το «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ», με έτος κατασκευής το 1972!

Οι εφοπλιστές, πέρα από τα πανάκριβα εισιτήρια που έχουν επιβάλει, αυξάνοντας κάθε τόσο τις τιμές, βγάζουν χρήμα και από τις επιδοτήσεις για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Για τη νέα δρομολογιακή περίοδο (1/11/2013 έως 31/10/2014), σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το ποσό που έχει καθοριστεί για 25 «άγονες γραμμές» είναι στο σύνολο 416.645,90 ευρώ το δρομολόγιο! Ενας απλός υπολογισμός δείχνει ότι τα συνολικά ποσά που «ροκανίζουν» οι εφοπλιστές για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Οδύσσεια για 722 επιβάτες
Αποκαλυπτική για την «ποιότητα» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν γίνονται τα δρομολόγια, είναι η ανακοίνωση της ΤΕ Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ, στην οποία σημειώνεται μεταξύ άλλων:

«Πριν από τρεις εβδομάδες το πλοίο "ΘΕΟΦΙΛΟΣ" (ετών 38) της εταιρείας "ΝΕΛ", πλοίο παροπλισμένο εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, έκανε ένα και μοναδικό δρομολόγιο στη γραμμή Σύρος - Ικαρία - Φούρνοι - Σάμος, που θα μείνει αξέχαστο στους επιβάτες. Το πλοίο απέπλευσε με καθυστέρηση, η τροφοδοσία καυσίμων έγινε μετά την επιβίβαση των επιβατών, η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική με τις μυρωδιές των καυσίμων να πλημμυρίζουν το χώρο, οι τουαλέτες δεν λειτουργούσαν, η ταχύτητα του πλοίου ήταν μικρή, πιθανά να ταξίδευε με μια μηχανή. Επίσης επιβάτες καταγγέλλουν δυσκολία στους ελιγμούς.

Την Πέμπτη 19/12/2013, οι 722 επιβάτες του πλοίου "EUROPEAN EXPRESS" (ετών 39) πάλι της εταιρείας "ΝΕΛ", πάλι στο ίδιο δρομολόγιο, του μοναδικού πλοίου που εξυπηρετεί τη γραμμή των νησιών μας, έζησαν πάλι μια αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία! Το πλοίο απέπλευσε από τη Σάμο στις τέσσερις το απόγευμα της Πέμπτης και κατέπλευσε στον Πειραιά την Παρασκευή 20/12, στις 11 το πρωί με τη μια κύρια μηχανή σε λειτουργία! Η δε εταιρεία ανακοινώνει ότι το τεχνικό πρόβλημα αποκαταστάθηκε, πριν ακόμα το πλοίο καταπλεύσει στον Πειραιά με τη μια του μηχανή!

Πέρα από την πολύωρη ταλαιπωρία, αναρωτιόμαστε αν οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες, αν είχε φουρτούνα, τι θα σήμαινε το ταξίδι με μια μηχανή για την ασφάλεια των επιβατών;».
Αμεσοι στόχοι πάλης

Το ΚΚΕ καταγγέλλει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, με τα υπέργηρα και υποσυντήρητα σαπάκια τους, «εξυπηρετούν» όποτε και όπως θέλουν τα νησιά, «καθορίζοντας ή κόβοντας δρομολόγια, αφήνοντας ακάλυπτα τα νησιά μας, με πανάκριβο εισιτήριο, επιβάλλοντας "μαύρη εργασία", τρομοκρατία, τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες, σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, και "κουρελιάζουν" κάθε άρθρο και από αυτούς τους υποτυπώδεις, εντελώς ανεπαρκείς κανόνες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Το ΚΚΕ απαιτεί από την κυβέρνηση «να εξασφαλίσει με επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες». Καλεί το λαό να παλέψει μεταξύ άλλων για:
Απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα - καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια (να μειωθούν τώρα κατά 50%) και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.

«Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, με κεντρικό σχεδιασμό και με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Παιχνίδι εντυπώσεων με τις τιμές των εισιτηρίων

Παιχνίδι εντυπώσεων για τον αποπροσανατολισμό επιβατών και ναυτεργατών στήνουν εφοπλιστές και κυβέρνηση, με αφορμή την απόρριψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής δύο ναυτιλιακών εταιρειών, που απαιτούσαν να ακυρωθούν ως «παράνομες και αντίθετες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία» οι αποφάσεις του υπουργού Ναυτιλίας, με τις οποίες καθορίζονται το πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων της οικονομικής θέσης και τα ωράρια των δρομολογίων.

Το ΣτΕ στο σκεπτικό του επικαλείται το «δημόσιο συμφέρον» και σημειώνει για τον καθορισμό των ναύλων ότι μπορεί να προσδιορίζονται από τον υπουργό Ναυτιλίας χωρίς να δημιουργούνται διακρίσεις μεταξύ των πλοιοκτητών. Επιπλέον, έκρινε ότι οι αποφάσεις του υπουργού είναι σύμφωνες με τις «συνταγματικές αρχές» της αναλογικότητας και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Η απόφαση του ΣτΕ αξιοποιείται από την κυβέρνηση και ορισμένα Μέσα για να εμφανιστούν ο υπουργός και το δικαστήριο ως υπερασπιστές του «δημοσίου συμφέροντος», απέναντι στα συμφέροντα των εφοπλιστών. Κι αυτό όταν ο ίδιος ο υπουργός καθορίζει κάθε φορά το πλαφόν (ανώτατη τιμή) ανάλογα με τα συμφέροντα των εφοπλιστών, με τελευταία την αύξηση κατά 0,8% μόλις τον περασμένο Ιούλη (23/7), την τρίτη που έγινε σε διάστημα ενός χρόνου.

Μετά την αύξηση αυτή, το εισιτήριο - για παράδειγμα - από Πειραιά για Ικαρία καθορίστηκε από τα 29 στα 33 ευρώ. Ενώ τώρα, χωρίς υπουργική απόφαση, η πλοιοκτήτρια εταιρεία προχώρησε σε νέα αύξηση, με αποτέλεσμα το εισιτήριο της οικονομικής θέσης για Ικαρία να κοστίζει, αυτή τη στιγμή, μέσα στη χειμερινή περίοδο, 36 ευρώ! Πρόκειται για αύξηση, μέσα σε περίπου 7 μήνες, κατά 24,13%! Αντίστοιχα είναι τα στοιχεία για τη Σάμο, όπου το εισιτήριο της οικονομικής θέσης από 35 ευρώ εκτινάχτηκε στα 39, για τη Σύρο και πάει λέγοντας.

Η πρόκληση δεν σταματάει εδώ, καθώς το υπουργείο Ναυτιλίας ικανοποίησε μία ακόμα βασική αξίωση των εφοπλιστών και κατάργησε από 1η Νοέμβρη την έκπτωση κατά 50% στην τιμή των εισιτηρίων για τους συνταξιούχους ναυτεργάτες και τις συζύγους τους! Μάλιστα, καταγγέλλουν συνταξιούχοι ναυτεργάτες, όσοι είχαν κάνει κράτηση εισιτηρίων πριν την κατάργηση της έκπτωσης, όταν πήγαν μετά την 1η Νοέμβρη να παραλάβουν το εισιτήριό τους, τους ανάγκαζαν από το πρακτορείο να πληρώσουν τη διαφορά!

http://www.rizospastis.gr

Ο ΝΑ.Ο.Καρλοβάσου και η Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωσή του




Στις εγκαταστάσεις του στο Λιμάνι Καρλοβάσου την Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία την καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη εκδήλωσή του για τα παιδιά, ο Ναυταθλητικός Όμιλος Καρλοβάσου (ΝΑ.Ο.Κ)

Φωτο: Facebook του Ναυταθλητικού Ομίλου Καρλοβάσου