Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

ΕΝΦΙΑ : "Θα υποστούν τόσο πολιτικό κόστος, που ούτε στα πιο άσχημα όνειρά τους δεν είδαν!"

Του Μάρκου Μουζάκη


Πολύ τους βολεύει τους κυβερνώντες και τα διαφόρων ειδών φερέφωνά τους το να μιλήσει κάποιος για «φιάσκο» προκειμένου να χαρακτηρίσει αυτό το άθλιο έκτρωμα που ονόμασαν ΕΝΦΙΑ!

Όχι, δεν πρόκειται για φιάσκο!
Για μια νέα αθλιότητα σε βάρος του ταλανισμένου λαού μας πρόκειται.Ιδιώνυμη αθλιότητα, όπως ιδιώνυμο είναι το διαρκές έγκλημά τους σε βάρος της χώρας και του λαού.

Νοσηροί εγκέφαλοι κατασκεύασαν αυτή τη νέα φοροεπιδρομή, που έρχεται να αποτελειώσει ό,τι αφήκαν οι άλλες, μνημονιακές επιδρομές.
Νοσηροί, άθλιοι εγκέφαλοι κατασκεύασαν αυτό το τερατούργημα, που φορολογεί ό,τι… δεν κινείται, με τρόπο που θυμίζει κατοχικό καθεστώς!

Απ’ την ώρα που ο κόσμος άρχισε να παίρνει τα «ραβασάκια» αυτού του τερατουργήματος, έχω γίνει μάρτυρας σκηνών ασύμμετρης και πρωτόγνωρης οργής, ανάμικτης με αντάρα, βουή που όμοιά της δεν έχω ματαδεί!

Τι να πρωτοπεί κανείς;
Για τη φορολόγηση ενός αγροτεμαχίου, εδώ στην επαρχία όπου βρίσκομαι, με τιμές… Μυκόνου;
Για τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών με τις τιμές που υπήρχαν προ της κρίσης, ενώ οι τιμές αυτές έχουν πέσει κάτω απ’ το μισό της εποχής εκείνης;
Για την εκτίμηση ενός χωραφιού στο βουνό ωσάν… παραθαλάσσιο προνομιακό οικόπεδο;
Για την περιγραφή ενός μικρού λιοστασιού σαν «κομμάτι» στη Φιλοθέη;
Για…, για…
Βογγάει ο κόσμος. Βρίσκεται –κυριολεκτικά- σε απόγνωση!
Προβλέπω ότι θα αναδειχτεί νέο κίνημα «δεν πληρώνω», που δεν θα έχει σε καμιά περίπτωση ιδεολογική αφετηρία, αλλά θα προκύπτει από αντικειμενική αδυναμία!
Οι άνθρωποι έχουν χάσει τη μπάλα!
Δεν έχουν την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα!
Απ’ τους διαπλεκόμενους πύργους τους έχουν την αυταπάτη πως θα τους σώσουν οι αβάντες των καθεστωτικών ΜΜΕ…

Και είναι και θρασύδειλοι!
Διαπιστώνοντας την οργή του λαού, πάνε να φορτώσουν τις αμαρτίες αυτού του τέρατος στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ!
Ωραία, το «μωρό της Ρόζμαρι» είναι του Στουρνάρα και του Θεοχάρη.
Και γιατί, ωρέ άθλιοι, πριν το δημοσιοποιήσετε δεν το κοιτάξατε;

Γιατί δεν προλάβατε τις αθλιότητες που περιέχει; Γιατί αφήκετε να γεννηθεί ο «σατανάς»;
Αυτό δεν είναι στοιχειώδες πολιτικό σας καθήκον, Βασιβουζούκοι;
Αμ το άλλο;
Τα κροκοδείλια δάκρυα ενίων πράσινων, ου μην και γαλάζιων βουλευτών;
Που εμφανίζονται ως μωρές παρθένες;
Και ποιον θεωρούν… για να τους πιστέψει, τους άθλιους φορομπήχτες;

Προβλέπω, ότι απ’ αυτή τη νέα αθλιότητά τους θα υποστούν τόσο πολιτικό κόστος, που ούτε στα πιο άσχημα όνειρά τους δεν είδαν!
Εδώ είμαστε, θα δείτε…

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι έγινε στην ακτή Τσαμπού της Σάμου




Συνάντηση των στελεχών των δύο αυτοδιοικητικών συνδυασμών που υποστηρίχτηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ στη Σάμο έγινε την περασμένη Πέμπτη με την ευκαιρία του νέου Αντιπεριφερειάρχη Αττικής Σπύρου Τζόκα. 

Η συνάντηση αυτή είχε και χαρακτήρα αποτίμησης του εκλογικού αποτελέσματος στη Σάμο αλλά και στοιχεία προγραμματισμού για την επόμενη περίοδο.

Στη συνάντηση παραβρέθηκε και το μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής της "Κοινωνικής Συμφωνίας" και ανεξάρτητος ακόμα περιφερειακός σύμβουλος, κ Μανόλης Βασιλειάς όπου και τοποθετήθηκε.

Μέσα στο Φθινόπωρο θα προγραμματισθούν και άλλες τέτοιες συναντήσεις που μαζικοποιούν την παράταξη και δρομολογούν νέα δεδομένα για το παρόν και το μέλλον της. 

"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.gr/

Σαμιώτικο Ούζο : Με νερό η σκέτο ;


Στο απέραντο γαλάζιο του αιγαίου και στις ομορφιές της Σάμου έρχεται να προστεθεί και το λευκό του γλυκάνισου με νερό, πάγο ή σκέτο είναι το απόλυτο συνοδευτικό του καλοκαιριού.

Η λέξη ούζο είναι μια λέξη που δεν μεταφράζεται. Αρχικά πιστεύεται ότι παρασκευάστηκε στην Αίγυπτο, απ’ όπου η απόσταξη πέρασε στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αλκοολούχο ποτό που παράγεται παραδοσιακά και αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Η μεγάλη διάφορα του ούζου Σάμου από τα αλλά ίδια ποτά είναι ο τρόπος αρωματισμού και οι μοναδικές μυστικές συνταγές που αλλάζουν χέρια απο γενιά σε γενιά . Ο κάθε αποσταγματοποιός έχει το δικό του μυστικό σχετικά με το είδος και την αναλογία των αρωματικών σπορών που χρησιμοποιεί. 


Μια ακόμη σημαντική διαφορά βρίσκεται ως προς τα κλάσματα της απόσταξης που θα χρησιμοποιήσει, την εκχύλιση πριν την απόσταξη, την ταχύτητα απόσταξη και τέλος το μέγεθος του καζανιού. Όλα αυτά μπορούν να κάνουν διαφορετικό το τελικό απόσταγμα.

Το ούζο με το νερό θολώνει και μας αποκαλύπτει έναν άλλο χαρακτήρα. Τα αιθέρια έλαια του γλυκάνισου, και του μάραθου, στα οποία οφείλει το ούζο το άρωμά του, είναι ευδιάλυτα στο υψηλόβαθμο σκέτο ούζο. Όμως, με το νερό ή το παγάκι ο βαθμός ελαττώνεται, τα αιθέρια έλαια γίνονται αδιάλυτα και δίνουν, το γνωστό λευκό θόλωμα που κάνει το ούζο να μοιάζει με γάλα.


Η αραίωση εκτός από το χρώμα, μεταβάλλει και το άρωμα που ελευθερώνεται και πλημμυρίζει τις αισθήσεις. Το ούζο, χάρη στα αιθέρια έλαια των σπόρων του γλυκάνισου, του άνισου και του μάραθου που περιέχει, χαρίζει στον ουρανίσκο γεύση από ανοιξιάτικη αύρα και ηλιόλουστη θάλασσα, ενώ δημιουργεί ένα ευχάριστο αίσθημα δροσιάς ικανό να απαλύνει και το πιο θερμό ελληνικό καλοκαίρι.

Στην υγειά μας!


Σαμιώτικο ούζο θα βρείτε σε όλες τις κάβες της Σάμου και ειδικότερα στις κάβες Φραντζέσκος, Γιοκαρίνης, Victor και Ζαρμπάνης όπου και πουλάνε τα δικά τους προϊόντα


http://samostimes.gr/portal2/

Σάμος: Το ανέκδοτο της δήθεν αστικής συγκοινωνίας


Ανακοινώθηκαν πριν λίγο τα δρομoλόγια της «αστικής» συγκοινωνίας και έχει γεμίσει το Facebook και τα άλλα ηλεκτρονικά μέσα από σχόλια που διακωμωδούν την «αστική» στην σαμιώτικη της μορφή .

Για όσους δεν πρόλαβαν να ενημερωθούν η «αστική» αποτελείται από 3 (!) δρομολόγια σε πενθήμερη βάση (!) που θα πηγαίνουν από το Μαλαγάρι στο νέο λιμάνι .

Η εφημερίδα μας όπως γνωρίζουν οι χιλιάδες πιστοί αναγνώστες μας, προτιμά πάντα να ενημερώνει το κοινό της για τα γεγονότα τα Σάμου χωρίς να προσπαθεί να περνά μηνύματα ή πολιτικές απόψεις , γιαυτό και διαβάζεται από όλους τους πολιτικούς χώρους . Στην προκειμένη περίπτωση όμως θα κάνει μία εξαίρεση γιατί θεωρεί ότι είναι δυστυχώς απαραίτητο.

Αν τα δρομολόγια που ανακοινώθηκαν δεν είναι αποτέλεσμα κάποιου νου με όρεξη για καλοκαιρινά αστεία , προτείνουμε να ακυρωθούν άμεσα . Καλλίτερα χωρίς δρομολόγια παρά με κοροϊδία δρομολόγια. Αστική συγκοινωνία είναι , για όσους κατέχοντες αξιώματα δεν το γνωρίζουν , συγκοινωνία κάθε 10 και 15 λεπτά , από καθορισμένες στάσεις και σε όλη την πόλη (… αστική γαρ) . Στην περίπτωσή μας από το Πάνω Βαθύ μέχρι και τη Γάγκου . Συγκοινωνία που εξυπηρετεί τουρίστες αλλά και ντόπιους που θέλουν να κάνουν την δουλειά τους στην πόλη . Με μικρά μοντέρνα λεωφορεία .

Ας μην παραπονιούνται κάποιοι ότι η αστική δεν έχει επιτυχία ή ότι ο κάθε σαμιώτης και επισκέπτης παρκάρει όπου βρει και μπλοκάρει τους δρόμους . Αφού κοροϊδεύουμε τον κόσμο , αναλόγως αντιδρά και αυτός.

Σχετικό Δημοσίευμά μας: Εδώ...!

Τι είπε η Αγνή Καλογερή στο Κύκλο των "μάταιων" πράξεων ?


Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ του Νομού Σάμου Αγνή Καλογερή βρέθηκε και μίλησε στην παρουσίαση του βιβλίου του Σπύρου Τζόκα «Ο κύκλος των “μάταιων” πράξεων». Η βουλευτής δήλωσε:

“Καλωσορίζουμε απόψε τον σ. Σπύρο Τζόκα και το βιβλίο του αναφορά στο θυσιαστήριο της λευτεριάς, στην Καισαριανή και στον Ναπολέοντα Σουκατζίδη, έναν από τους χιλιάδες Προμηθείς της Ελληνικής Ιστορίας. Και είναι η ιστορική συγκυρία που βοηθάει να κάνουμε κάποιες σκέψεις μιας και η σπορά του Ναπολέοντα Σουκατζίδη και σήμερα ακόμα δίνει καρπούς.

Ένα από τους χιλιάδες Προμηθείς.

Όπως ο Σπάρτακος, ο Κλεομένης ο Τρίτος, ο Παπαφλέσσας, ο Βελουχιώτης, ο Μπελογιάννης, ο Πλουμπίδης, ο Παναγούλης, ο Κομνηνός (και ποιους να πρωτοθυμηθείς) ο κατάλογος αυτός είναι μεγάλος.

Ο Προμηθέας – το όνομά του το λέει – ήξερε τι θα του συμβεί, τίποτα δεν έκανε εν αγνοία του. Κι ο Σουκατζίδης ήξερε, ήταν κομμουνιστής, γέννημα της γης της Ιωνίας, της γης που γέννησε τον Ηράκλειτο και τη διαλεκτική. Ήξερε ότι δεν μπαίνεις δυο φορές στο ίδιο ποτάμι, ήξερε το «ενάντια τ’ αυτά» του Ηράκλειτου, ήξερε τη μοναδικότητα της ζωής, που σαν κουμουνιστής αγαπούσε.

Τόσο αυτός όσο και ο Προμηθέας δεν περίμεναν καμία ηθική ανταμοιβή.

Στον άλλο κόσμο, που γι’ αυτούς δεν υπήρχε, δεν θα τους περίμεναν παρθένες και πιλάφια, ούτε η επουράνιος Βασιλεία.

Όρθιοι και μόνοι μες τη φοβερή μοναξιά του πλήθους δέχτηκαν το ιστορικό χρέος για να το κάνουν ανάσταση των ανθρώπων.

Ο ένας στον Καύκασο κι ο άλλος στο Χαϊδάρι, γιατί οι ηρωικές στιγμές είναι πάντα προσωπικές και μοναχικές αλλά διαδραματίζονται μέσα στο κοινωνικό σύνολο και στοχεύουν στην αλλαγή των συνθηκών του, αρά δεν είναι ιδιωτικές.

Κατά τα πρότυπα της αρχαίας Τραγωδίας ο Ναπολέοντας Σουκατζίδης νιώθοντας πολίτης με το «Π» κεφαλαίο, ορίζει την τύχη του κόντρα στις εξουσίες.

Είναι το μοντέλο του τραγικού ανθρώπου, του ανθρώπου που γεννά και γεννιέται από τη Δημοκρατία, που δεν περιμένει μεσσίες να τον σώσουν, δεν περιμένει ανταμοιβή, δε ζει σε βάρος των άλλων, και δεν βολεύεται.

Ο Σουκατζίδης στερεί τους φασίστες βασανιστές του από το αντικείμενο του βασανισμού τους.

Ψάχνει μες το βαθύ σκοτάδι του ναζισμού ψηλαφιστά τη λόγχη την ορισμένη να τρυπήσει την καρδιά του, γιατί ξέρει ότι έτσι θα την ανοίξει στο φως.

Ξέρει πολύ καλά ότι δεν είναι το Α και το Ω του κόσμου η οντότητά του κατέχει ένα μικρό κομμάτι της ζήσης στην απεραντοσύνη της εξέλιξης.

Μικρό αλλά απόλυτο και ιστορικά βαρύ.

Ας κάνουμε μια προσπάθεια να σκεφτούμε το μύθο αλλαγμένο – όχι το παραμύθι, το μύθο.

Για τη συνέχεια κάντε "κλικ" πιο κάτω:

Εκπληκτικές εμφανίσεις νέων καλλιτεχνών στο 5ο Samos Young Artists Festival

Με μία μαγική συναυλία ξεκίνησε την Πέμπτη, 7 Αυγούστου, το Samos Young Artists Festival στον ατμοσφαιρικό χώρο του Αρχαίου Θεάτρου του λιμανιού του Πυθαγορείου της Σάμου. Μία βραδιά γεμάτη μουσική αλλά και ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον. H Willanny Darias και ο Guy Mintus, υπότροφοι του Manhattan School of Music, μας ταξίδεψαν με τις μουσικές τους επιλογές από τον ιδιαίτερο αυτό χώρο σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη, κάνοντας μας να διαπιστώσουμε ότι τα αυτά που μας συνδέουν είναι τελικά πολύ περισσότερα και πιο βαθιά από αυτά που μας χωρίζουν.

Ο κόσμος υποδέχτηκε με το πιο θερμό του χειροκρότημα τους δύο καλλιτέχνες οι οποίοι έδωσαν μία νέα οπτική στα πολιτιστικά δρώμενα της Σάμου.

Τις επόμενες βραδιές εμφανίζονται: η Γερμανο-Βουλγάρα καλλιτέχνιδα των κρουστών Vivi Vassileva. Το τρίο τηςSilke Avenhaus, της Κορεάτισσας βιολίστριας Jeyhe Lee και του Τούρκου τσελίστα Dorukhan Doruk. Το τρίο του Αργεντινού πιανίστα José Gallardo, της Ουγγαρέζας Katalin Kokas και και του Ούγγρου τσελίστα Barnabás Kelemen. Το κουαρτέτο του γεννημένου στο Μόναχο σαξοφωνίστα, κλαρινετίστα και συνθέτη της τζαζ Mulo Francel, με τη σύμπραξη του πιανίστα David Gazarov, ο οποίος θα εμφανιστεί την επόμενη μέρα σε μια σόλο παράσταση. Την τελευταία βραδιά του Φεστιβάλ, στις 13 Αυγούστου, εμφανίζονται οι τραγουδιστές από το εργαστήρι όπερας τηςΚρατικής Όπερας της Βαυαρίας με τους οποίους θα συμπράξει για τα τελευταία τραγούδια η διεθνούς φήμης μεσόφωνος Στέλλα Ντουφεξή.

Το Samos Young Artists Festival πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά, από τις 7 έως και τις 13 Αυγούστου, στο Αρχαίο Θέατρο του λιμανιού του Πυθαγορείου της Σάμου. Μια εκλεκτή συνάντηση καλλιτεχνών απ’ όλο τον κόσμο, από την Δύση ως την Ανατολή. 7 ημέρες, 7 συναυλίες, ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, το Aζερμπαϊτζάν, την Τουρκία, την Ουγγαρία, την Αργεντινή και τις ΗΠΑ που φιλοξενούνται σ'έναν ιδιαίτερο τόπο.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής και υπεύθυνος για την επιλογή του προγράμματος είναι και φέτος ο σπουδαίος βιολιστήςDaniel Nodel. Ο Daniel Nodel κατάγεται από το Minsk της Λευκορωσίας, ζει και εργάζεται στη Γερμανία και είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.

Λίγα λόγια για το Ίδρυμα Schwarz...Για πέμπτη συνεχή χρονιά το Ίδρυμα Schwarz προσκαλεί νέους ταλαντούχους διεθνείς καλλιτέχνες να περάσουν μία εβδομάδα στην Ελλάδα, στο ακριτικό νησί της Σάμου, σε μια καλλιτεχνική συνύπαρξη που έχει ως στόχο να συμβάλλει στη καλύτερη κατανόηση των λαών μέσω της Τέχνης. Μια πλατφόρμα δημιουργικής εργασίας, ανταλλαγής πολιτιστικών απόψεων αλλά και μουσικών διαλόγων που ζωντανεύει κάθε χρόνο στη Σάμο, σε κομβικό σημείο, μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.Έχοντας παρουσιάσει τέσσερα κατά σειρά μουσικά φεστιβάλ στο Αρχαίο Θέατρο του Πυθαγορείου (Samos Young Artists Festival) από το 2010 μέχρι σήμερα, δύο εκθέσεις διεθνούς φήμης καλλιτεχνών (Harun Farocki /2012, Slavs and Tatars / 2013) αλλά και την θεατρική ομάδα νέων ηθοποιών του Εθνικού Θεάτρου (Πενθεσίλεια του Κλάιστ, 2013), το Eλληνογερμανικό Πολιτιστικό Κοινωφελές Ίδρυμα Schwarz Foundation συνεχίζει για 5η χρονιά το έργο του με την διοργάνωση ξεχωριστών πολιτιστικών εκδηλώσεων. Συναυλίες, εκθέσεις και θεατρικές παραστάσεις που χρηματοδοτούνται από ιδιωτική πρωτοβουλία και υποστηρίζονται ενεργά από Πρεσβείες, Ιδρύματα, τον Δήμο Σάμου και τοπικούς οργανισμούς.

Πρόγραμμα Samos Young Artists Festival 2014 07/08: Υπότροφοι του Manhattan School of Music, piano soloWillanny Darias - Κούβα/ΗΠΑ, Guy Mintus - Ισραήλ/ΗΠΑ08/08: Silke Avenhaus Trio, piano-violin-celloSilke Avenhaus (piano) -Γερμανία, Jeyhe Lee (violin) – Κορέα, Dorukhan Doruk (cello) - Τουρκία09/08: Vivi Vassileva, solo κρουστά (Γερμανία/Βουλγαρία)
10/08: Trio, piano-violin-violaJosé Gallardo (piano) - Αργεντινή, Barnabás Kelemen (violin) – Ουγγαρία, Katalin Kokas (viola) - Ουγγαρία11/08: Mulo Francel & Friends, Jazz ensemble (Γερμανία/Αυστρία)12/08: David Gazarov, piano (Γερμανία)
13/08: Στέλλα Ντουφεξή με τραγουδιστές από το εργαστήρι όπερας της Κρατικής Όπερας της Βαυαρίας (Γερμανία)

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα:http://www.schwarzfoundation.com/el/

Samos Young Artists Festival7 – 13/8/14   Τόπος διεξαγωγής: Πυθαγόρειο, Σάμος  Ώρα έναρξης συναυλιών: 20:30


Αύριο οι προεδρικές εκλογές στην Τουρκία

Στις κάλπες αναμένεται να προσέλθουν την Κυριακή περίπου 53 εκατ. πολίτες της Τουρκίας προκειμένου να επιλέξουν τον επόμενο πρόεδρο της χώρας, ο οποίος εκλέγεται με λαϊκή ψήφο για πρώτη φορά στην ιστορία του έθνους.

Η προσέλευση των ψηφοφόρων αναμένεται να είναι υψηλή, με τους τρεις υποψηφίους -τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος κυβέρνησε τη χώρα για 12 χρόνια ως πρωθυπουργός και είναι το απόλυτο φαβορί, τον Εκμελεντίν Ιχσάνογλου, πρώην επικεφαλής του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας και κοινό υποψήφιο του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP), του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης (ΜΗΡ), και του Λαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος (HDP) Σελαχατίν Ντεμιρτάς - να καλούν τους υποστηρικτές τους για να ψηφίσουν.

Αν κανένας υποψήφιος δεν καταφέρει να ξεπεράσει το 50% των ψήφων, θα διεξαχθεί δεύτερος γύρος στις 24 Αυγούστου.

Ο νέος πρόεδρος θα έχει θητεία πέντε ετών και έχει το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα για δεύτερη φορά.

Η θητεία του απερχόμενου προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας Aμπντουλάχ Γκιουλ λήγει στις 28 Αυγούστου.

Τα ψηφοδέλτια θα έχουν φωτογραφίες και τα ονόματα των τριών υποψηφίων, ενώ η ψηφοφορία αναμένεται να διαρκέσει από τις 08.00 έως τις 17.00.

Σε περίπτωση που ο Ερντογάν εκλεγεί πρόεδρος, κάτι που θεωρείται σχεδόν βέβαιο, το ενδιαφέρον θα στραφεί στο ποιος θα είναι ο διάδοχός του στην πρωθυπουργία.

http://www.defencenet.gr/

Η Αφίσα της Ημέρας


Αγώνα κατά του "λουκέτου" στην Ψυχική Υγεία αποφασίζουν οι εργαζόμενοι

Αγώνα κατά του κυβερνητικού λουκέτου σε Δαφνί, Δρομοκαΐτειο και Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης, αποφασίζουν σήμερα στις γενικές συνελεύσεις τους οι εργαζόμενοι στα ψυχιατρικά νοσοκομεία. 1.300 ασθενείς που νοσηλεύονται μόνο στα δύο νοσοκομεία της Αθήνας και 4.500 πάσχοντες που τα επισκέπτονται τακτικά αναμένεται να στοιβαχτούν στα ράντζα Γενικών Νοσοκομείων.

Για ψυχιατρική απορρύθμιση κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι στις δομές ψυχικής υγείας, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν το λουκέτο που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι εργαζόμενοι σε Δαφνί και Δρομοκαΐτειο, κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι θέλει να αποποιηθεί των ευθυνών της και προανήγγειλαν μπαράζ κινητοποιήσεων.

Όπως είπαν, μέχρι στιγμής η αναζήτηση χώρων στα Γενικά Νοσοκομεία από το υπουργείο Υγείας, έχει καταλήξει σε κλινικές του Θριασίου και του Ευαγγελισμού, με δυναμική 20 κλινών και με 40 ράντζα, όταν μόνο στα δύο μεγάλα ψυχιατρικά νοσοκομεία της Αθήνας νοσηλεύονται ήδη 1.300 ασθενείς.

Σημειώνεται ότι το Δαφνί διαθέτει 9 ψυχιατρικές κλινικές και το Δρομοκαϊτειο 6.
Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν ότι πίσω από τη σπουδή της κυβέρνησης για λουκέτο στα δύο ψυχιατρικά νοσοκομεία είναι η απόφασή της να παραχωρήσει 400 στρέμματα στο ΤΑΙΠΕΔ.
Υπογράμμισαν, δε, ότι δεν πρόκειται για ψυχιατρική μεταρρύθμιση, αλλά για απορρύθμιση με μνημονιακή επιταγή.

Δεν υπάρχουν κατάλληλοι και επαρκείς χώροι για να στεγαστούν οι ψυχικά πάσχοντες, τονίζουν γιατροί και εργαζόμενοι στα Δημόσια Νοσοκομεία, σε ανακοινώσεις της ΕΙΝΑΠ και της ΠΟΕΔΗΝ.
Πάντως, τεχνικά κλιμάκια του υπουργείου Υγείας αναζητούν τους... κατάλληλους χώρους για να στεγασθούν οι ψυχιατρικές κλινικές, σε δημόσια νοσοκομεία. Εντός των ημερών θα συντάξουν πόρισμα που θα παραδώσουν στην ηγεσία του υπουργείου.

H Ρόδος ξεκινά αγώνα για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών αγαθών


Την απόφαση να αμυνθούν σθεναρά και να αποτρέψουν το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της Ρόδου, που έχουν δρομολογήσει κυβέρνηση και δανειστές, έλαβαν πολίτες και εκπρόσωποι φορέων του νησιού, οι οποίοι, διακηρύσσοντας ότι αυτός ο τόπος δεν πωλείται και δεν εκχωρείται, ανέλαβαν την πρωτοβουλία συγκρότησης του «Ροδιακού Δικτύου Υπεράσπισης και Δίκαιης Διαχείρισης της Δημόσιας Περιουσίας», για να αναχαιτίσουν την πολυμέτωπη επίθεση που δέχεται το νησί.

Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι, η πλήρης και αντικειμενική ενημέρωση, η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των πολιτών και η πλατιά κινητοποίηση του ροδιακού λαού, ώστε να αποτραπούν οι καταστρεπτικές συνέπειες που θα προκύψουν από το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και των κοινωνικών αγαθών, η προστασία των οποίων είναι αδιαπραγμάτευτη και αποτελεί “κόκκινη γραμμή”: 
  • Αιγιαλός και παραλία 
  • Δάση και δασικές εκτάσεις 
  • Βιότοποι, υγρότοποι προστατευόμενες περιοχές και περιοχές φυσικού κάλλους 
  • Καταφύγια άγριας ζωής
  • Η διαχείριση του νερού
  • Η διαχείριση ιστορικών χώρων και ιστορικών ακινήτων 
Είναι φανερό πως οι ιδιωτικοποιήσεις των ακινήτων στη Ρόδο, δεν γίνονται με τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών, ούτε λειτουργούν προς το συμφέρον της τοπικής οικονομίας, παρά μόνο προς όφελος των αρπακτικών που περιτριγυρίζουν το νησί. 

Η προσωρινή επιτροπή που ανέλαβε να συντονίσει τη διαδικασία συγκρότησης του Δικτύου, καλεί όλους τους πολίτες του νησιού της Ρόδου και όλους τους φορείς του τόπου, να συμμετάσχουν στην ίδρυση και στην τελική διαμόρφωση των θέσεων του Δικτύου για την Υπεράσπιση και Δίκαιη Διαχείριση της Δημόσιας Περιουσίας. 

Σκοπός του Δικτύου δεν είναι απλώς να αναστείλει τα επίμαχα νομοσχέδια και τις συνέπειές τους, αλλά κυρίως να διαμορφώσει τις προτάσεις για την ανάπτυξη της Ρόδου, που θα προκύψουν μέσα από την ίδια την τοπική κοινωνία, με όρους σεβασμού και προστασίας των δασών, των δασικών εκτάσεων, της παράκτιας ζώνης και γενικά της δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών αγαθών.
Οι πολίτες που ανέλαβαν την πρωτοβουλία συγκρότησης του Δικτύου, ζητούν από τον Δήμο Ρόδου και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, να αποτελέσουν τους βασικούς θεσμικούς αναστολείς οποιασδήποτε προσπάθειας υπεξαίρεσης της δημόσιας περιουσίας του τόπου.

Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα γίνουν επαφές που όλους ανεξαιρέτως τους τοπικούς φορείς και τις συλλογικότητες, από τους οποίους θα ζητηθεί η συμμετοχή στο Δίκτυο και η συστράτευση στον κοινό αγώνα προάσπισης των δημόσιων αγαθών και της δημόσιας περιουσίας του νησιού. Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία συγκέντρωσης υπογραφών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ψηφίσματος στον παρακάτω σύνδεσμο:

www.avaaz.org/el/petition/Foreis_kai_polites_tis_Rodoy_Symmetohi_sto_Rodiako_Diktyo_Yperaspisis_Dimosias_Perioysias/

Καρλόβασι Σάμου: Κύκλος "Μάταιων" Πράξεων

Σε μια όμορφη βραδιά εξελίχθηκε η παρουσίαση  του Βιβλίου του Σπύρου Τζόκα "ο κύκλος των μάταιων πράξεων, χθες το βράδυ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου στο Καρλόβασι. 

Στην παρουσίαση συμμετείχαν και μίλησαν ο Αλέξανδρος Σταθακιός, η Βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή, η Δημοσιογράφος Μαργαρίτα Ικαρίου, ο Αλέξανδρος Ξάνθος, ο Νίκος Ανάσης και φυσικά ο συγγραφέας του Βιβλίου Σπύρος Τζόκας, καθώς και αποσπάσματα του βιβλίου διάβασε η ηθοποιός Αναστασία Ανδρεάδη. 

Ο "ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ" ήταν εκεί και σήμερα παρουσιάζουμε το κείμενο της τοποθέτησης της  κας Μαργάριτας Ικαρίου, καθώς και σε μορφή Βίντεο αποσπάσματα από την τόσο σπουδαία Βιβλιοπαρουσίαση.


Kάθε εποχή την προσδιορίζουν οι άνθρωποι.

Και κάθε στάση ζωής την υπαγορεύουν οι αρχές που διέπουν την ανθρώπινη ύπαρξη.

Υπάρχει άραγε κάτι μάταιο στην αντίσταση σε κάθε μορφής φασισμό;

Που κλείνει ο κύκλος της παλικαριάς και που ανοίγει ένα ακόμη τεταρτημόριο στις θυσίες του Ελληνικού λαού;

Είναι το ένστικτο της επιβίωσης πιο ισχυρό από την απόφαση να μένει κανείς πιστός στις αρχές του;

Είναι τελικά ηρωισμός να μη δειλιάζεις και να μη συνθηκολογείς μπροστά στο θάνατο, ή απλά, αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμός;

Με τρόπο λιτό και γλώσσα γεμάτη εικόνες, Ο κύκλος των μάταιων πράξεων» το ιστορικό μυθιστόρημα του Σπύρου Τζόκα, με φόντο τη ζωή του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, έρχεται να απαντήσει σε αυτά και σε πολλά άλλα, ιδιαιτέρως επίκαιρα στις μέρες μας, ερωτήματα.

Αποφεύγεις κάποτε τις ευθύνες, κλείνεις τα μάτια στις αδικίες που συντελούνται γύρω σου, πιστεύεις πως αυτός ο μικρός και ένας κούκος δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη. Εφησυχάζεις, βολεύεσαι, συναλλάσσεσαι, κάνεις εκπτώσεις στα πιστεύω σου, κάνεις εκτρώσεις στα θέλω σου που κυοφορούνται.

Κι έρχεται εκείνη η στιγμή που κατά τον Καβάφη, πρέπει να πεις το μεγάλο ΟΧΙ.


Η στιγμή της απόφασης, αν θα σταθείς με το κεφάλι ψηλά απέναντι στο θάνατο, τον όποιο θάνατο, το σωματικό ή τον πνευματικό, το θάνατο των ιδεολογιών ή της προσωπικής θεώρησης για τη ζωή.

Τότε, δεν υπάρχει άλλος τρόπος, όπως γράφει κι ο Σπύρος Τζόκας στον «κύκλο των μάταιων πράξεων» παρά να πάρεις στα χέρια σου την ευθύνη της επιλογής.

«Ένας κατάλογος ονομάτων κι ένα απλό παρών…» γράφει ο συγγραφέας. «Όπως και τότε στο σχολείο… τόσο απλό. Μα τώρα δεν μπορούν να κάνουν κοπάνα. Κοπάνα από το θάνατο; Ωραία θα ήταν. Αλλά αυτός ήταν εκεί. Δεν μπορούσες να του ξεφύγεις!»

Κεφάλαιο το κεφάλαιο, νήμα το νήμα, μέσα από τμηματοποιημένες στιγμές και σκηνές της ζωής του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο συγγραφέας Σπύρος Τζόκας, αντιτάσσει μέσα στη φρίκη των στρατοπέδων έγκλισης, των φασιστικών μεθόδων και της απαξίωσης της ανθρώπινης ζωής, την ομορφιά της άποψης, την αυθεντικότητα της ελληνικής έκφρασης, την περήφανη στάση άρνησης, το δικαίωμα να επιλέγει κανείς ως και το θάνατο, με μια λεβεντιά που θυμίζει τους Σπαρτιάτες του Λεωνίδα.

Με μια καλοδουλεμένη, απολύτως τεκμηριωμένη και βαθιά ποτισμένη άποψη, που ομοιάζει με τη Σωκράτεια λογική, πολλούς αιώνες πίσω…

Τότε που, όπως γράφει ο Σπύρος Τζόκας, ο Σωκράτης από το κελί του έδινε νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη: «το σώμα μου είναι φυλακισμένο, όχι το πνεύμα μου»…

Είναι πραγματικά έτσι; Έτσι είναι. Ο καθολικός άνθρωπος ζει πέρα από το χώρο και το χρόνο και διαρκώς αναλογίζεται το χρέος του. Και διαρκώς είναι ελεύθερος.

Γιατί, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι, να αντιστέκεσαι σθεναρά.


Να μην υποκύπτεις στις πιέσεις, ακόμη και με αντίβαρο τη ζωή σου.

Να μάχεσαι για το πιο ακριβαγόραστο με αίμα, αγαθό: Την ελευθερία!

Να μπορείς να κρατάς το μυαλό και την καρδιά σου, καθαρά και σε ισορροπία ακόμη και μέσα σε φρικώδεις συνθήκες ολοκληρωτισμού και φασιστικής παράνοιας….

Μιλώντας προχτές στο Πυθαγόρειο, με το Σπύρο Τζόκα, την ημέρα της ιστορικής για τη Σάμο επετείου της 6ης Αυγούστου, τον ρώτησα γιατί έγραψε «έτσι» το βιβλίο του.

«Αν ήταν απλά μια ιστορική καταγραφή, μου είπε, θα το διάβαζαν ολίγοι και επαίοντες. Τώρα, θα ήθελα πολύ να περάσει στους νέους ανθρώπους, που χρειάζονται τις ιστορικές μνήμες για να γεφυρώσουν το χτες με το αύριο. Θα ήθελα να διαβαστεί από όλους μας, που νομίζουμε πως καταθέσαμε τα όπλα και χάσαμε το δυναμισμό αντίδρασης που χαρακτηρίζει τη φυλή μας…»

Δεν χάσαμε και δεν ξεχάσαμε. Δε συνθηκολογήσαμε και δεν πλιατσικολογήσαμε. Τουλάχιστον όχι όλοι, όχι οι άνθρωποι που κρατούν ακόμη ψηλά το «μάταιον» των ξεχωριστών πράξεων….

«Ο ήχος αυτής της καμπάνας, που λέγανε πως ήταν φερμένη απ’ την Μικρά Ασία θα’ πρεπε να κάνει μνήμες να ανατριχιάζουν και συνειδήσεις ένοχες και πρόσφατες να ματώνουν. Γιατί είναι αυτή η ίδια καμπάνα που είχε αναγγείλει γάμους αλλά και φόνους: πολλοί με αυτόν τον ήχο παντρευτήκανε, με αυτόν τον ήχο κηδευτήκανε.»

Διαβάζοντας το βιβλίο του Σπύρου Τζόκα, για μένα, είναι σα να ηχεί αυτή η καμπάνα προειδοποίησης.

Ας μην αφήσουμε αυτό το λαό κι αυτό τον τόπο, να κηδευτούν!

Για να μπορεί να χτυπήσει κάποτε, χαρμόσυνη η καμπάνα του μέλλοντος!

Ας δούμε τώρα κάποια αποσπάσματα από την εκδήλωση:

Σχετικό δημοσίευμά μας : Εδώ...!

"ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ"
http://manolis-vasileias.blogspot.gr/